Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Modelspoorbaan van Einte
door
741230
Vandaag
om 19:00:11
NS-1000 in spoor-1
door
Pauldg
Vandaag
om 18:47:37
Gewoon wat busfoto's
door
hervé
Vandaag
om 18:44:56
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor?
door
Hendrik Jan
Vandaag
om 18:26:53
La Fabrique des petits réseaux (1:87)
door
tothebeach
Vandaag
om 17:56:13
Ketelwagens, welke hebben jullie?
door
Pauldg
Vandaag
om 17:51:41
Roco 290 digtaliseren
door
Quinzeedied
Vandaag
om 17:38:13
Motor geluid
door
Johnwater
Vandaag
om 17:35:12
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat)
door
peterha
Vandaag
om 17:21:42
4 oktober modelspoorbeurs Houten
door
Ronald69
Vandaag
om 17:09:48
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan
door
Chris Westerduin
Vandaag
om 16:20:55
Roco 2400, h0
door
spoorzeven
Vandaag
om 16:17:27
Arlbergbahn.. ?
door
Sikko
Vandaag
om 16:16:22
1 t/m 6 oktober 6 daagse stoomreis door Duitsland Deutsches Dampflokomotivmuseum
door
Seinhuis
Vandaag
om 16:11:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 16:02:51
Alweer is de Weller soldeerbout defect
door
Peter Kleton
Vandaag
om 15:57:22
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
Vandaag
om 15:38:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 15:31:50
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 14:48:45
Leubachtalbahn
door
Paul1969
Vandaag
om 14:48:24
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:44:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 14:42:38
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
RetroJack
Vandaag
om 14:01:30
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27)
door
spoorzeven
Vandaag
om 13:59:40
MB-module: "Charleroi Route de Mons"
door
martijn v m
Vandaag
om 13:03:59
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Edwin2121992
Vandaag
om 12:37:57
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september
door
tothebeach
Vandaag
om 12:29:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:24:33
SPIJKSPOOR: 11 oktober te Poortugaal.
door
MOVisser
Vandaag
om 11:20:05
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
Vandaag
om 11:06:52
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
sncf mobylette: X5800
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omlaag
Auteur
Topic: sncf mobylette: X5800 (gelezen 13457 keer)
Ronaldk
Offline
Berichten: 8821
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #15 Gepost op:
26 April 2011, 17:35:37 »
Mooi apart bakkie!
Het is een mooi treinstel geworden. Hij lijkt wel erg breed maar dat zal wel door het model en/of fotograferen komen. Ga je er nog een decoder en/of front en sluitseinen in prutsen of laat je hem zo?
Groeten Ronald.
Gelogd
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen:
Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
!
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #16 Gepost op:
26 April 2011, 17:41:25 »
Hij heeft al een decodert en frontseinen, sluitseinen zijn gewoon de frontseinen met een rood glaasje ervoor en ik had geen zin in gepruts met heel veel ledjes, dus dan maar geen sluitseinen.
dat ie breed lijkt klopt wel, het ding is dan ook even breed als een normaal treinstel alleen een heel stuk lager. Kijk maar naar de hoogte van de bufferbalk. Die duitse railbussen hebben dat trouwens ook.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8605
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #17 Gepost op:
26 April 2011, 17:44:38 »
Floris,
Was ik maar zo handig met mijn handen. Goed gelukt.
Ik wist niets van dit, moest dus zoeken.
Mag ik wat verbeteringen aandragen? Alhoewel ik niet weet of dit afhangt van het nummer dat je gebouw
d
hebt.
Bekijk de foto:
http://ferroviaire.auzeau.org/picture.php?/3698/category/405
Het SNCF logo lijkt iets hoger te zitten en er lijken nog wat extra gaten in te zitten
Jeroen
Gelogd
Jeroen
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #18 Gepost op:
26 April 2011, 18:15:19 »
ja, er klopt wel meer net niet aan de voorkant, ik had tekeningen maar die waren van de normale rood/creme versie van gewoon staal. Blijkt dus bij nadere bestudering dat niet alleen het materiaal, maar ook de bakvorm van die dingen een beetje anders was. Let ook maar eens op de lampen aan de achterkant: die staan bij de inox-versie wat dichter op elkaar, bij de mijne dus te ver naar buiten. Kwam ik ook pas later achter... Het probleem met de voorkant is niet zozeer het logo dat te laag zit maar de raampjes die te hoog zitten (en iets te groot zijn). Dat is altijd de ellende met tekeningen, je kan er nooit helemaal blind op varen, al zien ze er nog zo mooi uit. De twee dichtgezette gaten bovenaan zijn de plaatsen waar 2 topseinen zaten, die zaten er origineel niet op geloof ik en zijn ook later weer verwijderd, ik heb geen plaatjes van een inox-bak gevonden waar ze wel op zitten. Ik zou ze nog kunnen namaken met een druppie donkerdere metaalkleurige verf eventueel, maar dat ligt er een beetje aan wat ik er tijdperktechnisch mee zou willen, ik heb t nog maar een beetje genegeerd. het draagt wel bij aan de onduidelijkheid van het ding, dus misschien doe ik t zo toch maar.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Overlast
Offline
Berichten: 2522
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #19 Gepost op:
26 April 2011, 19:06:29 »
Ziet er lief uit *aai*
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8605
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #20 Gepost op:
26 April 2011, 19:14:26 »
Blijft een hok, met alle eerbied!
Als je foto's vindt van de werkplaats (cabine) van de machinist, wat klein.
Misschien vind je (en anderen ook) deze link leuk
http://www.renaultoloog.nl/treinen-english.htm
Jeroen
Gelogd
Jeroen
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #21 Gepost op:
26 April 2011, 19:22:26 »
klein? FNC heeft een klein hokje:
http://membres.multimania.fr/autorails/f-fnc.htm
overigens had de X5800 een grotere cabine dan de latere picasso's. Qua formaat is de opbouw op het dak vergelijkbaar met een kleine auto, half in het dak gebouwd. Gaat dus nog wel eigenlijk.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
René
Smalloot in de volle breedte
Offline
Berichten: 2508
Team Mitropa
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #22 Gepost op:
26 April 2011, 19:25:42 »
Wat een leuk, schattig treinstel. En ik maar denken dat een Mobylette een ouwe brommert was waar moeders vroeger op rond reed. Die dingen zijn inmiddels ook wel cult.
«
Laatst bewerkt op: 26 April 2011, 19:52:20 door René
»
Gelogd
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8605
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #23 Gepost op:
26 April 2011, 19:44:05 »
Goed, geen X5800, maar een X 3997
http://picasso.superforum.fr/t125-x-3997-sncf-en-service
Ruime cabine? en dwars op de rijrichting.
Hoe dan ook zo'n hok bovenop blijft kleiner dan een cabine over de volle breedte.
Hier een pagina van iemand die deze dingen in een simulator heeft gebrouwd. Met enigszins een interieur.
http://trainpolygonal.free.fr/MatosMTSperso.htm
of dit naar aanleiding van het origineel is, hij zegt van wel (even google laten vertalen)
Weet eigenlijk of er remorque's warev voor de zilverkleuringen, de creme-rode heeft ze wel.
Gelogd
Jeroen
Beached
Offline
Berichten: 1109
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #24 Gepost op:
28 April 2011, 11:19:29 »
De een zoekt eieren met pasen, de ander bouwt zomaar een frans motorrijtuig, toe maar. En het ding ziet er nog leuk uit ook
Gelogd
Anoniem
Gast
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #25 Gepost op:
28 April 2011, 12:25:25 »
Citaat van: J J H S op 26 April 2011, 19:44:05
Weet eigenlijk of er remorque's warev voor de zilverkleuringen, de creme-rode heeft ze wel.
Ik denk niet dat er Inox-bijwagens waren, maar je kunt er natuurlijk gewoon achter hangen wat je achter de andere 5800-en ook kunt hangen. Dat wordt dus doorgaans rood-crème...
Gelogd
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #26 Gepost op:
28 April 2011, 13:42:38 »
klopt, ze reden ook samen met FNC-meuk en weet ik veel wat er nog meer mogelijk is, dus dat is het probleem niet. Het probleem is namelijk dat ik er geen koppelingen op gezet heb.
probleem opgelost dus.
Maar goed, als er nog iemand een tekening van die remorque heeft hou ik me aanbevolen.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Anoniem
Gast
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #27 Gepost op:
28 April 2011, 14:12:55 »
Tja, enorm lange composities zul je sowieso niet vinden, gegeven het karakter van de diensten waar die dingen voor gebruikt werden. 9 van de 10 keer zal het solo geweest zijn, en anders met hooguit één bijwagen of één collega-gemotoriseerd-hok-op-wielen. Bij meer reizigersaanbod kwam je al gauw in de vooroorlogse Renaults en de X 2400-en en 2800-en te zitten. Dus het niet aanbrengen van koppelingen lijkt me prima :-).
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12491
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #28 Gepost op:
28 April 2011, 14:18:55 »
Zo iets? Deze is wat groter.
SK
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Anoniem
Gast
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #29 Gepost op:
28 April 2011, 14:28:58 »
Da's een Picasso (X3800). Die heb ik bewust niet genoemd, omdat die nou net voor dezelfde - meest landelijke, minst drukke - lijnen bedoeld was. Met één Picasso kon je een koppeltje Mobylettes of FNC's aflossen. Dat gezegd hebbende: tot ver in de jaren '90 was het zo goed als onmogelijk om algemene statements op SNCF-beleid los te laten. Dus er zijn vast honderden uitzonderingen te vinden op deze generalisaties van mijn kant
. Ze geven alleen een algemeen idee, eigenlijk kon alles.
Tegenwoordig niet meer, tegenwoordig is het bijna NS Reizigers, zo saai, met TGV staat tot AGC zoals VIRM staat tot SLT
.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
sncf mobylette: X5800