Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 17:55:00
Fleischmania Nostalgia door grossraumwagen
Vandaag om 17:36:36
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:30:03
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:21:53
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door tothebeach
Vandaag om 15:04:16
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 3141618 keer)

iarnrod

• Offline Offline
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #17130 Gepost op: 28 December 2020, 20:28:08 »
Roads and Rails verzend hetzelfde

Voor alle duidelijkheid: Zijn het ook de Legomanbiffo geprogrammeerde geluiden?
Of programmeren alleen maar zelf?

Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

BrightonBelle

• Offline Offline
  • Southern....de oude dan
« Reactie #17131 Gepost op: 28 December 2020, 20:32:49 »
Roads and Rails verzend hetzelfde voor Pond 5. Da's Pond 18 goedkoper dan Legomannbiffo.

Aan jou dus de keuze; Dan is het risico voor jou of voor de CC, maar het is dus geen vergelijkbare prestatie en daarom onjuist om het als 'goedkoper' te labelen.

Hans van de Burgt

• Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
« Reactie #17132 Gepost op: 28 December 2020, 20:52:40 »
Ik wil nog even terugkomen op mijn Class 24. De suggestie om de loc in zijn geheel over te spuiten, wordt gedeeld door Graham Muspratt. Hiervoor zou ik het beste deze verf kunnen gebruiken van Phoenix precision:

Uiteraard moet ik dan ook nieuwe decals hebben. Volgens Graham verkrijgbaar bij HRMS of Fox Transfers.

Graham raadt overigens ook aan om niet het nummer D5011 te gebruiken maar eentje uit de eerste serie: D5000 t/m D5014. Deze reeks werd in 1960 o.a. ingezet op de Medway Valley Line gedurende de aanleg van de derde rail.

Op een van de foto’s op thetransportlibrary.co.uk bij het station Wateringbury uit deze periode rijdt een Class 24 Sulzer type 2 met het nummer D5008. Even omlaag scrollen.

Gr, Hans

« Laatst bewerkt op: 29 December 2020, 11:57:18 door Hans van de Burgt »

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #17133 Gepost op: 28 December 2020, 20:55:30 »
Aan jou dus de keuze; Dan is het risico voor jou of voor de CC, maar het is dus geen vergelijkbare prestatie en daarom onjuist om het als 'goedkoper' te labelen.

Nou, Gerard, als ik met de credit card betaal - en het kan bijna niet anders - dan hoeft het van mij niet nòg een keer verzekerd te worden voor £18. Helemaal niet leuk, zo'n prestatie waar je niks aan hebt.  :-\ Dus dan kan het wel degelijk goedkoper. Ik vind dat ze je de keuze moeten geven en je wijzen op de gevolgen ervan. Dus niet verzekerd, dan eigen risico.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 28 December 2020, 21:08:31 door St00mboy »

Dwergsein

• Offline Offline
« Reactie #17134 Gepost op: 28 December 2020, 21:02:52 »
Dan is het risico voor jou of voor de CC, maar het is dus geen vergelijkbare prestatie en daarom onjuist om het als 'goedkoper' te labelen.

Dat lijkt me onjuist, de afzender is altijd verantwoordelijk voor verzending en goede aankomst. Immers ook de verzender heeft het contract met het vervoersbedrijf. Als ontvanger ben je daar dan ook geen partij in.
De CC vergoed omdat er wel betaald is maar niet geleverd.

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #17135 Gepost op: 28 December 2020, 21:12:16 »
Dat is precies de reden waarom ze het meteen verzekeren zonder jou te vragen of je soms al verzekerd bent.
Toen ik in de jaren '90 nog per brief bestelde zette ik er altijd bij dat het pakket niet extra verzekerd hoefde te worden. In die tijd kon je daar nog over lullen, maar tegenwoordig zit het al in het proces gebakken omdat ze verantwoordelijk zijn en betaal je gewoon extra voor iets waar je niets aan hebt.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 28 December 2020, 21:15:38 door St00mboy »

Dwergsein

• Offline Offline
« Reactie #17136 Gepost op: 28 December 2020, 21:39:15 »
Juist Leen. Al hoewel met kleinere leveranciers ook anno nu nog best te praten valt. Immers veel is bij een ander ook wel te krijgen.

bask185

• Offline Offline
« Reactie #17137 Gepost op: 28 December 2020, 22:36:16 »
Ik denk als jullie het draadje "ervaringen met bezorgdiensten" volgen dat jullie in ieder geval snappen waarom ze de pakketten willen verzekeren  ;D. Locs die in hun doosje ongeopend in de papierwagen op weg zijn naar de papierfabriek... Dozen die onbeheerd buiten worden gedumpt... Denk dat ik bij hattons ook maar de trunk service ga gebruiken.

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #17138 Gepost op: 28 December 2020, 23:20:11 »
Laten we de discussie over bezorgdiensten maar in het andere draadje laten. Het blijft vreemd dat je een overeenkomst afsluit en betaalt voor een bestelling met verzending, maar dat je zelf geen partij bent in de verzending. Je weet niet eens door wie je pakket (al of niet) bezorgd wordt.  ::)
En nu houden we er maar over op, tenzij we in het andere draadje verder willen.  :-\

Leen.

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #17139 Gepost op: 29 December 2020, 00:35:52 »
Leuk blad hebben jullie bij de EMV, Hans. Daar wordt echt aandacht aan besteed.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Hans van de Burgt

• Offline Offline
« Reactie #17140 Gepost op: 29 December 2020, 11:30:18 »
Leuk blad hebben jullie bij de EMV, Hans. Daar wordt echt aandacht aan besteed.

@Sven,

Ik zal jouw complimenten doorgeven, dank!
We proberen op alle mogelijke manieren binnen de EMV het modelbouwen levend te houden. Dat is ivm Corona natuurlijk lastig. Maar ondanks het niet samen kunnen komen in ons clubgebouw weten we goed samen te werken. Onderzoek en research kun je prima online en sámen doen.

En als een lid iets ontwerpt met CAD, wordt het door een ander geprint op een 3D printer van de club die tijdelijk bij hem thuis staat, en wordt hetgeen geprint is weer door een ander lid thuis geschilderd. De mini-rijdagen die Leen nu aanbiedt, zijn ook voor de EMV-ers een welkome aanvulling om de hobby levend te houden.

Zo blijft er genoeg te doen om over te vertellen in ons magazine.

Gr, Hans

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #17141 Gepost op: 29 December 2020, 19:15:46 »
We hebben het in de vorige posts uitgebreid gehad over de BR Class 24. Het Bachmann model dateert van 2001 en toevallig vond ik een webpagina van Rails uit 2003 waarop hij geadverteerd staat. De BR groene kostte toen £39 en de BR blauwe £50. Tegenwoordig kosten deze £127,50 bij Rails:

Tot na 2010 bleven de prijzen voor Brits modelspoor behoorlijk laag, maar daarna is dat flink veranderd, sinds de Chinese regering in 2013 (of was het 2014?) verordonneerde dat de salarissen van Chinese werknemers in 5 jaar moesten verdubbelen. Helaas ging onze regering daar niet in mee....  :-\

Leen.

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #17142 Gepost op: 29 December 2020, 20:27:40 »
.................
Het gebroken tandwiel, wat ik met mijn in water opgeloste baking soda ingesmeerd had,............ staat nu te drogen en te harden. Ik heb er voor wat het waard is een knijper opgezet om de breuk samen te knijpen:

.................Zo te zien zit het tandwiel muurvast, maar het is natuurlijk de vraag hoe de breuk zich zal gedragen als er een trein mee getrokken wordt.
..............

Het geplakte tandwiel zit nu weer in de lok:

Zo te zien is het aardig robuust geworden, maar op de plek van de breuk zitten de twee tanden wel net iets verder uit elkaar. Daardoor hoor je tijdens het rijden een soort tik. Ik heb morgen een BMB mini-rijdag en dan neem ik hem mee om in te rijden en te kijken wat er gebeurt met 10 rijtuigen erachter.

Het is natuurlijk jammer dat ik het tandwiel al aan de as vastgezet had toen ik de breuk opmerkte. Het goed samenknijpen van de twee helften was daardoor vrijwel onmogelijk geworden en de knijper haalde niet veel meer uit. Maar ja, zo'n breuklijn zie je bijna niet, zeker niet op een zwart tandwiel en je kan ook niet te hard knijpen. :-\ Ik heb er wel enig vertrouwen in dat het tandwiel nu sterker is dan voorheen. Het zat alleen maar op de as geklemd en werd daar door de as-ribbeltjes op zijn plek gehouden. Ik ben niet zo kapot van die constructie, want het lijkt me mechanisch geen sterke oplossing. Het tandwiel moet wel flink sterk zijn, wanneer er zowel vanuit de as kracht op staat (het klemmen) als vanaf de aandrijving. Dit tandwiel is dat volgens mij niet want het is nogal dun en m.i. bepaald niet gemaakt van de meest sterke kunststof op de markt.  :-\
We zullen zien hoe het zich tijdens het rijden houdt en ook of de rij-eigenschappen nog acceptabel zijn.

Leen.

Dwergsein

• Offline Offline
« Reactie #17143 Gepost op: 29 December 2020, 20:37:38 »
Pond 127,- voor een 20 jaar oude Bachmann, of Pond 185,- voor een zeer fraaie SLW Class 24. Ik wist het wel voor het verschil van slechts Pond 60,-..   

Hans van de Burgt

• Offline Offline
« Reactie #17144 Gepost op: 29 December 2020, 20:57:39 »
@Dwergsein,

Dat dacht ik ook. Maare, mijn pre-owner Class 24 kostte een fractie meer dan dat verschil. Daarom was voor mij de keuze niet zo moeilijk.

Gr, Hans