Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door Jeroen Trainz
Vandaag om 21:44:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eelco Storm
Vandaag om 21:40:47
Spoor 1 nem of finescale door mitchell2000
Vandaag om 21:20:32
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Rick
Vandaag om 21:15:05
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:58:39
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
Vandaag om 20:32:58
NS 1700 transfers door ES44C4
Vandaag om 20:32:18
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 20:17:47
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:11:13
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 19:36:41
De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 3142117 keer)

Karben

• Offline Offline
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

Hans van de Burgt

• Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #19891 Gepost op: 03 April 2024, 18:41:49 »
@Karel,

Leuk filmpje… Bedankt voor het delen.

Gr, Hans

Hans van de Burgt

• Offline Offline
« Reactie #19892 Gepost op: 09 April 2024, 20:25:51 »
Eerder liet ik weten dat ik een KR Leader Class had besteld in British Green. Maar na een melding van Werner, en overleg met mijn Britse vriend Graham Muspratt kwam ik er achter dat de enige afgebouwde Leader nr. 36001 nooit in deze kleur heeft gereden. De juiste versie is de Grey lined zonder Crest. Inmiddels heb ik mijn bestelling bij Rails of Sheffield aangepast.

Gr, Hans
« Laatst bewerkt op: 10 April 2024, 12:45:48 door Hans van de Burgt »

mdjr78

• Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • BMB, Msg Ht, Fremo
    • Mijn Flickr pagina
« Reactie #19893 Gepost op: 10 April 2024, 12:43:43 »
Graag gedaan, Hans  ;)

Biessendorf

• Offline Offline
  • Carpe diem
« Reactie #19894 Gepost op: 10 April 2024, 13:07:35 »
Ik begin 'm bijna mooi te vinden.  ;D
Carpe Diem

bask185

• Offline Offline
« Reactie #19895 Gepost op: 10 April 2024, 13:10:17 »
Hij herinnert mij sterk aan een class 66
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Merlin674

• Offline Offline
« Reactie #19896 Gepost op: 12 April 2024, 09:54:02 »
Op mijn zoektocht naar een Ratio 553 kitje (signal Box Interior) was ik helaas weer gestrand bij een Duitse leverancier die op z'n website had staan dat de kit voorradig was maar na bestelling bleek dit niet het geval te zijn. Helaas, ook op Ally Pally had ik geen succes vorige maand.
Tijdens Googelen eerder deze week kwam ik een website tegen (Duits-talig) die One2ZTrains heette. Nadere beschouwing leerde echter dat dit een Nederlands bedrijf is, gevestigd in Hegelsom, wat tegen Horst (Limburg) aan ligt. One2ZTrains claimde ook de kit te hebben. Ik kon er echter niet achter komen of hij ook op voorrraad was. Wat het geheel interessant maakte was dat het bedrijf dealer is van vele bekende Britse merken.

Gisteren moest ik naar het zuiden over de A73 dus besloot ik er maar eens langs te rijden. En er wachtte mij een zeer plezierige verrassing!
Ik kwam de zaak binnen en vertelde dat ik op zoek was naar Britse spulletjes. Ik werd gelijk door de eigenaar uitgenodigd voor de koffie met de mededeling: "Ik heet gewoon Miel hoor". Wat ik zag in de winkel waren zo'n beetje alle bekende merken die wij kennen: van Hornby, Bachmann, Slaters, Ratio, Peco, Wills, Metcalfe, Dapol, Albion Alloys, Ancorton, Dundas, etc, etc. Bij mijn vraag of hij het Signal Box Interior had zei hij: "De Kit 553? Tuurlijk heb ik die". En hij werd gelijk uit een doos getoverd. Eindelijk de zoektocht voorbij.

Verder kletsend vertelde Miel dat hij nu aan het verbouwen is, hij heeft een pand bijgekocht en dat de zaak binnenkort drie keer zo groot wordt. Dan heeft hij ook meer ruimte om bijv. meer Peco rails op voorraad te houden. Nu beperkt zich dat nog tot een aantal wissels. Ook is hij dealer van Modelu wat, door ruimtegebrek, zich nu nog beperkt tot levering op bestelling.

Al met al was ik zeer blij verrast door mijn bezoek aan deze winkel op nog geen drie kwartier van mijn huis. Uiteraard levert hij ook gewoon via zijn Internet shop. Ik heb hem verteld over onze modulebaan waar hij erg enthousiast over was. Ik heb aangeboden om, als zijn verbouwde zaak wordt geopend, met een paar modules te komen staan. Dat leek hem een fantastisch idee, hij weet alleen nu nog niet of hij daar voldoende ruimte voor heeft.

Conclusie: Deze modelshop is echt een aanrader voor de Britse modelbouwer. Hij heeft zo'n beetje alle bekende, en minder bekende, Britse merken in huis of heeft er in ieder geval dealerschap van. Daarnaast een zeer enthousiaste en gastvrije eigenaar. Highly Recommended!

https://www.one2zmodelshop.com/nl/brands/

Ed

Hans van de Burgt

• Offline Offline
« Reactie #19897 Gepost op: 12 April 2024, 10:11:46 »
@Ed,

Hartstikke fijn dat er een winkel is die (voor mij) dichtbij ligt. Ik zal er ook eens een keertje langs gaan. Als ik jouw verhalen zo hoor, is de winkel collectie veel groter dan de webshop doet vermoeden. En uiteraard hartstikke fijn dat je eindelijk een interieur hebt gevonden voor mijn
seinhuis op Corfe Castle.

Gr, Hans

Hendrik Jan

• Offline Offline
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
« Reactie #19898 Gepost op: 13 April 2024, 13:19:17 »
Af en toe wirdt er ook in het (vooralsnog) Verenigd Koninkrijk nagedacht over nieuwe spoorlijnen.
Zo wordt er gestudeerd op verlenging van de Borders Railway.
Je kunt momenteel wel van de Schotse hoofdstad Edinburgh naar de Borders, in het zuiden, sinds dat deel weer in gebruik is genomen
Nu zouden sommigen de lijn liefst verlengen naar het Engelse Carlisle.
Maar er zit nog weinig vooruitgang in de plannen.
https://www.bbc.com/news/articles/c51n3pw9p39o

Er zal nog heel wat water door de Tweed stromen voordat het ooit zover is.

Cheers
Hendrik Jan
« Laatst bewerkt op: 13 April 2024, 13:21:49 door Hendrik Jan »
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Merlin674

• Offline Offline
« Reactie #19899 Gepost op: 13 April 2024, 13:39:44 »
Ik heb besloten mijn drie Doehler & Haass (D&H) sound decoders te verkopen. De reden is dat ik graag wil standaardiseren op ESU omdat ik zelf hiervoor de soundprojecten kan maken. Ik heb geen D&H decoder programmer en die gaat er ook niet komen. De drie decoders die worden verkocht worden verkocht inclusief speaker set-up, stay-alive en door mij ingebouwd in je locomotief naar keuze. Prijs per complete set, incl inbouw is EUR 150. Voor EUR 10 extra doe ik er een firebox light bij. De geluidskwaliteit bij alle drie de sets is werkelijk fantastisch. Locoman Sounds bouwt, naar mijn mening, veruit de beste sound projecten voor stoomlocs maar de combinatie met de juiste speaker laat dit dan volledig tot z'n recht komen.

Het gaat om de volgende setjes:
1.⁠ ⁠Brittania Class: D&H decoder met Locoman Sounds project, EM2 basreflex speaker en stay-alive. Deze decoder kan in principe in iedere BR Standard 2 cylinder loc worden ingebouwd, mits voorzien van een tender voor de speaker.

2.⁠ ⁠SR King Arthur Class: D&H decoder met Locoman Sounds project, EM1 basreflex speaker en stay alive. Deze set zou ook kunnen worden ingebouwd in een S15 class.

3.⁠ ⁠LNER/BR V2 Class van Bachmann: 21 pin D&H decoder met Locoman Sounds project met EM1 basreflex speaker en Zimo SC68 Stay-alive. Let-op! deze setup kan in principe alleen in de laatste versie van de Bachmann V2 class of de meest recente locomotieven van Hornby vanwege de 21 pin interface. 

De EM1 Basreflex speakers zijn de Tang Band 2008 speakers die o.a. door Accurascale onder de naam Accutrash worden ingebouwd/verkocht. Een fantastische speaker met een mooi vol geluid.

Laat maar weten of er interesse is.
Ed

Hans van de Burgt

• Offline Offline
« Reactie #19900 Gepost op: 18 April 2024, 17:09:15 »

Leuk nieuws vandaag. Het restauratieteam van de Swanage Railway dat verantwoordelijk was voor de zeer succesvolle restauratie van de T3 Class nr. 563, heeft besloten om de T9 Class nr. 120 op te knappen in Southern Railway Lined Green.

Nou, komt goed uit want zoals ik in mijn bouwdraadje al liet zien hier, heb ik zo’n T9 Class. Weliswaar met een ander nummer en een iets andere tender. Maar toch wel aardig dat ik op Corfe Castle iets dichter bij de werkelijkheid kan komen.

Gr, Hans

Hans van de Burgt

• Offline Offline
« Reactie #19901 Gepost op: 05 May 2024, 20:23:10 »
Eigenlijk een paar dagen te laat… Een nieuwe maand, dus ook een nieuwe plaat van meester fotograaf Jack Boskett. Deze keer de BR Merchant Navy nr. 35006 Peninsular & Oriental S. N. Co.

Zie voor meer info: WikiPedia

Gr, Hans

Merlin674

• Offline Offline
« Reactie #19902 Gepost op: 05 May 2024, 21:53:26 »
Dank Hans, 35006 P&O rijdt op mijn baan. Leuk! Mooie foto.
Ed

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Hans van de Burgt

• Offline Offline
« Reactie #19903 Gepost op: 11 June 2024, 21:08:40 »
Deze week was er belangrijk nieuws van de BlueBell Railway. De bouw van de replica van de BR Atlantic H2 Class “Beachy Head” is afgerond. De loc reed op 6 juni jl (D-day) voor het eerst onder stoom over de rails.

Er is jammergenoeg nog geen filmpje op YouTube beschikbaar. Gebruikers van Facebook kunnen het bericht mèt een filmpje hier lezen: https://www.bluebell-railway.com/brps/atlantic-latest/

Gr, Hans

Merlin674

• Offline Offline
« Reactie #19904 Gepost op: 11 June 2024, 21:54:05 »
Fantastisch nieuws! Ik ben in september op de Bluebell Railway. Hoop dat hij tegen die tijd operationeel is.
Ed