Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mooi weer om buiten te spelen
door
hervé
Vandaag
om 00:31:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Ronald69
Vandaag
om 00:30:56
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
R1954
26 July 2025, 23:52:32
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts
door
bask185
26 July 2025, 23:45:17
Welke kleur is Roco oud bruin?
door
MadhouseNL
26 July 2025, 23:37:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
26 July 2025, 23:18:40
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132
door
joespoor
26 July 2025, 22:54:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Karben
26 July 2025, 22:44:59
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Hans van de Burgt
26 July 2025, 21:56:59
BR-18.6 Schaal-0.
door
Benelux795
26 July 2025, 21:42:38
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
26 July 2025, 20:52:05
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden
door
Sylvester
26 July 2025, 20:24:27
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
26 July 2025, 20:00:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
guus43
26 July 2025, 19:18:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
26 July 2025, 19:04:24
Raadplaatje
door
Klaas Zondervan
26 July 2025, 18:48:57
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Ronald Halma
26 July 2025, 17:44:09
Rheinburg, TP V/VI
door
rail4marcel
26 July 2025, 17:42:27
Lokpilot 4 defect
door
bellejt
26 July 2025, 17:40:40
Seuthe gaat stoppen
door
Eric B
26 July 2025, 17:04:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
Hans van de Burgt
26 July 2025, 17:02:03
Da's Daz 2
door
BartvD
26 July 2025, 16:55:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
26 July 2025, 16:45:15
Aachenau West
door
Arjan6511
26 July 2025, 16:41:30
Roco 63432 loksound 2 vraag
door
bellejt
26 July 2025, 14:12:27
Mijn geweatherde modellen
door
hervé
26 July 2025, 13:48:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
26 July 2025, 13:29:17
schok bij vertrek
door
Bahn-AG
26 July 2025, 12:13:30
Bauarbeiten im gange
door
741230
26 July 2025, 12:08:04
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
26 July 2025, 12:02:09
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Dit was spoor N modulediorama Neu Dalhausen hbf
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Vorige
-
Volgende
-
1
...
13
14
[
15
]
16
17
18
Omlaag
Auteur
Topic: Dit was spoor N modulediorama Neu Dalhausen hbf (gelezen 56112 keer)
JaJo
Spoor-0 & Spoor-1
Re: N modulebaan Neu Dalhausen hbf+Ost
«
Reactie #210 Gepost op:
06 August 2007, 17:17:18 »
Citaat
soort gebouw over de aandrijving komen.
Dat is inderdaad een goede oplossing.
Waar ik wel benieuwd naar ben is of je ook een stopmechaniek of iets dergelijks hebt gemaakt bij de diverse rails. Dat was bij mij destijds een behoorlijk lastig karweitje.
Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #211 Gepost op:
06 August 2007, 17:36:48 »
Nee Jaap dat heb ik niet gedaan( werd me te moeilijk), ik vertrouw op mijn vakkundigheid in het bedienen van de trafo om hem er goed voor te krijgen.
Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #212 Gepost op:
06 August 2007, 20:40:48 »
Inmiddels heb ik de schiebebühne geplaatst en de sporen gelegd.
Aan het einde van dat doodlopende spoor moet een dieplader komen waar een rangeerloc op past, het is de bedoeling dat de locjes ook echt de vrachtwagen op kunnen rijden.
De boog met aan het einde links de sporen die in een loods komen te liggen.
Hier de schiebebühne zelf met de sporen die er op uit komen. Op alle 3 de foto's zijn in totaal 3 sporen te zien die niet op de rest zijn aangesloten. Deze sporen zijn bedoelt om er spul op te zetten wat lange tijd niet gebruikt word. Hoe die dingen daar moeten komen daar ben ik nog niet uit.
Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.
dane060
«
Reactie #213 Gepost op:
14 August 2007, 11:28:18 »
Hey Michiel,
Echt mooi je werk! vooral omdat het veel zelfbouw is. Daar houd ik namelijk wel van!
Groetjes Dane
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #214 Gepost op:
20 August 2007, 07:37:41 »
Mijn vorige post is alweer een tijd terug, ligt het werk aan de baan stil?, nee zeker niet maar er is weinig zichtbaar.
Werk aan de modules zelf is beperkt gebleven tot het instrooien van een groot gebied dat ik inmiddels ook uitgevlakt heb en aan het schilderen ben. Verder heb ik bij een groot hek om de WRbv garage de palen op maat geknipt. Ik ben ook begonnen met het laatste schilderwerk aan het stenen viaduct daar.
Verder ben ik druk geweest met het uitzoeken van vanalles voor het aanpassen van een paar D treinen op Neu Dalhausen hbf tot RegionalExpress treinen. Hiervoor word ook de route compleet omgegooit. Hiervoor moest ik na zoeken wat met gebruik van wat materieel dat ik heb de beste treinsamenstelling is. Daarvoor heb ik weer vele internetsites afgespeurd en een paar duizend foto's door gespit.
Om tot een dienstregeling te komen ben ik een geschikte route gaan zoeken. Dat doe ik met vele kaarten zowel op de pc als op de ouderwetse manier. Daarna met de sporenplannen van
www.sporenplan.nl
en google earth alle kruisingesmogelijkheden na gezocht en alle andere dingen die ik moest weten op gezocht.
Daarna tijd om dienstregelingen te maken, deze zijn fictief maar met het trein aanbod dat ongeveer in 2001 reed. En niet al te groot traject in plannen kost je al gouw 4 tot 6 uur constand werk en heo meer enkelspoor hoe moeilijker.
Dat heb ik nu voor mijn nieuwe RE verbinding allemaal wel klaar maar niet voor een wat langere RB ten noorden van Braunschweig die ik er kwa materieel inzet aan wil koppelen, daar ben ik dus ook nog wel ff mee bezig.
Zo besteed ik dus veel tijd aan de modelbaan zonder dat ik dat met foto's zichtbaar kan maken.
Groetjes Michiel
Ps; Ik heb weer een nieuwe digicamera, dus er gaan weer goede foto's komen.
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #215 Gepost op:
24 August 2007, 12:52:32 »
Ik heb de laatste tijd niet echt veel uitgevoerd, weinig thuis en door omstandigheden ff geen zin.
Maargoed ik ben weer wat gaan doen, gister wat hekjes en een slagboom gemaakt en geplaatst. Deze en de al eerder gemaakte hekwerken heb ik vandaag even van roest voorzien.
Er word de laatste dagen in eens veel over bomen geschreven hier op het forum, ook ik ben daar mee bezig. Ik heb nog niks nieuws gemaakt maar wel wat geoogst bij de recreatie plassen hier valk bij.
Ik heb een flinke voorraad riet in geslagen, ik wil hier weer bomen mee gaan maken zoals ik eerder al eens beschreven heb. Ik probeer ook wat nieuwe technieken voor het maken van bomen van rietpluimen. Ik heb namelijk een aantal ideeën die ik moet gaan uitproberen. Hoe ik wat maak hangt ook af van de kleur die het riet over houd na het drogen.
Groetjes Michiel
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #216 Gepost op:
01 September 2007, 17:06:11 »
Na het bouwen van wat rijtuigen, het werken aan dienstregelingen en wat grof schilder werk aan m'n modules was het nu weer tijd voor het echte zichtbare werk.
Gister avond heb ik een stukje ingestrooit met zand en vast gelijmd, vandaag ging daar zwarte muurverf overheen;
Vanmiddag heb ik een kleine anderhalf uur lijnen staan trekken op de wegen op de modules 2 en 3. Dat is nog lang niet klaar, maar het begint al wat te lijken. Het moeilijkste hier aan is een kruispunt waar je in de weg kruising een busbaan T kruising verwerkt hebt en waar ook weer fiets stroken doorheen gevlochten zitten.
De Kruising in aanbouw:
een dubbele T kruising in aanbouw, paralel aan de busbaan:
En nog een T kruising, dit is de slitsing tussen de busbaan v/n het busstation en een verbindings baan. Hierdoor kunnen bussen ook door rijden zonder op het busstation te komen( lege ritten) en vanaf de tegen gestelde richting het busstation inrijden. Zo hoeft er in het busstation door de doorgaande buslijnen niet gekeerd te worden
Groetjes Michiel
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #217 Gepost op:
05 September 2007, 16:20:16 »
Zo vandaag maar weer eens verder geschilderd aan de belijning van wat wegen. Gister had ik bij het laatste stuk het wegdek in de juiste kleur geschilderd.
Er moeten aan het eind van deze weg nog wat peilen komen op de weg en ik moet alle stoepen enzo nog schilderen, maar de weg zelf is hier klaar. Met dit schilderwerk is het stuk wat ik af wil maken kwa belijning 75% klaar.
Hier moet ik het spoor nog bij schilderen en wat borden en beveiliging maken.
In duitsland moet ik binnenkort verkeerslichten fotograferen want daar heb ik nog geen goede foto's van. Daarbij richt ik me er ook op hoe ze in een verkeers situatie staan. Ik heb ook nog foto's nodig van bus verkeerslichten, weet iemand of het de zelfde zijn als die je met de tram in duitsland gebruikt.
Dat dat in Nederland wel zo is wil namelijk niet automatisch zeggen dat dat in duitsland ook zo is.
Alle info is welkom, dat spaart weer zoeken uit
, groetjes Michiel
Beusi
Pindakaas is lekker
«
Reactie #218 Gepost op:
05 September 2007, 18:22:28 »
is de belijning niet een beetje scheef? Verder ziet het er top uit!
pepper
«
Reactie #219 Gepost op:
05 September 2007, 19:37:23 »
Ik heb zonet de hele thread doogekeken, en ik vind dat het er strak uitziet, erg gaaf dat je alles zelf bouwt!!
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #220 Gepost op:
05 September 2007, 20:54:31 »
De lijnen zijn inderdaad niet helemaal recht, maar als je goed naar de onderste foto kijkt zie dat de weg zelf nog veel minder recht is.
Groetjes Michiel
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #221 Gepost op:
07 September 2007, 08:26:45 »
Ik heb de kiosk die ik op Ohstein Nord wilde zetten omgeschilderd en die is nu ingebruik als portiersgebouw bij de WRbv garage:
Ik heb eergister avond alle voetpaden geschilderd, die vallen vrij donker uit, maar dat vind ik mooier als de lichte kleur die ik eerst gebruikte. Ik heb toen ook veel stukken ingestrooit maar foto's daarvan moeten even wachten tot ik alle losse zooi heb weg gezogen.
Groetjes Michiel
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #222 Gepost op:
08 September 2007, 23:33:20 »
Het heeft een tijd geduurt, maar na 4 dagen kon ik de ingestrooide stukken schoonzuigen en was het tijd om foto's te maken:
de straat van van de week, maar nu met groen, de overweg moet nog steeds bij geschilderd worden.
Een voetpad tussen de gebouwen en het groen door.
De grote open ruimte tussen het uitgaanscentrum, kantoogebouw en watertoren is nu ook groen geworden. Ik vind dit mooier als het betoonen plein dat het was.
Ook bij deze parkeerplaats is het lekker groen, bij het voetpad links moet nog een tunnelingangetje komen zodat de voetgangers met trappen onder de kruising door kunnen.
Ook hier wat groen, hier moet zowel links als rechts ook zo'n tunnelingangetje komen.
Rond de locloods van de parkeisenbahn hebt ik ook al wat groenspul gestrooit.
Ook voor deze 2 kantoor gebouwen is het wat groener geworden. De weg/parkeerplaats links moet nog van belijning worden voorzien.
Ook rond een paar opstelsporen en het begin van de vrijebaan van de parkeisenbahn heb ik voor wat groen gezorgt.
Een leuk doorkijkje.
En een leuk stukje vogelvlugt.
Natuurlijk zijn de groenen stukken grotendeels nog niet klaar, bomen en struiken moeten er ook nog gaan komen. Verder nog andere dingen zoals die tunnelingangen, verkeerslichten en beveiligging van de overweg.
Groetjes Michiel
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #223 Gepost op:
12 September 2007, 23:52:30 »
Zo vanavond weer wat geschilderd, de laaste belijning van het stuk waar ik mee bezig was is klaar. Ik heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt de nodige peilen op de weg te schilderen:
Dit was het laatste stuk waar de belijning moest komen, er moet nog wat groen aangebracht worden hier.
Ook op de T kruising van de busbaan maar wat peilen gezet.
Ook hier wat peilen, de kruising halverwege deze en de andere parkeerplaats moet nog wel peilen krijgen.
En de grote kruising van boven af. Voor deze kruising zijn de voetgangerstunnel ingangen in de maak.
Groetjes Michiel
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #224 Gepost op:
13 September 2007, 11:43:34 »
Gister avond laat of eigenlijk al vannacht heb ik zowel in word als in paint de perron indeling van het busstation uit gewerkt.
De doorgaande buslijnen stoppen allemaal op de perrons in de lengte richting en de kerende lijnen op de andere perrons. Het roze blokje op het perron geeft aan dat het NDS lijnen zijn, het blauwe blokje zijn WRbv lijnen.
1 doorgaande buslijn en een aantal kerende buslijnen gebruiken de verbindings busbaan die om het busstation heen loopt. Zo hoeven niet dwars door het busstation heen te rijden als ze niet aan één van die perrons hoeven te stoppen maar rijden ze er omheen naar de andere inrit van het busstation. Bussen kunnen zo ook gewoon door rijden zodat ze helemaal niet op het station komen denk daarbij aan lege ritten.
Die verbindingsbusbaan krijgt in de spits zo'n 34 busbewegingen per uur aan lijn ritten.
Totaal heeft het hele busstation in de spits zo'n 148 bus bewegingen per uur aan lijn ritten.
Groetjes Michiel
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10