Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Zelfgemaakt BiDiB modules door Joz
Vandaag om 10:47:35
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 10:44:05
HO Faller LKW Scania zeecontainer MAERSK door knar46
Vandaag om 10:35:50
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:23:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:03:07
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 10:02:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Loki
Vandaag om 09:59:01
fotowedstrijd 2025 door R1954
Vandaag om 09:54:18
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door spoorzeven
Vandaag om 09:26:15
Ervaringen met van Perlo ( DinoSys ) draaischijfbesturing door Gerard
Vandaag om 09:21:52
Ervaringen met van Perlo (DinaSys ) draaischijfbesturing door Gerard
Vandaag om 09:20:21
Invoering SGNS containerwagens bij NS door Jan Breman
Vandaag om 09:07:59
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 09:03:40
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond door Bert Senden
Vandaag om 08:41:16
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:35:52
Nieuw huis, nieuwe baan door Jelmer
Vandaag om 08:31:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 08:26:51
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door ca.gorter
Vandaag om 08:23:38
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Rick
Vandaag om 08:23:17
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 08:20:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 07:56:42
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 07:54:17
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:16:13
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:01:45
Sluitseinen REEtitec 1300 door ModelWessel
24 November 2025, 23:07:43
Lodewickshaven door Ronald Halma
24 November 2025, 22:47:14
Hulp gezocht bij omwisselen cilinders Franse stoomloc 141R door ronald1956
24 November 2025, 21:41:54
S88N bezetmelder door Albert de Heer
24 November 2025, 21:33:55
Oost Europa-draadje door ns.1200
24 November 2025, 21:23:51
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door RobbertJan
24 November 2025, 21:08:27
  

Auteur Topic: sporen kopstation  (gelezen 8600 keer)

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:sporen kopstation
« Reactie #15 Gepost op: 16 August 2011, 21:32:43 »
Ik zou dan ook voor Paris St. Lazare kiezen, heeft wat meer modelbaanvriendelijke oplossingen voor wat betreft het woekeren met ruimte.

Marco1

  • Offline Offline
  • Berichten: 109
Re:sporen kopstation
« Reactie #16 Gepost op: 16 August 2011, 21:34:26 »
Het hoeven er niet persee 12 te zijn hoor.
Een stuk of 10 is ook al aardig.

Marco

Anoniem

  • Gast
Re:sporen kopstation
« Reactie #17 Gepost op: 16 August 2011, 21:37:20 »
Ik zou dan ook voor Paris St. Lazare kiezen, heeft wat meer modelbaanvriendelijke oplossingen voor wat betreft het woekeren met ruimte.

Maar SAAI in de dienstuitvoering... daar word je niet goed van. Nee, dan liever het Gare de Lyon voor de TGV-invasie, of Austerlitz, da's ook niet zo groot (ten opzichte van de andere dan ;D).

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:sporen kopstation
« Reactie #18 Gepost op: 16 August 2011, 21:40:53 »
Maar dat zijn allebei doorgangsstations, net als Gare du Nord.
Montparnasse is lelijk maar wel makkelijk bouwen, je plempt gewoon een plaat mdf neer en zegt dat daaronder het station ligt.
Dan toch maar Gare de l'Est.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:sporen kopstation
« Reactie #19 Gepost op: 16 August 2011, 21:52:41 »
Paris gare Austerlitz dan? Met de tuin erbij volop atie :D
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Anoniem

  • Gast
Re:sporen kopstation
« Reactie #20 Gepost op: 16 August 2011, 22:45:21 »
Klopt Huub, zowel Auster als het Gare de Lyon hebben een ondergronds (doorgaand) RER-deel. Maar dat kun je, net als bij het Gare du Nord, wel weglaten, ziet toch niemand ;D.

Paris-Bastille is wel te doen ;D.

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:sporen kopstation
« Reactie #21 Gepost op: 16 August 2011, 22:52:45 »
Ja, Bastille hebben we ook nog. Moet daar zelfs nog ergens een sporenplan van hebben.
Maar dat waren volgens mij wat minder sporen.

En als je het echt makkelijk wilt doen: Orsay. Heb je direkt ook een nuttige bestemming voor die lelijke schilderijtjes die je anders in de gang hebt hangen.  ;D

Anoniem

  • Gast
Re:sporen kopstation
« Reactie #22 Gepost op: 16 August 2011, 22:56:14 »
;D.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8624
Re:sporen kopstation
« Reactie #23 Gepost op: 17 August 2011, 12:46:43 »
OK Frankrijk besproken?  ;)

Gaan we naar Italië?   Venetië.

Als we toch bezig zijn met opsommen van stations.

ipv sporen naast elkaar leggen zou je ook zoals op Amsterdam CS vroeger gebeurde het station doorgaand kunnen uitvoeren, maar dat de treinen zelf niet doorrijden. (edit) Er komen dus van beide kanten treinen, die sus ook weer naar dezelfde kant vertrekken.
« Laatst bewerkt op: 17 August 2011, 13:10:37 door J J H S »
Jeroen

Anoniem

  • Gast
Re:sporen kopstation
« Reactie #24 Gepost op: 17 August 2011, 13:01:51 »
Milano Centrale, Milano PG, Torino Porta Nuova, Firenze SMN, Roma Termini, Roma Ostiense, Napoli Centrale, Palermo Centrale. Zo, hebben we de belangrijkste Italiaanse kopstations ook weer gehad. Zwitserland is makelijk: Zürich HB, punt. ;D

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8624
Re:sporen kopstation
« Reactie #25 Gepost op: 17 August 2011, 13:09:31 »
En nu de rest van de wereld, Wesley.  ;D
Jeroen

Anoniem

  • Gast
Re:sporen kopstation
« Reactie #26 Gepost op: 17 August 2011, 13:15:31 »
Ik ben alleen goed in continentaal Europa ;D.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8624
Re:sporen kopstation
« Reactie #27 Gepost op: 17 August 2011, 15:25:46 »
Jeroen

SBBcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 659
Re:sporen kopstation
« Reactie #28 Gepost op: 17 August 2011, 20:23:59 »

Zwitserland is makelijk: Zürich HB, punt. ;D

Wesley: Is punt niet komma?  ??? En Luzern dan? Genéve Airport. Om de grote maar te noemen.  ;D

Marius.
Marius

Anoniem

  • Gast
Re:sporen kopstation
« Reactie #29 Gepost op: 17 August 2011, 20:47:52 »
Luzern heb je gelijk in, daar was ik een tikje te snel in. Genève Aéroport vind ik niet bijzonder groot, daar liggen 4 sporen meen ik... dan is zelfs Zermatt nog groter ;D.