Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 00:12:39
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Steven Loosman
Vandaag om 00:07:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door roadster36
17 December 2025, 23:56:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
17 December 2025, 23:51:19
Piko EUROCITY 2969 traxx door the_gold
17 December 2025, 23:45:49
Contact gegevens Roco NL door Rob Ellerman
17 December 2025, 22:48:29
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
17 December 2025, 22:43:55
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door B2
17 December 2025, 22:41:00
Modellbau Lingen 2026 door Ronald Halma
17 December 2025, 22:27:56
Probleem met inloggen door Ronald Halma
17 December 2025, 22:25:08
ratelende 1300 van Electrotren door B2
17 December 2025, 22:19:28
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
17 December 2025, 22:13:57
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
17 December 2025, 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's. door ChrisH
17 December 2025, 21:44:48
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
17 December 2025, 21:25:45
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
17 December 2025, 21:24:20
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
17 December 2025, 21:14:33
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
17 December 2025, 20:54:05
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Pukkie
17 December 2025, 20:51:00
ESU V5 Decoder setting door ATSF2
17 December 2025, 20:48:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
17 December 2025, 20:32:43
Probleem met Trix wagon door Robert vh Prutsert
17 December 2025, 20:31:04
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage door WimC
17 December 2025, 20:18:10
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Frank 123
17 December 2025, 20:09:27
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
17 December 2025, 19:47:21
3D print wagons: de benodigde onderdelen door Floris Dilz
17 December 2025, 19:18:38
LS Models 2025 door Corné81
17 December 2025, 18:47:38
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Ronald Halma
17 December 2025, 18:23:38
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door TonM
17 December 2025, 18:04:28
Etalage treinbaan aan de Burgemeester Reigerstraat Utrecht door R1954
17 December 2025, 17:55:45
  

Auteur Topic: Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.  (gelezen 13799 keer)

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #30 Gepost op: 09 May 2011, 22:25:00 »
De achterste cabine van de VIRM was ook gewoon open zonder dat er iemand bij was. Net als de SGMm, Plan V en de 1700 'ers. Zonder sleutel kan je toch niet wegrijden hoor.

De cabine van de BDs (stuurstand) was inderdaad ook gewoon open. ICRm, niet ICM, ICM is een Koploper.

PS: video van de open dag staat ook online: Klikkerdeklik!

Gr. Rick
« Laatst bewerkt op: 09 May 2011, 22:27:19 door Rick 1625 »

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #31 Gepost op: 09 May 2011, 22:42:40 »
Niels,er was op dat moment niemand van nedtrain in de slt bij de cabine aanwezig,schijnbaar had hij net pauze of moest even boodschap doen,dan kun je het beter afsluiten dan zonder toezicht laten.
Terwijl de stuurstandrijtuig (icm) wel open was,maar oke zonder loc kon hij toch niet rijden,al hoorde je wel regelmatig de toeter.
Wegrijden kon in theorie alleen met de GTW, op de rijdraad van dat spoor stond hoogspanning, de rest van de sporen was "groen" ;)
Bij de GTW was wel de gehele tijd een medewerker van Veolia aanwezig.

@Rick: Dat zonder sleutel niet weg kunnen rijden moet je niet te hard zeggen ;)
Aan de video te zien hebben we nog tegelijkertijd in de cabine van de VIRM gestaan (Gereserveerd, stopt vanaf Utrecht Centraal)

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #32 Gepost op: 09 May 2011, 22:46:51 »
Gezellig! Nog een mede-Beneluxer onbewust tegengekomen. Ik zat wel de hele tijd in de cabine, op de troon. Met de boordcomputer bezig ;D

Gr. Rick

theuts

  • Gast
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #33 Gepost op: 09 May 2011, 23:32:09 »
Was die rode diesel achter die Nedtrain diesel, niet de Esselingen van de ZLSM??

Grtz. Tom

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #34 Gepost op: 09 May 2011, 23:50:24 »
Volgens mij wel ja.

Gr. Rick

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1498
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #35 Gepost op: 10 May 2011, 01:52:41 »
Ja dat klopt de rode diesel alsmede de hippel waren van de zlsm.
Naar verluid de eslinger voor de kuilwielenbank en hippel reparatie drijfstang.
Bron vrijwilliger zlsm.
Bij de virm in cabine 2 werden er demonstratie aan kinderen gegeven en was onderdeel van foto wedstrijd,terwijl in cabine  1 de monteur bezig was met boordcomputer.

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #36 Gepost op: 10 May 2011, 13:12:14 »
Ah, ik zat dus in de verkeerde cabine! Mijn zoon glom van trots toen hij de ruitenwissers aan mocht zetten. Hij heeft het er nog over!



Dat van die drijfstang vervangen: dat klopt!



Grtz,

Niels


hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #37 Gepost op: 10 May 2011, 13:51:37 »
En daarvoor stond deze hippel nog op de kuilwielenbank.



Huub

etienne

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #38 Gepost op: 10 May 2011, 13:56:56 »
Hippel 629 is niet van de ZLSM maar van het NSM. De ZLSM heeft de 639 en de 677. De 629 was in Maastricht om wat wielen af te draaien. Nou kan het best zijn dat er ook een ZLSM Hippel in Maastricht was, maar dat is niet die van de foto. Op de foto wordt dan ook geen drijfstang vervangen (althans dat was niet de bedoeling), maar is de drijfstang losgenomen om de wielen te kunnen afdraaien.

Etienne
« Laatst bewerkt op: 10 May 2011, 14:17:15 door etienne »

Servé

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1772
  • Niks kan tippen aan een E1700
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #39 Gepost op: 22 May 2011, 20:30:10 »
De ZLSM was alleen aanwezig met de Esslinger en het buffetrijtuig, dat op de kuilwielenbank heeft gestaan.
Vriendelijke groet, Servé.