Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Lobomotion69
Vandaag om 06:42:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 06:34:45
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
Vandaag om 00:31:59
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door R1954
26 July 2025, 23:52:32
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door bask185
26 July 2025, 23:45:17
Welke kleur is Roco oud bruin? door MadhouseNL
26 July 2025, 23:37:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
26 July 2025, 23:18:40
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
26 July 2025, 22:54:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
26 July 2025, 22:44:59
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
26 July 2025, 21:56:59
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
26 July 2025, 21:42:38
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Sylvester
26 July 2025, 20:24:27
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
26 July 2025, 20:00:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door guus43
26 July 2025, 19:18:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
26 July 2025, 19:04:24
Raadplaatje door Klaas Zondervan
26 July 2025, 18:48:57
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
26 July 2025, 17:44:09
Rheinburg, TP V/VI door rail4marcel
26 July 2025, 17:42:27
Lokpilot 4 defect door bellejt
26 July 2025, 17:40:40
Seuthe gaat stoppen door Eric B
26 July 2025, 17:04:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
26 July 2025, 17:02:03
Da's Daz 2 door BartvD
26 July 2025, 16:55:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
26 July 2025, 16:45:15
Aachenau West door Arjan6511
26 July 2025, 16:41:30
Roco 63432 loksound 2 vraag door bellejt
26 July 2025, 14:12:27
Mijn geweatherde modellen door hervé
26 July 2025, 13:48:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
26 July 2025, 13:29:17
schok bij vertrek door Bahn-AG
26 July 2025, 12:13:30
Bauarbeiten im gange door 741230
26 July 2025, 12:08:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
26 July 2025, 12:02:09

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 3155592 keer)

jandejager

• Offline Offline
  • Alle leuke dingen vinden plaats BOVEN de Evenaar !
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #2745 Gepost op: 14 December 2012, 06:57:53 »
Nog even fors kwijlen zo vlak voor de Kerst ..........
Wou dat ik dit filmpje niet had gezien  :-\
Bachmann's nieuwe six-car Midland Pullman.

http://www.youtube.com/watch?v=lOWa0_NArMg&feature=youtu.be

Hij heeft 2 echte motorwagens, is van DCC (21-pins socket) voorzien, heeft prima gesloten overgangen tussen de rijtuigen en ook prima koppelingen.
Geheel voorzien van binnenverlichting, kop -en sluitverlichting, het enige dat ontbreekt is in feite de Sound  (y)
Dus ook weer net even beter dan bij de toch ook niet misselijke 4-CEP.
Bij Hattons kost ie £290.00 oftewel €357.00 !
En omdat ik zo ver weg woon krijg ik een beloning van Hattons van £47.00 dus mag ik hem hebben voor £243.00, dat zijn omgerekend 371 Aussie dollars.
Daar komt de post nog overheen, dus zeg maar 400 dollars.

Tuurlijk, op zich nog steeds veel geld maar toch wel weer waanzinnig veel kwaliteit en trein voor dat geld  (y)
Yessss ........ Bachmann certainly did it again  (y)

De zeven-delige VT11.5 van Trix waren meerdere veelvouden van dat bedrag en zelfs de Artitec Sound DE-1 was met €367.00 nog €10.00 duurder dan deze Pullman, en dat is in feite maar 1 (motor)rijtuig in plaats van zes !

Toch nog maar even geduld oefenen dacht ik zo, en daar ben ik overigens toch wel goed in geworden  :)
Is er overigens al iemand plat op z'n bek gegaan voor deze Pullman ??

Gr, Jan

Afgelopen

• Offline Offline
« Reactie #2746 Gepost op: 14 December 2012, 09:00:19 »
Nou nog niet plat op mijn bek, want met deze gladheid blijf ik binnen. Wel moet ik binnenkort weer voor het werk naar de overkant van de plas, dus een plaats vrijhouden in mijn koffer is wel raadzaam. Ook weer een uitdaging voor de "viesmakers" want die witte tanks, traptreden en overige onder de trein hangspullen vragen daar natuurlijk om. Bij mij zal dat nog even duren, als ik hem in het echt net zo mooi vind als op de film. Soms kunnen deze kleuren ook een enorme plastic uitstraling hebben en dan vind ik het een voordeel het eerst even in werkelijkheid te kunnen bekijken en niet direct te bestellen. Vraag me af hoe groot ik de stroomloze delen moet maken bij mijn analoge baan met blokbeveiliging, dus dat is ook nog even een vraag.  (y)

ruudns

• Offline Offline
« Reactie #2747 Gepost op: 14 December 2012, 11:00:06 »
@Jan: heel mooi die Midland Pullman! Ik heb nog een driedelige liggen, volgens mij is het een Revell bouwpakket die mijn pa in de 60er jaren heeft gebouwd en voorzien van een marklinmotor. Als mijn baan uit de dozen komt zal ik eens kijken of ik hem kan ombouwen naar twee-rail dcc. Het bijft een pracht model, wel die zonder gele snoet dan (y).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

jandejager

• Offline Offline
« Reactie #2748 Gepost op: 14 December 2012, 11:50:33 »
@ruud
Ben ik met je eens, dat de geheel blauwe Pullman de mooiste versie is.
Hoewel als "BR Blue" man er geen ontsnappen aan is met al die gele snuiten en eerlijk gezegd vind ik het ook niet misstaan.
Voor de Pullman geef ik toch de voorkeur aan geheel blauw ook vanwege dat aparte embleem voorop de neus.
In tegenstelling tot de BR blauwe loco's staat geheel blauw hem gewoon beter.

@Cottage Railways
Hier plat op m'n bek gaan komt niet zozeer door de gladheid als wel door flauwvallen vanwege de hitte  >:(
En dat is ook de reden dat ik binnenblijf, oftewel zoveel mogelijk dekking zoeken tegen de Oranje terreur bol op 150 miljoen kilometer afstand .........  :(

Voor wie van weatheren houdt is dit weer een uitdaging.
Soms kan ik in een van de dure shops hier kijken hoe een model er "in het echt" uitziet zoals met die 4-CEP.
Maar meestal moet ik afgaan op foto materiaal zoals die 37 met groot BR logo.
Ik verwacht deze Pullman ook niet hier in de shops maar ik zal er eens op letten.
Ik moet wel zeggen dat Bachmann mij nog nooit teleur heeft gesteld op dit gebied.
Maar zodra je hem "in het wild" hebt gezien laat even weten wat je ervan vindt.

Zoals gezegd heb ook ik (of beter gezegd mijn portemonnee) geen enkele haast.

Gr, Jan

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2749 Gepost op: 14 December 2012, 17:46:10 »
In Warley heb ik de BP in het echt gezien en hij is zeker zo mooi als op internet en voor 290,00 pond (gedeeld door 6 is 50,00 pond per rijtuig) is hij eigenlijk een koopje en krijg je de 2 motoren er gratis bij.

De Brighton Belle van Hornby kan qua techniek niet tippen aan de BP en kost voor 5 rijtuigen meer dan 250 pond. Dat is ruim 50 pond per rijtuig, ietsje meer, maar daarvoor zit er maar een aangedreven draaistelletje in.

Sja, als je eigenlijk iets leuks wil kopen, dan moet je er voor het goeie gevoel eerst een degelijk passende smoes bij verzinnen.  ;D
Voor de BB is dat een stuk moeilijker dan voor de BP.
Misschien helpt dit.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 14 December 2012, 23:02:48 door Stoomboy. Reden: Domme fout hersteld »

Bello

• Offline Offline
  • Trains are Toys, Toys are trains
    • Leovardia
« Reactie #2750 Gepost op: 14 December 2012, 19:49:26 »

Ik heb de bp van kitmaster al in mijn bezit, 6 deling met de orginele kitmaster motor.
Een nostalgisch model, waar ik voorlopig nog wel van kan genieten. De Bachmann versie is wel heel erg mooi, maar financieel nog niet haalbaar voor mij.

Ik zal m'n kitmaster koesteren

Bert

Sent from my iPad using Tapatalk HD

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2751 Gepost op: 14 December 2012, 19:51:06 »
Toevallig vond ik op mremag dit authentieke jaren '60 BP youtube-filmpje:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=djBDuPFI0X4#!

Gelukkig is het geen Amerikaans filmpje, want met zulke muziek erbij waren er anders in die 8 minuten al minstens 100 verschrikkelijke ongelukken gebeurd.  ;D

Leen.
« Laatst bewerkt op: 14 December 2012, 19:55:13 door Stoomboy »

en_voyage

• Offline Offline
  • ***** *
« Reactie #2752 Gepost op: 14 December 2012, 21:00:17 »
Die Bachmann Blue Pullman is inderdaad wel geinig. Maar ja, geen idee wat ik met zo'n ding zou moeten op een micro-layout. Goeie reden om niet weer toe te geven aan m'n LAS. ;D

Er lijkt een einde te komen aan het wachten in de gang! Begin van de week heb ik het mailverkeer met Hattons weer aangezwengeld (voor historie zie enkele pagina's terug). Uiteindelijk kreeg ik gisteren de toezegging dat de manager van de klantenservice naar m'n casus zou kijken. Vanmiddag kreeg ik een keurig telefoontje uit Liverpool met bevestiging dat ik een ander model uit mag kiezen. Aangezien m'n keus was gevallen op de ViTrains 2092, de 47322 'Desert Orchid' in Railfreight Red Stripe, bleek het prijsverschil t.o.v. de oorspronkelijk bestelde ViTrains 47235 van Advenza Freight dermate klein dat ik niks hoef bij te betalen. Ook de verzending via DHL neemt Hattons voor rekening. Dat zou betekenen dat een ViTrains Class 47 toch nog voor de Kerst in huis zou zijn. Joepie!  (y)

Waarom overigens de keus voor de 47322 in Railfreight Red Stripe? Omdat 'ie in hetzelfde tijdperk past als m'n onlangs verworven Lima 47 Network Southeast. En omdat ook dit ding 'jaren '80' schreeuwt, een tijdperk dat ik spoortechnisch wat betreft de UK en Ierland erg interessant vind. En omdat ik grote BR-logo's stiekem ook wel leuk vind.

Eigenlijk zou ik dan toch nog een tijdperktechnisch maatje moeten vinden voor m'n Northern Rail 153 DMU. Gelukkig heb ik de Advenza 47 voor weinig bij Modelfair gezien, dus wie weet? Hoewel... eerst maar eens de collectie continentale meuk uitdunnen, dan heb ik weer wat ruimte voor m'n LAS.

Groeten, Geoffrey

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #2753 Gepost op: 14 December 2012, 21:15:32 »
En omdat ook dit ding 'jaren '80' schreeuwt, een tijdperk dat ik spoortechnisch wat betreft de UK en Ierland erg interessant vind. En omdat ik grote BR-logo's stiekem ook wel leuk vind.
(y)
Persoonlijk vind ik de echt grote logo's nog mooier; zoiets dus.
No dress rehearsel, this is our life.

jandejager

• Offline Offline
« Reactie #2754 Gepost op: 15 December 2012, 10:30:38 »
@Geoffrey
Goed werk van Hattons ! Het leek mij al zo vreemd dat zo'n gerenommeerd bedrijf je in de kou laat staan.
En geen transactie dispute, dus eind goed al goed.
Dat is mooie 47.

Ik heb trouwens een Bachmann Class 20132 Railfreight Red Stripe, bij mij de enige vreemde eend in de bijt wat BR blauw betreft.
Zeker niet lelijk, dat geel/grijs met een rode band aan de onderkant, zwarte randen om de cabineramen en inderdaad een groot BR logo.
Zoiets als http://www.ehattons.com/32726/Bachmann_UK_32_029A_Class_20_Bo_Bo_diesel_20090_Railfreight_livery_with_indicator_discs_/StockDetail.aspx

Vind die grote logo's ook mooi staan vooral ook op de 37.
Vergeet niet om Hattons te verzoeken om jouw 47 goed na te lopen op schade of missende onderdeeltjes en te testen alvorens te verzenden !

@Leen
Vind die muziek best wel leuk bij dat filmpje, grandioos mooie tijd was dat toch, komt niet weer terug :(

Kiezen tussen Bachmann en Hornby is meestal niet zo moeilijk ......
Zelfde verhaal als met de BP/BB gaat ook op voor het verschil tussen de Bachmann 4-CEP en de Hornby Class 423 4VEP.
Die laatste ziet er wel gelikt uit maar komt er qua rij eigenschappen lang niet zo goed vanaf als je de review leest in www.intertrains.com
En hoe de 4-CEP zich gedraagt op de layout heb ik zelf al een paar keer kunnen zien.
Dat is zonder meer grandioos entertainment  (y)
De BR blauwe Class 08 die ik als enige loco wel van Hornby heb kan de toets der kritiek wel prima doorstaan.

De Pullman moet ook voor mij nog een tijd de koelkast in ........ maar ik neem aan dat ie niet wegloopt ;D

Overigens best ook mooie foto's van die Pullman Bert  :)

Gr, Jan

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2755 Gepost op: 15 December 2012, 16:36:12 »
Zojuist terug uit Houten. Ik vond het er in het begin - net na. ca. 11h00 - drukker dan normaal. Omdat er niet veel Engels is - er lag bij Kuijpers trouwens voor €108,00 wel een mooie Hornby 2P in de S&DJR blauwe uitvoering- en ik zoals gewoonlijk niet van plan was om iets te kopen - (+O) "wantjehebtalzoveel" (O+) :-[ - ben ik maar bij het gereedschap gaan kijken.

Stipt op tijd liep ik om 11h57 Thijs bij de ingang van het restaurant tegen het lijf. We hebben eerst een tijdje op Michael en Ray staan wachten, en toen de vloer begon te slijten, hebben we daarna gezellig op ons gemak een bakkie gedaan in het restaurant. Ergens achter ons bleek volgens Thijs het Forumtafelgebeuren plaatgevonden te hebben, maar ik heb er - niet voor het eerst - niets van gemerkt.

Ik was trouwens weer eens mijn telefoon vergeten en thuisgekomen zag ik dat Ray ziekjes was en zich afgemeld had. En ik had nog wel een verrassing voor hem meegenomen. :-\
Nou, van harte beterschap hoor, en vergeet vooral niet om je druppels in te nemen.   :-*;D

Thuis gekomen met een batterijtestertje, een Proxxon MF-70 freesmachine en een paar dure messing pijpjes van 0,5mm diameter.  :o

Leen.

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2756 Gepost op: 15 December 2012, 16:40:20 »
@Geoffrey
Je kan de BP toch ook met alleen 3 rijtuigen laten rijden. Kom kom, een beetje creatief zijn hoor.  ;D

Mooi dat je het met Hattons naar wens opgelost hebt.  (y)
Ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht, alleen heb je soms wel eens wat geduld nodig.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 15 December 2012, 16:42:13 door Stoomboy »

Thijs1271

• Offline Offline
« Reactie #2757 Gepost op: 15 December 2012, 20:47:57 »
Terug van een middagje Houten.
Nadat Leen en ik een uitermate gezellig bakkie koffie en een potje bier op hadden en ondermeer de afdeling sterke verhalen de revue had gepasseerd, zijn we de beurs even overgelopen, met onderstaand resultaat.
De tafel thuis lag uiteindelijk vol  ;D met twee zakjes 009 railschoentjes, drie kleine bosjes draad, een stukje krimpkous (je zal het maar nodig hebben) en de decoder die ik van Leen heb overgenomen (y) om in mijn nieuwe C Class te prakken.
Nee..die is er nog steeds niet. :-[

Afijn ik kan weer verder bouwen aan de baan, morgen maak ik wat fotootjes en beloof ik thans plechtig deze morgen te plaatsen op dit forum!

Thijs
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

Thijs1271

• Offline Offline
« Reactie #2758 Gepost op: 15 December 2012, 22:34:24 »
@ Leen: De Dinghammetjes zijn besteld, de 29e komen ze naar NL.

Thijs
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

draisinenl

• Offline Offline
« Reactie #2759 Gepost op: 15 December 2012, 22:45:08 »
Heb jullie helaas niet gevonden in het restaurant...

Jammer...

Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden