Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 10:38:44
Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Allereerste lok(je) door Henk Veenstra
Vandaag om 10:23:30
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Ben
Vandaag om 10:23:07
Prestige Models : ervaringen door Rob Ellerman
Vandaag om 10:12:16
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:03:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 09:52:13
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 09:51:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door martijn v m
Vandaag om 09:51:13
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ronald69
Vandaag om 09:37:57
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
Fleischmann Anna ombouw. door Wim Janse
Vandaag om 08:27:19
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
Vreemd probleem door Frank 123
Vandaag om 07:46:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Wat was jullie allereerste loc? door hervé
03 August 2025, 22:53:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
03 August 2025, 20:15:23
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
03 August 2025, 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
03 August 2025, 18:24:44
  

Auteur Topic: Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken  (gelezen 205265 keer)

Gert1

  • Gast
Hoe het juridisch in elkaar steekt in DK weet ik niet, maar het zou best wel eens kunnen dat alleen de Holding failliet is.
In dat geval zouden hun merken HobbyTrade en ADE best wel eens de dans kunnen ontspringen.

mvg,
Gert

jakop

  • Gast
wat...staat er eigenlijk ?

In dit draadje wordt je wel geacht Deens / Zweeds / Noors te kunnen lezen Chris.  ;D

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7284
wat...staat er eigenlijk ?

Der er Google oversætter opfundet..  ;D
Mvh Steef

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7284
Hector Rail Koopt 42 rijtuigen voor de dienst in Zweden die
langere tijd in Nederland dienst hebben gedaan.

http://www.hectorrail.com/latest_06.asp?sida=2&um=1&id=930
Mvh Steef

Gert1

  • Gast
Welk type rijtuigen kopen ze dan? ICK?

mvg,
Gert

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7284
Even opgezocht in het SJK.

http://www.kevinevers.nl/ICL.htm
Mvh Steef

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7284
Hector Rail has bought from NS Financial Services carriages of the NS type ICK (not ICL). They were built for Deutsche Bahn in 1963 by Waggonfabrik Uerdingen. When in service in Germany they were admitted for a maximum speed of 200 km/h. In the Netherlands they were admitted for a maximum speed of 160 km/h.
1st class: 54 seats (36 coaches)
2nd class: 72 seats (96 coaches)
2nd class + luggage compartment: 44 seats (18 coaches)
DB sold 150 BM235 to NS in 2000 and NS used the reclassed ICK coaches between 2002 and 2009. Their interior was modernized and the NS-colours yellow/blue were applied on the exterior. They were used in intercity trains Den Haag – Venlo/Heerlen and Haarlem – Maastricht.
In 2009 they became redundant with the introduction of more new VIRM-4 EMU’s.
Mvh Steef

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Citaat van: Hector Rail
During the last ten years, the coaches have been used for traffic in the Netherlands.
Volgens mij staan ze inmiddels zowat 10 jaar stil  8)

Ik ben benieuwd of die karren het nog een beetje doen na zoveel jaren stilstand.

Stel je voor: Malmö - Stockholm in een ICK. 3 uur lang. Brrr.
« Laatst bewerkt op: 27 March 2013, 16:01:55 door Edgar »
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
nou nou 10 jaar..... volgens mijn foto-archief verdween ICK in 2009 uit de rijdende dienst, is toch "maar" 4 jaar geleden hoor...

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
De firma HectorRail een beetje kennende, gok ik dat ze alle 1e klasse rijtuigen (36 stuks) en 6 rijtuigen met bagageafdeling hebben gekocht. Daar kunnen ze dan mooi 6 stammetjes van 7 rijtuigen mee maken, das ongeveer een gangbare treinlengte in Zweden. Maar dat horen we vast nog wel.
En ik denk dat het interieur wel een zeer uitgebreide metamarfose (Lees: stripbeurt) ondergaat voor de rijdende dienst in gaan in Zweden.

Groet Peter,

Gert1

  • Gast
De heren achter Hobbytrade maken een doorstart onder een nieuwe naam: F 2010
Zie: http://www.f2010.dk/

mvg,
Gert

Ralf Wittkamp

  • Offline Offline
  • Berichten: 241
Hello Gert.
As far I know it is not correct what you write.

The former company Hobbytrade was not "one" company. Hobbytrade was an alliance of several small companies (not all of these companies were known in public). That depended from, who invested money for the concrete project.

So in the past there existed a company called "F2010", also. That company was (for example) responsible for the danish steam-locos and the danish coaches.

So "F2010" ist not really new. But I don't know exactly, who owned (financed) that company in the past and who was "only" the director (whithout spending money).


So to point it out:
"F2010" (as far I know now) in the future will only "produce" and distribute parts of the old danish Hobbytrade-programm and the laser-cut models from HMB. I'm nearly sure, that they would not "produce" and distribute such items like the "Doppelstockwagen" and the Henschel locos in the future (and perhaps the forthcomming Gravita, if that loco would be realized).


greetings
Ralf


De heren achter Hobbytrade maken een doorstart onder een nieuwe naam: F 2010
Zie: http://www.f2010.dk/

mvg,
Gert
« Laatst bewerkt op: 20 April 2013, 13:11:11 door Ralf Wittkamp »

Gert1

  • Gast
Ik zeg ook niet dat het een nieuwe firma is. En inderdaad bestaat deze firmanaam al langer. Ik kwam bij de Deense Kamer van Koophandel er al een paar jaar geleden gegevens van tegen. De firma staat op naam van dezelfde heren die achter Hobbytrade stonden. En op hun website zie je een aantal modellen die tot voor kort onder de naam Hobbytrade werden aangeboden. Zelfs de reclame-kreet ('Modeltog og modelbygninger i verdensklasse') is identiek.

Hoe hun toekomstig programma er uit zal zien valt nog niet te zeggen.
Afwachten maar.

mvg,
Gert

Ralf Wittkamp

  • Offline Offline
  • Berichten: 241
Hello Gert.
Of course you don't say/write that. But some readers can guess your infotmation like that :). And of course I won't "attack" you.

I know, that you have very good knowledge of the danish language (which I don't have). I have some other sources of information, instead.

So let us wait and see what would happen in the future with the "former" Hobbytrade models (my focus lays on the Henschel-locos).


greetings
Ralf


Ik zeg ook niet dat het een nieuwe firma is. ...
mvg,
Gert

Gert1

  • Gast
No worries Ralph, I don't feel 'attacked'.  :)

I will ask some of my Danish model railroad friends what is their opinion regarding the situation.

Kind regards,
Gert