Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ventilatie (?) pukkels op dak ICM door Mitchell
Vandaag om 18:13:11
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 18:12:45
US diorama in H0 door cor_b
Vandaag om 17:10:52
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door AlbertG
Vandaag om 16:54:44
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 16:53:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:49:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:39:49
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Albert.H0
Vandaag om 16:32:34
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 16:27:58
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:04:52
Br 38 Piko Superen. door wob
Vandaag om 15:30:49
Handregelaar aan IB Basic door Lobomotion69
Vandaag om 15:24:13
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor door spoorijzer
Vandaag om 14:53:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 14:50:27
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door HOHans
Vandaag om 14:25:11
LS Models 2025 door martijnhaman
Vandaag om 14:20:18
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 14:00:16
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door 741230
Vandaag om 12:56:20
Het Boemeltje door RobVille
Vandaag om 12:33:26
Rails code 83 en Mat 46 ervaringen door cor_b
Vandaag om 12:10:10
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 11:22:00
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:57:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 09:42:11
DB Fals, wat is H of OH op de zijkant? door ES44C4
Vandaag om 07:21:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
Vandaag om 06:47:25
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Wim Vink
18 June 2025, 23:06:09
Zee. Land. door Huup
18 June 2025, 21:47:29
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door Ronald Halma
18 June 2025, 20:44:12
Frans loodsje et cetera door tothebeach
18 June 2025, 19:17:45
Bauarbeiten im gange door tothebeach
18 June 2025, 17:45:41
  

Auteur Topic: Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.  (gelezen 2240 keer)

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7282
Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Gepost op: 04 August 2011, 22:37:01 »
Vorige week meegenomen bij de Koploper.



Maar ja, das nou niet echt Zweeds. Al is het een dot van een
werkplaatsje voor het museum gedeelte. Opslag van materialen
en wat klein ijzerwerk. Nu nog de make-up aanpassen.

Natuurlijk is het in Faluröd geschilderd, na eerst de boel in de
kunstofprimer te hebben gezet. Deze kleur is namelijk geen
potje hobbyverf, maar een blik orginele verf gekocht in Zweden.
De verf is de volgende dag met waterproof schuurpapier
lichtjes opgeschuurd. Zonder de houtnerf te verwijderen,
maar wel te zorgen dat het een iets versleten uiterlijk krijgt.
De balken zijn gemengd met Humbrol satin 133 en zwart 33.
De geldt ook voor de dakgoot en regenpijpen.
De binnenkanten van het werkplaatsje met Revell mat 89.
En het rek met een vleugje grijs mat 187.







vrgr Steef
Mvh Steef

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7282
Re:Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Reactie #1 Gepost op: 21 August 2011, 15:20:45 »
Inmiddels zijn we weken verder. En in die weken ben ik gestaag verder
gegaan met onder andere dit projectje. Het gebouwtje stelt niet zoveel
voor. Het gaat meer om het detailwerk, dat vreet tijd. Een uitgebreid
verslag doen heeft niet veel zin. De foto's kunnen meer in minder tijd
vertellen. Al ben ik nog niet klaar, er moet nog het één en ander bij.









Als de järnvägsverkstad klaar is komen er tussen de draagbalken
plaatjes transparant abs. Zodat het ook van bovenaf te zien is.
De lamp die boven de deuren hangt is van Viessmann, 98808 en
is in schaal N. De H0 variant vond ik te groot. In de twee open
gedeelten komt nog verlichting. Wel zo dat je de draadjes niet ziet.







Het geheel is gelijmd op een stukje abs van 2,5mm dik. Dit omdat
ik werk met een dubbele laag isolatiemateriaal over de volledige
oppervalkte van de module. Dat spul is 2.5mm, dus word het geheel
ingesneden en met een klein schroefje vastgezet op zijn plaats.

vrgr Steef
Mvh Steef

Gert1

  • Gast
Re:Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Reactie #2 Gepost op: 21 August 2011, 15:36:32 »
Dit ziet er echt al heel erg goed uit!   (y)

mvg,
Gert

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re:Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Reactie #3 Gepost op: 21 August 2011, 17:47:16 »
Prachtig mooi Steef. (y) Zeker veel geoefend met poppenhuizen bouwen!  ;D

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7282
Re:Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Reactie #4 Gepost op: 21 August 2011, 18:10:31 »
@ JaJo

Daar hielp ik mijn ex vrouw wel altijd mee.
Heb een extra zwak voor veel detail, is net als
het bouwen van een schip...

vrgr Steef
Mvh Steef

Joost Ve

  • Offline Offline
  • Berichten: 75
Re:Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Reactie #5 Gepost op: 22 August 2011, 11:53:59 »
Wauw, mooi stukje vakwerk Steef !  (y)

Gr Joost
NSB en SJ
Dinamo en iTrain

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6027
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re:Van Duitse schuur naar järnvägsverkstad.
« Reactie #6 Gepost op: 22 August 2011, 13:31:01 »
Ziet er top uit. (y)
groetjes Dion