Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Terugverende koppeling door Deetrein
Vandaag om 00:27:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:05:28
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Vreemd probleem door RobVille
03 August 2025, 23:37:42
Bahnstrecke 5867 door ruudns
03 August 2025, 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc? door hervé
03 August 2025, 22:53:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frank 123
03 August 2025, 22:53:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door grossraumwagen
03 August 2025, 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Fleischmann Anna ombouw. door Wim Vink
03 August 2025, 22:09:30
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
03 August 2025, 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
03 August 2025, 20:15:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ferdinand Bogman
03 August 2025, 19:57:09
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
03 August 2025, 19:28:31
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
03 August 2025, 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
03 August 2025, 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
03 August 2025, 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
03 August 2025, 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
03 August 2025, 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
03 August 2025, 16:33:32
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
03 August 2025, 16:17:23
Vitrinekast door Hasenwald
03 August 2025, 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
03 August 2025, 13:15:07

Auteur Topic: Bielerfelderland spoor nul bouw  (gelezen 39357 keer)

theokersten

• Offline Offline
Re:bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #30 Gepost op: 18 July 2011, 10:02:56 »
hoi bernard,mooi toch dat vakantie gevoel,als we met,
onze hobby bezig zijn (y)
ib-basic.

liefhebber ho en grootspoor

bernhard67

• Offline Offline
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
« Reactie #31 Gepost op: 24 July 2011, 20:30:30 »
Hoi Spoor nul vrienden.

Zo vandaag in mijn vrije weekend was het werderom weer eens heel slecht weer. Dus weer prefect weer om te knutselen voor de spoor nul hobby,

Dus vanmiddag maar eens een begin gemaakt met de bouw van een Wc gebouwtje wat bij het station hoort. Op de messe in Dortmund bij de firma KM in schaal spoor 1 zag ik een heel mooi vakwerk station naar voorbeeld gemaakt van station Holle door de modelbouw groep paj uit Belgien vandaan. Ik had meteen zo iets dit station zou ook heel goed staan in schaal 0 op mijn toekomstige spoor nul baan.

Nu volgen de eerste foto's van de tekening van het Wc gebouwdje en daarna de foto's van het geen wat ik gemaakt heb.

« Laatst bewerkt op: 24 July 2011, 20:33:28 door bernhard67 »

theokersten

• Offline Offline
« Reactie #32 Gepost op: 24 July 2011, 20:34:45 »
dat wordt mooi (y)
ib-basic.

liefhebber ho en grootspoor

bernhard67

• Offline Offline
« Reactie #33 Gepost op: 26 July 2011, 19:42:45 »
Hoi Modelspoor vrienden.

Zo vandaag op mijn vrije dag even nog wat verder gebouwd aan het WC gebouwdje. Inmiddels zijn de  wanden geverfd en voorzien van vakwerk.

Het hele gebouwdje geeft mij ontzettend veel bouw plezier kosten tot nu toe zijn.

15 euro voor de ramen en de deuren en het houten scherm voor de deuren. Heb ik laten maken door de firma Zafp modellbau

7.25 euro voor het plaatje hout

2,50 voor potje verf van Decor Fin verf van Talens

1 euro voor dunne strookjes hardhout.

Tot zo ver dit verslag, volgende keer update over het dak

groetjes van bernard

Totale kosten tot nu toe 25,75 euro

Voor deze kosten heb je tenminste nog eens een leuk gebouwdje op je spoor nul baan.

bernhard67

• Offline Offline
« Reactie #34 Gepost op: 31 July 2011, 12:21:14 »
Hoi Modelspoor vrienden.

Zo dit weekend ben ik weer even iets verder wezen bouwen aan het WC gebouwdtje. Nu zit het dak er heelmaal op . Het dak heb ik gemaakt uit dunne strookjes schuurpapier korrel 400 daarna met Revell Aqua coler teer zwart geverfd. Zelf vind ik het resultaat erg mooi geworden. Verder is het gebouwdtje voorzien van één LED lampje de draaiden van het LED lampje heb ik binnen in het gebouwdje wit geschilderd zo dat het niet opvalt ajs je de verlichting aan heb.

Nu moet ik alleen nog de regenpijpen en regen goten aan brengen moet even over na denken wat voor constructie ik hier voor ga maken.

tot zo ver dit kleine verslag tot de volgende keer.

met vriendelijke groeten,

bernard

bernhard67

• Offline Offline
« Reactie #35 Gepost op: 31 July 2011, 12:25:48 »
Hoi Modelspoor vrienden.

Zo dit weekend ben ik weer even iets verder wezen bouwen aan het WC gebouwdtje. Nu zit het dak er heelmaal op . Het dak heb ik gemaakt uit dunne strookjes schuurpapier korrel 400 daarna met Revell Aqua coler teer zwart geverfd. Zelf vind ik het resultaat erg mooi geworden. Verder is het gebouwdtje voorzien van één LED lampje de draaiden van het LED lampje heb ik binnen in het gebouwdje wit geschilderd zo dat het niet opvalt ajs je de verlichting aan heb.

Nu moet ik alleen nog de regenpijpen en regen goten aan brengen moet even over na denken wat voor constructie ik hier voor ga maken.

tot zo ver dit kleine verslag tot de volgende keer.

met vriendelijke groeten,

bernard

bernhard67

• Offline Offline
« Reactie #36 Gepost op: 12 August 2011, 20:52:32 »
Hoi modelspoor vrienden,

Tja wat is de nederlandse zomer tot nu toe toch ver te zoeken deze maand augustus. Zo slechte zomer maand is lang geleden dat ik die heb meegemaakt. Maar het heeft ook weer een positieve kant en dat is dat je lekker kan knutselen wat ik dan ook weer heb gedaan.

Ik ben dus begonnen met de bouw van mijn station lahrhof  naar het voorbeeld van deze afbeeldingen van station Holle. De tekening van dit station is in schaal 1/87 en ik maakt het station in schaal 1/43 of terwijl spoor nul.

[]img]https://images.beneluxspoor.net/bnls/002_152.jpg[/img

Eerst alle ramen keurig uitgesneden uit multiplex hout vervolgens de wanden tegen elkaar aangelijmd en daarna een dag goed laten drogen. De volgende dag begonnen met de wanden wit te schilderen zo wel aan de buiten kant als de binnen kant. In het eerste gedeelte van het station is een wacht ruimte het tweede gedeelte van het station is kantoortje voor de peronchef en eventueel trein personeel wat even tijd heeft om een bakje koffie te gaan drinken. Dit kantoortje heb ik gelijk al voorzien van een houten vloer in de wachtruimte komt een tegelvloer. Ook is mijn plan om de ruimtes in te vullen met allerlei klein spul waaronder bankjes kasten stoelen enz. tot zo ver weer dit kleine bouw verslag.

Mijn bedoeling van dit kleine bouw verslag is om te laten zien hoeveel plezier je kan hebben met spoor nul en eventueel andere trein liefhebbers over de streep te trekken. Om misschien ook eens een stap willen gaan zetten in het spoor nul wereldje.

groetjes bernard
« Laatst bewerkt op: 13 August 2011, 09:28:43 door bernhard67 »

Bontevogel

• Offline Offline
« Reactie #37 Gepost op: 12 August 2011, 20:59:16 »
Wat een mooi project zeg!!! Het wc gebouwtje ziet er veel belovend uit. Ik blijf dit volgen.

Mvg,
Peter

bernhard67

• Offline Offline
« Reactie #38 Gepost op: 22 September 2011, 21:43:12 »
Hoi Spoor nul vrienden

zo even weg geweest maar bij deze ben ik er weer. Hierbij een paar nieuwe beelden van het vervolg van de bouw van station lahrhof

[/

[url=https://images.beneluxspoor.net/bnls/009_54.jpg]

Zo tot  zo ver deze beelden van de bouw van bahnhof Lahrhof

bernhard67

• Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 22 September 2011, 21:53:54 »
Hoi  Modelspoor vrienden,

Hier bij nog een paar nieuwe foto's van station Lahrhof nu van de tegel vloer die ik voor de beide wacht kamers verschillend heb gedaan. Ik heb bewust voor twee wacht kamers gekozen omdat de reizigers verkeer toe nam en de goederen vervoer langzaam terug liep op het spoor. Dit kwam mede door dat het vrachtverkeer op de weg verder toe aan het nemen was.

De werk kamer van een Loket Medewerker heb ik gekozen voor een houte vloer verder moet er nog wel diverse kantoor meubels in komen wat speciaal is voor een loket medewerker.

Ook heb ik er voor gekozen om  tijdperk 3 reclame in de wacht ruimtes en de werk kamer van de loket medewerker maar daar kom ik morgen in één vervolg berichtje op terug

Met vriendelijke groeten,

bernhard

bernhard67

• Offline Offline
« Reactie #40 Gepost op: 20 May 2012, 14:35:35 »
Hoi modelspoor liefhebbers.

Zo een tijdje is het even stil geweest van mij kant maar dat wil niet zeggen dat ik niet verder bouw aan spoor nul baan. Ik zal regelmatig weer wat berichtjes plaatsen hier.

Uploaded with ImageShack.us 

Zo is hier beeld van de V100-1289 wat ik bij deze machine heb gedaan is van de achterkant de voorkant gemaakt wat betekend dat ik het figuur binnen in de lok omgedraaid heb. Op veel spoor nul bannen zie je de lok altijd met de voorkant rijden. Ik had zo iets dit ga ik bij mijn spoor nul baan eens veranderen . Verder heb ik op mijn blog een klein stukje geschiedenis geschreven over de nummers van de loks die door lenz zijn gebruikt.

Wat ik verder nog mee bezig ben geweest is preiser figuren plaatsen in de 3YB wagons wat ik zelf een stuk beter gezicht vind. Daarna heb ik ook gelijk de stangen bij de deur vervangen deze stangen horen er niet zo uit te zien.

Op de foto zijn dan ook de nieuwe stangen te zien die door de Firma Petau sinds kort in het programma te verkrijgen zijn. Deze stangen zien er precies zo uit zo als ze in het echt ook zijn. zie de derde foto Verder zijn ook de trappen bij Petau Modellbau leverbaar

tot zo ver mijn berichtje

Met spoorse groeten,

bernard
« Laatst bewerkt op: 20 May 2012, 14:59:57 door bernhard67 »

bernhard67

• Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 20 May 2012, 21:08:03 »

Niet bij elke wagon van Lenz ga ik gelijk andere onderdelen er op zetten maar bij de 3yb wagons vond ik die stangen niet mooi en ben daar vanaf begin al niet te vreden over geweest. Maar nu ik al die stangen vervangen heb ben ik zeer te vreden over de 3YB wagons en zien er nu precies zo uit als in het groot bedrijf..

Soms zijn verbeteringen aan wagons of loks wel eens nodig om een lok of wagon nog mooier uit te laten zien.

tot zo ver dit berichtje

groeten bernard

Simplex

• Offline Offline
« Reactie #42 Gepost op: 20 May 2012, 21:11:17 »
Dat heb ik met beide T44 loc's ook gedaan. De ene rijd met
de korte huif voorop, de andere met de lange. Geeft net iets meer.
Mvh Steef

bernhard67

• Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 22 May 2012, 11:13:11 »
Hoi Spoor vrienden.

Zo even weer iets nieuws. Als je aan spoor nul doet moet je vaak zelf dingen maken omdat het niet te koop is. Dat is ook wel weer een uitdaging in deze mooie schaal. In mijn geval heb ik voor het hart van het stad plein een paar marktkramen zelf gemaakt.. De stof heb ik in een leuk klein handwerkhuisje in Amersfoort gekocht het hout bij Wentink in Arnhem.

Jammer genoeg heb ik nog geen juiste figuren kunnen vinden in het preiser programma om beetje sfeer te geven aan de marktkramen.

tot zo ver dit berichtje op mijn vrijedag . Zo zie je weer hoeveel plezier je aan één modelspoor hobby kan hebben zo wel in spoor HO als t/m spoor 1 in mijn geval spoor nul

groetjes van bernard

bernhard67

• Offline Offline
« Reactie #44 Gepost op: 27 May 2012, 19:25:47 »
Hoi Modelspoor vrienden.

Zo misschien kennen jullie wel de diverse DVD's van Riogrande zoals  Rheine,  of Dampflokhoechburg Osnabrück of de mooie DVD Dampflokstars im Eggegebirge. Op deze dvd's staan vaak mooie opnames van Mike reefs die in de jaren 60 en 70 vaak langs diverse trajecten stond om mooi opnames te maken.

Zelfs in spoor nul staat Mike Reefs samen met zijn duitse collega Helmut Bitner langs de spoorlijn om mooie duitse loks te filmen. Zijn Mini staat dan ook keurig geparkeerd in de berm van de weg net voorbij de overgang.

tot zo ver dit kleine berichtje  ;D