Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door hervé
Vandaag om 00:31:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:30:56
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door R1954
26 July 2025, 23:52:32
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door bask185
26 July 2025, 23:45:17
Welke kleur is Roco oud bruin? door MadhouseNL
26 July 2025, 23:37:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
26 July 2025, 23:18:40
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
26 July 2025, 22:54:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
26 July 2025, 22:44:59
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
26 July 2025, 21:56:59
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
26 July 2025, 21:42:38
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
26 July 2025, 20:52:05
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Sylvester
26 July 2025, 20:24:27
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
26 July 2025, 20:00:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door guus43
26 July 2025, 19:18:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
26 July 2025, 19:04:24
Raadplaatje door Klaas Zondervan
26 July 2025, 18:48:57
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
26 July 2025, 17:44:09
Rheinburg, TP V/VI door rail4marcel
26 July 2025, 17:42:27
Lokpilot 4 defect door bellejt
26 July 2025, 17:40:40
Seuthe gaat stoppen door Eric B
26 July 2025, 17:04:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
26 July 2025, 17:02:03
Da's Daz 2 door BartvD
26 July 2025, 16:55:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
26 July 2025, 16:45:15
Aachenau West door Arjan6511
26 July 2025, 16:41:30
Roco 63432 loksound 2 vraag door bellejt
26 July 2025, 14:12:27
Mijn geweatherde modellen door hervé
26 July 2025, 13:48:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
26 July 2025, 13:29:17
schok bij vertrek door Bahn-AG
26 July 2025, 12:13:30
Bauarbeiten im gange door 741230
26 July 2025, 12:08:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
26 July 2025, 12:02:09

Auteur Topic: Dit was spoor N modulediorama Neu Dalhausen hbf  (gelezen 56113 keer)

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
Re: N modulebaan Neu Dalhausen hbf+Ost
« Reactie #75 Gepost op: 20 March 2007, 20:25:41 »
Om de boel ff goed op z'n kop te zetten heb ik bijna alle gebouwen die herplaatst moesten worden op de baan gezet en vast gelijmd.

Het staat vrij vol, maar dat is ook precies de bedoeling, ook zou de alle gebouwen rond de busbaan aangesloten moeten zijn op de ondergrondse stations hal. Zo zouden er toegangen genoeg moeten zijn om alle reizigers te kunnen verwerken.

Het is alleen jammer dat busstations door alle smalle perrons zou lasitg toegankelijk te maken zijn. Reizigersstromen lopen daar vaak het bus verkeer in de weg. De oplossing die Utrecht er voor heeft kwam bij mij niet helemaal uit.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Tjeerd

• Offline Offline
« Reactie #76 Gepost op: 20 March 2007, 21:50:45 »
Mooi Michiel, dit zeker de bak van ... of niet?
Ik mis dan, geloof ik, alleen nog een brug  ::) ?

groeten, Tjeerd
H0 & H0m/e/f. BLS/SBB, RhB, (ex-)DR (normaal- en smalspoor) en ÖBB.

WillemNS

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: 20 March 2007, 21:52:30 »
Ziet er echt heel mooi uit Michiel!

Willem

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #78 Gepost op: 20 March 2007, 22:44:48 »
Mooi Michiel, dit zeker de bak van ... of niet?
Ik mis dan, geloof ik, alleen nog een brug  ::) ?

groeten, Tjeerd

Dit is mijn module 2 Tjeerd, deze gebouwen stonden in de oude situatie op de modules 1 en 2.

groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #79 Gepost op: 24 March 2007, 18:31:54 »
Tja inmiddels heb ik zand gestrooit en vast gelijmd tussen mijn kantoor gebouwen. Dit moet de basis vormen voor de verdere afwerking, verder doe ik op dit moment vrij weinig( of ik zie zelf niet meer wat ik wel doe), dus maar weer wat foto'tjes;

De hoogtse kantoor gebouwen zijn zo'n 30cm hoog en alles staat zo'n 7 a 8cm boven het spoor.

groetjes Michiel

Edit; de foto's die vanaf die hoge gebouwen genomen zijn zien er toch wel erg VETTTTTTT uit la zeg ik het zelf ;D ;D ;D :P :P :P :P :P 8)
« Laatst bewerkt op: 24 March 2007, 18:33:32 door neudalhausenstadbahn »

Smolderz

• Offline Offline
  • Skill: Level 32 Chaos Marine Stormtrooper
« Reactie #80 Gepost op: 24 March 2007, 20:14:10 »
Heb je Faller Car System overwogen? ;D

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #81 Gepost op: 24 March 2007, 20:57:08 »
Faller carsystem is op deze baan niet te doen omdat al m'n bussen zelf gebouwd zijn omdat er bijna niks te koop is. Zou opzich mooi gezicht zijn als dat wel kon, zeker op zo'n groot busstation.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #82 Gepost op: 27 March 2007, 21:45:46 »
Inmiddels ben ik weer met de baan bezig geweest, ik heb de bodum rond de kantoor gebouwen grijs geschilderd;

Het lijkt op de foto niet zo grijs maar het is wel grijs.

Ik heb ook de al hangende bovenleiding en wat masten geschilderd, de oude masten moeten nog bij geschilderd worden.

De bovenleiding heb ik in een goud/groene kleur geschilderd, een aantal masten ook de andere masten worden grijs.

Ook ben ik met het busstation bezig, ik heb daar eeb deel van de belijning er op geschilderd. De kleine streepjes met een satestokje en de doorlopende lijnen met een klein penseeltje. Ik gebruik witte verf op waterbasis.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #83 Gepost op: 02 April 2007, 21:58:31 »
Ik ben voor m'n modelbaan met bomen bezig, hoe ik deze maak heb ik bij dat spoorweg overgang topic al beschreven maar voor wie dat gemist heeft hier nog een keer;

"De loof bomen zijn rietpluimen die ik op maat geknipt en gescheurt heb tot ik een redelijk formaat boom had. De dunne stammetjes heb ik (samen) in een buisje van een watte staafje geschoven en waar nodig vast gelijmd. Toen heb ik de pluim ingespoten met haarlak en waar nodig nog wat in model geduwd. Toen dit hard was heb ik de pluim groen gespoten. Toen dat droog was heb ik het buisje met hard pvc lijm ingesmeert om het beter te kunnen schilderen. Hierna het buisje ff in de bruine muurverf gedompelt en laten drogen. Daarna nog ff gedrybrusht met m'n asvalt verf en klaar is je loofboom.

De spar is gemaakt van zo'n goedkope ijzerdraad den. Deze heb ik ingespoten met haarlak en daar grasstrooisel over heen gestrooit. Daarna het puntje in gesmeert met houtlijm en ook daar grasstrooisel overheen. Toen dat droog was alles nog een keer met haarlak over gespoten voor de stevigheid. Nadat dat droog was ook deze boom met een spuitbus groen gespoten en laten drogen. Hierna de stam nog ff in de houtlijm gezet zodat deze dikker is en meteen in de bodumplaat vastgelijmd zit. Op het schilderen van de stam na is ook deze boom klaar.

Ik heb inmiddels nog meer bomen gemaakt die voor denne bomen door moesten gaan, maar deze vind ik te veel in gestrooit waardoor ik het eigenlijk meer op loofbomen vind lijken.

Hier ook nog wat betere foto's die ik heb laten maken van mijn zelf gebouwde Br101 en Br120;

Groetjes Michiel

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
« Reactie #84 Gepost op: 04 April 2007, 19:11:53 »
Kan alleen maar zeggen, ziet er zeer strak uit Michiel

Ga zo verder,

groetjes Ferdinand

ps We want more picture's ;D ;D ;D ;D
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk  N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #85 Gepost op: 04 April 2007, 19:17:02 »
Tja dan moet ik weer aan het werk want nu valt er niks nieuws te fotograferen ;)

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #86 Gepost op: 04 April 2007, 22:18:35 »
Zo ik ben weer wat gaan doen nadat ik een paar dagen geen zin had.

Vanavond heb ik enkele kleine stukjes perronwand die nog miste gemaakt en op hun plek gelijmd. Daarna enkele plakjes hout recht op vast gelijmd die als stootblok gaan dienen. Daarvoor had ik al van twee op elkaar gelijmde latjes hout een stationshal toegang geschilderd. Deze word in de rotswand weg gewerkt. Deze heb ik ook vast gelijmd en daarna ben ik de perrons gaan opvullen met zand. Daarna het zand dat over was uitgestreken tussen het spoor en daarna nog gemengt met ballast. Hierna uiteraard alles vast gelijmd met verdunde houtlijm.

Ik heb ook nog 6 bovenleidingsmasten gemaakt, ik moet nog de nodige meters bovenleiding en een flink wat masten.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #87 Gepost op: 07 April 2007, 13:09:05 »
Ik ben de laatste dagen weer druk bezig met de modelbaan. Woensdag heb iik liter muur verf gehaald, ik had een grijs/bruine tint uitgezocht die op papier wel aardig leek voor m'n voetpaden. Nu blijkt de verf wel erg richting zand kleur te zitten( lees mijn zand heeft de zelfde kleur) en is dus daarvoor niet echt handig :-|. Maarja dan doe je er wat anders mee, voor mijn hellingen blijkt het spul wel handig. Ik heb de hellingen van keukenpapier dik in gesmeert met die verf en daar zand in ge strooit en dat werkt mooi, zie foto's;

Zoals op de laatste foto ook te zien steekt er een stuk uit de rotswand, dat is de toegang tot de stationshal vanaf de kopsporen. Verder heb ik de verticale wanden ook aan gesmeert en bij geschilderd.

Ook ben ik begonnen met het verouderen van die sporen. Op de foto is te zien dat ik met roest kleur ben begonnen maar dat vond ik niet mooi, ik heb nu eerst alles in verdunde zwarte verf gezet zodat ik een donkerdere basis heb. Hierna ga ik weer met roest kleur verder, ik heb ook inmiddels div andere sporen wat bij geschilderd omdat de kleur me niet aan stond.

Ik ga er nu weer ff aan verder, groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #88 Gepost op: 09 April 2007, 12:12:44 »
Gister avond ben ik even met de noordelijke tunnelingangen bezig geweest. Deze had ik de dagen ervoor al in model gebracht met karton, hout en keukenpapier.

Ik heb de tunnelingangen eerst geschilderd met mijn asfalt verf, toen dat nog nat was heb ik er zand ingestrooit. Door de natte troep heb ik er wat verdunde roestbruine verf in laten lopen. Toen het gras strooisel ingestrooit. Daarna nog wat verdunde zand kleurige verf er door laten lopen en daar ook weer wat gras strooisel ingestrooit.

Het resultaat vind ik zelf zeer geslaagt.

Ik heb omdat ik daar toch bezig was meteen de basis voor het landschap er achter verder afgewerkt. Dat was nog alleen karton, daar heb ik de zijkanten van afgewerkt met nat keuekenpapier wat vol had laten lopen met verdunde houtlijm. Toen dat een tijdje zat heb ik er boven op en aan de stukken zijkant die al stevig waren door de ondergrond alles geschilderd met zandkleurige muurverf en direct er na weer zand ingestrooit.

In de afgelopen week heb ik ook de zuidelijke tunnel ingangen wat bij gekleurt met verdunde roestkleurige en verdunde witte verf;

Als ik deze vergelijk met de noordelijke tunnel ingangen dan vind ik deze minder mooi en denk ik dat ik hier vooral nog met groen spul moet gaan stoeien. Graag hoor ik ook de meningen van andere hierover.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #89 Gepost op: 15 April 2007, 19:45:42 »
Zo vandaag weer ff lekker bezig geweest aan de baan. Vanmorgen heb ik de helling achter de kopsporen aangekleed. Hier had ik de afgelopen dagen al eens het perron afgevlakt en geschilderd. Dit schilderen was ff lastig want de verf die ik had gekocht was te bruin. Met deze verf heb ik een nieuwe pot grijze verf gemengt door er veel bijna wit groen er bij te doen en wat donker blauw. Als ik er iets minder blauw bij had gedaan was het echt grijs geweest. Nu wijkt de verf ietsje naar het blauw af maar dat is gezien de ondergrond niet erg.

Wat het aankleden betreft heb ik vanmorgen de helling met verdunde houtlijm nat gemaakt en daar vanalles in gestrooit. Ik heb er 2 soorten grasstrooisel en 2 soorten groen vlokken door elkaar gebruikt

Ook heb ik na veel twijfelen toch besloten een stukje smalspoor( 50cm spoor) in de baan te verwerken. Het word geen industrieelsmalspoor wat je bij deze breedte zou verwachten. Ik wil er een kruising tussen een park spoorlijntje en een klassieke smalspoorlijn worden. Het voordeel van smalspoor is dat eigenlijk alles kan en bestaan heeft.

Dit word het station.

Dit is de haakse bocht na het station.

Als rails voor dit smalspoor gebruik ik een plandoos van Marklin voor H0, de railjes zijn schaal 1:5 t.o.v. de H0 rails. Voor H0 zijn ze niet meer te koop maar nog wel voor spoor Z( voor zover ik weet). De spoor Z plandozen zijn schaal 1:2 t.o.v. de echte spoor Z rails.

Het smalspoor lijntje gaat dwars door de bebouwing heen op mijn module 1 en 2. Hoe het materieel er uit gaat zien weet ik nog niet maar ik denk een soort van railbusjes en wat rijtuigjes met een stoomlocje of dieseltje ervoor.

[Edit]; Ik heb dus ook de kopsporen en kopperrons aangekleed.
Groetjes Michiel
« Laatst bewerkt op: 15 April 2007, 19:50:07 door neudalhausenstadbahn »