Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

viessmann 4500 door Kees van der knijff
Vandaag om 21:46:44
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 21:44:08
Schroefkoppeling voor H0. door Bahn-AG
Vandaag om 21:32:50
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Edwin2121992
Vandaag om 21:21:33
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 20:44:22
De bouw van station Laarbeek H0 door cor_b
Vandaag om 20:42:04
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 20:27:24
TAMS PZS-2.2 door Ronald Halma
Vandaag om 20:24:29
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door orientexpress
Vandaag om 20:19:40
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:58:42
Eurostar in brand door Arjan6511
Vandaag om 19:29:41
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 19:26:57
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 19:08:37
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 19:08:30
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door GerardvV
Vandaag om 18:58:42
Roco modellen op aliexpress door maartenvdb
Vandaag om 18:30:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 18:23:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 18:13:22
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 17:45:49
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door Mar-Cas
Vandaag om 17:43:54
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Miniature Holland
Vandaag om 17:25:26
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo door Miniature Holland
Vandaag om 17:19:21
sein decoder Z21 10837 programeren door kar
Vandaag om 16:15:32
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 15:50:54
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 15:33:01
Z21 Pro Link en Wifi door n-driver
Vandaag om 14:40:38
Duits transport, waar in NL? door grossraumwagen
Vandaag om 14:30:44
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 13:21:35
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 13:13:20
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Besselspoor
Vandaag om 12:43:01
  

Auteur Topic: Grote ombouwproblemen.  (gelezen 8075 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12517
    • sleutelspoor
Grote ombouwproblemen.
« Gepost op: 13 April 2011, 13:46:08 »
Ik heb al diverse ombouwprojecten gedaan waarvan hier op BNLS, op Sleutelspoor en in de Railhobby verslag is gedaan. Tot op heden ding het snijden en zagen in de (oudere) modellen prima. Maar nu ik weer een paar nieuwe projecten onder handen heb, en daarvoor ook nieuwe wagens en rijtuigen hebt gekocht, gebeurd er tijden het zagen en snijden op eens dit met de nieuwe modellen

De onderste wagendelen zijn nog van het oudere type. De rest is nieuw!!
Het kunststof is absoluut niet meer te zagen of te snijden! het breekt en verpulvert dierect onder je handen.
Ik moet er bij zeggen dat het allemaal producten zijn vanuit de Chinesche periode.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Online Online
  • Berichten: 8244
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Grote ombouwproblemen.
« Reactie #1 Gepost op: 13 April 2011, 14:06:06 »
Had ik ook met de Roco S 3/6
Verpulverde niet, maar brak bij de minste kracht inspanning :'(
Vr. groeten,
Bob

Matheus 18

  • Nog iets te plat voor Profi.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
  • poging tot Steentje bijdragen.
Re:Grote ombouwproblemen.
« Reactie #2 Gepost op: 13 April 2011, 14:21:04 »
Hoi SK.

Probeer eens van het te bewerken onderdeel eerst een tijdje op te warmen in heet water.
Hierdoor veranderd de struktuur, misschien valt het dan te snijden.
Komt zo over dat het plastik veel te hard is, breekt daardoor heel makkelijk.

Johan.
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12517
    • sleutelspoor
Re:Grote ombouwproblemen.
« Reactie #3 Gepost op: 13 April 2011, 14:33:48 »
Wat ik hier mee probeer aan te geven, is dat de chinezen het niet zo nauw nemen met de kwaliteit van het product. Zie je het al voor je, je heb prachtige lokomotieven en wagens, en die vallen na een tijdje opeens uitelkaar omdat de grondstof niet deugt! Wat ik laat zien is Roco, maar zo als ik al begrepen hebt, komt dit ook bij andere gerenomeerde merken voor. We zijn dus gewaarschuwd.

en Johan, je gaat toch niet je dure lok en/of treinstel in een bak heet water leggen omdat je een schroefje moet los draaien? of wel soms.
« Laatst bewerkt op: 13 April 2011, 18:29:16 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Matheus 18

  • Nog iets te plat voor Profi.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
  • poging tot Steentje bijdragen.
Re:Grote ombouwproblemen.
« Reactie #4 Gepost op: 13 April 2011, 14:38:40 »
Nee.

Is het echt zo broos?

Johan.
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12517
    • sleutelspoor
Re:Grote ombouwproblemen.
« Reactie #5 Gepost op: 13 April 2011, 14:53:22 »
Zie het plaatje! Je hebt geen idee hoe broos de kunststof is. :-\
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5403
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Grote ombouwproblemen.
« Reactie #6 Gepost op: 13 April 2011, 14:58:17 »
Bizar slecht! Ik heb dit niet meer meegemaakt sinds mijn Lima 1601 op vergelijkbare wijze explodeerde na een lichte duikeling, die was ook van een verpulverend slechte kwaliteit plastic.

Voor het overige stuur ik je even een pb...
RETROBAHN A.G.

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1661
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Re:Grote ombouwproblemen.
« Reactie #7 Gepost op: 13 April 2011, 16:19:26 »
Herken deze situatie. ik heb met een Roco model hetzelfde mee gemaakt. Het is niet te snijden en of te zagen het breekt vrijwel direct.

Jeffrey

Maartenw

  • Offline Offline
  • Berichten: 541
    • Valleitrein
Re:Grote ombouwproblemen.
« Reactie #8 Gepost op: 13 April 2011, 16:32:27 »
Zelfde probleem gehad met een Roco Rlmps (zwaarlastwagen).
Model ca. 15 tot 20 jaar oud
Er was een buffer afgebroken, wilde het repareren, maar ineens brak ook een trapje af.
Toen zat ik ietsjes aan de zijkant, en die brak toen ook al af.
De rest was ook met zeer geringe inspanning te breken.
Materiaal was gewoon erg bros. Oorzaak????

maarten
Met vriendelijke groet, Maarten

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26868
    • Pagina van klaas
Re:Grote ombouwproblemen.
« Reactie #9 Gepost op: 13 April 2011, 16:37:54 »
Oorzaak? Geen of te weinig weekmaker in het plastic.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Grote ombouwproblemen.
« Reactie #10 Gepost op: 13 April 2011, 16:59:47 »
Ik heb het al eens meegemaakt dat ik een Roco Rongenwagen uit pak um beet 1985, 1990.
Deze had ik verkocht aan iemand uit de UK.
Natuurlijk netjes ingepakt, voldoende schuim er in en vastgezet dat het niet kon bewegen.
Krijg ik een week later een mail. van de koper.
Het model is aangekomen,maar lag in alle gruzelementen.
Ik geloofde het eerst niet, maar toen mailde hij een foto.

De doos was helemaal intact, de verzenddoos ook onbeschadigd, en toch de wagen helemaal aan gort.
Hoe dat mogelijk is snap ik nog steeds niet.

Overigens was het het zelfde model als in de 1e post van Sobat.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Grote ombouwproblemen.
« Reactie #11 Gepost op: 13 April 2011, 17:16:17 »
Hoezo is het product opeens slecht? Als je er normaal mee omgaat is er niks aan de hand. Tsja, dat jij hier even destructief onderzoek wilt plegen... Daar is het ook niet voor bedoeld he.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11728
    • Mijn fotoarchief
Re:Grote ombouwproblemen.
« Reactie #12 Gepost op: 13 April 2011, 17:17:03 »
Wat ik hier mee probeer aan te geven, is dat de chinezen het niet zo nauw nemen met de kwaliteit van het product.

En dat is een conclusie die je trekt op basis van één kapot wagentje? Dat is wel heel kort door de bocht. Misschien is het plastic dat die dag gebruikt is net even van een verkeerde samenstelling geweest en is de overige productie wel goed gegaan.

Zelfde als met al de verhalen hierboven: fouten komen voor. Je kunt nooit 100% garanderen dat het plastic niet breekt, daar spelen verschillende factoren in mee.

Nou gaan we een heel draadje krijgen met voorbeelden van kapotte treintjes die alleen de stelling ondersteunt dat er soms wel eens dingen stuk gaan. Hier is echt niks structureels uit af te leiden.

Eelco

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Grote ombouwproblemen.
« Reactie #13 Gepost op: 13 April 2011, 17:19:40 »
Wat Sobat probeert aan te geven is dat als kunstof oud wordt, dan kan het broos worden.
Het gaat niet eens over productiefouten.
Dit kan ook gebeuren als je het model te lang zou blootstellen aan UV-licht.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26868
    • Pagina van klaas
Re:Grote ombouwproblemen.
« Reactie #14 Gepost op: 13 April 2011, 17:22:59 »
Wat Sobat probeert aan te geven is dat als kunstof oud wordt, dan kan het broos worden.
Maar dit kunststof is niet oud.
Sobat geeft aan dat hij nieuwe wagens heeft gekocht.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.