Google+
  

Auteur Topic: 3D/RM: AHOB in H0  (gelezen 34268 keer)

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 2349
  • SpoorObjecten.nl
    • SpoorObjecten
3D/RM: AHOB in H0
« Gepost op: 19 april 2011, 12:10:31 »
Hallo iedereen,

vandaag is het pakketje met AHOB's binnen gekomen!
helaas heb ik zelf een fout gemaakt en heb ik hem in het zwart besteld  :-[
ben nog niet helemaal tevreden ermee, maar misschien hebben jullie daar andere gedachte over! laat ze a.u.b. horen ;)

Zelf heb ik het gevoel dat de slagboom iets dikker mag!?

Het setje bestaat uit de paal en de slagboom, aangezien het flexibel materiaal is, kan het makkelijk op elkaar geklikt worden en kan het bewegen! (stroef genoeg dat hij op elke positie blijft staan zonder naar beneden te vallen!)

Zie 2 posts hieronder voor de foto's!
« Laatst bewerkt op: 19 april 2011, 17:10:36 door Mitchell »

rard

  • Vriend van SpoorH0
  • Offline Offline
  • Berichten: 3021
    • Spoorh0.nl
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #1 Gepost op: 19 april 2011, 13:33:58 »
Hoi,

Tja... wat je zelf al zegt "sorry voor de foto's". Het is dat je zegt dat het een AHOB is, anders zou ik hem niet herkend hebben... :-\

Misschien is een digitale camera een idee (simpel ding heb je al voor rond de 100 euri, die maakt betere foto's dan dit ;))

Grt,

Gerard
spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - maasfoort.nl

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 2349
  • SpoorObjecten.nl
    • SpoorObjecten
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #2 Gepost op: 19 april 2011, 16:04:32 »
Hoi Gerard,

ik zal proberen nog wat betere foto's te maken!
helaas is dat zwarte erg lastig om foto's van te maken!

sorry!



edit:

haha, wat je niet met een kwastje en wat verf kan doen, nee de kleuren kloppen niet, maar het is beter te zien dan als het helemaal zwart is toch?
onderstaande foto's zijn klikbaar ;)
Hoop dat ze iets duidelijker zijn Gerard!


« Laatst bewerkt op: 19 april 2011, 17:10:08 door Mitchell »

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 2349
  • SpoorObjecten.nl
    • SpoorObjecten
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #3 Gepost op: 20 april 2011, 13:31:12 »
Okey,, na t een en ander bekijken, kloppen de maten voor geen meter!
dit is ook de reden dat zoveel details zijn weggevallen,,, het model was namelijk te klein!

excuses,
de te kleine spoorbomen zullen 7mei in Houten worden uitgedeeld ;)

-
op dit moment is er een grotere versie besteld, hopelijk met succes!

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 2349
  • SpoorObjecten.nl
    • SpoorObjecten
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #4 Gepost op: 25 mei 2011, 19:32:13 »
Nieuwe versie is binnen gekomen!
ze zijn groter, aangezien de eerste versie te klein was, dit betekend ook gelijk wat betere details!

Ik zal morgen als de zon weer in de tuin schijnt een laagje primer erop spuiten en wat betere foto's maken!



Groetjes
Mitchell

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 2349
  • SpoorObjecten.nl
    • SpoorObjecten
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #5 Gepost op: 17 juni 2012, 12:54:56 »
Heren,

Wat zou de ideale lengte zijn van de bomen voor jullie H0 spoorwegovergangen?


ReNeGe

  • Offline Offline
  • Berichten: 62
    • Mijn foto's staan op:
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #6 Gepost op: 17 juni 2012, 13:57:43 »
De zelfklevende wegenfolies van o.a. Busch en Faller hebben een breedte van 8 cm. De boom steekt meestal iets over de as van de weg uit, dus dat is ca. 4,5cm. Daarbij staat de mast niet tegen de de weg aan, maar 1 cm buiten het wegprofiel, dus ik zou zeggen, 5,5 á 6 cm.
Overigens, als je het uiteinde van de boom iets langer maakt, kan deze naar wens op de juiste lengte geknipt worden.

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4218
  • 77*
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #7 Gepost op: 17 juni 2012, 14:34:38 »
Kun je niet verschillende varianten maken?
Een lange en korte oid?
Had je nog wat aan mijn tekeningen voor dit ontwerp?  ;)
Gr Viktor

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 2349
  • SpoorObjecten.nl
    • SpoorObjecten
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #8 Gepost op: 17 juni 2012, 14:45:21 »
Verschillende varianten is inderdaad ook mogelijk.

Maar ik begin denk ik met 5,5cm zoals ReNeGe aangeeft!

De tekeningen waren een klein beetje handig, ik heb ze namelijk voor de andreaskruizen en voor het knipper licht gebruikt :D

NS264

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4705
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #9 Gepost op: 17 juni 2012, 14:48:52 »
Viktor, jij bedoeld die voor voetgangers en fietsers e.d.? Die zou ik ook wel erbij willen zien.

Gr Koen (y).
Kijk eens op Midland Industriebaan, IV
MultiMuis en Arduino Techniek. HO
NewMancavemusic

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4218
  • 77*
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #10 Gepost op: 17 juni 2012, 14:51:13 »
Hmmm dat is ook een leuke ja  (y)
Maar ik bedoelde eigenlijk de verschillende lengtes van de 'hoofdboom'
Voor de andere versie moet je bij Mitchell zijn natuurlijk
Er zijn volgens mij nog wel meer versies mogelijk

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1291
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #11 Gepost op: 17 juni 2012, 14:56:30 »
combinatie..



foto van: http://www.m-voorloop.nl

Maar misschien een lange boom maken die zelf op gewenste maat is af te snijden?

tussen de beide helften gezien..
http://www.flickr.com/photos/kialna/5536852267/
« Laatst bewerkt op: 17 juni 2012, 15:00:01 door rene w. »

NS264

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4705
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #12 Gepost op: 17 juni 2012, 14:58:24 »
Niet zo eenvoudig zo'n overweg!

Gr Koen.
Kijk eens op Midland Industriebaan, IV
MultiMuis en Arduino Techniek. HO
NewMancavemusic

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1291
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #13 Gepost op: 17 juni 2012, 15:01:16 »
Klopt Koen die overwegen zijn in verschillende verschijningsvormen voorhanden en je moet dus zelf overwegen  ::)
welke vorm voor jouw de handigste is.

NS264

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4705
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re:3D/RM: AHOB in H0
« Reactie #14 Gepost op: 17 juni 2012, 15:05:02 »
Bij Tiel heb je dus zo'n voetgangersboom bij het perron.

Gr Koen
Kijk eens op Midland Industriebaan, IV
MultiMuis en Arduino Techniek. HO
NewMancavemusic