Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 2846378 keer)

sncf231e

  • Offline Offline
  • Berichten: 1458
    • Mijn website
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18090 Gepost op: 05 mei 2021, 13:54:41 »
Hier is mijn Dapol spoor 0 6417 Pannier in de tuin:

<a href="https://www.youtube.com/v/wcJoZ5cMyPs" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/wcJoZ5cMyPs</a>

Groet
Fred
Mijn website: http://sncf231e.nl/

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2383
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18091 Gepost op: 05 mei 2021, 14:07:24 »
De tanklok die op het schilderij "light engine" links naast de King rijdt is een ex-GWR Pannier tank. Rond begin de jaren '60 bezat de BR (WR) ruim 1000 pannier tanks van diverse types. De 57xx was het meest voorkomende type, maar er is duidelijk te zien dat het tweede cijfer op de smokebox nummerplaat geen "7" maar een "4" is en het derde lijkt ook het meeste op een "4". Bovendien heeft de lok een dom, dus kan het geen 94xx zijn. Het zou een 64xx kunnen zijn, maar gezien de vorm van het eerste en het derde cijfer is het vrijwel zeker een 74xx. De 74xx is een ontwikkeling uit de 64xx.

Leen,

De pannier op de foto is zeker geen 54xx/64xx/74xx. Bij deze klassen stak de rookkast iets naar voren uit t.o.v. het zadel. Ook de lage opstapreden aan de rookkast en de gereedschapskisten op de voetplaat kwamen bij deze klassen bij mijn weten niet voor.
Qua uiterlijke kenmerken is de loc op het schilderij volgens mij een exemplaar uit de 8750-class, een gemoderniseerde 57xx. Het nummer is inderdaad nauwelijks te lezen, maar lijkt 3444 of 3446 te zijn. En dat nummer is nooit aan een pannier toegewezen. Ik houd het op artistieke vrijheid van de schilder.

Grtz, Ton

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18092 Gepost op: 05 mei 2021, 14:08:07 »
Hier is mijn Dapol spoor 0 6417 Pannier in de tuin:

<a href="https://www.youtube.com/v/wcJoZ5cMyPs" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/wcJoZ5cMyPs</a>

Super! Ik neem aan dat de 3F Jinty op het eind ook van Dapol is (deze is in early LMS):


Foto © hattons.co.uk.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 05 mei 2021, 14:38:48 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18093 Gepost op: 05 mei 2021, 14:34:19 »
Leen,

De pannier op de foto is zeker geen 54xx/64xx/74xx. Bij deze klassen stak de rookkast iets naar voren uit t.o.v. het zadel. Ook de lage opstapreden aan de rookkast en de gereedschapskisten op de voetplaat kwamen bij deze klassen bij mijn weten niet voor.
Qua uiterlijke kenmerken is de loc op het schilderij volgens mij een exemplaar uit de 8750-class, een gemoderniseerde 57xx. Het nummer is inderdaad nauwelijks te lezen, maar lijkt 3444 of 3446 te zijn. En dat nummer is nooit aan een pannier toegewezen. Ik houd het op artistieke vrijheid van de schilder.

Grtz, Ton

Ik ben bang dat je gelijk hebt. (y) De voorkant onder de smokebox door ziet er inderdaad anders uit. Toch bestaat er geen 8750 of 57xx lok met als tweede cijfer een "4", maar ja, de schilder kan zich inderdaad vergist en mij dus gefopt hebben. :-[  Bedankt voor je correctie.

Goed, dan gaan we nog maar even door:
Voor 00 heeft Bachmann een GWR 8750 in het pakket:

Foti © hattons.co.uk.

en Graham Farish heeft hem voor spoor N:

Foti © hattons.co.uk.

Die kun je gelukkig dus ook gebruiken als je het schilderij in model wil uitvoeren.
Birmingham Snow Hill Station heeft een beetje een vreemde geschiedenis. Het werd in 1852 gebouwd als een tijdelijk station en was het GWR-station voor deze stad naast New Street van de LNWR. Het werd in 1871 verbouwd als permanent station en in 1906 werd met de herbouw begonnen van wat een groots GWR-station werd. Dat werd in 1912 in gebruik genomen, maar in 1972 gesloten en in 1977 gesloopt.  :-\ Na 15 jaar gesloten te zijn geweest werd in 1987 de huidige versie van Snow Hill opnieuw geopend.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 07 mei 2021, 14:16:32 door St00mboy »

sncf231e

  • Offline Offline
  • Berichten: 1458
    • Mijn website
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18094 Gepost op: 05 mei 2021, 14:42:08 »
Super! Ik neem aan dat de 3F Jinty op het eind ook van Dapol is (deze is in early LMS):



Leen.
Leen,
De Jinty is een metalen model uit een Alan Gibson bouwpakket. Ik vond deze gebouwd maar nog in messing kleur ooit in Houten (Houten, daar gingen we vroeger naartoe om treinen te zoeken (en te vinden)  ;) ). Ik heb deze toen gespoten en van letters voorzien.
Groet
Fred
Mijn website: http://sncf231e.nl/

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18095 Gepost op: 05 mei 2021, 14:48:39 »
Soms tref je het wel eens in Houten. Mooie Jinty, Fred.  (y)

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18096 Gepost op: 05 mei 2021, 18:03:15 »
Het is een groot land. Als het pijpenstelen regent in Devon (en da's heel vaak), schijnt vaak de zon bij mij in Eton. Als je naar de weerkaart kijkt, zie je de regenbuien vanuit het westen openbreken als ze in de buurt van Groot-London geraken. Een deel gaat naar het zuiden en een ander deel naar het noorden. En is het bij mij droog.  ;D

Ja, dat klopt en daarom heb ik de tekst aangepast: "In Noord-Engeland.....".

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18097 Gepost op: 05 mei 2021, 22:48:31 »
Omdat we hier vandaag een soort GWR Pannier tank dag hadden hierbij een korte villum over de 57xx pannier tank om de Pannierdag mee af te sluiten  ;):

<a href="https://www.youtube.com/v/f3D24CDMId4" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/f3D24CDMId4</a>


...en een lange voor de liefhebber van langere villums:

<a href="https://www.youtube.com/v/lxeWiR3k734" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/lxeWiR3k734</a>

Leen.
« Laatst bewerkt op: 06 mei 2021, 10:21:18 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18098 Gepost op: 06 mei 2021, 11:21:27 »
Een blik op de preserved railways. Op de Severn Valley vertrekt Saint no. 2999 "Lady of Legend met een fraaie GWR-trein uit Kidderminster:


De rijtuigen:


Een kwartiertje later vertekt de trein van Bewdley Station:


Men is blijkbaar bezig met de webcam bij Highley. Eerst staat hij zo....:


...en even later zo:


Ik ben benieuwd wat hiervan de bedoeling is.

Op het Isle of Wight wordt Class O2 no. W24 "Calbourne" voor de trein gezet:


Op het "echte" spoor is er voor de liefhebber bij Crewe Station regelmatig iets te zien:


Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18099 Gepost op: 06 mei 2021, 22:12:35 »
In dit topic is al menigmaal de fraaie Class 24 van Sutton Locomotive Works langsgekomen. De reden daarvan is dat dit een uitzonderlijk natuurgetrouw model met kwalitatief zeer goede eigenschappen betreft. Hier kun je een review lezen van de laatste versie van deze lok en dit is een villum van de Railway Modeller:

<a href="https://www.youtube.com/v/u6EWIDH-Jb0" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/u6EWIDH-Jb0</a>

Het oudere model van Bachmann, wat ikzelf heb, is misschien niet slecht, maar het kan niet in de schaduw van die van SLW staan. OK, er is sprake van prijsverschil, maar de Class 24 van Bachmann is inmiddels ook aardig aan de prijs:

Foto © hattons.co.uk.

Maar Bachmann heeft de strijd nog niet opgegeven. Gisteren hebben zij bij de 2021 Summer Announcements aangekondigd dat er een Class 24 komt van geheel nieuwe tooling ter vervanging van hun inmiddels 20 jaar oude model. Bij o.a. Rails of Sheffield kunnen ze al besteld worden:

Foto © railsofsheffield.co.uk

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18100 Gepost op: 07 mei 2021, 12:00:26 »
Over de verkrijgbaarheid van Peco-rails:

Foto © hattons.co.uk.

Veel modelspoorders maken gebruik van Peco producten, vooral spoor. Maar sinds vorig jaar is de verkrijgbaarheid ervan niet meer wat we gewend waren. Ook nu zijn veel wissels, rails etc. schaars of helemaal niet verkrijgbaar. Bij de grote "boxshifters" staat een groot deel van het assortiment op "on order". De vraag is wanneer het weer geleverd zal worden en of het dan meteen weer op zal zijn. :-\
De oorzaak van dit alles ligt in de coronacrisis. Op 1 mei vorig jaar, nadat de ellende begonnen was, kwam Peco met het volgende persbericht naar buiten:

"Op 23 maart 2020 hebben we de beslissing genomen om de Peco-fabriek en kantoren vanwege de veiligheid van ons personeel en de druk op de NHS (National Health Service) tijdelijk te sluiten. Vanaf maandag 27 april 2020 hebben we de productie kunnen hervatten en de kantoren kunnen heropenen. De afgelopen 5 weken is er veel voorbereidend werk verricht om dit veilig en zorgvuldig te laten gebeuren volgens de richtlijnen van de overheid.
Alle kantoormedewerkers die vanuit huis kunnen werken, zijn daar nu voor ingesteld, inclusief de meeste verkoop- en publicatieteams. De tijdschriften werden nog steeds vakkundig samengesteld met behulp van tools voor werken op afstand vanuit verschillende thuislocaties en bestanden die op de normale manier naar de printers werden gestuurd, fantastisch teamwerk. Het is duidelijk dat sommige winkels nu gesloten zijn, dus als u moeite heeft om exemplaren van Railway Modeller of Continental Modeller te vinden, waarom zou u dan niet een abonnement overwegen?
In de fabriek in Beer hebben we gescheiden ploegendiensten in gevoerd om iedereen op afstand en veilig te houden. Het is een enorme klus geweest en in eerste instantie verwachten we niet op volle productiecapaciteit te zitten, maar het is een veilige en gestage start waar we de komende weken op kunnen voortbouwen. Het Ratio-bedrijf in Buckfastleigh is onder deskundige begeleiding ook weer aan het werk, wat heel goed nieuws is.
Het op peil houden van de voorraden zal de komende maanden een uitdaging zijn en we zullen ons best doen om de producten eerlijk en gelijkmatig over de winkels te verdelen.
We willen onze retailers en eindklanten bedanken voor hun geduld en begrip in deze moeilijke tijd, maar wees gerust, we doen er alles aan om ervoor te zorgen dat de prachtige en ontspannende hobby van de modelspoorbaan krachtig zal blijven voortbestaan."


Tweeënhalve maand later was de verkrijgbaarheid van Peco nog steeds niet op orde. Ondertussen was ook duidelijk geworden dat de duvel en zijn ouwe moer, vaak na jaren, de modelspoorhobby weer opgepakt had en op 20 juli kwam Hattons met het volgende bericht:

"Peco heeft meegedeeld dat veel producten in de rest van 2020 in beperkte of beperkte voorraad zullen blijven. We blijven u aanraden om alle artikelen die u nodig heeft op voorbestelling te plaatsen en we zullen proberen om zoveel mogelijk voorraad te krijgen en zo snel we kunnen uw bestelling uit te voeren.
 
Productieactiviteiten
    Peco is op maandag 27 april 2020 heropend
    De productie in hun fabriek is nu hervat
    Peco heeft veel maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat ze voldoen aan de richtlijnen van de overheid rond sociale afstand en om hun personeel veilig te houden.

Status van Peco-voorraad
    We zijn ons bewust van een hogere vraag dan normaal voor Peco-artikelen en we zijn er zeker van dat Peco werkt om te leveren wat ze kunnen, wanneer ze dat kunnen.
    We werken samen met Peco om zoveel mogelijk beschikbare voorraad te verkrijgen.

Het grootste deel van het Peco-assortiment is beschikbaar, maar van sommige producten hebben we een beperkte voorraad. Als een artikel op onze website als "op voorraad" wordt weergegeven, is het beschikbaar voor verzending. Als het op voorbestelling staat, zullen we werken om meer voorraad van Peco te krijgen, maar er is mogelijk geen nauwkeurige datum bekend wanneer het zal aankomen.
Pre-orders worden geaccepteerd voor aanstaande voorraad en krijgen voorrang op basis van "eerste bestelling, eerst vervuld" zodra deze bij ons binnenkomen."


Op 1 november zegt een winkeleigenaar er het volgende over:

Het moet in de juiste context worden geplaatst dat Peco door pech is achtervolgd sinds de hele Covid-ellende begon. De behoefte aan veilige werkomgevingen en sociale afstanden zorgden ervoor dat ze hun productiemethoden hiervoor moesten aanpassen. Vandaar ook de sluiting van Pecorama om hen in staat te stellen hun productieruimte te verruimen. En dit alles met een beperkt personeelsbestand vanwege de initiële lockdown.
Ook telt mee dat ineens veel meer mensen plotseling tijd vonden om lay-outs te bouwen en Peco-producten te gebruiken. Dit, samen met de productieproblemen hierboven zorgde ervoor dat bestaande voorraden snel uitgeput raakten en het moeilijk was om ze tijdig aan te vullen. Dit probleem moet nog steeds volledig worden opgelost, want ze werken hard aan hun productie.
Daar bovenop kwam een cyberaanval die alle computerrecords een paar weken effectief blokkeerde, en deze week moest ook nog het verzenden van bestellingen gestopt worden toen een medewerker een positieve Covid-test had.
Als retailer moet ik Peco bedanken dat ze ons volledig op de hoogte hebben gehouden van wat er bij hun in Beer gebeurt. Ze zijn bereid ons zowel het slechte als het goede te vertellen, zodat we op tijd weten waarom het e.e.a. niet gebeurt zoals we gewend zijn. Ze hebben een enorme inspanning geleverd om alle winkels bevoorraad te houden, dus als u niet meteen kunt vinden wat u zoekt in de winkel van uw keuze, is het oneerlijk om dit als een tekortkoming van Peco te beschouwen.


Ook op dit moment zijn veel dingen schaars. Ik zie dat code 100 flexrail bij Rails en Hattons goed verkrijgbaar is, maar code 75 niet en van de wissels staat een groot deel op "on order".
Dus als je iets nodig denkt te hebben is het niet onverstandig om het op tijd voor te bestellen.

Dit is het productportfolio van Peco, m.a.w de merken die Peco voert:


Leen.

« Laatst bewerkt op: 07 mei 2021, 18:52:22 door St00mboy »

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1217
  • Southern....de oude dan
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18101 Gepost op: 07 mei 2021, 14:05:52 »
Tja het heeft soms voordelen hier 🇦🇹 te wonen.
Weet niet hoe het nu is, maar eind vorig jaar was alles in code 75 nog gewoon leverbaar bij mijn favo winkel, alleen natuurlijk wel tegen veel hogere prijzen (gemiddeld zo'n 60% meer). Misschien ben ik de enige hier in Oostenrijk die Peco koopt en ben ik de oude voorraden aan het opkopen ;D.  Maar het was er iig wel.....

Grtz Gerard

PS en verder is de situatie natuurlijk niet uniek, de Cobalt wisselmotoren zijn ruim anderhalf jaar slecht tot niet verkrijgbaar geweest en dat was NB pre Covid.....
« Laatst bewerkt op: 07 mei 2021, 14:35:30 door BrightonBelle. Reden: Aanvulling »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18102 Gepost op: 07 mei 2021, 20:34:29 »
De LMS "Coronation Scot" was een prestigieuze trein die van 1937 tot aan WW II van Londen Euston naar Glasgow Central reed.

Al sinds 1970 produceert Hornby een "Coronation Scot" lok in blauwe uitvoering:


In 2001 kreeg het model een upgrade:


...en twee jaar geleden nogmaals:


Als "generieke" rijtuigen werden sinds 1983 twee van de in de Hornby-stal aanwezige Stanier rijtuigen (nu Railroad) gebruikt met een passende verflaag:




Leuk, maar niet erg realistisch. Begin dit jaar kondigde Hornby onverwachts aan om met een complete sleep "Coronation Scot" rijtuigen met verlichting (!!) uit te pakken. Het duurde niet lang eer de rijtuigen uitverkocht raakten en even later - zo was op RMWeb te lezen - menige klant door Hattons teleurgesteld werd. Er zijn nl. niet lang geleden door Hattons nogal wat mailtjes naar klanten gestuurd met de mededeling dat de levering van Hornby-2021 spullen niet door kon gaan, soms ook van op de eerste dag bestelde spullen. Daar maak je mensen niet erg blij mee.  ::) Er werd vermoed dat het te maken had met spanningen tussen Hattons en Hornby vanwege de oncollegiale houding van Hornby m.b.t. de "generieke"pre-grouping rijtuigen. Ondertussen zat ik vol spanning met samengeknepen billen op mijn stoel in de gang te wachten of de bestelde rijtuigen nog zouden komen. Maar na mijn vraag aan Hattons naar de status van mijn bestelling zaten ze ineens in mijn trunk en begin deze week zijn ze verzonden. Zo werd eindelijk vanmorgen de grote doos van Hattons bezorgd - het leek net kerst - en ja hoor, alle rijtuigen zaten erin!  (y)

Het zijn 6 verschillende rijtuigen. Een BTK (Brake Third Corridor):


Een BFK (Brake First Corridor):


Een FK (First Corridor)


Een RK (Restaurant Kitchen Car)


Een RFO (Restaurant First Open)



Een RTO (Restaurant Third Open)


Een trein van 9 rijtuigen reed in de volgende formatie, waarbij de eerste klas rijtuigen volgens foto's altijd achteraan in de trein gereden hebben (D betekent diagram):
    Brake Corridor First (BFK) to D1910
    Corridor First (FK) to D1930
    Restaurant Open First (RFO) to D1902
    Kitchen Car (RK) to D1912
    Open Third (TO) to D1904
    Open Third (TO) to D1904
    Kitchen Car (RK) to D1912
    Open Third (TO) to D1904
    Brake Corridor Third (BTK) to D1905

Hier zie je drie van mijn nieuw aangekomen rijtuigen met de verlichting aan:




Ze moeten nog wel kortgekoppeld worden.

....but that's another story..... ;)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 07 mei 2021, 21:28:29 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18103 Gepost op: 07 mei 2021, 21:58:14 »
We gaan nog maar even door over de legendarische "Coronation Scot" trein. In deze villum zie je hem in de jaren '30 rijden:

<a href="https://www.youtube.com/v/CT7kbyVF-qE" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/CT7kbyVF-qE</a>

Er was ook nog een maroon (rode) versie van deze trein met drie sets rijtuigen, die geheel anders waren dan die van de blauwe versie. Maar zij hebben als "Coronation Scot" alleen in de USA gereden. Op deze villum uit 1939 zie je heel even in het begin een paar opnamen van deze trein in de Steets:

<a href="https://www.youtube.com/v/Y2opeVoULBk" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/Y2opeVoULBk</a>

Ook voor de rode trein gebruikte Hornby dezelfde Stanier rijtuigen als voor de blauwe trein. Daarom lijken ze eigenlijk niet op het prototype, maar de beschildering mag er zeker wezen:

Foto © hattons.co.uk.

Hier rijdt een rode "Coronation Scot" op de BMB-baan:




Leen.

sncf231e

  • Offline Offline
  • Berichten: 1458
    • Mijn website
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18104 Gepost op: 07 mei 2021, 22:11:00 »
Erg mooi, Leen,
Toen ik ze aangekondigd zag heb ik getwijfeld en niet besteld. Nu ik ze zie heb ik spijt. Dus ik moet me maar tevreden stellen met mijn veel te korte spoor 0 Coronation:

<a href="https://www.youtube.com/v/IrVAWVPj6eA" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/IrVAWVPj6eA</a>

Groet
Fred
Mijn website: http://sncf231e.nl/