......... Door steeds verdere computerisering wordt het bedienen van het vehikel steeds minder ingewikkeld..........
Wat een rare zin voor zo'n gestudeerd persoon
Ben het met MCN1986 eens dat ATB misschien een leuk hulpmiddel is, maar het voor een rood sein tot stilstand komen (dus ook bij dichte mist !) nog altijd geheel aan de machinist zelf ligt.Ook vele andere zaken qua snelheid worden niet afgedekt door de ATB, zo dacht ik altijd.......
Natuurlijk klinkt een trein van ruim 1000 ton wel weer iets stoerder dan een vrachtautotje van 8 ton, (of de computergame SLT).
.......Nouja, vele...
KNIP KNIP. Rijdt een machinist dan "perongeluk" echt 130, dan komt ie toch wat remweg tekort bij het remmen na een geel sein, heb ik eens vernomen.......
Weet er nog wel enkele zaken waarbij de ATB echt niet helpt, als je als machinist bijvoorbeeld in dichte mist rijdt (maar natuurlijk ook bij zonnig weer !).Tevens zijn er altijd nog veel punten met bv 90 of 100 km/h, de ATB geeft dan doodleuk 130 aan. Rijdt een machinist dan "perongeluk" echt 130, dan komt ie toch wat remweg tekort bij het remmen na een geel sein, heb ik eens vernomen.......
....... terwijl de meerwaarde van deze snelheids stappen niet zo groot is. Ze maken eigenlijk nooit deel uit van een rijweg die de trein tot stoppen dwingt.........
.......Ik vind alleen dat de werkgevers in deze nog wel eens het "vak" uithollen, en dat is jammer. (geen uitleg)........