Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:58
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Hendrik Jan
Vandaag om 19:34:31
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 19:34:16
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 19:30:42
Dat overkomt mij niet. door Eric B
Vandaag om 19:02:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Bert55
Vandaag om 18:57:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 18:55:53
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 18:55:13
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 18:46:44
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 18:05:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 17:56:15
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 3144174 keer)

draisinenl

• Offline Offline
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #1230 Gepost op: 18 January 2012, 22:02:28 »
Ik ga niet naar Houten...

In Valkenburg wachten wat smalspoortreinen schaal 1:1 op mijn aandacht....... ;D

Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden

Myuktrains

• Offline Offline
« Reactie #1231 Gepost op: 18 January 2012, 23:58:08 »
even een brutale vraag maareh gaan er buiten stoomboy en ik nog meer
mensen van BMB naar houten zaterdag??misschien kunnen we een bakkie doen mits er nog genoeg animo is natuurlijk ;D
Jazeker ga ik naar Houten, de hobby op pijl houden noem ik het maar. Tijd?

Mijn plan was om ook op zaterdag naar het clubgebouw van de MG Car Club Holland te gaan vandaar. 

Martijn

Thijs1271

• Offline Offline
« Reactie #1232 Gepost op: 19 January 2012, 00:02:49 »
Nee, schoondochter viert haar verjaardag. Anders had ik graag even gegaan, heb wel wat nodig... Dan de volgende keer maar, eind maart zie ik in de agenda  :-[
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

draisinenl

• Offline Offline
« Reactie #1233 Gepost op: 19 January 2012, 00:14:53 »
Nee, schoondochter viert haar verjaardag. Anders had ik graag even gegaan, heb wel wat nodig... Dan de volgende keer maar, eind maart zie ik in de agenda  :-[

Eind februari hebben we ook nog Rail......

Michael

Thijs1271

• Offline Offline
« Reactie #1234 Gepost op: 19 January 2012, 00:18:18 »
Yep...en dan zit ik op Aruba... ;D

draisinenl

• Offline Offline
« Reactie #1235 Gepost op: 19 January 2012, 00:21:57 »
Yep...en dan zit ik op Aruba... ;D

Goh wat vervelend...  ;D ;D ;D

Dat wordt vast erg afzien...  ;)

Michael

Thijs1271

• Offline Offline
« Reactie #1236 Gepost op: 19 January 2012, 00:27:04 »
Elk jaar, familiebezoek..tja dan ben ik wel 3 weken onder de pannen daar  ;D ;D..Er is zelfs een heus Modelspoormuseum! Van een Hollander met de hobby.

en_voyage

• Offline Offline
  • ***** *
« Reactie #1237 Gepost op: 19 January 2012, 00:35:57 »
Zo, hèhè, al twee dagen terug uit Ierland en nu pas tijd om te posten. Werk, studie en avonden waren wat drukker dan verwacht. Vandaar dus even een kort berichtje.

Dublin was erg de moeite waard. Goed bier, goed eten en goed weer gehad; Aardige mensen ontmoet; En natuurlijk leuke treinen gezien! Afgelopen zaterdag zijn mijn vrouw en ik een dagje op en neer gegaan naar Belfast met de Enterprise (soort IC). Prima verbinding, goede voorzieningen aan boord. Boeiende stad ook, Belfast. Daar bij de plaatselijke modelbouwwinkel (Modelshop Belfast) getwijfeld over de aankoop van een IE Class 201 van Murphy's Models. Alleen de oranje variant was nog aanwezig, Enterprise- en Intercity-uitvoeringen waren al uitverkocht. Er was nog geen blauwe NIR (Noordierse) variant, die komt later dit jaar pas.

Zondag werd ik een jaartje ouder, wat gevierd moest worden. Na enkele musea in Dublin onveilig gemaakt te hebben, zijn we nog even naar Mark's Models gegaan. Deze bleek open op zondag, dus kon ik toch nog even kijken of een Class 201 iets voor mij was. Hier bleken de Enterprise- en Intercity-uitvoeringen nog wel op voorraad. Uiteindelijk heeft m'n vrouw de knoop doorgehakt en als verjaardagscadeau een Enterprise-201 gekocht, want "daar hebben we gisteren nog mee gereden". Lief, toch?

Eerste indruk: wat een monster! Zeker in schaal 00 is alles net een tikkie groter dan in h0, en dat merk je. Ik heb nog geen tijd gehad om alle losse onderdeeltjes eraan te hangen en er wat mee te rijden, maar ik ben er nu al mee in m'n nopjes. Ik rij nog niet digitaal, maar zit al wel te denken aan de aanschaf van de speciale decoder voor dit model. Dat speciale heeft iets te maken met de print en de aansturing van de verlichting, die afwijkt van wat gangbaar is. Hoe het exact zit, kun je wel opzoeken met Google. Later lijkt een soundmodule voor m'n Enterprise ook wel wat (er zit al een speaker in de loc). 't Schijnt dat Murphy Models hier al aan werkt.

Detail: mijn Class 201 heeft nummer 8208 en is dus eigenlijk niet echt 'Iers' in de zin dat hij niet in het bestand staat van Iarnród Éireann, maar van de Northern Ireland Railways (dus in Groot-Brittannïe). De loc rijdt echter gewoon in een pool met locs van IÉ en het onderhoud geschiedt gewoon in de zuidelijke werkplaats in Inchicore. Leuk dat Murphy Models voor dit nummer heeft gekozen.

Zo, en al met al is het berichtje al weer veel langer geworden dan ik van plan was... gauw afsluiten en tukken, morgen weer een drukke dag op het werk en daarna met de studie. Misschien ben ik er in Houten zaterdag wel bij, want ik ga op zoek naar een digitale regelaar (simpel, goedkoop maar wel CV's instellen).

Groeten, Geoffrey

Maasdam

• Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
« Reactie #1238 Gepost op: 19 January 2012, 00:40:02 »
Weer eens een berichtje van mij, ben niet heel druk op BNLS ben de laatste 2 maanden flink aan het worstelen geweest met de chemo kuur. Ik was behoorlijk ziek van de enorm veel bijwerkingen. Dus de behoefte om to reageren of the posten was er niet echt, zo af en toe. Maar nu heb ik een 2e serie nieuwe chemo kuren en daar ben ik gelukkig niet ziek van. Nog wel lichamelijke problemen maar dat heb te maken met de plek waar de tumor zit.

Maar ik ben weer aan het bestellen geslagen en heb deze loc van Bachmann besteld een GWR Class 57xx Pannier tank 5775 bij Hattons UK voor 47 pond en hij is DCC ready geen geld dus + nog 5 goedere wagens. zodra binnen volgen er foto's voor nu een foto van de loc van de Hattons site.

Groetjes Ben.

Myuktrains

• Offline Offline
« Reactie #1239 Gepost op: 19 January 2012, 00:53:47 »
Hoi Ben,

Zo'n lokje heb ik dus ook (ander nummer denk ik) en qua trekkracht is ie niet zo geweldig. Drie rijtuigen kan ie maar net trekken de helling op. Met wat vaart gaat het maar net. Het is anders wel een leuk lokje moet ik zeggen.

Martijn

Maasdam

• Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
« Reactie #1240 Gepost op: 19 January 2012, 08:26:50 »
Hoi Ben,

Zo'n lokje heb ik dus ook (ander nummer denk ik) en qua trekkracht is ie niet zo geweldig. Drie rijtuigen kan ie maar net trekken de helling op. Met wat vaart gaat het maar net. Het is anders wel een leuk lokje moet ik zeggen.

Martijn

Martijn ik heb op dit moment geen baan, verzamelen is wat ik nu doe. Maar hoop in de nabije toekomst wel een baan op te bouwen. Eenvoudig zonder hellingen in het begin. Dus hoop ik dat het dan geen probleem is.

Groetjes Ben.

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #1241 Gepost op: 19 January 2012, 09:23:43 »
Mooie lok, Ben, ik heb er zelf ook een.
Klimmen is altijd lastig, vooral voor kleine loks zonder rubberen bandjes, maar dat middel is erger dan de kwaal.
In het echt was dat ook zo, 2 procent was erg steil en 3 berucht.
Tot een procent of 2 zou hij nog wel een niet te lang treintje omhoog moeten kunnen krijgen.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 19 January 2012, 09:28:39 door Stoomboy »

en_voyage

• Offline Offline
  • ***** *
« Reactie #1242 Gepost op: 19 January 2012, 09:33:38 »
Hallo Ben,

Allereerst sterkte met je behandeling!

Wat een leuk ding, die Pannier. Ik had als kind zo'n locje in de speelgoeduitvoering van Matchbox, dus met plastic wielen zonder flenzen. Je kon zo met het ding op tafel 'rijden' zonder dat hij krassen maakte. De foto van de door jou bestelde GWR-uitvoering maakte die herinnering los, want ook mijn speelgoedlocje was groen met de initialen van de GWR. A trip down Memory Lane... :)

47 Pond is inderdaad geen geld (ongeveer 55 euro, zoiets?) en een paar van die korte goederenwagentjes kosten ook nauwelijks wat bij Hattons. Iedereen die klaagt dat modelspoor een erg dure hobby is, zou 'ns op die site moeten rondneuzen. Natuurlijk kan men het altijd zo duur maken als men het zelf wil, maar het hoeft niet. Ben benieuwd hoe je Pannier bevalt, doe je een verslagje als je 'm hebt ontvangen en je je een beetje goed voelt?

Groeten, Geoffrey

jandejager

• Offline Offline
  • Alle leuke dingen vinden plaats BOVEN de Evenaar !
« Reactie #1243 Gepost op: 19 January 2012, 12:06:57 »
@Ben

Leuke kleine loco Ben !
Ik heb er ook een, ook een zwarte met een oud British Rail logo op de plek waar bij jou de letter W staat van GWR.
Laat eens weten hoe ie loopt. Zal de mijne binnenkort weer eens laten lopen op de club na lange tijd.
Ik herinner mij dat ie net zo snel liep als de Silver Link 2509 die ik heb hetgeen dus niet overeenkomstig de werkelijkheid is.
En verder veel sterkte natuurlijk met je kuur.

@Geoffrey

Welcome back in the arena  ;D
Mooie stad he, Belfast, en ook Dublin natuurlijk.
Wij gingen destijds vaak voor een dag naar Dublin vanuit Limerick heen en terug.
Voor Belfast en Noord-Ierland namen we vaak een lang weekend.
Heb er veel spijt van dat ik nooit naar modelwinkels ben gegaan in die tijd.
Maar in Cork ben ik een keer in zo'n shop geweest kan ik mij vaag herinneren zonder iets te kopen trouwens want het virus had toen nog lang niet toegeslagen.

Nog gefeliciteerd met je verjaardag en wat een mooi toepasselijk verjaardags cadeau van je vrouw !
Mooie loco ook, hij lijkt wel wat op een class 66 in de verte.

Op 4 januari werd ik 57 en heb mijzelf dus die 24 cadeau gedaan.
Zoals je inmiddels wel gelezen zult hebben had ik een teleurstelling op de club met die loco, hoewel het hoogstwaarschijnlijk niet echt ernstig is.
Heb inmiddels ook met Rails hierover getelefoneerd.
En zolang de 24 niet getest is op DCC blijft het gissen wat er aan de hand is, maar vermoedelijk is het dat bitje nr 2 op CV29. Ook moet ik nog even uitprinten wat Leen hierover heeft gepost.
Een andere mogelijkheid is een totale factory reset van de decoder.
Dus de veruit belangrijkste test is op een DCC layout, maar daar ben ik helaas nog niet aan toe gekomen.

De moorddadige 40 graden hitte maakte plaats voor een dag of 4 met 25 graden en regen (hoe geweldig dat voelt, bijna alsof je de lotto hebt gewonnen !).
Inmiddels is de Oranje terreur weer een tegenaanval begonnen met 33 graden, hetgeen lang zo erg niet is als 40 maar voor ons is dat al warm zat. Hoe eerder het April is hoe liever !

Beste Groeten, Jan

Thijs1271

• Offline Offline
« Reactie #1244 Gepost op: 19 January 2012, 21:39:15 »
@ Ben
Prachtig locje Ben! Ik heb de "cabrio"versie. Sinds die meters kan maken loopt tie als een zonnetje. En zo heel veel hoeft tie niet te trekken, lekker korte treintjes. Mooi toch!
Sterkte met je kuur!