Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:13:43
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 00:09:10
Lemke 2025 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 00:05:10
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Dennis1984
27 October 2025, 23:54:05
De Projecten van RetroJack door RetroJack
27 October 2025, 23:37:19
Had de NS4903 rangeerlicht? door prutser
27 October 2025, 23:21:06
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
27 October 2025, 22:52:56
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Ronzol
27 October 2025, 22:25:58
Rondom Charlois door Alewijn
27 October 2025, 22:25:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
27 October 2025, 22:04:19
Yet Another Servo Decoder door Dennis1984
27 October 2025, 22:00:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MathynK
27 October 2025, 21:59:16
Da's Daz 2 door Huup
27 October 2025, 21:47:59
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Eric B
27 October 2025, 21:46:40
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
27 October 2025, 21:17:04
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Noordster
27 October 2025, 20:32:24
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Stefan88
27 October 2025, 20:31:18
Line-up foto's van modellen door Jeroen95
27 October 2025, 20:12:18
Digitaal-delta door Biesje
27 October 2025, 20:07:34
Minibaan Visserskaai H0 door NS264
27 October 2025, 19:59:28
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
27 October 2025, 19:58:39
Project seaside Germany door Ronald Halma
27 October 2025, 19:30:50
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Gerrit H
27 October 2025, 19:17:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
27 October 2025, 19:16:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
27 October 2025, 18:53:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
27 October 2025, 18:52:43
TAMS PZS-2.2 door bask185
27 October 2025, 18:49:53
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door hervé
27 October 2025, 18:28:25
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door maartenvdb
27 October 2025, 18:23:36
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door Biesje
27 October 2025, 16:55:39
  

Auteur Topic: Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.  (gelezen 13601 keer)

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #30 Gepost op: 09 May 2011, 22:25:00 »
De achterste cabine van de VIRM was ook gewoon open zonder dat er iemand bij was. Net als de SGMm, Plan V en de 1700 'ers. Zonder sleutel kan je toch niet wegrijden hoor.

De cabine van de BDs (stuurstand) was inderdaad ook gewoon open. ICRm, niet ICM, ICM is een Koploper.

PS: video van de open dag staat ook online: Klikkerdeklik!

Gr. Rick
« Laatst bewerkt op: 09 May 2011, 22:27:19 door Rick 1625 »

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #31 Gepost op: 09 May 2011, 22:42:40 »
Niels,er was op dat moment niemand van nedtrain in de slt bij de cabine aanwezig,schijnbaar had hij net pauze of moest even boodschap doen,dan kun je het beter afsluiten dan zonder toezicht laten.
Terwijl de stuurstandrijtuig (icm) wel open was,maar oke zonder loc kon hij toch niet rijden,al hoorde je wel regelmatig de toeter.
Wegrijden kon in theorie alleen met de GTW, op de rijdraad van dat spoor stond hoogspanning, de rest van de sporen was "groen" ;)
Bij de GTW was wel de gehele tijd een medewerker van Veolia aanwezig.

@Rick: Dat zonder sleutel niet weg kunnen rijden moet je niet te hard zeggen ;)
Aan de video te zien hebben we nog tegelijkertijd in de cabine van de VIRM gestaan (Gereserveerd, stopt vanaf Utrecht Centraal)

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #32 Gepost op: 09 May 2011, 22:46:51 »
Gezellig! Nog een mede-Beneluxer onbewust tegengekomen. Ik zat wel de hele tijd in de cabine, op de troon. Met de boordcomputer bezig ;D

Gr. Rick

theuts

  • Gast
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #33 Gepost op: 09 May 2011, 23:32:09 »
Was die rode diesel achter die Nedtrain diesel, niet de Esselingen van de ZLSM??

Grtz. Tom

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #34 Gepost op: 09 May 2011, 23:50:24 »
Volgens mij wel ja.

Gr. Rick

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1479
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #35 Gepost op: 10 May 2011, 01:52:41 »
Ja dat klopt de rode diesel alsmede de hippel waren van de zlsm.
Naar verluid de eslinger voor de kuilwielenbank en hippel reparatie drijfstang.
Bron vrijwilliger zlsm.
Bij de virm in cabine 2 werden er demonstratie aan kinderen gegeven en was onderdeel van foto wedstrijd,terwijl in cabine  1 de monteur bezig was met boordcomputer.

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1874
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #36 Gepost op: 10 May 2011, 13:12:14 »
Ah, ik zat dus in de verkeerde cabine! Mijn zoon glom van trots toen hij de ruitenwissers aan mocht zetten. Hij heeft het er nog over!



Dat van die drijfstang vervangen: dat klopt!



Grtz,

Niels


hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #37 Gepost op: 10 May 2011, 13:51:37 »
En daarvoor stond deze hippel nog op de kuilwielenbank.



Huub

etienne

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #38 Gepost op: 10 May 2011, 13:56:56 »
Hippel 629 is niet van de ZLSM maar van het NSM. De ZLSM heeft de 639 en de 677. De 629 was in Maastricht om wat wielen af te draaien. Nou kan het best zijn dat er ook een ZLSM Hippel in Maastricht was, maar dat is niet die van de foto. Op de foto wordt dan ook geen drijfstang vervangen (althans dat was niet de bedoeling), maar is de drijfstang losgenomen om de wielen te kunnen afdraaien.

Etienne
« Laatst bewerkt op: 10 May 2011, 14:17:15 door etienne »

Servé

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1769
  • Niks kan tippen aan een E1700
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #39 Gepost op: 22 May 2011, 20:30:10 »
De ZLSM was alleen aanwezig met de Esslinger en het buffetrijtuig, dat op de kuilwielenbank heeft gestaan.
Vriendelijke groet, Servé.