Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
Vandaag om 23:48:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
Vandaag om 23:47:30
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
Vandaag om 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
Vandaag om 23:14:35
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
Vandaag om 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
Vandaag om 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
Vandaag om 22:05:41
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:01:58
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 3144624 keer)

jandejager

• Offline Offline
  • Alle leuke dingen vinden plaats BOVEN de Evenaar !
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #1980 Gepost op: 22 June 2012, 02:37:30 »
Ja, ik vond Cork een hele leuke stad, ongeveer 2 uur rijden bij ons vandaan.

Het zou heel goed dat mooie winkeltje op die foto hebben kunnen zijn, maar zeker weten doe ik het niet, het was in 1999.
Ik denk wel dat dat het winkeltje is geweest aangezien het onwaarschijnlijk is dat er 2 van zulke shops in Cork zijn geweest.
Wij woonden toen in Ballina/Killaloe aan de Shannon (Lough Dergh), ongeveer 20 minuten rijden van Limerick waar mijn (IT) werk was.

Mijn foto-album over Ierland kun je bekijken op Facebook (als je toegang kunt krijgen).
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150369302962923.348461.531627922&type=3
Of misschien via : http://www.facebook.com/jan.dejager.16

Gr, Jan

iarnrod

• Offline Offline
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
« Reactie #1981 Gepost op: 25 June 2012, 14:40:06 »
Killaloe? Leuk de Ierse wijnstreek! "Wine of the Glenn - Brian Ingram)
De Shop 'Marks Models' te Cork is 1 van de 3 shops van Marks Models.
In het Shopping Centrum van Dun Laoghaire, vlakbij de Stena HSS Supercatamaran terminal is hun kleinste shop.
En te Dublin hun grootste (omgeving O'Connell Bridge - Trinity College).
Hun verdeelcentrum, waar alles verdeeld & verzonden wordt = in Rathcoole, even ten zw van Dublin (N7)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

iarnrod

• Offline Offline
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
« Reactie #1982 Gepost op: 25 June 2012, 20:19:42 »
Kon niet aan de verleiding weerstaan:
Één van de 504 in 1998 geproduceerde MM1704 "Freight Paks" van Murphy Models (Bachmann)
3x 7 Plank wagons van Murphy Brothers Waterford (bedrijfs nrs 14, 19, 22)

Leuk om aan de N Class 2-6-0 'Woolwich' aan te haken.

Gr,
Jan

Kon er absoluuut niet aan weerstaan. Een volgend setje "7plank's" setje is op komst + een gesloten goederen 2-asser "Flying Snail". Dit moet nu volstaan... (allé voor 't verlof toch ;D)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

jandejager

• Offline Offline
« Reactie #1983 Gepost op: 29 June 2012, 05:59:12 »
Ja, Killaloe was prachtig !

Zie de foto's, Joost mag weten waarom we daar ooit weg zijn gegaan maar ja ......  ???
Overigens 3 heel leuke wagonnetjes Jan !
De andere 2 shops van Marks Models in Dublin en Dun Loaghaire ben ik nooit geweest, maar mocht ik ooit weer voet op Ierse bodem zetten, zal ik daar zeker een bezoek brengen.
Wel gingen we vaak voor 1 dag van Killaloe heen en terug naar Blanchardstown bij Dublin, dat had een enorm winkelcentrum.

Weer leuke post uit Liverpool. Mijn portie "nicotine" smaakt weer prima  :)
De Class 37 DCC Sound is ge-arriveerd  (y)
Hij ziet er in het echt haast nog beter uit dan op de foto's van Hattons.
Het is volgens mij een van de mooiste dieselloco's die Bachmann heeft gemaakt.
Was wel 45 pond meer kwijt dan voor de 4CEP maar 135 pond ($215) inclusief verzending de halve wereld over voor zo'n sound-loco is "hard to beat".

Moet hem nog even proberen op de club maar Hattons heeft hem zowel uitgetest op rij en sound functies als helemaal na-gecheckt op lak -en andere schade/afgebroken/ontbrekende onderdelen etcetera. Dat is iets dat ik altijd vraag als ik iets bij hen bestel.
Dat is nooit een probleem bij Hattons en het voorkomt teleurstelling en noodgedwongen terugzenden als er iets mis mee mocht zijn.

Helaas heb ik de Class 37 nooit in deze mooie livery in het echt gezien, want dat was na mijn tijd.
In Schotland waren destijds de Class 26 en 27 volop aktief, en ze werden pas later opgevolgd door de 37's.

Gr, Jan

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #1984 Gepost op: 29 June 2012, 08:41:58 »
Fraai die '37! Een uitmonstering die veel locs goed staat. Ik wil zou nog wel een class 50 in die kleurstelling willen hebben. Hoe bevalt die 4CEP trouwens?
No dress rehearsel, this is our life.

jandejager

• Offline Offline
« Reactie #1985 Gepost op: 29 June 2012, 11:25:38 »
Fraai die '37! Een uitmonstering die veel locs goed staat. Ik wil zou nog wel een class 50 in die kleurstelling willen hebben. Hoe bevalt die 4CEP trouwens?

Hi Marc,

Ja, dat is een livery die zeer mooi en apart is, al heb ik zelf nog nooit in het echt een loco gezien met die kleurstelling.
Ik herinner mij eigenlijk alleen maar de geheel British Rail blauwe loco's met gele neuzen/fronten en uiteraard het kleine BR witte pijlen logo.
In feite is dat toch wat saaier dan deze '37, hoewel ik het nog steeds heel mooi vind.
In die uitvoering heb ik nog een Hornby '08 (de enige loco die ik nog heb van Hornby) en Bachmann's '04, '25, '40, '55 (Deltic), en nog de '24 en '47 allebei met DCC Sound.
Ik had ooit een Class 50 in de kleurstelling van mijn '37 toen Hornby er net mee op de markt kwam nu alweer een jaar of 5, 6 geleden (zie foto).
Maar er waren problemen met de verlichting voor en achter en hij was toch wat minder degelijk dan de Bachmann loco's, al moet ik zeggen dat ie er goed uitzag.
Ik heb deze al lang geleden op eBay verkocht, maar sta zeker niet negatief tegenover zo'n '50 en dan met Sound.

Uit diezelfde periode had ik destijds ook een (uiteraard analoge) Class 37 van Bachmann in de RailFreight livery (zie foto). Ook dat was geen gekke loco, maar ook die heb ik toen op eBay verkocht omdat ik toch de voorkeur gaf aan British Rail blauw. Ook hier dus het grote BR pijlenlogo.
Overigens is de aandrijving van de '37 sterk veranderd.
Deze nieuwe '37 heeft gewoon alle 6 assen aangedreven terwijl die oude '37 maar 2 assen per draaistel had aangedreven. De binnenste as van elk draaistel was een loopas, die met een veertje op de rails werd gedrukt.
Waarom makkelijk als het moeilijk kan ........ mijn Deltic en ook mijn '40 (beide uit 2004) hebben ook nog die vreemde aandrijving, maar ondanks dat lopen beide loco's toch prima zonder ontsporingen.
Maar gewoon alle 6 assen aandrijven is volgens mij toch beter en meer no-nonsense.
Het viel mij ook op dat de draaistellen van de '37 identiek zijn aan die van de Deltic (zie foto).

In die RailFreight uitvoering heb ik nog een analoge Bachmann class 20, die ik aanhoud. Het is een leuke goed lopende loco en brengt toch heel klein beetje variatie in al dat BR blauw (hetgeen nog niet echt van de nieuwe '37 kan worden gezegd want ook die is nog steeds behoorlijk blauw  :).

Wat de 4CEP betreft kan ik zeggen dat ie goed bevalt in die zin dat ik er graag naar kijk.
Hij is net te lang om met allevier rijtuigen aan elkaar gekoppeld in de kast te kunnen staan, afgezien daarvan laat ik ze ongekoppeld want 4 gekoppelde rijtuigen zijn niet te hanteren als je ze moet verplaatsen !
Zoals je waarschijnlijk weet zijn het een soort speciale "klik"koppelingen met electrische verbindingen.
Volgens Hattons was het niet zo'n drama om te koppelen/ontkoppelen maar ik laat ze nog even in de doos zitten.
Moet nog maar even oefenen hier met dat koppelen.
Hopelijk valt het wat mee .......
De motorwagen en de dummy (die allebei een gewone eindkoppeling hebben) heb ik al op de club laten rijden en dat ging prima zonder haperen, en zeer soepel en zonder ontsporingen !
Uiteraard geen binnenverlichting omdat je daarvoor allevier rijtuigen in de juiste volgorde moet koppelen !
Dat is en blijft een beetje een nadeel, een 2-delig treinstel is natuurlijk veel makkelijker te hanteren.

Trouwens een prima Website voor reviews is http://www.intertrains.com/
Daaruit bleek dat de Bachmann 4CEP een voortreffelijk treinstel is terwijl dat van de Hornby 4VEP kennelijk niet kan worden gezegd ondanks dat die 4VEP er prima uitziet.
Ook de Class 37 van Bachmann kwam er prima uit.

Gr, Jan

De Deltic en de nieuwe '37, geen enkel verschil in de draaistellen, de Deltic ziet er nog prima uit voor zijn leeftijd (8 jaar).

Hornby Class 50035 Large Logo (verkocht via eBay)

Class 20132 RailFreight livery

Class 37678 RailFreight livery (verkocht via eBay)

Thijs1271

• Offline Offline
« Reactie #1986 Gepost op: 12 July 2012, 22:36:39 »
Zo dan! Thijssie is weer terug, prima vakantie gehad en het weer is hier dusdanig dat er gewoon geknutseld kan worden! Eerst maar eens dit toch wat ingeslapen draadje een schup omhoog geven.
Morgen zal ik wat fotootjes plaatsen van de recente ontwikkelingen...
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

Suchet

• Offline Offline
  • G5
« Reactie #1987 Gepost op: 12 July 2012, 22:48:51 »
Ook ik ben net (uurtje geleden) weer thuisgekomen, enigszins uitgerust maar vol plannen en ideeen. Komens week al die plannen maar eens gaan ordenen en op papier zetten.

Iemand enig idee wat de stand van zaken is met betrekking tot de BMB vloersteunen?

@Thijs, ben benieuwd naar de foto's.

Rob
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

Thijs1271

• Offline Offline
« Reactie #1988 Gepost op: 12 July 2012, 23:09:16 »
Hee Rob. Ik heb niets meer gehoord over de steunen. Ik heb een provisorisch onderstel gebakken, in afwachting van...
Leen wellicht?

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
Jeroen

Thijs1271

• Offline Offline
« Reactie #1990 Gepost op: 13 July 2012, 22:47:38 »
Hee..een leuke verrassing, Deel 4! Wat een plaatjes weer..

@Rob, geen foto's, mijn avond zag er even anders uit als gepland. Maar ze komen!

draisinenl

• Offline Offline
« Reactie #1991 Gepost op: 19 July 2012, 00:07:17 »
Regeren is vooruitzien zeggen ze weleens......

Vandaag alvast even mijn vliegticket geboekt voor Warley 2012.... voor 114 Euro's heen en wer met de blauwe vogel van de baas  ;D

Nu nog even een hotelletje zoeken...

Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden

jandejager

• Offline Offline
« Reactie #1992 Gepost op: 30 July 2012, 15:10:25 »
De Bachmann 4CEP eindelijk eens volledig uitgeprobeerd op de club. Het koppelen is zonder meer gebruikersonvriendelijk. Het zijn van die speciale NEM drawbars met koperen geleidingen die "in" moeten klikken.
Dat moet voorzichtig gebeuren om beschadiging te voorkomen en de 4 rijtuigen moeten in precies de juiste volgorde gekoppeld zijn volgens een bijgeleverde tekening.
Ik heb dus thuis 2 rijtuigen 2 aan 2 gekoppeld en in beschermend bubblewrap gewikkeld.
Op de club beide helften (die dus uit elk 2 rijtuigen bestaan) aan elkaar met de middelste koppeling en in z'n geheel op het spoor zetten.
De beloning voor al dat voorbereidende werk is een prima soepel rijdende 4CEP die geheel en al is verlicht.
Gelukkig vrij van ontsporingen ook over wisselstraten in beide richtingen zowel duwen als trekken.
Hij heeft namelijk maar 1 motorwagen, de andere is een dummy.
Weer inpakken in omgekeerde volgorde dus alleen de middelste koppeling losmaken met behulp van een pincet.
Beide helften weer in het bubblewrap en weer terug naar huis.

Maar ondanks de voorbereiding met dat koppelen zal ik de 4CEP zeker weer meenemen naar de club.
Dus voor $140 een hartstikke mooi treinstel van prima kwaliteit :)

Gr, Jan

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #1993 Gepost op: 30 July 2012, 15:18:09 »
Nu nog even een hotelletje zoeken...

Michael

Er zitten verschillende hotels net tussen NEC en vliegveld. In 2009 zaten wij in het Etap hotel:

Bron: Google Maps

Niet duur, netjes en je loopt zo de NEC in als je met het luchttreintje gaat!

draisinenl

• Offline Offline
« Reactie #1994 Gepost op: 30 July 2012, 17:03:12 »
Er zitten verschillende hotels net tussen NEC en vliegveld. In 2009 zaten wij in het Etap hotel:

Bron: Google Maps

Niet duur, netjes en je loopt zo de NEC in als je met het luchttreintje gaat!

Ronald,

Bedankt voor de tip!!

Straks even wat boeken...

Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden