Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 21:17:39
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 20:53:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door 741230
Vandaag om 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
Vandaag om 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
Vandaag om 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door 741230
Vandaag om 20:04:49
NS 1700 transfers door Rick
Vandaag om 19:51:29
Overstap naar HTM door GerardvV
Vandaag om 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
Vandaag om 19:48:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falcon10
Vandaag om 19:27:33
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
Vandaag om 18:59:34
Sfeer op je modelbaan door Frank 123
Vandaag om 18:45:06
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
Vandaag om 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:18:39
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
Vandaag om 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
Vandaag om 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 17:06:02
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 17:00:00
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
Vandaag om 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:40:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:28:28
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 3145893 keer)

Maurits71

• Offline Offline
    • Hills and Meadows video channel
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #8970 Gepost op: 04 March 2016, 19:47:09 »
Vandaag Chris Nevard op bezoek voor een foto sessie van Horseley Fields. Daarna hem even meegenomen naar de treinen kamer. Chris heeft aangegeven dat hij binnenkort terug komt om Hills en Meadows te fotograveren ondanks dat ik nog niet eens op de helft ben :)

Lid van het prutsers gilde

voor Hills and Meadows video channel aub op het wereld bolletje klikken

Paul Delcour

• Offline Offline
  • Britain rules the rails...
    • Attic Junction
« Reactie #8971 Gepost op: 04 March 2016, 21:23:29 »
Wow. Dat is nog eens wat anders dan zo'n super Brits module baantje. Eh, hoezo niet realistisch? Gaaf! Gewoon doen wat je leuk vindt.

Ben trouwens sinds een paar dagen begonnen met mijn eigen baan op te bouwen. Beetje houtje touwtje. Gewoon ergens beginnen en stukken hout uitzagen en aan elkaar schroeven, poten er onder etc. Nee, geen bakbouw, geen framebouw, gewoon daar een stuk hout waar rails moet komen, voldoende ondersteunen.

Ik nader al het punt dat de eerste rails er op kan, maar dat betekent meteen all digi elektra bepalen en de wissel aandrijvingen installeren etc. Tada! It has begun...
Attic Junction • www.train.delcour.org

Merlin674

• Offline Offline
« Reactie #8972 Gepost op: 04 March 2016, 21:34:58 »
Holy crap! Ik dacht dat mijn baan groot was maar dit is helemaal te gek! Mooi hoor!
Paul, goed dat je de daad bij het woord hebt gevoegd. Nu willen we natuurlijk wel foto's zien.
Ed

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #8973 Gepost op: 04 March 2016, 21:55:46 »
Ja, dit is most impressive!  (y)

Leen.

Paul Delcour

• Offline Offline
    • Attic Junction
« Reactie #8974 Gepost op: 04 March 2016, 22:04:46 »
Ik heb eindeloos foto's gemaakt van de vorige baan opbouw en dacht: nu even eerst lekker klooien, proberen, trial and error, fouten ontdekken tijdens de bouw en dan eens wat foto's. Deze is meer voor mijzelf, althans, ik voel minder de behoefte elk detail te delen. Dat deed ik met de vorige baan wel, omdat alles nieuw was. Was alleen Märklin M rails gewend, je weet wel: plug 'n' play. Merk dat ik veel geleerd heb van de vorige, dus ik weet beter wat ik kan doen en wat ik qua bouw acceptabel vind. Moment, er komen echt wel wat foto's, maar dit is wel heel rudimentair wat er nu staat en deels nog hangt.

iarnrod

• Offline Offline
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
« Reactie #8975 Gepost op: 05 March 2016, 14:47:31 »
Feest voor de Noord-Ierse modelspoorliefhebbers: In het Belfast Central Station, Waar de Enterprise diensten (=2uur dienst) van het Noord-Ierse NIR en het Iarnrod Eireann (Irish Rail) vanuit Dublin de kering maken, is dit weekeinde het UMRC te gast:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1243891722291706.1073741853.527971310550421&type=3

Wie op Belfast City Airport vliegt, kan gebruik maken van de half-uurdienst op de lijn Bangor - Holywood - Sydenham (Airport) - Belfast Central - Belfast  Victoria - Lisburn - Portadown
https://picasaweb.google.com/celtjan/NIerlandShortbreak080804080805#5232126852515472850
(Pas vanaf eind maart pikt SN Brussels de draad op van zijn voorganger Sabena een gaat opnieuw op de George Best City Airport te gaan vliegen)
Te Holywood is het Ulster National Transport Museum best een bezoekje waard: http://nmni.com/uftm
Een deel van de tentoonstelde stoomtreinen worden onderhouden door het RPSI, dat zijn werkplaats heeft in Whitehead, gelegen aan de Belfast Victoria - Belfast Central - Carrickfergus - Whitehead - Larne Harbour lijn (uurdienst)
Het RPSI legt jaarlijks talrijke diesel en stoom charters in over het ganse groene eiland:
http://www.steamtrainsireland.com
https://picasaweb.google.com/celtjan/NIerlandShortbreak1080731080801#5231770125188156610

Over enkele weken maken we gebruik van de nieuwe SN Brussels vluchten en we hebben onze eerste overnachting alvast geboekt te Carrickfergus... en op dag 2 dus staat een bezoekje aan het RPSI, en een deeltje van de Games Of Trones route opnieuw op ons programma...

Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #8976 Gepost op: 06 March 2016, 11:56:14 »
Ja hoor, maak ons maar weer lekker.  ;)

Nu even de Statistics:
Als we hier vandaag nog even flink doorlullen dan komen we met de Litter Bin aan de 600 pagina's.
We zijn op 1 april vorig jaar aan dit 5e jaar begonnen met pagina 436, dus hebben we nu al 163 pagina's gevuld, een nieuw record!  (y)
We hebben nog 25 dagen te gaan tot ons Lust Rum.
OK, ik geloof dat wij hier allemaal liever whisky lusten dan rum, dan wordt het op 1 april geen lustrum maar de Litter Bin Lust Whisky, LBLW dus.  :P

Leen.
« Laatst bewerkt op: 06 March 2016, 12:33:50 door St00mboy »

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #8977 Gepost op: 06 March 2016, 12:31:08 »
Even in het kort mijn ervaring met Hornby Customer Service.

Ik heb rond de jaarwisseling bij Hornby zelf een R3132 LNER A3 "Book Law" aangeschaft.
Op Rmweb had ik al gelezen dat er issues mee waren, o.a. een gebogen voetplaat ten gevolge van onjuiste assemblage bij de fabrikant, Refined Industry in Hongkong, China.
De voetplaat is van plastic en kan gemakkelijk ge- en verbogen worden. Bij het assembleren is daar waarschijnlijk onvoldoende rekening mee gehouden.
De mijne was dus zo'n geval waarbij de voetplaat verre van recht was, een ski-jump werd het op Rmweb genoemd,

Een week of zo na ontvangst dacht ik: "Hmmm, ik ga tòch maar eens iets doen, deze lok is gewoon eigenlijk niet goed."
Dus heb ik een email gestuurd naar Hornby met de vraag of ik een vervangende kap kon krijgen zonder deze issues.
Ik heb foto's van het euvel toegevoegd die ik hier nu niet kan uploaden.

Ik kreeg direct een automatische email dat de Customer Service het druk had, dat het wel een paar dagen kon duren, en of ik s.v.p. geduldig wilde zijn.
Na precies een maand heb ik ze opnieuw gemaild, de klacht nogmaals uitgelegd en waarom ik voorgesteld had om mij een nieuwe kap te sturen, nl. om wederzijdse p&p, arbeidskosten en sorus te besparen.

Een dag of zo erna kreeg ik als antwoord dat zij geen plastic kappen hadden. Ik kreeg het voorstel om akkoord te gaan met het toezenden van een complete van tevoren geïnspecteerde lok. Uiteraard heb ik dat voorstel geaccepteerd en nu heb ik een betere "Book Law" gekregen dan de eerste. Ik hoefde de oude niet terug te sturen. Die kan ik nu proberen te pimpen en om te nummeren.

Ik denk dat je bij dit alles een beetje moet begrijpen hoe grote bedrijven denken: zij gaan nu eenmaal niet kruidenieren om eerst een schroevendraaier te gaan zoeken om de lok los te schroeven, dan de kap in te pakken en op te sturen en dan een plekje zoeken om de rest ergens op te bergen. Dat bespaart immers sorus en arbeidskosten, temeer daar dit soort zaken vaak geoutsourced zijn bij een derde partij. Ik heb zelf bij een veel groter bedrijf dan Hornby gewerkt en daar gaat het nu eenmaal zo.

Ik kan niet anders zeggen, dan dat ik vind dat zij dit keurig tot tevredenheid van de klant opgelost hebben: full marks to Hornby.  (y)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 06 March 2016, 12:34:51 door St00mboy »

Merlin674

• Offline Offline
« Reactie #8978 Gepost op: 06 March 2016, 13:40:01 »
Leen,
Dat noemen ze in de UK nou een Bogof!  (y) Buy one, get on free  :laugh:
Ed

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #8979 Gepost op: 06 March 2016, 17:28:39 »
Ik kan hier moeilijk over gaan lopen klagen, maar gezien alle omstandigheden heb ik er toch geen goed gevoel over.
Ik had liever gewoon in één keer een goeie gehad, ieder het zijne.
Maar goed, ze hebben het op hun manier keurig opgelost.  (y)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 06 March 2016, 17:38:41 door St00mboy »

Paul Delcour

• Offline Offline
    • Attic Junction
« Reactie #8980 Gepost op: 06 March 2016, 17:46:09 »
Klassiek verhaal van rond 1980. Koelkast gekocht, meteen defect, reparateur nieuwe compressor geplaatst, volledig onder de garantie. Zijn verhaal? Het is goedkoper die koelkasten snel te monteren en dan achteraf te merken na verkoop of er problemen zijn. Dus zijn uren en materiaal zijn goedkoper dan elke product tijdens en na de fabricage controleren. Of dat nog zo is weet ik niet, maar gezien de auto- en robotisering enorm ver doorgevoerd is, zou het me niks verbazen.

Merlin674

• Offline Offline
« Reactie #8981 Gepost op: 06 March 2016, 18:59:35 »
Hahaha,
Heb net afgelopen week een cursus gehad over quality assurance en quality management systemen. Het is overduidelijk dat Hornby onvoldoende controle heeft over zijn leveranciers. Daarnaast is de druk om eindelijk snel te leveren kennelijk wel héél groot.  :angel:
Ed

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #8982 Gepost op: 06 March 2016, 20:19:30 »
Waar ik werkte werd het werk uitbesteed onder toezicht van de afdeling Contract Management.
Die afdeling werd geacht vanuit kantoor de outsourcing in goede banen te leiden.
Het werk werd over de schutting gegooid en de kwaliteit was het kind van de rekening.
De kwaliteit van het werk van de z.g. contactpartners was een voortdurende bron van zorg.
Het blijft immers allemaal mensenwerk: "Ojee, mijn schoorstenen zijn op! Wat nu?"
Als de afdeling Contract Management niet stante pede reageert komt er onder tijdsdruk ter plekke vanzelf een oplossing.  ;D

Leen.

« Laatst bewerkt op: 06 March 2016, 20:23:24 door St00mboy »

Thijs1271

• Offline Offline
« Reactie #8983 Gepost op: 06 March 2016, 20:20:55 »
En? Zitten we al op pagina 600?  ::)
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

Thijs1271

• Offline Offline