Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 13:44:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:26:44
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Pauldg
Vandaag om 13:10:53
Uhlenbrock Iris door bellejt
Vandaag om 13:08:42
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Duikeend
Vandaag om 13:07:40
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 12:58:51
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 12:37:24
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 11:26:43
Esu Loksound - NS Wadloper? door Wijbe
Vandaag om 11:19:54
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 11:06:00
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 10:34:15
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 09:44:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:19:19
modeltreinbeurs elsloo door dennie
Vandaag om 07:38:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:04:00
Bouw van OCCRE G10 in CIWL livrei in spoor 1 door hervé
Vandaag om 00:27:02
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Dennis1984
16 August 2025, 22:52:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
16 August 2025, 22:22:18
Da's Daz 2 door NS264
16 August 2025, 22:13:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
16 August 2025, 21:55:30
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door maartenvdb
16 August 2025, 21:48:20
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
16 August 2025, 21:38:43
Her-(her-)beginnen door J. Brans
16 August 2025, 21:13:45
Hebden Bridge, digitale modulebaan in schaal 00. door Donny95
16 August 2025, 20:17:28
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
16 August 2025, 20:03:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door JoopSpoort
16 August 2025, 19:18:35
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Rob Ellerman
16 August 2025, 18:17:15
Aanpassen baanplan bestaande baan door Joz
16 August 2025, 18:12:32
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
16 August 2025, 16:51:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
16 August 2025, 16:48:43
  

Auteur Topic: sporen kopstation  (gelezen 8256 keer)

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:sporen kopstation
« Reactie #15 Gepost op: 16 August 2011, 21:32:43 »
Ik zou dan ook voor Paris St. Lazare kiezen, heeft wat meer modelbaanvriendelijke oplossingen voor wat betreft het woekeren met ruimte.

Marco1

  • Offline Offline
  • Berichten: 109
Re:sporen kopstation
« Reactie #16 Gepost op: 16 August 2011, 21:34:26 »
Het hoeven er niet persee 12 te zijn hoor.
Een stuk of 10 is ook al aardig.

Marco

Anoniem

  • Gast
Re:sporen kopstation
« Reactie #17 Gepost op: 16 August 2011, 21:37:20 »
Ik zou dan ook voor Paris St. Lazare kiezen, heeft wat meer modelbaanvriendelijke oplossingen voor wat betreft het woekeren met ruimte.

Maar SAAI in de dienstuitvoering... daar word je niet goed van. Nee, dan liever het Gare de Lyon voor de TGV-invasie, of Austerlitz, da's ook niet zo groot (ten opzichte van de andere dan ;D).

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:sporen kopstation
« Reactie #18 Gepost op: 16 August 2011, 21:40:53 »
Maar dat zijn allebei doorgangsstations, net als Gare du Nord.
Montparnasse is lelijk maar wel makkelijk bouwen, je plempt gewoon een plaat mdf neer en zegt dat daaronder het station ligt.
Dan toch maar Gare de l'Est.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:sporen kopstation
« Reactie #19 Gepost op: 16 August 2011, 21:52:41 »
Paris gare Austerlitz dan? Met de tuin erbij volop atie :D
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Anoniem

  • Gast
Re:sporen kopstation
« Reactie #20 Gepost op: 16 August 2011, 22:45:21 »
Klopt Huub, zowel Auster als het Gare de Lyon hebben een ondergronds (doorgaand) RER-deel. Maar dat kun je, net als bij het Gare du Nord, wel weglaten, ziet toch niemand ;D.

Paris-Bastille is wel te doen ;D.

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:sporen kopstation
« Reactie #21 Gepost op: 16 August 2011, 22:52:45 »
Ja, Bastille hebben we ook nog. Moet daar zelfs nog ergens een sporenplan van hebben.
Maar dat waren volgens mij wat minder sporen.

En als je het echt makkelijk wilt doen: Orsay. Heb je direkt ook een nuttige bestemming voor die lelijke schilderijtjes die je anders in de gang hebt hangen.  ;D

Anoniem

  • Gast
Re:sporen kopstation
« Reactie #22 Gepost op: 16 August 2011, 22:56:14 »
;D.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8598
Re:sporen kopstation
« Reactie #23 Gepost op: 17 August 2011, 12:46:43 »
OK Frankrijk besproken?  ;)

Gaan we naar Italië?   Venetië.

Als we toch bezig zijn met opsommen van stations.

ipv sporen naast elkaar leggen zou je ook zoals op Amsterdam CS vroeger gebeurde het station doorgaand kunnen uitvoeren, maar dat de treinen zelf niet doorrijden. (edit) Er komen dus van beide kanten treinen, die sus ook weer naar dezelfde kant vertrekken.
« Laatst bewerkt op: 17 August 2011, 13:10:37 door J J H S »
Jeroen

Anoniem

  • Gast
Re:sporen kopstation
« Reactie #24 Gepost op: 17 August 2011, 13:01:51 »
Milano Centrale, Milano PG, Torino Porta Nuova, Firenze SMN, Roma Termini, Roma Ostiense, Napoli Centrale, Palermo Centrale. Zo, hebben we de belangrijkste Italiaanse kopstations ook weer gehad. Zwitserland is makelijk: Zürich HB, punt. ;D

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8598
Re:sporen kopstation
« Reactie #25 Gepost op: 17 August 2011, 13:09:31 »
En nu de rest van de wereld, Wesley.  ;D
Jeroen

Anoniem

  • Gast
Re:sporen kopstation
« Reactie #26 Gepost op: 17 August 2011, 13:15:31 »
Ik ben alleen goed in continentaal Europa ;D.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8598
Re:sporen kopstation
« Reactie #27 Gepost op: 17 August 2011, 15:25:46 »
Jeroen

SBBcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 657
Re:sporen kopstation
« Reactie #28 Gepost op: 17 August 2011, 20:23:59 »

Zwitserland is makelijk: Zürich HB, punt. ;D

Wesley: Is punt niet komma?  ??? En Luzern dan? Genéve Airport. Om de grote maar te noemen.  ;D

Marius.
Marius

Anoniem

  • Gast
Re:sporen kopstation
« Reactie #29 Gepost op: 17 August 2011, 20:47:52 »
Luzern heb je gelijk in, daar was ik een tikje te snel in. Genève Aéroport vind ik niet bijzonder groot, daar liggen 4 sporen meen ik... dan is zelfs Zermatt nog groter ;D.