Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 10:25:33
TEE / Rheingold door Quinzeedied
Vandaag om 10:20:02
EMV - Stationskwartier Eindhoven 1920-1950 door Pinkelpa
Vandaag om 10:14:52
Draaischijf Fleischmann 6053 werkt vaak niet. door Bert55
Vandaag om 09:57:34
NS 8800 als BR J 94 met enorme kortingen bij MU (Modellbahn Union) door Bert Senden
Vandaag om 09:47:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:35:38
Sankt Georgen. door einte
Vandaag om 08:42:20
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
Vandaag om 08:40:06
Raadplaatje door Jelmer
Vandaag om 08:30:07
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 08:22:47
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 08:17:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frits C
Vandaag om 07:00:32
NS 8400 van Werps door peterha
Vandaag om 02:27:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
01 September 2025, 23:07:05
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Huup
01 September 2025, 22:42:37
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Vislijn
01 September 2025, 22:21:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
01 September 2025, 22:06:00
Minder wissels door Quinzeedied
01 September 2025, 21:54:06
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
01 September 2025, 21:38:08
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
01 September 2025, 21:22:15
De Projecten van RetroJack door RetroJack
01 September 2025, 20:35:26
Lenz spoor 0 Deutz KG 230 B voorzien van Petau auto koppeling door Huup
01 September 2025, 17:50:50
NS 6100 van GM&S door Gerke
01 September 2025, 17:14:02
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Hollandserhbfan
01 September 2025, 16:03:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
01 September 2025, 14:43:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Peter J K
01 September 2025, 13:54:29
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door spoorijzer
01 September 2025, 12:21:25
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Ronald Halma
01 September 2025, 11:51:42
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
01 September 2025, 11:47:03
US diorama in H0 door Wim Vink
01 September 2025, 11:26:25
  

Auteur Topic: Artitec vierdeurs stalen D  (gelezen 211761 keer)

RutgerSHM

  • Offline Offline
  • Berichten: 442
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #690 Gepost op: 06 July 2012, 11:42:01 »
het zou wat zijn, maar dan is de 3737 in verhouding erg licht. ;D

Oke nu ff een serieus antwoord aub ;)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9888
    • belse roestkraam
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #691 Gepost op: 06 July 2012, 18:29:55 »
nou, gewoon, omdat er een groter stukkie metaal in zit... een moeilijker antwoord kan ik je helaas niet geven.

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4517
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #692 Gepost op: 06 July 2012, 18:36:52 »
Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen een grote en kleine stalen D? Eigenlijk ben ik me sinds kort geleden pas aan het verdiepen in dit type bagagewagen.
Andre
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4579
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #693 Gepost op: 06 July 2012, 19:06:39 »
Ongeveer 7 ton staal, en 2 deuren. Zie http://www.seinarm.nl/Staal/StalenDbagagewagens.aspx

Groeten,

Marco

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #694 Gepost op: 06 July 2012, 19:35:25 »
@Floris.  Niet een stukkie metaal , maar wel twee stukkies metaal. Zo op elkaar geplempt. Ook dat is China.  ;D
Dat verklaard het volle gewicht van deze wagen.

Jeroen
We're all riders on this train.

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • groentewagon
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #695 Gepost op: 06 July 2012, 22:00:51 »
Tja en voor de combi ICR-stalen D zou ik juist een "donkere" stalen D met dakleiding willen hebben en laat die nou net niet gemaakt worden door Artitec....
Jammer genoeg wordt er nog steeds teveel door geborduurt op de te lichte kleur berlijns blauw van Roco; Het zijn foto's maar de kleur blauw op deze foto lijkt mij meer op de donkere kleur blauw die Artitec maakt:
http://www.flickr.com/photos/homcn/4432948792/
Kortom: Artitec, maar nog ff een stalen D mét dakleiding en de donkere kleur blauw!

Groet,
Edwin
Edwin
even geduld de stalen d met dakleiding in donkerblauw gaat komen
afz Piet
« Laatst bewerkt op: 06 July 2012, 22:10:39 door piet keppel »

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 935
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #696 Gepost op: 06 July 2012, 22:21:16 »
Da's leuk nieuws Piet, goede keuze van Artitec!

corjan

  • Offline Offline
  • Berichten: 81
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #697 Gepost op: 02 September 2012, 13:04:19 »
Vraagje over de stalen D en dan vooral de groene versie.

Artitec heeft voor zover ik weet geen groene versie met vouwbalg uitgebracht, betekend dit dat er hiervan geen bestaan hebben en de groene altijd zonder hebben rondgereden?

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6733
  • Spaar ze allemaal.
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #698 Gepost op: 02 September 2012, 14:06:00 »
Die hebben welzeker bestaan, hierbij een linkje naar een korte uitleg waarbij je ook ziet dat LS Models toendertijd zowel voor de olijfgroene als de standgroene de versie met vouwbagen uit wilde brengen.

Stephan.

corjan

  • Offline Offline
  • Berichten: 81
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #699 Gepost op: 02 September 2012, 14:29:22 »
Ok, dat is een mooie uiteenzetting...

Maar als ik het goed begrijp zijn er dus Stalen D's die nooit een vouwbalg hebben gehad.

Ook zijn er dan Stalen D's die nooit blauw zijn geweest en direct van groen naar (ongevallen) bruin zijn gegaan...?

Post49

  • Offline Offline
  • Berichten: 1116
  • NS Tijdperk II-B / III-A&B Vlaardingen
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #700 Gepost op: 02 September 2012, 15:25:31 »
Dat laatste lijkt me juist. De stalen D's zonder vouwbalgen zijn direct verbouwd tot ongevallen D's e.d. en hebben de blauwe kleur niet gekend.

Gr. Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9888
    • belse roestkraam
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #701 Gepost op: 02 September 2012, 15:55:48 »
nou, t kan best dat die er dus wél waren. Er heeft maar bar weinig turquoise materieel de jaren '60 gehaald, dus ze waren wel ijverig aan het kwasten in die tijd...

Post49

  • Offline Offline
  • Berichten: 1116
  • NS Tijdperk II-B / III-A&B Vlaardingen
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #702 Gepost op: 02 September 2012, 16:24:34 »
Ik twijfelde al een beetje. De praktijk is weerbarstig  ;).
Gr. Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!

corjan

  • Offline Offline
  • Berichten: 81
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #703 Gepost op: 02 September 2012, 16:32:57 »
Hoe zat het dan met de Stalen D's zonder vouwbalg, reden die altijd mee aan het begin of einde van de trein?

Of kwam het ook voor dat er eentje zonder vouwbalg midden in een trein zat en daarlopen van voor tot achter hierdoor niet mogelijk was?

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9888
    • belse roestkraam
Re:Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #704 Gepost op: 02 September 2012, 16:40:21 »
bij gecombineerde treindelen (groningen/leeuwarden etc) zat zo'n ding wel es in het midden ja. Maar goed, dat was grotendeels in de tijd dat er nog aardig wat coupérijtuigen reden (C12c enzo) dus doorloop was toen nog niet zo'n belangrijk punt.