Misschien nog wel het mooiste van die treinen in Denemarken: op de perrons stonden merktekens waar de deuren van de IC-treinen zitten als de trein stilstaat: zowel m'n vader als ik fascineerde dat nogal, en dus hebben we meerdere treinen afgewacht: het klopte steeds tot op de meter precies... ook daar kunnen we nog wat van leren.
Maar het gaat niet om mooi of lelijk maar of alles goed werkt
Tja, hadden ze maar meer Railhoppers moeten bestellen (met verbetering).Dat was oorspronkelijk de opvolger van de Plan V en men vond het best mooie treinstellen.
Blijkbaar niet, anders had de NS niet geïnvesteerd in de gewijzigde koppen voor de Buffels...
Ja, Marc... men vond de treinstellen zò mooi dat de NS-directie destijds besloot (voor ƒ 45.000,= per kop) er een stokje voor te steken dat de Buffel er ook zo zou komen uit te zien...
Zou Greiff....? nâh, vast niet.
Ik heb daar ook eens met verbazing naar staan kijken en kwam tot twee mogelijke verklaringen:1. De machinisten zitten er voor de show in en alles wordt door de DSB op afstand bestuurt met Koploper2. De machnisten doen het toch echt zelf en zijn allemaal op een cursus stiptheid geweest in Japan mvg,Gert