Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 18:11:35
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 18:10:26
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Wim Romijn
Vandaag om 18:02:45
Pendel module door saskia
Vandaag om 18:00:02
CTA’s jaren …70? / 80… door Petertje
Vandaag om 17:46:12
Wat doen jullie als het koud wordt? door Frank 123
Vandaag om 17:41:25
Au bord de la Cèze door Wim1969
Vandaag om 17:29:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 17:18:24
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 17:06:56
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
Vandaag om 17:04:19
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door aad52
Vandaag om 16:59:38
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 16:40:35
NS 3502 van zwart naar groen door Ivo tB
Vandaag om 16:39:37
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door AP3737
Vandaag om 16:36:47
Messing op z'n Zweeds (h0) door Simplex
Vandaag om 16:29:42
Problemen met digitale koppeling Roco door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:26:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door C_Jabaaij
Vandaag om 16:22:13
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Erik01
Vandaag om 15:58:56
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 15:52:58
Roco traxx 'Eurocity' door the_gold
Vandaag om 13:59:18
Minibaan Visserskaai H0 door Sven
Vandaag om 13:59:17
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 13:18:06
Spur 1 Tage 18 en 19 oktober 2025 door Kees-Jan
Vandaag om 13:07:41
ATT hondenkop onderdeel door Luc2000
Vandaag om 13:01:25
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door Wim1969
Vandaag om 12:29:51
De bouw van een HTM GTL8 door piksov
Vandaag om 12:23:48
Mijnbouw Indonesië door Wim Vink
Vandaag om 12:15:22
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 10:25:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Twinkie
Vandaag om 09:10:11
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 07:41:06
  

Auteur Topic: Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.  (gelezen 2329 keer)

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7281
Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Gepost op: 04 August 2011, 22:37:01 »
Vorige week meegenomen bij de Koploper.



Maar ja, das nou niet echt Zweeds. Al is het een dot van een
werkplaatsje voor het museum gedeelte. Opslag van materialen
en wat klein ijzerwerk. Nu nog de make-up aanpassen.

Natuurlijk is het in Faluröd geschilderd, na eerst de boel in de
kunstofprimer te hebben gezet. Deze kleur is namelijk geen
potje hobbyverf, maar een blik orginele verf gekocht in Zweden.
De verf is de volgende dag met waterproof schuurpapier
lichtjes opgeschuurd. Zonder de houtnerf te verwijderen,
maar wel te zorgen dat het een iets versleten uiterlijk krijgt.
De balken zijn gemengd met Humbrol satin 133 en zwart 33.
De geldt ook voor de dakgoot en regenpijpen.
De binnenkanten van het werkplaatsje met Revell mat 89.
En het rek met een vleugje grijs mat 187.







vrgr Steef
Mvh Steef

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7281
Re:Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Reactie #1 Gepost op: 21 August 2011, 15:20:45 »
Inmiddels zijn we weken verder. En in die weken ben ik gestaag verder
gegaan met onder andere dit projectje. Het gebouwtje stelt niet zoveel
voor. Het gaat meer om het detailwerk, dat vreet tijd. Een uitgebreid
verslag doen heeft niet veel zin. De foto's kunnen meer in minder tijd
vertellen. Al ben ik nog niet klaar, er moet nog het één en ander bij.









Als de järnvägsverkstad klaar is komen er tussen de draagbalken
plaatjes transparant abs. Zodat het ook van bovenaf te zien is.
De lamp die boven de deuren hangt is van Viessmann, 98808 en
is in schaal N. De H0 variant vond ik te groot. In de twee open
gedeelten komt nog verlichting. Wel zo dat je de draadjes niet ziet.







Het geheel is gelijmd op een stukje abs van 2,5mm dik. Dit omdat
ik werk met een dubbele laag isolatiemateriaal over de volledige
oppervalkte van de module. Dat spul is 2.5mm, dus word het geheel
ingesneden en met een klein schroefje vastgezet op zijn plaats.

vrgr Steef
Mvh Steef

Gert1

  • Gast
Re:Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Reactie #2 Gepost op: 21 August 2011, 15:36:32 »
Dit ziet er echt al heel erg goed uit!   (y)

mvg,
Gert

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11132
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re:Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Reactie #3 Gepost op: 21 August 2011, 17:47:16 »
Prachtig mooi Steef. (y) Zeker veel geoefend met poppenhuizen bouwen!  ;D

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7281
Re:Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Reactie #4 Gepost op: 21 August 2011, 18:10:31 »
@ JaJo

Daar hielp ik mijn ex vrouw wel altijd mee.
Heb een extra zwak voor veel detail, is net als
het bouwen van een schip...

vrgr Steef
Mvh Steef

Joost Ve

  • Offline Offline
  • Berichten: 75
Re:Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Reactie #5 Gepost op: 22 August 2011, 11:53:59 »
Wauw, mooi stukje vakwerk Steef !  (y)

Gr Joost
NSB en SJ
Dinamo en iTrain

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6050
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re:Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Reactie #6 Gepost op: 22 August 2011, 13:31:01 »
Ziet er top uit. (y)
groetjes Dion