Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:58
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Hendrik Jan
Vandaag om 19:34:31
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 19:34:16
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 19:30:42
Dat overkomt mij niet. door Eric B
Vandaag om 19:02:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Bert55
Vandaag om 18:57:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 18:55:53
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 18:55:13
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 18:46:44
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 18:05:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 17:56:15
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 3144135 keer)

class 37

• Offline Offline
  • class 37 Fan
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #1995 Gepost op: 09 August 2012, 23:09:54 »
Hmmm zet me ook weer aan het denken misschien ff heen en weer naar warley (y) vorig jaar was super en het jaar
daar voor ook ;D eerst nog naar Edinburgh iemand nog ervaring met modeltreinshops daar ???
British Rail diesel Fan

Hendrik Jan

• Online Online
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
« Reactie #1996 Gepost op: 09 August 2012, 23:23:12 »
Aye, laddie!

"Only 10 minutes walk from Edinburgh's Waverley station is one of the UK's oldest model shops, Harburn Hobbies. Situated on Leith Walk, Harburns is popular with local modellers, tourists and visiting personalities such as the performer Jimmy Osmond."

Leuke zaak, veel Brits spul op de plank. ikzelf liep er wel ietsje langer over dan 10 minuten. Zie ook hun site.
Vorige week nog in Edinburgh geweest. Blijft een geweldige stad.
En Harburn is gewoon een hele leuke winkel.

Overigens is Edinburgh ook gewoon vanuit Nederland bereikbaar per trein. (niet via NS-Hispeed, dat is een klotesite, wel via DBAG of Treinreiswinkel) Desnoods met de nachttrein vanuit Londen, de "Caledonian Sleeper".
Zeg nou zelf, dat is toch veel echter dan dat suffe vliegen!

Hendrik Jan
(Ya can tak' a lad oot' a Scotland, but ya canna tak' Scotland oot of the lad!)
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

class 37

• Offline Offline
  • class 37 Fan
« Reactie #1997 Gepost op: 09 August 2012, 23:53:33 »
nice tnx nog ff een vraagje hebben ze ook wat 2e hands spul bij Harburn??
British Rail diesel Fan

Hendrik Jan

• Online Online
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
« Reactie #1998 Gepost op: 10 August 2012, 00:05:31 »
Ik geloof het niet. Maar het nieuwe spul is in de UK meestal heel betaalbaar natuurlijk.

heb trouwens zelf nog aardig wat peco code 75 rails en wissels liggen waar ik niks mee doe, omdat ik nu weer oude fl**Mannetjes laat rijden. En die willen code 100.
Maar dat is allemaal natuurlijk weer een heel ander verhaal.

Harburn heeft wel veel typisch Schots spul, ook huisjes etc. Jolly good fun,old chap!

Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Afgelopen

• Offline Offline
« Reactie #1999 Gepost op: 10 August 2012, 08:05:06 »
Inderdaad is al dat Engelse spul bijzonder betaalbaar.  ::)  De afgelopen weken tijdens onze rondreis: Kent, Yorkshire en Schotland diverse "fairs" bezocht, deze werden gehouden in scholen, townhalls en sporthallen en vaak waren er wat kleine banen te zien en veel, veel te koop. (y)   Zowel nieuw als gebruikt tegen soms belachelijk lage prijzen. Uiteraard kan de schaal 1:76 soms wat problemen geven, maar ook op mijn baan rijdt H0 en 00 vrolijk samen, ligt een beetje aan de modellen. Wel vind ik auto's en bussen in 00 vaak te groot, dus die koop ik bijna nooit.  :-\

iarnrod

• Offline Offline
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
« Reactie #2000 Gepost op: 10 August 2012, 12:51:40 »
idd. Zoals reeds op een andere plaats gemeld. Het continentale 'geweld' (3R ~AC), heb ik zowat de rug toegekeerd.
En ben ik aangenaam verrast over wat men over 't Kanaal te bieden heeft. En dit met zéér faire prijs/kwaliteits verhoudingen. (2/3 tot 1/2 van de 'vastelandsprijzen').

Newcastle/Edingburgh Tip: Een weekendretourtje (lees mini-cruise)met de Ijmuiden-Newcastle ferry!
http://www.dfdsseaways.nl/c/
« Laatst bewerkt op: 10 August 2012, 12:53:34 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Afgelopen

• Offline Offline
« Reactie #2001 Gepost op: 10 August 2012, 15:57:17 »
Wat dacht je van Rotterdam <> Hull, auto gratis mee en met een uurtje rijden sta jij bij de NRM (National Railway Museum) in York. Gratis entree, veel mooie loks en treinen en een leuke winkel met bijzondere modellen. Helaas is de modelspoorwinkel aan de stationszijde verdwenen. Koop een "Railway Modeller" (ook in NL verkrijgbaar), daar staan vele data in van fairs en beurzen en combineer je reisje hiermee. Bij P&O zijn er vaak leuke aanbiedingen en NEE ik heb geen aandelen, alleen een zeer enthousiaste klant.

class 37

• Offline Offline
  • class 37 Fan
« Reactie #2002 Gepost op: 11 August 2012, 01:34:50 »
yep weet het cottage railways heb al aardig wat gekocht op britse beurzen londen,warley o.a. en veel shops in engeland hebben zowel nieuw als 2e hands (y)

ianrod klopt dfds heeft erg betaalbare tripjes/minicruises wij varen ook op new castle ;)

Hendrik jan bedankt :)
maar ga zo wiezo even kijken bij harburn mits de wederhelft er mee leven kan :) enige wat me opviel aan de website is dat er maar weinig op staat  ;D maar you never know als je er binnen staat offcourse (y)
British Rail diesel Fan

Afgelopen

• Offline Offline
« Reactie #2003 Gepost op: 12 August 2012, 12:57:11 »

Tijdens een bezoek aan het Hornby Visitorscentre in Engeland zagen wij deze vitrine met live steam modellen, helaas moesten we daarna snel het pand verlaten vanwege een groot gaslek. We kregen ons geld terug EN een nieuw gratis kaartje voor een volgend bezoek.

Alle auto's moesten ook van het parkeerterrein af en de omgeving werd vrijgemaakt, er hing inderdaad een enorme gaslucht en ook panden in de omgeving werden ontruimd. Jammer, want ik had graag wat meer nog gezien en omdat we op doorreis waren komt dat er even niet van.

iarnrod

• Offline Offline
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
« Reactie #2004 Gepost op: 12 August 2012, 20:09:41 »
Moet ik nu zeggen pech? Of ben je een excuus aan't zoeken om nog es de plas over te steken.
Op 24 & 25 november lijkt het op Thanet Isle (Broadstairs/Margate) blijkbaar leuk te vertoeven!
http://www.visitthanet.co.uk/thedms.aspx?dms=13&feature=1073&venue=3201209

Ben reeds 2x , tijdens dagtripjes, naar het bewuste Hornby museum geweest. De shop is eerder aan de duurdere kant.
Maar eens snuffelen in de koopjeshoek leverde al wel eens iets op.

Dagretours (Duinkerke/Calais-Dover) met PO Ferries & DFDS/LD-Lines v/a € 36 - (Weekend v/a € 72)
Afstand Dover-Thanet Isle ca. 45 min. met de wagen

Gr,
Jan
« Laatst bewerkt op: 12 August 2012, 20:17:40 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

draisinenl

• Offline Offline
« Reactie #2005 Gepost op: 19 August 2012, 20:28:58 »
Moet ik nu zeggen pech? Of ben je een excuus aan't zoeken om nog es de plas over te steken.
Op 24 & 25 november lijkt het op Thanet Isle (Broadstairs/Margate) blijkbaar leuk te vertoeven!
http://www.visitthanet.co.uk/thedms.aspx?dms=13&feature=1073&venue=3201209

Ben reeds 2x , tijdens dagtripjes, naar het bewuste Hornby museum geweest. De shop is eerder aan de duurdere kant.
Maar eens snuffelen in de koopjeshoek leverde al wel eens iets op.

Dagretours (Duinkerke/Calais-Dover) met PO Ferries & DFDS/LD-Lines v/a € 36 - (Weekend v/a € 72)
Afstand Dover-Thanet Isle ca. 45 min. met de wagen

Gr,
Jan

Jammer, Da's hetzelfde weekeinde als de Warley sow in Birmingham...

Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2006 Gepost op: 19 August 2012, 21:48:25 »
Nou, saaie boel hier hoor, één paginaatje in een maand tijd? Is het zoooo warm geweest? Hier mijn relaas van de laatste maand. Ik houd het on topic, maar wel met een smoesje.  ;D ;D

Op 17 juli ben ik vertrokken naar een voor mij onbekend gedeelte van Britain, nl. British Columbia (BC). Dat ligt niet op ca. 1 uurtje vliegen afstand vanaf Schiphol, maar op 9,5 uur vliegen, wat een p*kk* end!  :-\ Afgelopen donderdag ben ik in de dwangbuis met vleugels weer teruggevlogen.  :(

Naast de duizenden foto's van het mooie landschap - je kan je camera wel constant open laten staan - wil ik jullie hier toch graag een korte indruk geven over de treinen die daar doorheen rijden en die ik gezien heb. Voor de goede orde houd ik het er met wat modeller's licence op dat treinen in British Columbia ook een soort British treinen zijn.   ;D

Om te beginnen weet ik helemaal niets van Noordamerikaanse treinen behalve dat ze groot zijn en ik er wel eens modellen van gezien heb. De eerste paar dagen was ik in Chilliwack op een km of 80 ten oosten van Vancouver, en daar liep een spoorweg, waar ik mijn eerste indruk opdeed over de goederentreinen die er reden. We telden o.a. 117 en 172 wagons. Zo'n trein is dus een kilometer of 2, 3 of zelfs 4 lang, een echte trein dus met al het geluid ervan, ook de mooie meertonige muzikale fluiten/toeters, net een soort stoomfluiten. Hier een kleine indruk (alle foto's zijn klikbaar):

De wagons van zo'n lange trein bij een spoorwegovergang. Je hoeft bij de overgang nog net geen hotel te boeken:

Dit soort jongens staan er voor zo'n trein:

Niet één, maar 2 van die joekels staan ervoor, en soms halverwege nog een en achteraan ook nog een. Het ziet er niet echt Engels uit, maar sjongejonge, het is gewoon een echte trein en ik snap nu eindelijk een beetje waarom mensen van dit soort treinen houden. In Revelstoke reden ze over een brug een km of zo vanaf onze B&B. De eerste keer dacht ik dat er in de verte een stuk of 20 helicopters aan kwamen vliegen, wat een geluid!
De 6.000 km die ik er in dat schitterende landschap rondgereden heb liepen grotendeels parallel aan de spoorweg en dus zag je dagelijks zulke treinen langskomen, wat een paradijs!! Sommige hadden alleen bakwagens, maar andere treinen bestonden uit allerlei verschillende wagons. Hier is een - helaas - vage indruk:

Een avondpanorama foto van het emplacement in Revelstoke:

Een dagopname van hetzelfde emplacement:

De spoorweg door het mooie landschap:

Het spoorwegemplacement te Jasper:

Het standbeeld van een Railway Hero bij het emplacement van Jasper:

Het emplacement te Smithers met een blik naar links:

Dezelfde plek, dezelfde trein, maar nu de blik naar rechts:

Niet alleen maar bakwagens:

Station Smithers, daar rijden ook de VIA-passagierstreinen de 1758 mijl (zo'n 2.800 km) van Winnipeg naar Prince Rupert.

De VIA trein:

De VIA lok:

Onderweg ook nog op de stoomtrein van de Kettle Valley Railway geweest bij Summerland:

De wagons lijken niet erg op onze bekende MK I's:

Bij Revelstoke is een klein, maar interessant spoorwegmuseum Daar was de historie van de Canadian Pacific in vogelvlucht uitgestald en was o.a. dit te bewonderen:

En een mooi model van een brug (de rook zijn watten):

Bij Port Alberni op Victoria Island was ook nog een stoomspoorweg:

In Vancouver zowaar nog in een mooie modelspoorzaak geweest met veel voor de knutselaar en de serieuze modelbouwer, maar helaas niets Engels. Wel een leuke baan trouwens:

Afgelopen donderdag ben ik geïnspireerd en wel  in de dwangbuis met vleugels weer teruggevlogen.  :(
In mijn treinenkamer kun je helaas niet realistisch een trein van 3 km maken, dat is wel een tegenvaller. Dat is zo'n 35m in H0, dus ik houd het toch maar gewoon op de Big Four.  (y)

Leen.

« Laatst bewerkt op: 19 August 2012, 22:30:30 door Stoomboy »

Alexander

• Offline Offline
« Reactie #2007 Gepost op: 19 August 2012, 22:28:40 »
Bedankt voor de mooie foto's, en tijd om daar weer eens naar toe te gaan, maar ja...

En in het Canada van voor 1974 wapperde overal nog de Union Jack, en tegenwoordig is alles weer Royal daar.
Dus zoveel modellers license is er niet eens nodig. En als je het nog verder op wil rekken, in de jaren 70 heeft er een Britse stoomloc in de USA gereden, wel een beetje aangepast, mar toch.

Groeten, Alexander

btw, in de hoofdstad Ottawa bewaken ook redcoats met berenmutsen het parlementsgebouw.
« Laatst bewerkt op: 19 August 2012, 22:32:33 door Alexander. Reden: Toevoeging »

stig

• Offline Offline
« Reactie #2008 Gepost op: 19 August 2012, 22:33:42 »
Ik heb wat Engels gekocht. Een spoor 0 kit, vinden jullie leuk toch? Nou veel plezier ermee. Jullie zien vast wel wat het is of gaat worden...

Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2009 Gepost op: 19 August 2012, 22:47:49 »
Het ziet er chic uit, maar ik herken het rijtuig niet. Ga je de bouw ervan hier posten?  (y)

Leen.