Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Modelbaan Beltheim.
door
Bertje B
Vandaag
om 16:34:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Bertje B
Vandaag
om 16:27:04
DDAR op basis van een Artitec DDM
door
Daan de leeuw
Vandaag
om 16:23:24
Fleischmann Anna ombouw.
door
puntenglijder
Vandaag
om 16:22:48
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:14:10
EL11 NSB sound file
door
bellejt
Vandaag
om 16:10:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 15:47:25
Sfeer op je modelbaan
door
tothebeach
Vandaag
om 15:15:39
Tams app
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:10:56
Wielen bruineren. Hoe?
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 14:52:41
Aachenau West
door
Montanbahn
Vandaag
om 14:16:53
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Edsko Hekman
Vandaag
om 13:53:03
Wat was jullie allereerste loc?
door
Sven
Vandaag
om 13:42:59
RhB H0m, Albulisch
door
martijn v m
Vandaag
om 13:37:39
Wie is Hans Reints
door
Hans Reints
Vandaag
om 13:05:40
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:39:27
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 12:18:55
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
Ronaldk
Vandaag
om 12:11:08
De modeltreinen van Spoorijzer
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:03:21
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ?
door
bellejt
Vandaag
om 11:59:57
BR-18.6 Schaal-0.
door
Frits C
Vandaag
om 11:46:52
Rijnstraat
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 11:45:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Rick
Vandaag
om 11:10:15
booster vraag
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:02:35
Her-(her-)beginnen
door
Ronaldk
Vandaag
om 10:53:47
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen?
door
Karben
Vandaag
om 10:41:39
Spoor- en tramweg parafernalia
door
R1954
Vandaag
om 09:48:16
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 09:32:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 09:32:06
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:36:04
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Maastricht-Geuldal H0
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omlaag
Auteur
Topic: Maastricht-Geuldal H0 (gelezen 5172 keer)
theuts
Gast
Re:Maastricht-Geuldal H0
«
Reactie #15 Gepost op:
11 July 2011, 00:57:55 »
Dat begint al wat te worden!
Succes verder
Gelogd
Lambert1921
Offline
Berichten: 679
Re:Maastricht-Geuldal H0
«
Reactie #16 Gepost op:
12 July 2011, 06:22:19 »
Ha die Jos.
Nou zeg dat is een behoorlijk plan. Ik zou er alleen een dempend materiaal onder leggen anders hoor je de trein nog bij de buren langs komen.
De bekabeling lijkt me geen probleem. kan in kabelkokers. Is in het echt ook zo.
Veel succes met je nieuwe plan.
Groeten Bert.
Gelogd
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6441
Zal 't gaan, ja!
Re:Maastricht-Geuldal H0
«
Reactie #17 Gepost op:
12 July 2011, 07:54:26 »
Hoi Bert, die demping komt nog, ik ben nu eerst de rails los aan het leggen om te kunnen passen, en eventueel nog wat te kunnen afzagen (bijzagen gaat nu eenmaal niet
)
Maar er zal toch niet met topsnelheden gereden worden, want ze komen vanuit het schaduwstation in een keer het emplacemt op.
Dus de schaalsnelheid zal denk ik niet hoger als 40 KM/h zijn.
De geluidsproductie zal wel meevallen denk ik.
Mischien dat op de Diesellijn de snelheid iets hoger ligt, maar dat weet ik nog niet.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
ruudns
Offline
Berichten: 6333
***
Re:Maastricht-Geuldal H0
«
Reactie #18 Gepost op:
12 July 2011, 10:20:48 »
Ook ik had mijn baan 30 jaar geleden bij mijn ouders gewoon op de vloer van de vliering liggen. De bedrading van de analoge baan, met ca 30 wissels en ca 35m spoor, lag gewoon langs de sporen onder een laagje gemalen wijnfleskurken als ballast. De bediening zat op een opklapbaar plankje in het trapgat om zoveel mogelijk rij ruimte over te houden. Je kreeg alleen een beetje pijn aan je voeten van het staan op de vlizotrap. Ik zal eens zoeken naaf foto's en deze eens scannen om je een indruk te geven van de toen behaalde resultaten. Een groot rangeerterrein met veel goederen wagons, een stuk stad, een wijk met rijtjeshuizen en onder het laatste schuine stuk van het dak een villawijk met veel plaats voor tuinen. Al bij al toch nog een baan van ca 5 bij 2,5m waar je alleen met kunst en vliegwerk bij kwam als er achteraan iets mis ging. Leuke tijd en met veel plezier gebouwd.
Gelogd
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0
).
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6441
Zal 't gaan, ja!
Re:Maastricht-Geuldal H0
«
Reactie #19 Gepost op:
20 July 2012, 22:57:13 »
De vorige plannen komen voledig te vervallen wegens het verplaatsen van de zolder naar een andere locatie.
Rugklachten zijn mede de oorzaak dat ik op de zolder niet meer goed uit de voeten kom.
Ter zijner tijd komt hier dan ook een nieuw plan.
Dus het verzoek om dit draadje gewoon open te laten.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
tinus
Offline
Berichten: 1540
Re:Maastricht-Geuldal H0
«
Reactie #20 Gepost op:
20 July 2012, 22:58:51 »
Waar ga je de zolder heen verplaatsen?
Tinus.
Gelogd
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6441
Zal 't gaan, ja!
Re:Maastricht-Geuldal H0
«
Reactie #21 Gepost op:
20 July 2012, 23:05:17 »
Heel geestig, maar ik bedoel de baan, niet de zolder.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6441
Zal 't gaan, ja!
Re:Maastricht-Geuldal H0
«
Reactie #22 Gepost op:
20 July 2012, 23:50:11 »
Heel even snel getekend wat in me opkwam.
De ruimte wordt iets beperkter, en dat gaat resulteren in een kopstation, wat gaat betekeken dat de "Belgen" Niet meer welkom zullen zijn.
Het station zal alleen maar vanuit de noordkant berijdbaar zijn.
Verder is er wel ruimte voor een klein museumdepot met draaischijf (waar moet ik anders met mn 3700 heen)
Dat wissel links onder in beeld hoort er niet bij, heb ik alleen maar even gebruikt om te kijken of ik goed uitkwam.
De baan zal waarschijnlijk na het hoofdstation langzaam naar beneden gaan zakken, waar halverwege plek is voor een klein stationnetje, Houthem St. Gerlach.
De baan zal blijven dalen totdat het in het schaduwstation gaat uitkomen, Waarschijnlijk komt er een dubbel schaduwstation.
Jos.
«
Laatst bewerkt op: 21 July 2012, 00:18:07 door NS 1607
»
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
mekel
Offline
Berichten: 1086
Re:Maastricht-Geuldal H0
«
Reactie #23 Gepost op:
21 July 2012, 08:36:33 »
Goedemorgen Jos,
Misschien een idee om de sporen van het kopstation te verlengen ? Nu zijn deze erg kort.
Zou betekenen dat het kopstation meer richting de schijf geplaatst zou worden.
Weet niet of dit haalbaar is.
Groetjes,
Jeroen
Gelogd
Fleischmann h0 baan - NL - BE - #Roco Multimaus - S88XpressNetLI - S88SD16-n - WDD Wisseldecoders - Koploper
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6441
Zal 't gaan, ja!
Re:Maastricht-Geuldal H0
«
Reactie #24 Gepost op:
21 July 2012, 09:26:15 »
Hoi Jeroen.
Het station is geheel een kopstation, ook de E-loks van de Intercity's moeten hier omlopen.
Het gedeelte waar de draaischijf is, wordt ingericht voor de stoomtrein.
En die heeft maar 4 wagens bij.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6441
Zal 't gaan, ja!
Re:Maastricht-Geuldal H0
«
Reactie #25 Gepost op:
21 July 2012, 19:07:06 »
En nu is ook het concept van het schaduwstation klaar.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
mekel
Offline
Berichten: 1086
Re:Maastricht-Geuldal H0
«
Reactie #26 Gepost op:
21 July 2012, 19:10:09 »
Daar kan je lekker veel materieel in kwijt
Ik ben geen baanplan expert, maar volgens mij zit er een keerlus in ?
Groetjes,
Jeroen
Gelogd
Fleischmann h0 baan - NL - BE - #Roco Multimaus - S88XpressNetLI - S88SD16-n - WDD Wisseldecoders - Koploper
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6441
Zal 't gaan, ja!
Re:Maastricht-Geuldal H0
«
Reactie #27 Gepost op:
21 July 2012, 19:14:45 »
Dat heb je goed gezien, inderdaad een keerlus.
Het is de bedoeling dat de IC's naar boven komen uit het schaduwstation.
Doorrijden naar het station tot voor het wissel, de lok loopt om.
Daarna vertrekt de trein weer, en rijdt via het linker spoor tot na het kleine stationnetje, en wisselt dan terug naar het rechter spoor.
En rijdt dan door naar beneden, keerlus in, en staat gelijk goed voor de volgende "uitruk"
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Slipband
Offline
Berichten: 426
Re:Maastricht-Geuldal H0
«
Reactie #28 Gepost op:
21 July 2012, 20:43:51 »
Het idee klinkt goed.
Groeten Ferdinand.
Gelogd
Duits epoche IV 1980-1990.
Mijn photobucket:
http://s1289.photobucket.com/albums/b519/ferdifer/
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6441
Zal 't gaan, ja!
Re:Maastricht-Geuldal H0
«
Reactie #29 Gepost op:
05 October 2012, 21:44:28 »
Het gaat nog iets veranderen, en dus compacter worden qua materieel.
De IC combinaties die worden verbannen.
En er zal toch iets van IC rijtuigen langs komen.
En ik hoor jullie al denken van: hoe gat die dat dan doen?
Nou dat is heel simpel.
De baan speelt zich grotendeels af op de lijn Maastricht/Simpelveld/Aachen.
En aleten we zeggen dat dat nu precies het tijdperk is dat de NS ICR, DDM1 vanuit talbot in Aachen aan de NS afgeleverd werden.
Dus dan is het mogelijk dat er af en toe een 2200 of 2400 met een aantal nieuwe ICR's richting Maastricht rijd.
Om jullie een idee te geven wat de dagenlijkse treinenloop moet gaan doen plaats ik deze foto.
Oja, de olympia koploper en de Beneluxmoet je wegdenken, deze gaan ook nog weg.
Past dus ook niet in mijn tijdperk, dus gaan ze ter zijner tijd de vitrine is.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Maastricht-Geuldal H0