Ik ben diep onder de indruk van afwerking van die Pullman wagons. Ik heb dit weekend ook mijn (hele basic) pullman wogons op schaal N binnengekregen, maar die zal ik maar niet laten zien na al dit fraais. Zo mooi, je zou bijna overstappen op 00 . Ik zit er serieus over te denken om een dergelijke trein puur voor de viitrine (die ik nog niet heb) aan te schaffen. Voor rijden op 00 heb ik helaas geen ruimte, ik heb al moeite om mijn eerste 120 x 60 cm baantje (in opbouw) zodanig op te bergen dat die niet in de verdrukking komt. Laat staan zo'n hele fraaie baan in opbouw als die van Martyn.Trouwens, nog bedankt voor je reisverslag Leen, weer erg inspirerend. De plannen om samen met mijn zwager een weekje Engels stoom op te gaan snuiven nemen steeds vastere vormen aan.Rob
Hierbij de laatste spoor N aanwinsten die deze week zijn binnengekomen:2 oude Graham Farish Pullman wagons, een restaurant en een buffet wagon (via Ebay UK)een nieuwere Graham Farish Pullman restaurant wagon, vrijwel dezelfde als hierboven maar iets minder verschoten. (Ook via Ebay UK)Graham Farish maakt nu ook de "betere" Pullman wagons, zoals Pullman 2nd parlour car 'Car 349', 1st kitchen car "Falcon", 2nd kitchen car "Car 334" en 1st parlour car 'Amethyst'. Die zien er bijzonder fraai uit en zijn op zich redelijk geprijsd (rond de 16-18 pond). Kleinserie fabrikanten maken inmiddels ook binnenverlichting voor dergelijke wagons (leve de LED verlichting!). Verder 3 Graham Farish goederen wagentjes (wederom via Ebay UK)Ik begin inmiddels een aardige verzameling goederen wagon(netjes) te krijgen maar merk dat ik nu van alles van era 3 t/m 5 door elkaar heb. Dus ik ga nu maar eens besluiten welk(e) tijdperk(en) ik wil gaan rijden, in elk geval wil ik authentieke treinen kunnen samenstellen. Omdat ik al het nodige GWR materiaal heb, toch maar besloten om een GWR lokje aan te schaffen. De keuze is gevallen op een nieuwe 94xx Tank Engine van Graham Farish. Een historisch moment, want dit is de eerste nieuwe (dwz nieuw gekochte lokomotief) in mij hele modelspoor carrière (afgezien van een lok in een startset)! Maar voor 46 pond kan ik me dat wel veroorloven.De lok zelf ziet er erg goed uit, rijdt uitstekend, ik moet alleen nog de onderzijde van het chassis zwart maken, het metaal is nu wel erg glimmend. Helaas is de foto niet erg scherp Voorlopig rijden deze treintjes nog op mijn nog in aanbouw zijnde duitse baantje rond. Het gaat nog wel even duren voordat ik aan een Engelse module baan begin. Kan ik alvast rolling stock verzamelen Rob
@Ben,Ik schaam me zeker niet voor die wagons, ze zijn erg fraai en je vraagt je soms af hoe ze het kunnen maken op schaal N. Maar die van Bachmann op schaal 00 zijn zo gedetailleerd, daar wordt je stil van. De prijzen zijn zeker een hele prettige bijkomstigheid van Engels modelspoor, ik vermoed dat het te maken heeft met produceren in China en grotere oplages, dat laatste is maar een veronderstelling. Ik heb geen idee hoe `groot` Engels modelspoor is in vergelijking met bijv. Duitsland of de VS. Voor locomotieven kan ik me tot op zekere hoogte voorstellen dat de engesle goedkoper zijn, omdat ze minder complex zijn om te produceren. Maar dat gaat niet op voor coaches, die zijn net zo eenvoudig (of complex) als duiste, terwijl ze toch 25 % goedkoper zijn (wisselkoersen al verdiconteerd). Toch het China effect?Als je het leuk vindt de baan te volgen, maak ik wel een apart draadje in een andere rubriek. Het gaat alleen niet zo snel als sommige andere banen die ik langs zie komen.BTW, grappig dat je via jouw bijdragen weer in aanraking komt met een mij verder onbekend fenomeen, namelijk de boottreinen. Wat ik me afvroeg, gingen die wagons ook de boot op, of bleven die in Engeland resp. op het continent? Rob