Ik heb zeer beperkte ruimte beschikbaar: in ieder geval geen plaats voor een vaste baan, dus het geheel moet handzaam en op te bergen (onder het bed o.i.d.) zijn. De maximale maten zijn ongeveer 120x80, maar liever nog iets kleiner.
Om een iets ruimtelijker effect te krijgen kan je de sporen beter diagonaal leggen of in een bocht leggen. Dan liggen ze minder paralel aan de voor en achterkant.
Voor de fiddle-yard speel ik overigens met het idee van een grote draaischijf (handbediend)waarmee hele treinen (in dit geval max 45 cm) gedraaid kunnen worden. Weet iemand een goed ontwerp voor een dergelijke constructie?
zal misschien niet zo goed opgelet hebben op school maar volgens mij nemen 2 "helften" van 1,20 bij 0,40 als je die samen aan elkaar maakt op de lange zijde toch 1,20 bij 0,80 m ruimte in, dus hetzelfde als de maten die Jes heeft. Voor gebruik koppel je deze los, zet de 0,40 m zijde aanelkaar en je hebt 2,40 lengte bij een diepte van 0,40 m en daarmee is heel wat te doen. Herinner me een railplan van station Goor uit de railhobby wat bv best wel kan passen op die maten.grt Ferry