Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door hervé
Vandaag om 00:31:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:30:56
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door R1954
26 July 2025, 23:52:32
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door bask185
26 July 2025, 23:45:17
Welke kleur is Roco oud bruin? door MadhouseNL
26 July 2025, 23:37:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
26 July 2025, 23:18:40
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
26 July 2025, 22:54:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
26 July 2025, 22:44:59
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
26 July 2025, 21:56:59
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
26 July 2025, 21:42:38
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
26 July 2025, 20:52:05
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Sylvester
26 July 2025, 20:24:27
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
26 July 2025, 20:00:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door guus43
26 July 2025, 19:18:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
26 July 2025, 19:04:24
Raadplaatje door Klaas Zondervan
26 July 2025, 18:48:57
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
26 July 2025, 17:44:09
Rheinburg, TP V/VI door rail4marcel
26 July 2025, 17:42:27
Lokpilot 4 defect door bellejt
26 July 2025, 17:40:40
Seuthe gaat stoppen door Eric B
26 July 2025, 17:04:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
26 July 2025, 17:02:03
Da's Daz 2 door BartvD
26 July 2025, 16:55:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
26 July 2025, 16:45:15
Aachenau West door Arjan6511
26 July 2025, 16:41:30
Roco 63432 loksound 2 vraag door bellejt
26 July 2025, 14:12:27
Mijn geweatherde modellen door hervé
26 July 2025, 13:48:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
26 July 2025, 13:29:17
schok bij vertrek door Bahn-AG
26 July 2025, 12:13:30
Bauarbeiten im gange door 741230
26 July 2025, 12:08:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
26 July 2025, 12:02:09
  

Auteur Topic: Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.  (gelezen 13197 keer)

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #30 Gepost op: 09 May 2011, 22:25:00 »
De achterste cabine van de VIRM was ook gewoon open zonder dat er iemand bij was. Net als de SGMm, Plan V en de 1700 'ers. Zonder sleutel kan je toch niet wegrijden hoor.

De cabine van de BDs (stuurstand) was inderdaad ook gewoon open. ICRm, niet ICM, ICM is een Koploper.

PS: video van de open dag staat ook online: Klikkerdeklik!

Gr. Rick
« Laatst bewerkt op: 09 May 2011, 22:27:19 door Rick 1625 »

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #31 Gepost op: 09 May 2011, 22:42:40 »
Niels,er was op dat moment niemand van nedtrain in de slt bij de cabine aanwezig,schijnbaar had hij net pauze of moest even boodschap doen,dan kun je het beter afsluiten dan zonder toezicht laten.
Terwijl de stuurstandrijtuig (icm) wel open was,maar oke zonder loc kon hij toch niet rijden,al hoorde je wel regelmatig de toeter.
Wegrijden kon in theorie alleen met de GTW, op de rijdraad van dat spoor stond hoogspanning, de rest van de sporen was "groen" ;)
Bij de GTW was wel de gehele tijd een medewerker van Veolia aanwezig.

@Rick: Dat zonder sleutel niet weg kunnen rijden moet je niet te hard zeggen ;)
Aan de video te zien hebben we nog tegelijkertijd in de cabine van de VIRM gestaan (Gereserveerd, stopt vanaf Utrecht Centraal)

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #32 Gepost op: 09 May 2011, 22:46:51 »
Gezellig! Nog een mede-Beneluxer onbewust tegengekomen. Ik zat wel de hele tijd in de cabine, op de troon. Met de boordcomputer bezig ;D

Gr. Rick

theuts

  • Gast
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #33 Gepost op: 09 May 2011, 23:32:09 »
Was die rode diesel achter die Nedtrain diesel, niet de Esselingen van de ZLSM??

Grtz. Tom

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #34 Gepost op: 09 May 2011, 23:50:24 »
Volgens mij wel ja.

Gr. Rick

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #35 Gepost op: 10 May 2011, 01:52:41 »
Ja dat klopt de rode diesel alsmede de hippel waren van de zlsm.
Naar verluid de eslinger voor de kuilwielenbank en hippel reparatie drijfstang.
Bron vrijwilliger zlsm.
Bij de virm in cabine 2 werden er demonstratie aan kinderen gegeven en was onderdeel van foto wedstrijd,terwijl in cabine  1 de monteur bezig was met boordcomputer.

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #36 Gepost op: 10 May 2011, 13:12:14 »
Ah, ik zat dus in de verkeerde cabine! Mijn zoon glom van trots toen hij de ruitenwissers aan mocht zetten. Hij heeft het er nog over!



Dat van die drijfstang vervangen: dat klopt!



Grtz,

Niels


hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #37 Gepost op: 10 May 2011, 13:51:37 »
En daarvoor stond deze hippel nog op de kuilwielenbank.



Huub

etienne

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #38 Gepost op: 10 May 2011, 13:56:56 »
Hippel 629 is niet van de ZLSM maar van het NSM. De ZLSM heeft de 639 en de 677. De 629 was in Maastricht om wat wielen af te draaien. Nou kan het best zijn dat er ook een ZLSM Hippel in Maastricht was, maar dat is niet die van de foto. Op de foto wordt dan ook geen drijfstang vervangen (althans dat was niet de bedoeling), maar is de drijfstang losgenomen om de wielen te kunnen afdraaien.

Etienne
« Laatst bewerkt op: 10 May 2011, 14:17:15 door etienne »

Servé

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1768
  • Niks kan tippen aan een E1700
Re:Open dag lijnwerkplaats Maastricht 7 Mei.
« Reactie #39 Gepost op: 22 May 2011, 20:30:10 »
De ZLSM was alleen aanwezig met de Esslinger en het buffetrijtuig, dat op de kuilwielenbank heeft gestaan.
Vriendelijke groet, Servé.