De tanklok die op het schilderij "light engine" links naast de King rijdt is een ex-GWR Pannier tank. Rond begin de jaren '60 bezat de BR (WR) ruim 1000 pannier tanks van diverse types. De 57xx was het meest voorkomende type, maar er is duidelijk te zien dat het tweede cijfer op de smokebox nummerplaat geen "7" maar een "4" is en het derde lijkt ook het meeste op een "4". Bovendien heeft de lok een dom, dus kan het geen 94xx zijn. Het zou een 64xx kunnen zijn, maar gezien de vorm van het eerste en het derde cijfer is het vrijwel zeker een 74xx. De 74xx is een ontwikkeling uit de 64xx.
Hier is mijn Dapol spoor 0 6417 Pannier in de tuin:https://www.youtube.com/v/wcJoZ5cMyPs
Leen,De pannier op de foto is zeker geen 54xx/64xx/74xx. Bij deze klassen stak de rookkast iets naar voren uit t.o.v. het zadel. Ook de lage opstapreden aan de rookkast en de gereedschapskisten op de voetplaat kwamen bij deze klassen bij mijn weten niet voor.Qua uiterlijke kenmerken is de loc op het schilderij volgens mij een exemplaar uit de 8750-class, een gemoderniseerde 57xx. Het nummer is inderdaad nauwelijks te lezen, maar lijkt 3444 of 3446 te zijn. En dat nummer is nooit aan een pannier toegewezen. Ik houd het op artistieke vrijheid van de schilder.Grtz, Ton
Super! Ik neem aan dat de 3F Jinty op het eind ook van Dapol is (deze is in early LMS):Leen.
Het is een groot land. Als het pijpenstelen regent in Devon (en da's heel vaak), schijnt vaak de zon bij mij in Eton. Als je naar de weerkaart kijkt, zie je de regenbuien vanuit het westen openbreken als ze in de buurt van Groot-London geraken. Een deel gaat naar het zuiden en een ander deel naar het noorden. En is het bij mij droog.