Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 16:00:15
Prestige Models : ervaringen door Dennis1984
Vandaag om 15:58:43
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 15:55:02
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door spoorzeven
Vandaag om 15:51:31
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 14:35:31
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
  

Auteur Topic: Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.  (gelezen 2270 keer)

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7284
Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Gepost op: 04 August 2011, 22:37:01 »
Vorige week meegenomen bij de Koploper.



Maar ja, das nou niet echt Zweeds. Al is het een dot van een
werkplaatsje voor het museum gedeelte. Opslag van materialen
en wat klein ijzerwerk. Nu nog de make-up aanpassen.

Natuurlijk is het in Faluröd geschilderd, na eerst de boel in de
kunstofprimer te hebben gezet. Deze kleur is namelijk geen
potje hobbyverf, maar een blik orginele verf gekocht in Zweden.
De verf is de volgende dag met waterproof schuurpapier
lichtjes opgeschuurd. Zonder de houtnerf te verwijderen,
maar wel te zorgen dat het een iets versleten uiterlijk krijgt.
De balken zijn gemengd met Humbrol satin 133 en zwart 33.
De geldt ook voor de dakgoot en regenpijpen.
De binnenkanten van het werkplaatsje met Revell mat 89.
En het rek met een vleugje grijs mat 187.







vrgr Steef
Mvh Steef

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7284
Re:Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Reactie #1 Gepost op: 21 August 2011, 15:20:45 »
Inmiddels zijn we weken verder. En in die weken ben ik gestaag verder
gegaan met onder andere dit projectje. Het gebouwtje stelt niet zoveel
voor. Het gaat meer om het detailwerk, dat vreet tijd. Een uitgebreid
verslag doen heeft niet veel zin. De foto's kunnen meer in minder tijd
vertellen. Al ben ik nog niet klaar, er moet nog het één en ander bij.









Als de järnvägsverkstad klaar is komen er tussen de draagbalken
plaatjes transparant abs. Zodat het ook van bovenaf te zien is.
De lamp die boven de deuren hangt is van Viessmann, 98808 en
is in schaal N. De H0 variant vond ik te groot. In de twee open
gedeelten komt nog verlichting. Wel zo dat je de draadjes niet ziet.







Het geheel is gelijmd op een stukje abs van 2,5mm dik. Dit omdat
ik werk met een dubbele laag isolatiemateriaal over de volledige
oppervalkte van de module. Dat spul is 2.5mm, dus word het geheel
ingesneden en met een klein schroefje vastgezet op zijn plaats.

vrgr Steef
Mvh Steef

Gert1

  • Gast
Re:Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Reactie #2 Gepost op: 21 August 2011, 15:36:32 »
Dit ziet er echt al heel erg goed uit!   (y)

mvg,
Gert

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re:Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Reactie #3 Gepost op: 21 August 2011, 17:47:16 »
Prachtig mooi Steef. (y) Zeker veel geoefend met poppenhuizen bouwen!  ;D

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7284
Re:Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Reactie #4 Gepost op: 21 August 2011, 18:10:31 »
@ JaJo

Daar hielp ik mijn ex vrouw wel altijd mee.
Heb een extra zwak voor veel detail, is net als
het bouwen van een schip...

vrgr Steef
Mvh Steef

Joost Ve

  • Offline Offline
  • Berichten: 75
Re:Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Reactie #5 Gepost op: 22 August 2011, 11:53:59 »
Wauw, mooi stukje vakwerk Steef !  (y)

Gr Joost
NSB en SJ
Dinamo en iTrain

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6046
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re:Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Reactie #6 Gepost op: 22 August 2011, 13:31:01 »
Ziet er top uit. (y)
groetjes Dion