Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Ronald69
Vandaag
om 00:20:24
Line-up foto's van modellen
door
Ronald69
Vandaag
om 00:07:33
Rheinburg, TP V/VI
door
Wim Vink
25 July 2025, 23:21:37
Bauarbeiten im gange
door
Wim Vink
25 July 2025, 23:20:05
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Wim Vink
25 July 2025, 23:17:57
Heroplage Artitec Plan W?
door
Jeroen Water
25 July 2025, 23:14:02
US diorama in H0
door
Wim Vink
25 July 2025, 23:10:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
25 July 2025, 23:01:52
Iemand ervaringen met een Lima Astora RaBe 503 018, art 1680 ?
door
Dave.......
25 July 2025, 22:58:55
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
25 July 2025, 22:58:28
Mijn geweatherde modellen
door
Dave.......
25 July 2025, 22:42:29
Aachenau West
door
wob
25 July 2025, 22:34:05
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
MOVisser
25 July 2025, 22:29:47
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
25 July 2025, 21:46:43
Chinese prut kabel
door
Menno
25 July 2025, 21:33:22
Show je werkplek
door
cor_b
25 July 2025, 21:25:19
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
AP3737
25 July 2025, 21:00:32
schok bij vertrek
door
phdirk
25 July 2025, 20:52:17
Raadplaatje
door
Rick
25 July 2025, 19:15:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Huup
25 July 2025, 19:11:24
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos)
door
grossraumwagen
25 July 2025, 18:59:13
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Martijn193
25 July 2025, 17:35:46
Seuthe gaat stoppen
door
ex-DR V100
25 July 2025, 15:46:46
Arduino loconet-interfaces
door
NTeering
25 July 2025, 14:09:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
BartvD
25 July 2025, 14:07:51
Spuitmondjes
door
Bahn-AG
25 July 2025, 13:51:34
Yamorc booster
door
Montanbahn
25 July 2025, 13:23:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
KNed
25 July 2025, 13:06:17
C en K rails samen
door
Blausee-Mitholz
25 July 2025, 12:54:53
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Keska
25 July 2025, 12:49:58
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Dit was spoor N modulediorama Neu Dalhausen hbf
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Vorige
-
Volgende
-
1
...
6
7
[
8
]
9
10
...
18
Omlaag
Auteur
Topic: Dit was spoor N modulediorama Neu Dalhausen hbf (gelezen 55984 keer)
neudalhausenstadbahn
Een terugblik en de toekomst
«
Reactie #105 Gepost op:
27 April 2007, 20:57:20 »
Het nieuwe topic van Chris van Diesen roept bij mij herinneringen aan het moment dat ik besloot het op mijn deel helemaal anders te gaan doen. Dit inspireerde mij om eens terug te kijken op wat er tot nu toe gebeurd is;
Nadat ik te veel problemen met de oude situatie tegen kwam die ik niet kon oplossen met de middelen die ik heb besloot ik het anders te doen.
Dat deel van de baan werd omgevormd van de halte aan de vrijebaan tot het Hauptbahnhof dat het werd/word. De belangrijkste overstap die ik maakte was van een rijdende baan naar een groot diorama. Ook al blijft er wat (bijna) niet zichtbare rijdende actieveteit, toch heb ik daar weinig mee te maken.
Natuurlijk doe je een hele stap terug als je alles afbreekt en demonteerd, maar het bied ook ruimte aan nieuwe ideeën. Ik keek met gemengde gevoelens naar die stap. Ik wilde het graag anders doen met andere mogelijkheden, maar vond het jammer het vele werk wat er al in zat ongedaan te maken. Ik stelde mij een doel, zo snel mogelijk mijn deel weer op het niveau brengen dat het had.
Daarmee ging ik aan de gang, liet hier de vorderingen zien en had er een aardig tempo in in het begin. De werkzaamheden lieten soms een hoog bouw tempo niet toe. Ook heb je niet al tijd zin om te bouwen dus doe je het dan even niet. Ik had vaak het idee dat het niet snel genoeg ging en dat ik nog niet was waar ik wilde zijn. De reacties van iedereen hier liet dan toch weer weten dat ik goed bezig was en dat het tempo er goed in zat. Het duurde voor mij een tijdje voordat ik door had wat ik eigenlijk allemaal aan en met mijn modules had gedaan.
Nu ben ik daardoor er achter gekomen dat ik waarschijnlijk nu nog verder ben als dat ik 2 maanden terug in de oude situatie was. Ik heb veel gedaan al had ik het voordeel dat alle gebouwen de sloop hadden overleeft en ik deze direct weer kon gebruiken. Hierdoor heb al een aardig uitziende baan waaraan ik nog lange tijd met veel plezier kan door bouwen.
Dit boven staande brengt mij meteen bij het volgende deel, waar ga ik heen, wat ga ik doen.
Ik ga verder op de ingeslagen weg, een aantal projecten zal binnenkort gestart worden of in snel tempo door/af gebouwd worden. Projecten die al gestart zijn, zijn de aankleding van het kopspoortje tussen de noordtunnels. De verder ontwikkeling van het stadsdeel bovenop de hoofdlijn noordtunnels. Daar spelen hoogte verschillen in een stad de hoofdrol in combinatie met wonen.
Ook moet binnen kort met de U-bahn begonnen worden die ook moet bijdrage aan de ruhrgebied uitstraling. Materieel keuze is daar het nu zichtbare deel van maar ook de infrastructuur zal mij lang bezig houden. De infra zal zo gemaakt moeten worden dat je reizigerstromen snel en goed leid naar de plekken waar ze zijn moeten.
Ook zal het busstation binnenkort verder afgebouwd gaan worden en de brug waar het oplicht zal door/in overleg met mijn electro adviseur tjeerd van verlichting voorzien worden zodat de treinen er onder ook zichtbaar blijven.
Ook moet de bovenleiding afgebouwd worden want dat is nodig om goed met het busstation verder te kunnen. Tja er zijn nog meer dingen die afgebouwd of nieuw ontwikkelt gaan worden, maar dat komt met de tijd wel.
Ook hoop ik dat Wolf ook eindelijk eens wat van zich zal laten horen in dit topic. Het zou mooi zijn als ook de bouw van zijn module hier te volgen zou zijn.
Ik wil iedereen bedanken voor zijn bijdrage aan mijn modules in welke vorm dan ook en er zal hier ook in de toekomst nog genoeg te lezen en te zien zijn.
Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.
neudalhausenstadbahn
Re: N modulebaan Neu Dalhausen hbf+Ost
«
Reactie #106 Gepost op:
29 April 2007, 21:58:29 »
Inmiddels heb ik besloten op basis van de adviezen dat er op de modulebaan 2 of 3 setjes van 2 Docklands komen en 1 setje van 2 Stadbahn B wagens van het eerder genoemde model uit Essen.
Ik twijfel nog tussen voor mij zelf 1 of 2 setjes Docklands want ik vraag me af of op een dubbelsporig U-Bahn traject 3 sets materieel op 1m niet een beetje veel is. Want bij mijn halte komt ook nog een stam stadbahn B wagens.
Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.
WillemNS
Gast
«
Reactie #107 Gepost op:
29 April 2007, 22:09:03 »
als je met de bouw begint, graag foto's!
Een U-bahn is wel een heel speciaal stukje. Typerend voor het ruhrgebied.
Willem
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #108 Gepost op:
29 April 2007, 22:14:37 »
Die foto's ga ik zeker doen, ik hoop eigenlijk morgen ergens wat draaistellen te scoren. Als dat niet lukt ga ik voor die oude veel te korte minitrix rijtuigen. Bij de draaistellen daarvan zitten de assen lekker dicht bij elkaar. Ga trouwens totaal wel 12 van die korte ouwe bakken nodig hebben.
Groetjes Michiel
Ps; mocht iemand( graag wel in een straal van een 40km ofzo rond Arnhem) nog N draaistellen overhebben dan laat maar wat weten.
«
Laatst bewerkt op: 29 April 2007, 22:16:52 door neudalhausenstadbahn
»
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #109 Gepost op:
30 April 2007, 14:08:03 »
Ik zit een beetje te twijfelen hoe moeilijk of makelijk ik het mezelf moet maken met de bouw van de Stadbahn B en Dockland wagens. Ik zit met de volgende 2 punten;
Dit soort materieel is 2650mm breed in schaal 1:160 is dat 16,5mm. Ik maak ze net als mijn bussen van massief hout, maar dat hout kan ik als 15x15mm of 18x18mm( goed voor treinen). Als ik 15x15mm gebruik dan zouden de wagens iets te smal zijn. Ik kan het verbreden met karton, maar dat moet je anders bewerken en dat blijf je waarschijnlijk zien :-|. Ik weet hier dus nog ff niet wat ik het beste kan doen :-|
Verder liggen de U-Bahn sporen bij mij in zo'n betonnen brug, daardoor is het onderstel van het materieel niet goed zichtbaar. Ik zit daarom ook te denken om het mezelf makkelijk te maken door de stellen die daar komen te staan niet van echt draaistellen te voorzien. Daarvoor in de plaats wil ik nep draaistellen maken die wel de vorm heeft van een draaistel, maar waar verder weinig tot niks op of aan zit( want je ziet ze toch nauwelijks).
Dus ja wat kan ik het beste doen??, groetjes Michiel
PS; de U-Bahn viaducten zijn ook in aanbouw
.
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #110 Gepost op:
01 May 2007, 17:29:29 »
Inmiddels is het dubbele U-bahn viaduct in aanbouw, ik gebruik hiervoor latjes van 4x18, 4x28 en 4x44mm. Het brug dek bestaat bij mij uit een latje van 4x28mm. Daar zit midden onder een latje gelijmd van 4x18mm. De opstaande randen waarmee je een soort U profiel maakt zijn latjes van 10x1,8mm.
Hier is te zien hoe het ongeveer komt te liggen, wel komen ze nog een stukje hoger te liggen, vooral aan de voorkant.
Er moet ook een eiland perron tussen de 2 viaducten in, de basis daarvoor bestaat uit een latje van 44x4mm. Daar onder zit een latje van 28x4mm gelijmd, de overstekende randen valleen weer op de rijvloer van de 2 viaducten. Daarboven op ligt nog een latje van 4x44mm. Het perron moet eigenlijk 6,5mm bs zijn, maar alle latjes zijn 4mm dik. Ik moet dus nog kijken waarvan ik de toplaag maak, waarschijnlijk word dit karton.
Hoe ik dit perron met de rest van de wereld ga verbinden word nog lastig, dit is dan namelijk de 4e stations laag. En de lagen liggen niet recht boven elkaar. Een stelsel van bruggen, trappen en liften zal alles bij elkaar moeten laten komen.
Groetjes Michiel
WillemNS
Gast
«
Reactie #111 Gepost op:
01 May 2007, 17:37:56 »
Dat word nog een uitdaging. Ik denk wel dat het er goed uit gaat zien.
Willem
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #112 Gepost op:
01 May 2007, 17:41:46 »
Ik denk dat ik mijn verbindings bruggen maar een beetje afkijk op station Arnhem. Die dingen daar werken best goed vind ik zelf.
Groetjes Michiel
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #113 Gepost op:
02 May 2007, 22:40:48 »
Ik ben inmiddels aardig wat verder met m'n U-Bahn viaduct, en hij is nu zover dat hij geschilderd kan worden. Het is wel erg gaaf dat die brug zo hoog over de baan heen gaat. Hij begint een 3cm boven de weg op het hoogste deel. Het viaduct daalt langzaam maar blijft wel redelijk hoog.
Verder zijn de Docklands en Stadbahn B wagens in aanbouw, foto's heb ik nog niet die maak ik morgen wel.
Groetjes Michiel
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #114 Gepost op:
02 May 2007, 23:04:20 »
Vandaag heb ik eens samen met mijn mede bouwer en goede vriend Wolf foto's gemaakt van zijn module. Wolf heeft mij ook laten weten dat hij het niet ziet zitten om zelf dingen op internet te gaan zetten. Daarom zal ik dan toch ook daar maar ff een stukje over typen.
Op de module vind je wat oudere stedelijke bebouwing en de stad ligt daar lager als op mijn modules. Het is een combinatie van diverse soorten flats gemengd met wat vakwerk huizen en wat kleinere huisjes, een groot museum en een ander iest. Verder loopt ook hier de U-bahnlijn dwars over de baan heen over een grote vakwerkbrug. Die door Tjeerd gebouwd is maar door ons nog verder voor zijn doel aangepast moet worden.
Verder ligt er een 3 sporig station dat toch wat kleiner uitvalt als gedacht. We dachten er 6 bakken plus loc kwijt te kunnen maar bij 5 met loc is het echt op. Het stationsgebouw staat deels over de sporen heen en het station ligt deels in een boog. Voor het station loopt een weg schuin omhoog met een muur tussen de sporen en de weg. Aan de zijde van het stationsgebouw loopt ook een weg met een grote bushalte waarnaast een markt zal komen.
Op de foto's zie je de IR van Wolf deze bestaan uit 5 bakken met als trek/duw kracht een Br101. Deze loc is nog van mij maar zal door wolf worden overgenomen. Verder zie je nog 2 S-bahn treinen, de knorrtrein zal in de S15 worden ingezet en de andere set rijd met nog 2 setjes als S14.
Groetjes Michiel
WillemNS
Gast
«
Reactie #115 Gepost op:
02 May 2007, 23:06:52 »
Mooie Module van je vriend
En die brug is ook echt vakwerk, echt een mooie brug
Mijn complimenten
Willem
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #116 Gepost op:
02 May 2007, 23:18:27 »
Willem, welke van de 2 bruggen, mijn brug of de brug op de module van Wolf?
Groetjes Michiel
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #117 Gepost op:
03 May 2007, 16:35:42 »
Ik heb een beetje een idee hoe ik het U-bahn perron kan aansluiten. Ik ben nu bezig een hellingbaan te maken die een voetpad vormt dat vanaf het perron tussen de sporen naar beneden loopt en dan onder een van de twee sporen uitkomt. Vandaar af kijk ik weer verder. Ik heb evt de mogelijkheid om op het eiland perron van de sporen 8 t/m 10 een rond gebouw te plaatsen waar een groot trappenhuis en lift in kan. Ik denk dat dit de enige manier gaat zijn grote aantallen mensen de grond in te krijgen. En ook de beste manier om ze snel op de perron te krijgen. Daar zou evt. ook nog een aansluiting naar het busstation bij kunnen.
Groetjes Michiel
WillemNS
Gast
«
Reactie #118 Gepost op:
03 May 2007, 16:38:56 »
Mooi idee, misschien kun je als voorbeeld hiervoor station Helmond Brandevoort, gebruiken, ook een toren met voetpad en lift, om de reizigers omhoog en naar beneden te krijgen!
willem
p.s ik bedoelde de brug van Wolf..
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #119 Gepost op:
03 May 2007, 16:52:32 »
Willem kan jij foto's van Helmond Brandevoort leveren?
Groetjes Michiel
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10