Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
grove den
Vandaag
om 20:48:19
Fleischmania Nostalgia
door
Noordernet
Vandaag
om 20:32:58
NS 1700 transfers
door
ES44C4
Vandaag
om 20:32:18
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0
door
Stefan88
Vandaag
om 20:17:47
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 20:11:13
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
Ben
Vandaag
om 20:09:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Sven
Vandaag
om 19:53:44
Pimpen Rivarossi DD-AR
door
Roelof R
Vandaag
om 19:36:41
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC
door
VAM65
Vandaag
om 19:19:01
De Projecten van RetroJack
door
NS264
Vandaag
om 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 18:25:23
Piko 2025
door
Duikeend
Vandaag
om 18:06:39
Yet Another Servo Decoder
door
AP3737
Vandaag
om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
AP3737
Vandaag
om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
Vandaag
om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan
door
R1954
Vandaag
om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
ES44C4
Vandaag
om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 16:17:22
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus
door
Corné81
Vandaag
om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eric B
Vandaag
om 15:26:07
Raadplaatje
door
ArjanB
Vandaag
om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0.
door
tijgernootje
Vandaag
om 15:14:06
US Sandtower in messing Spoor-0
door
FritsT
Vandaag
om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
bellejt
Vandaag
om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS
door
Bahn-AG
Vandaag
om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
NS264
Vandaag
om 13:28:45
Arlbergbahn.. ?
door
Benelux795
Vandaag
om 13:24:23
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
sncf mobylette: X5800
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omlaag
Auteur
Topic: sncf mobylette: X5800 (gelezen 13217 keer)
Ronaldk
Offline
Berichten: 8811
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #15 Gepost op:
26 April 2011, 17:35:37 »
Mooi apart bakkie!
Het is een mooi treinstel geworden. Hij lijkt wel erg breed maar dat zal wel door het model en/of fotograferen komen. Ga je er nog een decoder en/of front en sluitseinen in prutsen of laat je hem zo?
Groeten Ronald.
Gelogd
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen:
Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
!
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9885
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #16 Gepost op:
26 April 2011, 17:41:25 »
Hij heeft al een decodert en frontseinen, sluitseinen zijn gewoon de frontseinen met een rood glaasje ervoor en ik had geen zin in gepruts met heel veel ledjes, dus dan maar geen sluitseinen.
dat ie breed lijkt klopt wel, het ding is dan ook even breed als een normaal treinstel alleen een heel stuk lager. Kijk maar naar de hoogte van de bufferbalk. Die duitse railbussen hebben dat trouwens ook.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8595
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #17 Gepost op:
26 April 2011, 17:44:38 »
Floris,
Was ik maar zo handig met mijn handen. Goed gelukt.
Ik wist niets van dit, moest dus zoeken.
Mag ik wat verbeteringen aandragen? Alhoewel ik niet weet of dit afhangt van het nummer dat je gebouw
d
hebt.
Bekijk de foto:
http://ferroviaire.auzeau.org/picture.php?/3698/category/405
Het SNCF logo lijkt iets hoger te zitten en er lijken nog wat extra gaten in te zitten
Jeroen
Gelogd
Jeroen
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9885
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #18 Gepost op:
26 April 2011, 18:15:19 »
ja, er klopt wel meer net niet aan de voorkant, ik had tekeningen maar die waren van de normale rood/creme versie van gewoon staal. Blijkt dus bij nadere bestudering dat niet alleen het materiaal, maar ook de bakvorm van die dingen een beetje anders was. Let ook maar eens op de lampen aan de achterkant: die staan bij de inox-versie wat dichter op elkaar, bij de mijne dus te ver naar buiten. Kwam ik ook pas later achter... Het probleem met de voorkant is niet zozeer het logo dat te laag zit maar de raampjes die te hoog zitten (en iets te groot zijn). Dat is altijd de ellende met tekeningen, je kan er nooit helemaal blind op varen, al zien ze er nog zo mooi uit. De twee dichtgezette gaten bovenaan zijn de plaatsen waar 2 topseinen zaten, die zaten er origineel niet op geloof ik en zijn ook later weer verwijderd, ik heb geen plaatjes van een inox-bak gevonden waar ze wel op zitten. Ik zou ze nog kunnen namaken met een druppie donkerdere metaalkleurige verf eventueel, maar dat ligt er een beetje aan wat ik er tijdperktechnisch mee zou willen, ik heb t nog maar een beetje genegeerd. het draagt wel bij aan de onduidelijkheid van het ding, dus misschien doe ik t zo toch maar.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Overlast
Offline
Berichten: 2521
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #19 Gepost op:
26 April 2011, 19:06:29 »
Ziet er lief uit *aai*
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8595
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #20 Gepost op:
26 April 2011, 19:14:26 »
Blijft een hok, met alle eerbied!
Als je foto's vindt van de werkplaats (cabine) van de machinist, wat klein.
Misschien vind je (en anderen ook) deze link leuk
http://www.renaultoloog.nl/treinen-english.htm
Jeroen
Gelogd
Jeroen
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9885
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #21 Gepost op:
26 April 2011, 19:22:26 »
klein? FNC heeft een klein hokje:
http://membres.multimania.fr/autorails/f-fnc.htm
overigens had de X5800 een grotere cabine dan de latere picasso's. Qua formaat is de opbouw op het dak vergelijkbaar met een kleine auto, half in het dak gebouwd. Gaat dus nog wel eigenlijk.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
René
Smalloot in de volle breedte
Offline
Berichten: 2515
Team Mitropa
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #22 Gepost op:
26 April 2011, 19:25:42 »
Wat een leuk, schattig treinstel. En ik maar denken dat een Mobylette een ouwe brommert was waar moeders vroeger op rond reed. Die dingen zijn inmiddels ook wel cult.
«
Laatst bewerkt op: 26 April 2011, 19:52:20 door René
»
Gelogd
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8595
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #23 Gepost op:
26 April 2011, 19:44:05 »
Goed, geen X5800, maar een X 3997
http://picasso.superforum.fr/t125-x-3997-sncf-en-service
Ruime cabine? en dwars op de rijrichting.
Hoe dan ook zo'n hok bovenop blijft kleiner dan een cabine over de volle breedte.
Hier een pagina van iemand die deze dingen in een simulator heeft gebrouwd. Met enigszins een interieur.
http://trainpolygonal.free.fr/MatosMTSperso.htm
of dit naar aanleiding van het origineel is, hij zegt van wel (even google laten vertalen)
Weet eigenlijk of er remorque's warev voor de zilverkleuringen, de creme-rode heeft ze wel.
Gelogd
Jeroen
Beached
Offline
Berichten: 1108
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #24 Gepost op:
28 April 2011, 11:19:29 »
De een zoekt eieren met pasen, de ander bouwt zomaar een frans motorrijtuig, toe maar. En het ding ziet er nog leuk uit ook
Gelogd
Anoniem
Gast
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #25 Gepost op:
28 April 2011, 12:25:25 »
Citaat van: J J H S op 26 April 2011, 19:44:05
Weet eigenlijk of er remorque's warev voor de zilverkleuringen, de creme-rode heeft ze wel.
Ik denk niet dat er Inox-bijwagens waren, maar je kunt er natuurlijk gewoon achter hangen wat je achter de andere 5800-en ook kunt hangen. Dat wordt dus doorgaans rood-crème...
Gelogd
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9885
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #26 Gepost op:
28 April 2011, 13:42:38 »
klopt, ze reden ook samen met FNC-meuk en weet ik veel wat er nog meer mogelijk is, dus dat is het probleem niet. Het probleem is namelijk dat ik er geen koppelingen op gezet heb.
probleem opgelost dus.
Maar goed, als er nog iemand een tekening van die remorque heeft hou ik me aanbevolen.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Anoniem
Gast
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #27 Gepost op:
28 April 2011, 14:12:55 »
Tja, enorm lange composities zul je sowieso niet vinden, gegeven het karakter van de diensten waar die dingen voor gebruikt werden. 9 van de 10 keer zal het solo geweest zijn, en anders met hooguit één bijwagen of één collega-gemotoriseerd-hok-op-wielen. Bij meer reizigersaanbod kwam je al gauw in de vooroorlogse Renaults en de X 2400-en en 2800-en te zitten. Dus het niet aanbrengen van koppelingen lijkt me prima :-).
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12445
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #28 Gepost op:
28 April 2011, 14:18:55 »
Zo iets? Deze is wat groter.
SK
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Anoniem
Gast
Re:sncf mobylette: X5800
«
Reactie #29 Gepost op:
28 April 2011, 14:28:58 »
Da's een Picasso (X3800). Die heb ik bewust niet genoemd, omdat die nou net voor dezelfde - meest landelijke, minst drukke - lijnen bedoeld was. Met één Picasso kon je een koppeltje Mobylettes of FNC's aflossen. Dat gezegd hebbende: tot ver in de jaren '90 was het zo goed als onmogelijk om algemene statements op SNCF-beleid los te laten. Dus er zijn vast honderden uitzonderingen te vinden op deze generalisaties van mijn kant
. Ze geven alleen een algemeen idee, eigenlijk kon alles.
Tegenwoordig niet meer, tegenwoordig is het bijna NS Reizigers, zo saai, met TGV staat tot AGC zoals VIRM staat tot SLT
.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
sncf mobylette: X5800