Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rails roestig verven door jandcargo
Vandaag om 15:57:33
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 15:56:45
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:50:59
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:48:33
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Tedo
Vandaag om 15:44:35
Polderbaan(tje) 0,3m2 door defender
Vandaag om 15:40:19
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 15:36:20
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 15:34:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door saskia
Vandaag om 15:05:38
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door jandcargo
Vandaag om 14:45:36
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door olaf99
Vandaag om 14:45:31
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 14:26:04
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 13:59:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 13:48:55
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 13:42:56
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 13:25:03
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 13:04:26
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 12:51:53
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips? door Jasperr
Vandaag om 12:49:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:46:17
Draaischijf digitaal aansturen. door Eenerspoor
Vandaag om 12:11:59
20 jaar BNLS door Hans Reints
Vandaag om 11:42:29
EifelBurgenBahn door meino
Vandaag om 11:09:47
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 10:52:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:45:05
Gewoon wat busfoto's door Hans Reints
Vandaag om 10:12:38
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 10:05:06
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 09:10:16
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door lrrw
20 June 2025, 22:33:23
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door RICROO
20 June 2025, 22:18:35
  

Auteur Topic: sporen kopstation  (gelezen 8145 keer)

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:sporen kopstation
« Reactie #15 Gepost op: 16 August 2011, 21:32:43 »
Ik zou dan ook voor Paris St. Lazare kiezen, heeft wat meer modelbaanvriendelijke oplossingen voor wat betreft het woekeren met ruimte.

Marco1

  • Offline Offline
  • Berichten: 109
Re:sporen kopstation
« Reactie #16 Gepost op: 16 August 2011, 21:34:26 »
Het hoeven er niet persee 12 te zijn hoor.
Een stuk of 10 is ook al aardig.

Marco

Anoniem

  • Gast
Re:sporen kopstation
« Reactie #17 Gepost op: 16 August 2011, 21:37:20 »
Ik zou dan ook voor Paris St. Lazare kiezen, heeft wat meer modelbaanvriendelijke oplossingen voor wat betreft het woekeren met ruimte.

Maar SAAI in de dienstuitvoering... daar word je niet goed van. Nee, dan liever het Gare de Lyon voor de TGV-invasie, of Austerlitz, da's ook niet zo groot (ten opzichte van de andere dan ;D).

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:sporen kopstation
« Reactie #18 Gepost op: 16 August 2011, 21:40:53 »
Maar dat zijn allebei doorgangsstations, net als Gare du Nord.
Montparnasse is lelijk maar wel makkelijk bouwen, je plempt gewoon een plaat mdf neer en zegt dat daaronder het station ligt.
Dan toch maar Gare de l'Est.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:sporen kopstation
« Reactie #19 Gepost op: 16 August 2011, 21:52:41 »
Paris gare Austerlitz dan? Met de tuin erbij volop atie :D
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Anoniem

  • Gast
Re:sporen kopstation
« Reactie #20 Gepost op: 16 August 2011, 22:45:21 »
Klopt Huub, zowel Auster als het Gare de Lyon hebben een ondergronds (doorgaand) RER-deel. Maar dat kun je, net als bij het Gare du Nord, wel weglaten, ziet toch niemand ;D.

Paris-Bastille is wel te doen ;D.

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:sporen kopstation
« Reactie #21 Gepost op: 16 August 2011, 22:52:45 »
Ja, Bastille hebben we ook nog. Moet daar zelfs nog ergens een sporenplan van hebben.
Maar dat waren volgens mij wat minder sporen.

En als je het echt makkelijk wilt doen: Orsay. Heb je direkt ook een nuttige bestemming voor die lelijke schilderijtjes die je anders in de gang hebt hangen.  ;D

Anoniem

  • Gast
Re:sporen kopstation
« Reactie #22 Gepost op: 16 August 2011, 22:56:14 »
;D.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8589
Re:sporen kopstation
« Reactie #23 Gepost op: 17 August 2011, 12:46:43 »
OK Frankrijk besproken?  ;)

Gaan we naar Italië?   Venetië.

Als we toch bezig zijn met opsommen van stations.

ipv sporen naast elkaar leggen zou je ook zoals op Amsterdam CS vroeger gebeurde het station doorgaand kunnen uitvoeren, maar dat de treinen zelf niet doorrijden. (edit) Er komen dus van beide kanten treinen, die sus ook weer naar dezelfde kant vertrekken.
« Laatst bewerkt op: 17 August 2011, 13:10:37 door J J H S »
Jeroen

Anoniem

  • Gast
Re:sporen kopstation
« Reactie #24 Gepost op: 17 August 2011, 13:01:51 »
Milano Centrale, Milano PG, Torino Porta Nuova, Firenze SMN, Roma Termini, Roma Ostiense, Napoli Centrale, Palermo Centrale. Zo, hebben we de belangrijkste Italiaanse kopstations ook weer gehad. Zwitserland is makelijk: Zürich HB, punt. ;D

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8589
Re:sporen kopstation
« Reactie #25 Gepost op: 17 August 2011, 13:09:31 »
En nu de rest van de wereld, Wesley.  ;D
Jeroen

Anoniem

  • Gast
Re:sporen kopstation
« Reactie #26 Gepost op: 17 August 2011, 13:15:31 »
Ik ben alleen goed in continentaal Europa ;D.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8589
Re:sporen kopstation
« Reactie #27 Gepost op: 17 August 2011, 15:25:46 »
Jeroen

SBBcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 657
Re:sporen kopstation
« Reactie #28 Gepost op: 17 August 2011, 20:23:59 »

Zwitserland is makelijk: Zürich HB, punt. ;D

Wesley: Is punt niet komma?  ??? En Luzern dan? Genéve Airport. Om de grote maar te noemen.  ;D

Marius.
Marius

Anoniem

  • Gast
Re:sporen kopstation
« Reactie #29 Gepost op: 17 August 2011, 20:47:52 »
Luzern heb je gelijk in, daar was ik een tikje te snel in. Genève Aéroport vind ik niet bijzonder groot, daar liggen 4 sporen meen ik... dan is zelfs Zermatt nog groter ;D.