Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door ES44C4
Vandaag om 21:16:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door mamory
Vandaag om 21:13:06
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Menno
Vandaag om 20:58:29
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
De Hondsrugbaan door basjuh1981
Vandaag om 20:53:58
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:52:48
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 20:43:38
NS GLY omspuiten en opschriften door orientexpress
Vandaag om 20:42:10
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door Entity
Vandaag om 20:37:25
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
  

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 2846021 keer)

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15420 Gepost op: 01 oktober 2019, 14:31:24 »
Hey, Sven

Ikzelf ben ook heel tevreden van m'n gelijkaardige VTEC HST Set. (en gelukkig met al de verschillende NRS)
Ook de VT 86 class DVT srtam doet het goed. (mix van GF en Dapol rijtuigen)

Veel plezier ermee.

Gr,
Jan
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7833
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15421 Gepost op: 01 oktober 2019, 16:10:34 »
Dank je wel, Jan. Ik kan er wel van genieten. Wel maf dat de 6 pin DCC decoder niet gewoon past, zonder dat de kast niet kan sluiten. Heb in de dummy maar een decoder met een draad geplaatst, maar dat gaat niet in de motorbak. Ze hadden bij Dapol de connector alleen maar 1mm hoger hoeven te plaatsen, zodat de decoder plat blijft liggen en niet zoals nu, omhoog staat.





Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10555
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15422 Gepost op: 01 oktober 2019, 17:19:10 »
Het is, naast de Hitachi class 800, Night Riviera 57 en de class 143/144, een van de weinige treinen die mij hier wel bevallen.
Class 143/144 zijn Pacers, weet je het zeker dat je die bedoelt?  8)
Anyway, voor de HST blijven de originele èn de Intercity-swallow kleurstelling wat mij betreft de mooiste, hoewel de donkergroene GWR zeker niet slecht is.
No dress rehearsel, this is our life.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7833
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15423 Gepost op: 01 oktober 2019, 18:31:45 »
Ik weet niet altijd waar ik het over heb, maar nu echt wel.  ;D Deze kom ik onderweg tegen ik als ik naar mijn vriendin in Totnes ga.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15424 Gepost op: 01 oktober 2019, 18:37:05 »
.............Ik had een maand of wat de zes rijtuigen van de Hornby Night riviera in OO gekocht, maar dat vind ik echt een sof. Wat een oude en bagger kwaliteit. Die gaat er, na het zien van dit prachtige N model, gewoon weer uit.........

Groot gelijk!  (y) In een ander topic had je ze al beoordeeld als "zo jaren '80" en dat is waarschijnlijk precies wat ze zijn. Ik ben helemaal niet thuis in dit type rijtuig, maar het schijnt dat Hornby een aantal Mk3 modellen uit de oude doos in de stal heeft o.a. ook van Lima. Onlangs hebben ze MK3's ge-upgraded, maar zo te zien zijn er alleen NEM-schachten onder gezet:
https://www.rmweb.co.uk/community/index.php?/topic/137089-hornby-updated-mk3-coaches-2018-onwards/

Ik weet niet of er ook Hornby Mk3's van latere tooling zijn dan deze.
Hornby brengt zijn oude spullen niet zomaar zonder slag of stoot  in de goedkopere Railroad range onder, maar probeert ze regelmatig schaamteloos voor de hele buit bijv. van £33,50 aan te bieden, zoals bij deze oude jaren '70 GWR coach. Zelfs de prehistorische koppeling zit er nog aan. Vgoegâh kocht ik ze nog voor £8 op de beurs en zelfs nu soms nog wel:-\:
https://www.hattons.co.uk/430544/hornby_r4899_clerestory_composite_corridor_3229_in_gwr_chocolate_and_cream/stockdetail.aspx

Datzelfde verhaal geldt ook voor de karretjes, al hebben ze daar vrij recent eindelijk enkele dingen bij verbeterd. En dat betekent weer dat je goed op moet letten, want hetzelfde type karretje, rijtuig of zelfs lok kan er in diverse uitvoeringen zijn, en het is niet altijd even makkelijk aan de buitenkant van de doos te zien.  En misschien vind je dat ge-upgrade karretje ook wel niet goed genoeg.
Ook Bachmann heeft nog oude modellen, wel minder, maar je kan je toch vergissen, met name als je tweedehands koopt en als je niet weet waarop je moet letten. Bachmann open karretjes zijn in 1997 drastisch vernieuwd en daarna hebben ze de oude van Mainline afkomstige niet meer verkocht, maar dan alleen van de vernieuwde types.

Ik weet niet hoe dat bij H0-merken met een flinke erfenis zoals Fleischmann - met bijv. te korte rijtuigen, pancake motoren, anti-slipbandjes etc. - gaat, maar als je Brits materieel koopt is niet alles 21e eeuws en kun je maar beter weten welke modellen wèl goed zijn. Want die zijn er ook volop, en op RMWeb is er de nodige informatie te vinden.

Ik weet dat je niet erg gecharmeerd bent van Brits 00-spul, en jammer dat juist dit oude Hornby spul in een nieuw jasje het maar weer eens bevestigt.  :-\ Maar toch is er de laatste 20 jaar wel het e.e.a. veranderd en verbeterd. De modellen van nieuwe tooling zijn over het algemeen goed of erg goed, en zeker niet te vergelijken met het oude "toy"-spul van vóór 1990. Ik weet niet of er ook Hornby MK3's zijn van nieuwe tooling. Wel zijn ze er sinds kort van Oxford Rail. Hoe goed die zijn?:
https://www.rmweb.co.uk/community/index.php?/topic/107460-oxford-rail-announces-oo-gauge-mk3-coaches/page/80/

Ook Oxford heeft zijn bokken al geschoten. Als missie hebben ze op hun website vermeld staan "In Pursuit of Excellence", maar er staat nu ook vermeld dat het "affordable" moet zijn.  ;D
Ach, gewoon zelf goed kijken...... ;)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2019, 18:41:29 door St00mboy »

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7833
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15425 Gepost op: 01 oktober 2019, 18:41:03 »
Leen, ik denk dat de schaal me ook te groot wordt. Het is maar een klein verschil, maar ik vind het fijne van H0 net mooi. Dat slagje groter is het dan toch weer niet. Ik heb ondertussen maar zo'n Dapol class 142 besteld. Ben benieuwd naar die kwaliteit en vooral van de motor. Hopelijk is die slecht.  ;) ;D

Oh ja, en ik zag dat Kato in 2021 met een Class 800 gaat komen. Mooi, ben benieuwd!
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15426 Gepost op: 01 oktober 2019, 18:42:05 »
Is de Pacer in 2 of in 4mm?

N, dus 2mm.  :-[

Leen.
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2019, 18:52:16 door St00mboy »

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10555
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15427 Gepost op: 01 oktober 2019, 19:45:45 »
Ik weet niet altijd waar ik het over heb, maar nu echt wel.  ;D Deze kom ik onderweg tegen ik als ik naar mijn vriendin in Totnes ga.
Nog een Pacer-liefhebber!  :-*
Ben overigens wel benieuwd naar je bevindingen van de Dapol. Bij gebrek aan een mooie in 00 overweeg ik ook de aanschaf van dat model, in Northern- of Provincial-livery.
No dress rehearsel, this is our life.

Merlin674

  • Offline Offline
  • Berichten: 1013
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15428 Gepost op: 01 oktober 2019, 20:32:00 »
Het kan niet anders of er moet een "catch" zijn met die Hornby sound anders zou dat toch een absolute "no-brainer" zijn voor 13 Euro extra ??

Groeten, Jan

Jan,
Alle waar is naar zijn geld en dat geldt zeker voor (sound)decoders. Die Hornby TTS decoders zijn leuke instappertjes in het fenomeen DCC Sound maar ze zijn het nèt niet. Veel geluiden zijn niet prototypisch en vaak synthesiser geluiden. Ik heb er nu twee gehad en ik krijg de locs er gewoon niet goed mee rijdend. Mijn P2 decoder was dermate bagger dat geen enkele lok er soepel mee kon rijden. In eerste instantie dacht ik dat het aan de P2 lok lag maar toen ik er een ESU in plaatste liep hij gelijk als een naaimachientje. Dus, voor goede geluidskwaliteit dus gewoon de volle mep betalen en een Zimo decoder kopen. Overigens kun je daar met de juiste speaker nog heel wat extra uit halen. Ben wel benieuwd wat de nieuwe ESU Loksound 5 gaat presteren. Ik heb bij Accurascale een Deltic met die decoder besteld. Volgend voorjaar weten we het resultaat.
Ed


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2019, 20:34:23 door Merlin674 »

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7833
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15429 Gepost op: 01 oktober 2019, 21:06:48 »
Marc, ik ben er echt helemaal weg van. Heb jaren zitten kijken naar het OO model van Hornby, maar vond 'm te kostbaar voor wat je ervoor krijgt (£245 voor alleen de koppen) en voor een hele trein ben je meer dan £400 kwijt. Plus daar kan ik thuis helemaal niks mee. Zeker na het debacle met de Night Riviera (goed nieuws, komt ook van Dapol!), hoefde het van mij niet meer zo nodig. Maar voor deze Dapol betaalde ik £160. Nog kijken of ik meer rijtuigen tegen kom, maar die gingen normaal voor £25.

Verder heeft het model ook al alle aansluitingen voor het licht in de wagens. Er zit een drie polige stekker in voor de Dapol verlichting. Omdat ik het niet kon laten gelijk maar Train-O-Matic lichtstrips gemonteerd. De draadjes maar gewoon aan vast gesoldeerd aan de stekker. Ik was niet meer dan 10 tot 15 minuten kwijt per wagen. Ik heb nog nooit zo makkelijk licht geïnstalleerd.

Van de kant en klaar modellen die ik in de afgelopen jaren heb aanschaft, zijn er regelmatig teleurstelling bij wat betreft waar voor het geld en de kwaliteit. Maar deze Dapol HST geef ik een 10/10. Hij zou nóg langzamer kunnen optrekken, daar zit toch een schok in, maar daarvoor had ik 'm juist aangeschaft, daar gaat aan gewerkt worden. ;)

Let even niet op het schaalverschil. Rijdt op een H0e baan.  :o





Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10555
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15430 Gepost op: 01 oktober 2019, 21:12:52 »
Sven ik bedoelde eigenlijk de Pacer.  ;D
De HST vind ik ook een iconisch model, maar heb daar dezelfde bezwaren tegen als jij... Misschien toch maar een miniverzameling in N beginnen...
No dress rehearsel, this is our life.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15431 Gepost op: 01 oktober 2019, 21:36:06 »
...
Ik weet dat je niet erg gecharmeerd bent van Brits 00-spul, en jammer dat juist dit oude Hornby spul in een nieuw jasje het maar weer eens bevestigt.  :-\ Maar toch is er de laatste 20 jaar wel het e.e.a. veranderd en verbeterd. De modellen van nieuwe tooling zijn over het algemeen goed of erg goed, en zeker niet te vergelijken met het oude "toy"-spul van vóór 1990. Ik weet niet of er ook Hornby MK3's zijn van nieuwe tooling. ...

Leen.

Van Hornby heb ik tijdens ons laatste bezoek aan Margate 2 Virgin Trains Mk2's gekocht. Meer kleurtjes, met mooi binnenwerk en binnenverlichting. Ze hebben smalle koppelingen.
Ze bewijzen dat het een pak goedkoper kan, dan het nieuwe Bachmann spul met in elk rijtuig plaats voor een decoder.

Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

jandejager

  • Offline Offline
  • Berichten: 540
  • Alle leuke dingen vinden plaats BOVEN de Evenaar !
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15432 Gepost op: 02 oktober 2019, 04:06:16 »
Jan,
Alle waar is naar zijn geld en dat geldt zeker voor (sound)decoders. Die Hornby TTS decoders zijn leuke instappertjes in het fenomeen DCC Sound maar ze zijn het nèt niet. Veel geluiden zijn niet prototypisch en vaak synthesiser geluiden. Ik heb er nu twee gehad en ik krijg de locs er gewoon niet goed mee rijdend. Mijn P2 decoder was dermate bagger dat geen enkele lok er soepel mee kon rijden. In eerste instantie dacht ik dat het aan de P2 lok lag maar toen ik er een ESU in plaatste liep hij gelijk als een naaimachientje. Dus, voor goede geluidskwaliteit dus gewoon de volle mep betalen en een Zimo decoder kopen. Overigens kun je daar met de juiste speaker nog heel wat extra uit halen. Ben wel benieuwd wat de nieuwe ESU Loksound 5 gaat presteren. Ik heb bij Accurascale een Deltic met die decoder besteld. Volgend voorjaar weten we het resultaat.
Ed

Mee eens Ed alhoewel ik zelf geen ervaring heb met Hornby TTS.
Als dat werkelijk net zo goed zou zijn als Zimo of Legomanbiffo dan zouden ze toch geen enkele van die twee andere "DCC Ready" Nelsons meer verkopen ??
Helaas voor mijn portemonnee ben ik een fijnproever ook op het gebied van Sound.

De nieuwe ESU Loksound 5 schijnt in de eveneens nieuwe Bachmann Class 40142 Split Headcode te zitten.
Hij kost (voor mij zonder de Engelse VAT) $360 oftewel 220 Euro afgeleverd bij mijn voordeur !
Zonder sound is hij $250 (155 Euro) DCC Ready.
Maar voor $110 extra heb je wel klasse sound van Bachmann zelf en dat vind ik niet duur !
Het is dat ik al een eveneens mooie 40159 met Olivia's Sound van Hatton's heb maar ik had er niet over na hoeven denken.

Je kunt hem kopen bij Amanda Jane Montage van AJM Railways waar ik mijn Class 87 en ook die Lord Rodney heb gekocht.

https://www.ajmrailways.com/model-railways/Bachmann-Class-40-Split-Headcode-40142-BR-Blue-with-DCC-Sound-32-486SF-32_486SF.html#SID=330

De Class 87 heeft Amanda op mijn verzoek voorzien van Legomanbiffo sound.
Had ik (achteraf) ook met die Class 40159 moeten doen maar ok, dat was Juni 2017 en de Sound van Olivia's krijgt van mij geen 10 maar is zeker wel acceptabel.

Ik kan Amanda van harte aanbevelen en qua prijzen wint ze het van Hatton's en Rails.
Communicatie met haar via email is prima en zoals gezegd geen postale kosten !
Ik stond in Februari dit jaar op het punt een Bachmann Prototype Deltic met Legomanbiffo Sound te bestellen toen Leen alias de "Stoomboy" mij adviseerde om te wachten en een Deltic bij Accurascale te bestellen.
Een BR Blauwe "Argyll and Sutherland Highlander".
Net als jij ben ik zeer benieuwd, we moeten nog tot eind Maart volgens de laatste berichten.

Ik wacht met smart op een Class 24009 van Suttons Locomotive Works, dat zou deze maand moeten gebeuren.







 


GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2068
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15433 Gepost op: 02 oktober 2019, 18:44:25 »
De stoel staat in de gang, Rails of Sheffield stuurde vandaag een bericht dat de Ruston and Hornsby 48ds van Hornby onderweg is. Deze dus:


Bron: Hattons en/of Hornby (pre production exemplaar of zoiets)

Op YouTube kwamen de afgelopen dagen al wat eerste filmpjes voorbij, het lijkt een indrukkendwekkend lokje te zijn. We gaan het zien.

Groeten,
Gerard

Merlin674

  • Offline Offline
  • Berichten: 1013
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #15434 Gepost op: 02 oktober 2019, 19:19:40 »
Jan,
Verstandige keuzes met betrekking tot sound! Leuk inderdaad dat je bij Accurascale jezelf terugziet als klant! Ik heb de Black Watch Deltic besteld. Ik wilde hem beslist uit een zo vroeg mogelijke periode hebben zodat hij naast mijn stoomloks kan bestaan. En nu maar duimen draaien. Ze hebben aangekondigd dat ze op Warley, eind november, painted examples hebben staan. Ik ga kijken. Als ze er staan zal ik een foto posten.
Ed


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk