Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-04-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS baan in Las Vegas door hvyfuji
Vandaag om 03:23:13
BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000 door WimM
Vandaag om 02:09:55
Initiatief Tramweg Stichting voor behoud SUN-tramstel (Ut) scoort eerste succes door Thom
Vandaag om 01:44:42
Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek door Thom
Vandaag om 01:39:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bosje77
Vandaag om 00:33:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rik
Vandaag om 00:30:13
Update: baan in de tropen door Wim Vink
06 juni 2020, 23:46:47
Piko 55902 (NS2205) door Von Rondstadd
06 juni 2020, 23:35:50
Problemen met Cobalt IP Wisselaandrijving. door BrightonBelle
06 juni 2020, 23:33:55
BMB-Module: "Blackwater Goods Yard" door Hendrik Jan
06 juni 2020, 23:20:44
Projekt 083-338 door Falkenberg
06 juni 2020, 23:19:52
Benaming kabel voor onder treinbaan door Klaas Zondervan
06 juni 2020, 23:13:23
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Quinzeedied
06 juni 2020, 23:07:13
Roco NS1200 afwijking snelheid tussen vooruit en achteruit door Piet Alkema
06 juni 2020, 22:42:13
Rijdag bij Wullum NS door Wim Rosbender
06 juni 2020, 22:26:47
Kangourous wagen (REE Modeles), is één voldoende? door Blausee-Mitholz
06 juni 2020, 22:22:26
Experimentele DAF YP403 door Eric B
06 juni 2020, 22:07:25
Raadplaatje door Kronefan
06 juni 2020, 21:49:11
Stadtstrecke in spoor 1 door Huib
06 juni 2020, 21:36:20
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
06 juni 2020, 21:28:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
06 juni 2020, 21:25:50
Roßnitz door Dennis.
06 juni 2020, 21:06:50
Kranenberg, een exercitie in code 70 door NS264
06 juni 2020, 20:53:30
Corona en modelbouw door ArjanB
06 juni 2020, 20:33:11
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
06 juni 2020, 20:01:27
Buitenlust door Pauldg
06 juni 2020, 19:44:19
Piko BR 78 tenderloc door M@rk
06 juni 2020, 19:33:09
Steiner BR 81 in spoor 1, geweathered door Ferry As
06 juni 2020, 19:24:41
Modules van Kees Gorter door MOVisser
06 juni 2020, 19:21:07
Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen. door borotof
06 juni 2020, 18:50:15
  

Auteur Topic: 3D/RM: AHOB in H0  (gelezen 42105 keer)

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 2511
    • SpoorObjecten
3D/RM: AHOB in H0
« Gepost op: 19 april 2011, 12:10:31 »
Hallo iedereen,

vandaag is het pakketje met AHOB's binnen gekomen!
helaas heb ik zelf een fout gemaakt en heb ik hem in het zwart besteld  :-[
ben nog niet helemaal tevreden ermee, maar misschien hebben jullie daar andere gedachte over! laat ze a.u.b. horen ;)

Zelf heb ik het gevoel dat de slagboom iets dikker mag!?

Het setje bestaat uit de paal en de slagboom, aangezien het flexibel materiaal is, kan het makkelijk op elkaar geklikt worden en kan het bewegen! (stroef genoeg dat hij op elke positie blijft staan zonder naar beneden te vallen!)

Zie 2 posts hieronder voor de foto's!
« Laatst bewerkt op: 19 april 2011, 17:10:36 door Mitchell »

rard

  • Vriend van SpoorH0
  • Offline Offline
  • Berichten: 3024
    • Spoorh0.nl
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #1 Gepost op: 19 april 2011, 13:33:58 »
Hoi,

Tja... wat je zelf al zegt "sorry voor de foto's". Het is dat je zegt dat het een AHOB is, anders zou ik hem niet herkend hebben... :-\

Misschien is een digitale camera een idee (simpel ding heb je al voor rond de 100 euri, die maakt betere foto's dan dit ;))

Grt,

Gerard
spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - maasfoort.nl

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 2511
    • SpoorObjecten
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #2 Gepost op: 19 april 2011, 16:04:32 »
Hoi Gerard,

ik zal proberen nog wat betere foto's te maken!
helaas is dat zwarte erg lastig om foto's van te maken!

sorry!



edit:

haha, wat je niet met een kwastje en wat verf kan doen, nee de kleuren kloppen niet, maar het is beter te zien dan als het helemaal zwart is toch?
onderstaande foto's zijn klikbaar ;)
Hoop dat ze iets duidelijker zijn Gerard!


« Laatst bewerkt op: 19 april 2011, 17:10:08 door Mitchell »

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 2511
    • SpoorObjecten
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #3 Gepost op: 20 april 2011, 13:31:12 »
Okey,, na t een en ander bekijken, kloppen de maten voor geen meter!
dit is ook de reden dat zoveel details zijn weggevallen,,, het model was namelijk te klein!

excuses,
de te kleine spoorbomen zullen 7mei in Houten worden uitgedeeld ;)

-
op dit moment is er een grotere versie besteld, hopelijk met succes!

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 2511
    • SpoorObjecten
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #4 Gepost op: 25 mei 2011, 19:32:13 »
Nieuwe versie is binnen gekomen!
ze zijn groter, aangezien de eerste versie te klein was, dit betekend ook gelijk wat betere details!

Ik zal morgen als de zon weer in de tuin schijnt een laagje primer erop spuiten en wat betere foto's maken!



Groetjes
Mitchell

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 2511
    • SpoorObjecten
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #5 Gepost op: 17 juni 2012, 12:54:56 »
Heren,

Wat zou de ideale lengte zijn van de bomen voor jullie H0 spoorwegovergangen?


ReNeGe

  • Offline Offline
  • Berichten: 66
    • Mijn foto's staan op:
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #6 Gepost op: 17 juni 2012, 13:57:43 »
De zelfklevende wegenfolies van o.a. Busch en Faller hebben een breedte van 8 cm. De boom steekt meestal iets over de as van de weg uit, dus dat is ca. 4,5cm. Daarbij staat de mast niet tegen de de weg aan, maar 1 cm buiten het wegprofiel, dus ik zou zeggen, 5,5 á 6 cm.
Overigens, als je het uiteinde van de boom iets langer maakt, kan deze naar wens op de juiste lengte geknipt worden.

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4215
  • 77*
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #7 Gepost op: 17 juni 2012, 14:34:38 »
Kun je niet verschillende varianten maken?
Een lange en korte oid?
Had je nog wat aan mijn tekeningen voor dit ontwerp?  ;)
Gr Viktor

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 2511
    • SpoorObjecten
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #8 Gepost op: 17 juni 2012, 14:45:21 »
Verschillende varianten is inderdaad ook mogelijk.

Maar ik begin denk ik met 5,5cm zoals ReNeGe aangeeft!

De tekeningen waren een klein beetje handig, ik heb ze namelijk voor de andreaskruizen en voor het knipper licht gebruikt :D

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 6091
  • Midland Industrie, NS IV.
    • Midland
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #9 Gepost op: 17 juni 2012, 14:48:52 »
Viktor, jij bedoeld die voor voetgangers en fietsers e.d.? Die zou ik ook wel erbij willen zien.

Gr Koen (y).
Klik op de wereldbol naar topic.
Mvg Koen. Betuwse oplossing:'kumt tied, kumt road'.

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4215
  • 77*
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #10 Gepost op: 17 juni 2012, 14:51:13 »
Hmmm dat is ook een leuke ja  (y)
Maar ik bedoelde eigenlijk de verschillende lengtes van de 'hoofdboom'
Voor de andere versie moet je bij Mitchell zijn natuurlijk
Er zijn volgens mij nog wel meer versies mogelijk

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1293
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #11 Gepost op: 17 juni 2012, 14:56:30 »
combinatie..



foto van: http://www.m-voorloop.nl

Maar misschien een lange boom maken die zelf op gewenste maat is af te snijden?

tussen de beide helften gezien..
http://www.flickr.com/photos/kialna/5536852267/
« Laatst bewerkt op: 17 juni 2012, 15:00:01 door rene w. »

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 6091
  • Midland Industrie, NS IV.
    • Midland
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #12 Gepost op: 17 juni 2012, 14:58:24 »
Niet zo eenvoudig zo'n overweg!

Gr Koen.
Klik op de wereldbol naar topic.
Mvg Koen. Betuwse oplossing:'kumt tied, kumt road'.

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1293
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #13 Gepost op: 17 juni 2012, 15:01:16 »
Klopt Koen die overwegen zijn in verschillende verschijningsvormen voorhanden en je moet dus zelf overwegen  ::)
welke vorm voor jouw de handigste is.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 6091
  • Midland Industrie, NS IV.
    • Midland
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #14 Gepost op: 17 juni 2012, 15:05:02 »
Bij Tiel heb je dus zo'n voetgangersboom bij het perron.

Gr Koen
Klik op de wereldbol naar topic.
Mvg Koen. Betuwse oplossing:'kumt tied, kumt road'.