Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door gtw6016
Vandaag om 18:10:54
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 18:03:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
Vandaag om 17:40:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 17:35:34
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 16:22:52
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
  

Auteur Topic: Bielerfelderland spoor nul bouw  (gelezen 39530 keer)

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1813
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re:bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #60 Gepost op: 18 November 2012, 16:21:50 »


Uploaded with ImageShack.us

Even een foto er bij gezocht zo als mijn sporen plan nu is maar daar gaat het mes in binnenkort. Ga kijken of het haalbaar is om een combinatie van R10 en R2 te gebruiken plus de nieuwe gebogen wissels.

Het eerste spoor bij het landschap gaat korter worden door de gebogen wissel straks.Hier rijd alleen de railbus over om naar het eerste perron toe te rijden en daar ook weer van weg te rijden. De twee midden sporen zijn om perron twee en perron 3 te bereiken. de sporen 4 is alleen een spoor voor goederen treinen en spoor 5 is het spoor om naar de BW te kunnen rijden.

tot zo ver dit berichtje

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1813
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re:bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #61 Gepost op: 25 November 2012, 14:01:16 »
Hoi spoor liefhebbers,

Zo vrijdag even op de beurs in Köln geweest daar nog wat mooie loks gezien voor spoor nul om te beginnen met de V200-1 van MBW die in december te koop zal zijn



Uploaded with ImageShack.us
V200-1 van MBW het sound klonk al heel erg mooi, over de v200-1 is meer te lezen op mijn blog



Uploaded with ImageShack.us

De V60 van lenz deze zal vlak voor de kerst door lenz worden uitgeleverd aan de winkels.

Ik moet zeggen dat ik de lok heel erg mooi vind. verder is alles over deze lok te lezen op mijn blog.



Uploaded with ImageShack.us

De 4yb wagons van Lenz zijn ongeveer over twee weken in de winkels te koop. Verder zien de wagons zo wel aan de buiten zijde als aan de binnen kant heel erg mooi uit. En zullen zeer zeker een aanwinst zijn op elke spoor nul baan.



Uploaded with ImageShack.us

Hierbij nog een foto van de VT 98 deze zal door lenz in het eerst kwartaal van 2013 worden uitgeleverd aan de winkels. Ik moet zeggen dat de railbus zo wel van buiten als van binnen heel mooi uitziet.

Dit was dan zo ver het spoor nul nieuws de rest is na te lezen op mijn blog

Met spoorse groeten,

bernard

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2853
    • Richie's homepage
Re:bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #62 Gepost op: 25 November 2012, 14:18:42 »
Dit was dan zo ver het spoor nul nieuws de rest is na te lezen op mijn blog
En waar is dat blog te vinden?

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1813
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #63 Gepost op: 25 November 2012, 19:14:23 »
Hoi modelspoor liefhebbers,

Op deze blog kan u al het nieuws van de Beurs in Keulen na lezen.
http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl

Met spoorse groeten,

bernard

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1813
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #64 Gepost op: 20 December 2012, 23:30:59 »
Hoi Spoor  liefhebbers,

Zo in de laatste week van  jaar 1961 heeft de bahn directie van Lahrstein nog op de val reep goed nieuws ontvangen dat vanaf zondag de V 60 in dienst gesteld kan worden voor het rangeer werk. Van zo wel personen wagons als goederen wagons.

Tot zo ver dit kleine berichtje foto zullen gouw gaan volgen

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1813
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #65 Gepost op: 20 December 2012, 23:37:33 »


Uploaded with ImageShack.us

In middels ligt de nieuwe gebogen wissel op zijn plaats en kan ik alle vier de sporen bij het station van 1 kant berijden. Ik heb wel het landschap hiervoor moeten aanpassen. Maar de werkzaamheden zijn nog niet klaar wacht nog op 1 bogen wissel om het spoor  voor de railbus aan te kunnen sluiten.

Op de foto is dan ook te zien de laaste V100 1133 van lenz.
« Laatst bewerkt op: 21 December 2012, 10:16:18 door bernhard67 »

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1813
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #66 Gepost op: 20 December 2012, 23:51:26 »


Uploaded with ImageShack.us

De bahn directie van Lahrstein heeft in de tweede week de beschiking gekregen over een V100 voor de reizigers dienst. Deze V100 is gebouwd door machine frabriek Deutz. Ik moet er bij zeggen dat de sound van de laaste V100 1133 veel mooier en beter is dan van de V100 met nummers 1032, 1259 en 1289 de eerste lok is geleverd door de Firma Jund de tweede is geleverd door Krupp en de derde door KrausMaffei.

Ook zijn de vensters zo wel aan de zijkant als aan de voorkant verbeterd en nu geheel juist. Verder heeft lenz ook de wielen donkerder gemaakt wat weer een mooier resultaat geeft.



Uploaded with ImageShack.us

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1813
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #67 Gepost op: 23 December 2012, 11:53:26 »
Hoi Modelspoor liefhebbers



Uploaded with ImageShack.us


Zo op de valreep van het jaar 1961 is sinds heden ochtend aan de spoor directie van Lahrstein de V60 afgeleverd voor het rangeerwerk op Lahrstein. De directie is dan ook erg blij met deze sterkere rangeerwerk nu al het rangeerwerk niet meer hoef gedaan worden door een köf die ook wat minder trekkracht heeft dan de V60. De motor van de V60 is van Maybach en die klinkt buiten gewoon erg mooi.


De V60 van Lenz is dan ook zeer mooi gedetaileerd ik ben daar zeer te vreden over. Zo dra je functie toets voor de motor indruk dan hoor je echt de motor starten en duurd even voor dat die vol op toeren draaid Ik moet zeggen dat Lenz dat heel goed gedaan heeft. De Rijeigenschappen zijn ook heel erg goed houd nergens in. Verder is de verlichting ook erg mooi en duidelijk. Wat ook gebeurt voor de de lok gaat rijden vooruit of achteruit dat de machinist omdraaid in de juiste rijrichting.

tot zo ver dit verhaaltje over de V60



Uploaded with ImageShack.us
« Laatst bewerkt op: 23 December 2012, 12:04:50 door bernhard67 »

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17880
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #68 Gepost op: 23 December 2012, 13:03:45 »
...en duurd even voor dat die vol op toeren draaid Ik moet zeggen dat Lenz dat heel goed gedaan heeft.

Met alle respect; dat heeft Lenz niet gedaan maar Dietz. Dat is de "hof"leverancier voor geluid bij Lenz ;)

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1813
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #69 Gepost op: 23 December 2012, 14:05:59 »
Hoi Ronald,

Oke je heb gelijk de sound is van Dietz en die is heel erg goed  (y) klopt precies zo hoord een V60 dan ook te klinken.

groetjes van bernard

Ferry As

  • Spoor 1 en een beetje TT
  • Offline Offline
  • Berichten: 1769
  • **
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #70 Gepost op: 23 December 2012, 16:38:34 »
Hallo Bernard,

Gefeliciteerd met de V60 ! Ik denk dat je idd de eerste bent in NL met deze loc  ;)

Met een beetje geluk kan ik hem volgende week ophalen.

Misschien eens in dubbeltractie laten rijden  :)

Veel plezier ermee !

Groeten,

Ferry

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17880
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #71 Gepost op: 23 December 2012, 16:42:33 »

Oke je heb gelijk de sound is van Dietz en die is heel erg goed  (y) klopt precies zo hoord een V60 dan ook te klinken.


Ja Bernard, die jongens kunnen er wat van. Ik vind veel geluiden van Dietz erg mooi klinken, soms beter als die van Esu. Maar aangezien ik daar de spullen van heb hou ik me maar lekker daar bij ;)

Succes, het is een mooie schaal en Lenz maakt er mooie spullen voor. Toch hulde voor een firma die in deze tijd daar zoveel in durft te investeren (y)

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12178
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #72 Gepost op: 23 December 2012, 16:44:46 »
Prachtig. En dan nu aan de slag met verf en poeders. Als je durft ;D.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1813
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #73 Gepost op: 23 December 2012, 17:20:08 »
Hoi Modelspoor liefhebbers,

bedankt voor jullie positieve reactie's

Hoi Ferry Ik hoop voor jou dat ze de lok nog voor kerst hebben opgestuurd. Het geval is dat Firma Lenz vanaf 22 december tot 2 januari even dicht is . Natuurlijk kunnen wij een keer in dubbeltractie laten rijden. O ja nog iets de sound van de V60 is weer heel anders dan van de laatste V100 1133 van Lenz zit echt verschil in. Geeft veel vertrouwen voor de VT 98



groetjes van bernard

« Laatst bewerkt op: 23 December 2012, 17:42:43 door bernhard67 »

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1813
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #74 Gepost op: 23 December 2012, 18:18:09 »
Hoi modelspoor liefhebbers,



Uploaded with ImageShack.us

Zo vanmiddag is dan ook op station Lahrstein de pakkjes express binnen gelopen op gleis 3  Om er voor te zorgen dat alle pakkjes op tijd worden afgeleverd in het land. Tja nu is de vraag wat voor lok zou er voorkomen een diesel of stoomlok. Tja morgen zal hier het antwoord op volgen  ???

tot zo ver dit berichtje

Met spoorse groeten,

bernard