Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:24:05
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:19:11
20 jaar BNLS door Pauldg
Vandaag om 20:17:44
IJken van locomotieven door spartaan
Vandaag om 20:12:23
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 19:29:23
Railcom zender bouwen door piksov
Vandaag om 19:26:45
Piko 1136 van AC naar DC door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:12:04
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III door Frank 123
Vandaag om 18:43:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door US modeller
Vandaag om 18:43:03
Lichtprintjes NS2400 door Hans Gvz
Vandaag om 18:33:11
Zaagsel? door Prutsert
Vandaag om 17:56:51
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 17:53:52
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 17:19:52
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 17:00:19
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 16:57:17
Piko NS1100, materieelbespreking door Mug
Vandaag om 16:51:38
TEE Erasmus (nav gelijknamige set van Roco) door grossraumwagen
Vandaag om 16:41:18
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:51:24
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 14:27:43
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 14:16:46
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:48:55
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 12:47:05
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 12:21:29
Tamiya kleur dak Bundesbahn door Sikko
Vandaag om 11:49:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:48:39
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
Vandaag om 11:04:07
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 10:54:53
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door Theo Mol
Vandaag om 10:10:52
Dönsdorfer Bauberichte door Basilicum
Vandaag om 09:35:02
Eanos/ Eaos in model door ES44C4
Vandaag om 09:14:49
  

Auteur Topic: sporen kopstation  (gelezen 8155 keer)

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:sporen kopstation
« Reactie #15 Gepost op: 16 August 2011, 21:32:43 »
Ik zou dan ook voor Paris St. Lazare kiezen, heeft wat meer modelbaanvriendelijke oplossingen voor wat betreft het woekeren met ruimte.

Marco1

  • Offline Offline
  • Berichten: 109
Re:sporen kopstation
« Reactie #16 Gepost op: 16 August 2011, 21:34:26 »
Het hoeven er niet persee 12 te zijn hoor.
Een stuk of 10 is ook al aardig.

Marco

Anoniem

  • Gast
Re:sporen kopstation
« Reactie #17 Gepost op: 16 August 2011, 21:37:20 »
Ik zou dan ook voor Paris St. Lazare kiezen, heeft wat meer modelbaanvriendelijke oplossingen voor wat betreft het woekeren met ruimte.

Maar SAAI in de dienstuitvoering... daar word je niet goed van. Nee, dan liever het Gare de Lyon voor de TGV-invasie, of Austerlitz, da's ook niet zo groot (ten opzichte van de andere dan ;D).

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:sporen kopstation
« Reactie #18 Gepost op: 16 August 2011, 21:40:53 »
Maar dat zijn allebei doorgangsstations, net als Gare du Nord.
Montparnasse is lelijk maar wel makkelijk bouwen, je plempt gewoon een plaat mdf neer en zegt dat daaronder het station ligt.
Dan toch maar Gare de l'Est.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:sporen kopstation
« Reactie #19 Gepost op: 16 August 2011, 21:52:41 »
Paris gare Austerlitz dan? Met de tuin erbij volop atie :D
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Anoniem

  • Gast
Re:sporen kopstation
« Reactie #20 Gepost op: 16 August 2011, 22:45:21 »
Klopt Huub, zowel Auster als het Gare de Lyon hebben een ondergronds (doorgaand) RER-deel. Maar dat kun je, net als bij het Gare du Nord, wel weglaten, ziet toch niemand ;D.

Paris-Bastille is wel te doen ;D.

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:sporen kopstation
« Reactie #21 Gepost op: 16 August 2011, 22:52:45 »
Ja, Bastille hebben we ook nog. Moet daar zelfs nog ergens een sporenplan van hebben.
Maar dat waren volgens mij wat minder sporen.

En als je het echt makkelijk wilt doen: Orsay. Heb je direkt ook een nuttige bestemming voor die lelijke schilderijtjes die je anders in de gang hebt hangen.  ;D

Anoniem

  • Gast
Re:sporen kopstation
« Reactie #22 Gepost op: 16 August 2011, 22:56:14 »
;D.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8589
Re:sporen kopstation
« Reactie #23 Gepost op: 17 August 2011, 12:46:43 »
OK Frankrijk besproken?  ;)

Gaan we naar Italië?   Venetië.

Als we toch bezig zijn met opsommen van stations.

ipv sporen naast elkaar leggen zou je ook zoals op Amsterdam CS vroeger gebeurde het station doorgaand kunnen uitvoeren, maar dat de treinen zelf niet doorrijden. (edit) Er komen dus van beide kanten treinen, die sus ook weer naar dezelfde kant vertrekken.
« Laatst bewerkt op: 17 August 2011, 13:10:37 door J J H S »
Jeroen

Anoniem

  • Gast
Re:sporen kopstation
« Reactie #24 Gepost op: 17 August 2011, 13:01:51 »
Milano Centrale, Milano PG, Torino Porta Nuova, Firenze SMN, Roma Termini, Roma Ostiense, Napoli Centrale, Palermo Centrale. Zo, hebben we de belangrijkste Italiaanse kopstations ook weer gehad. Zwitserland is makelijk: Zürich HB, punt. ;D

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8589
Re:sporen kopstation
« Reactie #25 Gepost op: 17 August 2011, 13:09:31 »
En nu de rest van de wereld, Wesley.  ;D
Jeroen

Anoniem

  • Gast
Re:sporen kopstation
« Reactie #26 Gepost op: 17 August 2011, 13:15:31 »
Ik ben alleen goed in continentaal Europa ;D.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8589
Re:sporen kopstation
« Reactie #27 Gepost op: 17 August 2011, 15:25:46 »
Jeroen

SBBcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 657
Re:sporen kopstation
« Reactie #28 Gepost op: 17 August 2011, 20:23:59 »

Zwitserland is makelijk: Zürich HB, punt. ;D

Wesley: Is punt niet komma?  ??? En Luzern dan? Genéve Airport. Om de grote maar te noemen.  ;D

Marius.
Marius

Anoniem

  • Gast
Re:sporen kopstation
« Reactie #29 Gepost op: 17 August 2011, 20:47:52 »
Luzern heb je gelijk in, daar was ik een tikje te snel in. Genève Aéroport vind ik niet bijzonder groot, daar liggen 4 sporen meen ik... dan is zelfs Zermatt nog groter ;D.