Dat lees ik wel vaker, maar waarom dan ? (lees ook vaak nadelen, namelijk......)
Oude loc's bedoel ik meer mee, Reeks 55, E-1600, DE-6400, Class 66. Alles beter dan een 189 of 185 of 186.Met een 6400 naar Dordrecht Zeehaven en Waalhaven Oost en Gouda-Alphen ik vond het altijd erg leuk!Leuker als elke dag naar Duitsland.... eventueel met Betuweroute
Een G1206 spartaans? Ik zou zeggen probeer eens een 2200
Een nadeel van zowel oudere (1100, 1200, 1300, 1500) als nieuwere loks (1600, 1700, 1800) is natuurlijk de enorme herrie van alle apparatuur in de lok, zoals compressoren, ventilatoren, tractiemotoren enz enz. Een machinist moet dit de gehele weg (of dag) maar aanhoren.Daarbij komt nog, dat een lok altijd een veel slechter rijgedrag heeft, als een treinstel, door een compleet andere bouwwijze.Bij een treinstel, inderdaad misschien wat makkelijker te bedienen, is er toch veel minder lawaai voor de machinist.
Ohw, daar heb ik nog een leuke anekdote op. Ooit een piloot gehad die te laat was. Waarom? Zijn moeder kon d'r autosleutel niet vinden en die moest hem wegbrengen. Meneer had zelf geen rijbewijs. Dan mag je dus met een Boeïng taxiën en vliegen, maar geen auto besturen...