Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 20:48:19
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
Vandaag om 20:32:58
NS 1700 transfers door ES44C4
Vandaag om 20:32:18
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 20:17:47
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:11:13
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Ben
Vandaag om 20:09:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 19:53:44
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 19:36:41
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 19:19:01
De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
  

Auteur Topic: sncf mobylette: X5800  (gelezen 13217 keer)

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8811
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:sncf mobylette: X5800
« Reactie #15 Gepost op: 26 April 2011, 17:35:37 »
Mooi apart bakkie! :) Het is een mooi treinstel geworden. Hij lijkt wel erg breed maar dat zal wel door het model en/of fotograferen komen. Ga je er nog een decoder en/of front en sluitseinen in prutsen of laat je hem zo?

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:sncf mobylette: X5800
« Reactie #16 Gepost op: 26 April 2011, 17:41:25 »
Hij heeft al een decodert en frontseinen, sluitseinen zijn gewoon de frontseinen met een rood glaasje ervoor en ik had geen zin in gepruts met heel veel ledjes, dus dan maar geen sluitseinen.  ;D
dat ie breed lijkt klopt wel, het ding is dan ook even breed als een normaal treinstel alleen een heel stuk lager. Kijk maar naar de hoogte van de bufferbalk. Die duitse railbussen hebben dat trouwens ook.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re:sncf mobylette: X5800
« Reactie #17 Gepost op: 26 April 2011, 17:44:38 »
Floris,

Was ik maar zo handig met mijn handen. Goed gelukt.
Ik wist niets van dit, moest dus zoeken.
Mag ik wat verbeteringen aandragen? Alhoewel ik niet weet of dit afhangt van het nummer dat je gebouwd hebt.
Bekijk de foto: http://ferroviaire.auzeau.org/picture.php?/3698/category/405
Het  SNCF logo lijkt iets hoger te zitten en er lijken nog wat extra gaten in te zitten

Jeroen
Jeroen

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:sncf mobylette: X5800
« Reactie #18 Gepost op: 26 April 2011, 18:15:19 »
ja, er klopt wel meer net niet aan de voorkant, ik had tekeningen maar die waren van de normale rood/creme versie van gewoon staal. Blijkt dus bij nadere bestudering dat niet alleen het materiaal, maar ook de bakvorm van die dingen een beetje anders was. Let ook maar eens op de lampen aan de achterkant: die staan bij de inox-versie wat dichter op elkaar, bij de mijne dus te ver naar buiten. Kwam ik ook pas later achter... Het probleem met de voorkant is niet zozeer het logo dat te laag zit maar de raampjes die te hoog zitten (en iets te groot zijn). Dat is altijd de ellende met tekeningen, je kan er nooit helemaal blind op varen, al zien ze er nog zo mooi uit. De twee dichtgezette gaten bovenaan zijn de plaatsen waar 2 topseinen zaten, die zaten er origineel niet op geloof ik en zijn ook later weer verwijderd, ik heb geen plaatjes van een inox-bak gevonden waar ze wel op zitten. Ik zou ze nog kunnen namaken met een druppie donkerdere metaalkleurige verf eventueel, maar dat ligt er een beetje aan wat ik er tijdperktechnisch mee zou willen, ik heb t nog maar een beetje genegeerd. het draagt wel bij aan de onduidelijkheid van het ding, dus misschien doe ik t zo toch maar.  ;D

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:sncf mobylette: X5800
« Reactie #19 Gepost op: 26 April 2011, 19:06:29 »
Ziet er lief uit *aai*
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re:sncf mobylette: X5800
« Reactie #20 Gepost op: 26 April 2011, 19:14:26 »
Blijft een hok, met alle eerbied!  ;D :-X
Als je foto's vindt van de werkplaats (cabine) van de machinist, wat klein.  :o

Misschien vind je (en anderen ook) deze link leuk http://www.renaultoloog.nl/treinen-english.htm

Jeroen
Jeroen

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:sncf mobylette: X5800
« Reactie #21 Gepost op: 26 April 2011, 19:22:26 »
klein? FNC heeft een klein hokje: http://membres.multimania.fr/autorails/f-fnc.htm
overigens had de X5800 een grotere cabine dan de latere picasso's. Qua formaat is de opbouw op het dak vergelijkbaar met een kleine auto, half in het dak gebouwd. Gaat dus nog wel eigenlijk.

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re:sncf mobylette: X5800
« Reactie #22 Gepost op: 26 April 2011, 19:25:42 »
Wat een leuk, schattig treinstel. En ik maar denken dat een Mobylette een ouwe brommert was waar moeders vroeger op rond reed. Die dingen zijn inmiddels ook wel cult.

« Laatst bewerkt op: 26 April 2011, 19:52:20 door René »
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re:sncf mobylette: X5800
« Reactie #23 Gepost op: 26 April 2011, 19:44:05 »
Goed, geen X5800, maar een X 3997 http://picasso.superforum.fr/t125-x-3997-sncf-en-service
Ruime cabine?   en dwars op de rijrichting.

Hoe dan ook zo'n hok bovenop blijft kleiner dan een cabine over de volle breedte.

Hier een pagina van iemand die deze dingen in een simulator heeft gebrouwd. Met enigszins een interieur.
http://trainpolygonal.free.fr/MatosMTSperso.htm

of dit naar aanleiding van het origineel is, hij zegt van wel (even google laten vertalen)

Weet eigenlijk of er remorque's warev voor de zilverkleuringen, de creme-rode heeft ze wel.
Jeroen

Beached

  • Offline Offline
  • Berichten: 1108
Re:sncf mobylette: X5800
« Reactie #24 Gepost op: 28 April 2011, 11:19:29 »
De een zoekt eieren met pasen, de ander bouwt zomaar een frans motorrijtuig, toe maar. En het ding ziet er nog leuk uit ook (y)

Anoniem

  • Gast
Re:sncf mobylette: X5800
« Reactie #25 Gepost op: 28 April 2011, 12:25:25 »
Weet eigenlijk of er remorque's warev voor de zilverkleuringen, de creme-rode heeft ze wel.

Ik denk niet dat er Inox-bijwagens waren, maar je kunt er natuurlijk gewoon achter hangen wat je achter de andere 5800-en ook kunt hangen. Dat wordt dus doorgaans rood-crème...

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:sncf mobylette: X5800
« Reactie #26 Gepost op: 28 April 2011, 13:42:38 »
klopt, ze reden ook samen met FNC-meuk en weet ik veel wat er nog meer mogelijk is, dus dat is het probleem niet. Het probleem is namelijk dat ik er geen koppelingen op gezet heb.  ;D
probleem opgelost dus.
Maar goed, als er nog iemand een tekening van die remorque heeft hou ik me aanbevolen.  ;)

Anoniem

  • Gast
Re:sncf mobylette: X5800
« Reactie #27 Gepost op: 28 April 2011, 14:12:55 »
Tja, enorm lange composities zul je sowieso niet vinden, gegeven het karakter van de diensten waar die dingen voor gebruikt werden. 9 van de 10 keer zal het solo geweest zijn, en anders met hooguit één bijwagen of één collega-gemotoriseerd-hok-op-wielen. Bij meer reizigersaanbod kwam je al gauw in de vooroorlogse Renaults en de X 2400-en en 2800-en te zitten. Dus het niet aanbrengen van koppelingen lijkt me prima :-).

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12445
    • sleutelspoor
Re:sncf mobylette: X5800
« Reactie #28 Gepost op: 28 April 2011, 14:18:55 »

Zo iets? Deze is wat groter.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Anoniem

  • Gast
Re:sncf mobylette: X5800
« Reactie #29 Gepost op: 28 April 2011, 14:28:58 »
Da's een Picasso (X3800). Die heb ik bewust niet genoemd, omdat die nou net voor dezelfde - meest landelijke, minst drukke - lijnen bedoeld was. Met één Picasso kon je een koppeltje Mobylettes of FNC's aflossen. Dat gezegd hebbende: tot ver in de jaren '90 was het zo goed als onmogelijk om algemene statements op SNCF-beleid los te laten. Dus er zijn vast honderden uitzonderingen te vinden op deze generalisaties van mijn kant ;D. Ze geven alleen een algemeen idee, eigenlijk kon alles.

Tegenwoordig niet meer, tegenwoordig is het bijna NS Reizigers, zo saai, met TGV staat tot AGC zoals VIRM staat tot SLT :(.