Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Ronaldk
Vandaag om 21:31:18
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 18:21:13
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 3139130 keer)

draisinenl

• Offline Offline
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #900 Gepost op: 11 December 2011, 20:20:51 »
Leuk Michael!
Vind je het geen bezwaar dat een omrijdende loc helemaal uit zicht verdwijnt? Ik persoonlijk zou tussen het eerste wissel en het viaduct wat meer ruimte houden, zo'n 30 centimeter is voldoende.

Thijs

Thijs,

Helaas is er geen ruimte voor meer spoor langs de wand waar dit baantje komt.... Het is dus helaas niet anders...

Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #901 Gepost op: 11 December 2011, 20:38:34 »
@Rob

Dat snap ik wel, maar ik vond het wel een mooie link van jouw post naar het bericht wat ik net geschreven had.
Ik wacht tot morgen of er meer reacties komen.

Leen.

T.Spat

• Offline Offline
« Reactie #902 Gepost op: 11 December 2011, 22:25:44 »
Het lijke erop dat die huisvlijktkoppelingen van het
Alex Jacksonsysteem zijn, daar heeft al heel lang
geleden een stuk over gestaan in de Rail Magazine

Schijnt wel vaker op Engelse banen gebruikt te worden :)

Mvg,

Tis

Thijs1271

• Offline Offline
« Reactie #903 Gepost op: 11 December 2011, 22:27:36 »
Citaat
Over 2 weken is het alweer Kerst, dan eten we lekker ons buikje dik, en hebben we misschien een hoop vrije dagen. Ik wil jullie hierbij voorstellen om een dagje in te plannen om bij elkaar te komen.

In principe zou ik kunnen komen. Alles hangt af van de aankomende week, ivm voorbereidingen op een beurs in januari. De tijdlijn is donderdag bekend. Dan weet ik meer.

Maar zo te lezen zijn er mensen die niet kunnen. Misschien een andere datum?

Thijs
« Laatst bewerkt op: 11 December 2011, 22:31:30 door Thijs1271 »
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #904 Gepost op: 12 December 2011, 09:36:42 »
M.b.t. de planning van de 1e BMB-bijeenkomst het volgende:

Alle BMB-ers hebben een email ontvangen in de bijlage waarvan ze hun voorkeur m.b.t. tijd en plaats kunnen aangeven.
Ik zie de reacties graag tegemoet.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 12 December 2011, 13:05:43 door Stoomboy »

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #905 Gepost op: 12 December 2011, 15:39:47 »
Voor de liefhebbers: de Hornby Midland Railway 2P is nu uitgekomen in de blauwe Somerset & Dorset Joint Railway uitvoering:

(Foto van Hattons, Liverpool)

Het is de oude Airfix lok, maar nu met een nieuw DCC-ready chassis met loco-drive i.p.v. de oude Airfix tenderdrive.

Olivia's trains heeft na de aankondiging vorig jaar van de EM1 en de EM2 elektrische loks nu ook de EM1 "Tommy" in 2 LNER uitvoeringen aangekondigd:
http://www.oliviastrains.co.uk/shop-detail.asp?prodid=1034&catid=143

(Foto: Olivia's Trains)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 12 December 2011, 20:07:13 door Stoomboy »

Blue Pullman

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
« Reactie #906 Gepost op: 12 December 2011, 21:48:40 »
Voor degene die het leuk vinden hier onder nog wat, matige, iPhone 4 foto's van mijn bescheiden collectie Engelse treinen. Betere beelden en hopelijk op de module zullen bij gelegenheid uiteraard volgen!

Thijs1271

• Offline Offline
« Reactie #907 Gepost op: 12 December 2011, 22:04:19 »
Toch prima foto's Sjoerd! Alles kan altijd beter, maar dit geeft toch een goede indruk?
En zo bescheiden is die collectie niet!  (y) Prachtig!

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #908 Gepost op: 12 December 2011, 22:22:59 »
Foto's van mooie Engelse loks vinden wij altijd leuk.
Mooie collectie loks, Sjoerd  (y)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 12 December 2011, 22:27:54 door Stoomboy »

Thijs1271

• Offline Offline
« Reactie #909 Gepost op: 12 December 2011, 22:25:08 »
En ik heb je gemaild Leen!

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #910 Gepost op: 12 December 2011, 22:26:55 »
En je hebt een antwoord, Thijs!  ;D

Leen.

jandejager

• Offline Offline
  • Alle leuke dingen vinden plaats BOVEN de Evenaar !
« Reactie #911 Gepost op: 14 December 2011, 10:48:09 »
Zo, weer terug van een tijdje weggeweest .......

Maar ik was dit leuke forum zeker niet vergeten en intussen zijn er weer heel wat nieuwe "posts" te lezen en mooie foto's te bewonderen.

Helaas ben ik nog steeds veel te ver van de UK verwijderd en hebben we hier een lange en vervelende hete zomer voor onze kiezen, zeker gezien het feit dat we geen aircon hebben.
'k Houd m'n treinen goed afgeschermd van het zonlicht in een donkere hoek van de kamer, en kom erg weinig op de club waar ze eveneens geen aircon hebben.

Ben momenteel bezig met een mooie BR blauwe Bachmann Class 24 met sound op eBay van "Rails of Sheffield", waar ik hoogste bieder ben. Nog steeds zo'n 175 dollar zonder verzendkosten maar als het daarbij blijft ben ik happy. Nog ruim 4 dagen te gaan. Zou niet gek zijn voor de Kerst.
En nog eenmaal 67 Euro in januari betalen aan Wentink en ik ben een rode Artitec DE-1 met sound rijker. Die zal niet misstaan gekoppeld aan de DE-2, die al heb.

Ook in meer dan een opzicht heb ik een leuke Kerst : ;D
Heb inmiddels een avontuur afgesloten met mijn Bachmann Class 47 (Hadrian 47404) met sound overigens met goed gevolg.
'k Heb hem inmiddels alweer een jaar of 3.
Meteen constateerde ik, dat hij aan 1 kant in het midden een lelijke "verfvlerk" had van (te) grote afmetingen.
Dat was balen en ik besloot de loco rechtstreeks naar Bachmann in de UK op te sturen onder garantie.
Kostte me wel $40 aan post maar Bachmann verving keurig netjes de body en stuurde hem weer terug naar hier.
(Bachmann UK weet zeer goed wat klantenservice inhoudt, ze helpen je prompt ook al gaat het om een klein schroefje of een enig ander onderdeeltje !).

Niet veel later viel mij iets op, wat mij eerst was ontgaan, omdat je vrijwel altijd tegen de zijkant of bovenkant van de loco aankijkt.
Keek ik recht tegen de voorkant van de loco, leek het net alsof ie scheef hing ......
Ik dacht eerst dat ik het mij verbeeldde maar nee (zie foto), hij hing SCHEEF, maakte niet uit hoe er ook naar keek en hoelang ik er naar keek ! >:(
Net zoals ik vroeger op mijn brommer schuin "hangend" tegen een harde wind in reed.
Dat is prima voor een brommer maar geen gezicht voor een lokomotief !
Ik besloot eerst om het te accepteren en ermee te leren leven maar hoe langer ik naar de loco keek hoe meer ik ervan ging balen en m'n aardigheid aan deze overigens grandioos mooie sound loco langzaam maar zeker tot onder vriespunt ging dalen >:(

Ik kwam er later achter, dat het ging om een foutieve ophanging op de draaistellen, een soort van "wip-wap", waarbij de loco helaas schuinhangend in plaats van rechtop tot stilstand komt.
Op advies van een goede vriend van mij heb ik de loco opgestuurd naar een Bachmann reparateur in Melbourne, die de beide draaistellen inclusief wielen, tandwielen en frame volledig heeft vervangen.
Het verschil mag gelukkig gezien geworden.

Het enige is, dat de draaistellen nu zonder witte leidingen zijn uitgevoerd (zoals origineel), maar dat vind ik eigenlijk mooier om te zien (no-nonsense zwarte draaistellen, die je op de meeste Class 47 loco's tegenkomt).
En mijn aardigheid in deze 47 is weer geheel terug en die machinist in de cabine zal mij ook wel dankbaar zijn !  (y)

Moet wel zeggen dat dit soort vervelende geintjes gelukkig weinig voorkomt bij Bachmann.
Ik moet nog steeds wat foto's uploaden van die show van laatst, maar dat houden jullie nog tegoed.

Beste groeten,

Jan 

en_voyage

• Offline Offline
  • ***** *
« Reactie #912 Gepost op: 14 December 2011, 12:46:18 »
Hoi Jan,

Netjes opgelost door Bachmann wat betreft de kap, maar jammer dat je net pech hebt gehad met jouw Class 47. Gelukkig zijn alle issues met jouw model nu aangepakt.

Klopt het trouwens dat er 'down under' een levendige community is die zich bezig houdt met OO en Brits voorbeeld? Ik snuffel zelf zo nu en dan op het forum van railpage.com.au en het viel me op dat er regelmatig banen naar Brits voorbeeld voorbij komen.

Wat betreft de verzendkosten sluit ik me aan bij jouw ervaringen (maar dan in tegengestelde reisrichting Oz-Europa).  Vaak beginnen de verzendkosten $40 voor verzending zonder tracking en zonder verzekering. Wil je dat er bij, dan zit je snel tussen de $60-$90.

Wat betreft de hete zomer: dan verkas je toch gewoon een stukje oostwaarts naar Toowoomba (ik las in je profiel dat je in Ipswich QLD woont)? Lekker koel in de heuvels...  ;)

Groeten,

Geoffrey

jandejager

• Offline Offline
  • Alle leuke dingen vinden plaats BOVEN de Evenaar !
« Reactie #913 Gepost op: 14 December 2011, 13:45:08 »
Hallo Geoffrey,

Brits spul is redelijk populair hier en op de club zijn wel leden die alleen Brits rijden.
Op elke show zijn Bachmann en Hornby goed vertegenwoordigd en ik zie dat ook elk jaar op de grote model rail show hier in Brisbane. Ook ben ik wel op model rail shows in Toowoomba geweest met eigen treinen.
Ik zal eens foto's posten van die shows als ik wat meer tijd heb.

Toowoomba ligt inderdaad op zo'n 100 km ten Westen van hier (ik woon inderdaad in Ipswich) over de Warrego Highway en het klopt dat Toowoomba beduidend aangenamer is qua klimaat dan Ipswich, in de winter is het zelfs regelmatig KOUD in Toowoomba.
Maar ik moet nog steeds 4 dagen in de week naar Brisbane voor werkzaamheden en dat is geen doen vanaf Toowoomba.
Ben jij al ooit eens in Toowoomba geweest ?

Klopt wat je zegt over de post, ik wilde destijds niet meer dan $40 aan post besteden (goedkoopste optie) en ik was heel blij toen ik een email van Bachmann kreeg dat de 47 in de UK was ge-arriveerd.
Probeer eens een metalen Trix VT11.5 of een BigBoy te verzenden naar Europa, dan kun je je lol wel op denk ik.
Australia Post is zeker niet een van de goedkoopste ........

Overigens zag ik dat je ook ge-interesseerd bent in die Class 28. Machtig mooi Brits ding en ook een "lelijk" ding al heb er nog nooit een in het echt gezien. Uiteraard zou ik hem zelf in BR blauw willen hebben. eHattons heeft hem geloof ik in samenwerking met HelJan. Vond hem niet zo heel goedkoop (130 pond) tenzij hij uitgerust is met sound maar dat betwijfel ik.
Moet nog maar even kalm aan doen dunkt me, zeker als ik die Class 24 win op eBay.

Groet, Jan

en_voyage

• Offline Offline
  • ***** *
« Reactie #914 Gepost op: 14 December 2011, 14:28:43 »
Hallo Jan,

De Class 28 wordt inderdaad geproduceerd door Heljan en wordt exclusief verkocht door Hattons in Liverpool (UK). De prijs van 130 pond is volgens mij voor het 'kale' model zonder DCC en geluid. Wat mij betreft best stevig aan de prijs voor een recht-toe-recht-aan diesel. Zeker als je dit vergelijkt met de prijzen van andere modellen van Heljan, zoals de Class 26 en 33 die vanaf (ongeveer) 50-60 pond in de winkel staan (analoog zonder geluid). De hogere prijs voor de Class 28 kan vast wel worden verklaard door een kleinere oplage en slechts één verkooppunt, maar toch... ik wacht nog even tot ná de feestdagen.

Overigens: op de site van Hattons zie ik wel een groene Class 24 met geluid staan. Ik weet het, groen is geen blauw, maar het scheelt kennelijk wel een smak geld. Mocht je bod op de blauwe loc worden overboden, dan kun je dit alternatief overwegen.

Ik ben afgelopen juli in Toowoomba geweest (bij kennissen, op rondreis) en bijna op m'n plaat gegaan door aangevroren nachtvorst...  ;D Sinds die reis verzamel ik wat Aussie diesels en ken ik het leed dat 'Australia Post' heet...  ;)

Groeten,

Geoffrey