Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 07:11:49
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:09:19
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 03:41:34
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door Ronald69
Vandaag om 00:58:55
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald69
Vandaag om 00:12:53
De Projecten van RetroJack door RetroJack
18 July 2025, 23:59:29
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
18 July 2025, 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
18 July 2025, 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
18 July 2025, 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
18 July 2025, 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
18 July 2025, 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
18 July 2025, 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
18 July 2025, 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
18 July 2025, 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
18 July 2025, 12:51:41
Railpro 607 door henk
18 July 2025, 12:47:11
  

Auteur Topic: Artitec vierdeurs stalen D  (gelezen 204787 keer)

RutgerSHM

  • Offline Offline
  • Berichten: 442
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #690 Gepost op: 06 July 2012, 11:42:01 »
het zou wat zijn, maar dan is de 3737 in verhouding erg licht. ;D

Oke nu ff een serieus antwoord aub ;)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #691 Gepost op: 06 July 2012, 18:29:55 »
nou, gewoon, omdat er een groter stukkie metaal in zit... een moeilijker antwoord kan ik je helaas niet geven.

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4517
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #692 Gepost op: 06 July 2012, 18:36:52 »
Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen een grote en kleine stalen D? Eigenlijk ben ik me sinds kort geleden pas aan het verdiepen in dit type bagagewagen.
Andre
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4555
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #693 Gepost op: 06 July 2012, 19:06:39 »
Ongeveer 7 ton staal, en 2 deuren. Zie http://www.seinarm.nl/Staal/StalenDbagagewagens.aspx

Groeten,

Marco

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #694 Gepost op: 06 July 2012, 19:35:25 »
@Floris.  Niet een stukkie metaal , maar wel twee stukkies metaal. Zo op elkaar geplempt. Ook dat is China.  ;D
Dat verklaard het volle gewicht van deze wagen.

Jeroen
We're all riders on this train.

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • groentewagon
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #695 Gepost op: 06 July 2012, 22:00:51 »
Tja en voor de combi ICR-stalen D zou ik juist een "donkere" stalen D met dakleiding willen hebben en laat die nou net niet gemaakt worden door Artitec....
Jammer genoeg wordt er nog steeds teveel door geborduurt op de te lichte kleur berlijns blauw van Roco; Het zijn foto's maar de kleur blauw op deze foto lijkt mij meer op de donkere kleur blauw die Artitec maakt:
http://www.flickr.com/photos/homcn/4432948792/
Kortom: Artitec, maar nog ff een stalen D mét dakleiding en de donkere kleur blauw!

Groet,
Edwin
Edwin
even geduld de stalen d met dakleiding in donkerblauw gaat komen
afz Piet
« Laatst bewerkt op: 06 July 2012, 22:10:39 door piet keppel »

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 931
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #696 Gepost op: 06 July 2012, 22:21:16 »
Da's leuk nieuws Piet, goede keuze van Artitec!

corjan

  • Offline Offline
  • Berichten: 81
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #697 Gepost op: 02 September 2012, 13:04:19 »
Vraagje over de stalen D en dan vooral de groene versie.

Artitec heeft voor zover ik weet geen groene versie met vouwbalg uitgebracht, betekend dit dat er hiervan geen bestaan hebben en de groene altijd zonder hebben rondgereden?

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6707
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #698 Gepost op: 02 September 2012, 14:06:00 »
Die hebben welzeker bestaan, hierbij een linkje naar een korte uitleg waarbij je ook ziet dat LS Models toendertijd zowel voor de olijfgroene als de standgroene de versie met vouwbagen uit wilde brengen.

Stephan.

corjan

  • Offline Offline
  • Berichten: 81
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #699 Gepost op: 02 September 2012, 14:29:22 »
Ok, dat is een mooie uiteenzetting...

Maar als ik het goed begrijp zijn er dus Stalen D's die nooit een vouwbalg hebben gehad.

Ook zijn er dan Stalen D's die nooit blauw zijn geweest en direct van groen naar (ongevallen) bruin zijn gegaan...?

Post49

  • Offline Offline
  • Berichten: 1116
  • NS Tijdperk II-B / III-A&B Vlaardingen
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #700 Gepost op: 02 September 2012, 15:25:31 »
Dat laatste lijkt me juist. De stalen D's zonder vouwbalgen zijn direct verbouwd tot ongevallen D's e.d. en hebben de blauwe kleur niet gekend.

Gr. Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #701 Gepost op: 02 September 2012, 15:55:48 »
nou, t kan best dat die er dus wél waren. Er heeft maar bar weinig turquoise materieel de jaren '60 gehaald, dus ze waren wel ijverig aan het kwasten in die tijd...

Post49

  • Offline Offline
  • Berichten: 1116
  • NS Tijdperk II-B / III-A&B Vlaardingen
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #702 Gepost op: 02 September 2012, 16:24:34 »
Ik twijfelde al een beetje. De praktijk is weerbarstig  ;).
Gr. Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!

corjan

  • Offline Offline
  • Berichten: 81
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #703 Gepost op: 02 September 2012, 16:32:57 »
Hoe zat het dan met de Stalen D's zonder vouwbalg, reden die altijd mee aan het begin of einde van de trein?

Of kwam het ook voor dat er eentje zonder vouwbalg midden in een trein zat en daarlopen van voor tot achter hierdoor niet mogelijk was?

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #704 Gepost op: 02 September 2012, 16:40:21 »
bij gecombineerde treindelen (groningen/leeuwarden etc) zat zo'n ding wel es in het midden ja. Maar goed, dat was grotendeels in de tijd dat er nog aardig wat coupérijtuigen reden (C12c enzo) dus doorloop was toen nog niet zo'n belangrijk punt.