Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

La Fabrique (1:87, 0,16m2) door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:03:49
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 12:03:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door MaraNCS
Vandaag om 12:02:55
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:57:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
Vandaag om 11:48:10
Het betere bochtenwerk door Ronald Halma
Vandaag om 11:47:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Harryku
Vandaag om 11:36:38
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Ric
Vandaag om 10:50:20
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:29:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:12:38
LS Models 2024 door Dennis1984
Vandaag om 10:09:54
h0 diorama USA “The Paintshops” door meino
Vandaag om 10:05:20
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door gdh
Vandaag om 10:02:43
Einde Koemo ballast ??? door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:56:39
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 09:29:39
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Servé
Vandaag om 07:46:32
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:14:29
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Corné81
Vandaag om 06:07:34
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Aachenau West door MichielB
19 april 2024, 18:48:39
  

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 2859728 keer)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18015 Gepost op: 26 april 2021, 23:13:44 »
Er is voor spoor 0 een nieuwe batch Heljan Mk1 rijtuigen uitgekomen in latere uitvoeringen:
TSO (Tourist Second Open), SK (Second Corridor), BSK (Brake Second Corridor) & FK (First Corridor) rijtuigen in Network SouthEast.
TSO, BSK, RMB (Restaurant Miniature Buffet), FK & BG (Brake Gangwayed) rijtuigen in Intercity.
TSO, FK & BSK rijtuigen in Regional Railways.
TSO, SK, BSK, FK, RMB and BG rijtuigen in BR blue and grey.
GUV (General Utility Van) in BR maroon, BR blue, BR 'Express Parcels' blue, BR 'Motorail' blue & grey, Intercity 'Motorail' and Network SouthEast.


Foto © hattons.co.uk.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 26 april 2021, 23:29:05 door St00mboy »

GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2075
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18016 Gepost op: 27 april 2021, 07:06:02 »
Ik heb bij Hattons een aantal Hornby pre-orders uitstaan. Inmiddels zie ik dat het betreffende materieel bij andere leveranciers al bijna of helemaal uitverkocht is, maar ik hoor of zie niets. Daarom heb ik nu maar eens naar de status van mijn bestelling gevraagd. Ik ben benieuwd, want toen Bachmann niet meer aan Hattons leverde werd er ook niets tegen de klanten gezegd die op hun bestelling zaten te wachten.

Leen.

Ik ben benieuwd of je een antwoord krijgt, en wat dat antwoord dan is. Ik begin langzamerhand toch te overwegen om mijn pre-order voor de R&H 88ds te cancelen en ergens anders te plaatsen. Suggesties voor een andere leverancier? Rails doet ook ook al geen Hornby meer, dus daar kan ik ook niet terecht.

Groeten,
Gerard

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18017 Gepost op: 27 april 2021, 12:07:31 »
@Gerard,
Ik zou ze gewoon mailen wat de status is. Hornby zelf heeft het meeste nog op voorraad en boven de £150 heb je gratis verzending. Het schijnt dat ze zich opnieuw inzetten voor directe verkoop om een maximale opbrengst te krijgen. Een argument zou kunnen zijn dat de vervoersprijzen enorm gestegen zijn door het gebrek aan containers. Dat zei iemand die in de containerbranche werkt. Verder kun je misschien nog terecht bij Kernow, die hebben hoge verzendkosten maar zijn heel betrouwbaar. Je betaalt dan geen VAT, maar krijgt bij aankomst de rekening van de BTW plus €13 inklaringskosten.

@Allen
Geloof het of niet, maar ik kreeg zojuist een mail van Hattons dat ze een van mijn drie orders niet kunnen processen vanwege de credit card gegevens in mijn account. Af en toe krijg ik inderdaad dat mailtje, terwijl ze al minstens 10 bestellingen met diezelfde gegevens gewoon verwerkt hebben. Ik heb met stoom uit mijn oren (nou ja... ::)) netjes geantwoord, maar het betekent in ieder geval wel dat er voortgang in zit.

Leen.

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6091
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18018 Gepost op: 27 april 2021, 12:16:46 »
En er is ook nog de privé route. Via een Britse vriend.

Gr, Hans

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18019 Gepost op: 27 april 2021, 18:00:14 »
..............................

@Allen
.................... maar het betekent in ieder geval wel dat er voortgang in zit.

Eén bestelling zit nu in de trunk, de tweede komt in juni en van de derde zijn de leveringsdata ineens opgeschoven van april/mei 2021 naar einde 2021/begin 2022. Nou ja, die in de trunk was de belangrijkste en die kan ik nu laten komen. Maar wat zou er gebeurd zijn als ik geen navraag had gedaan?  ???

Leen.
« Laatst bewerkt op: 29 april 2021, 13:32:48 door St00mboy »

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7839
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18020 Gepost op: 27 april 2021, 22:09:51 »
De eerder vermelde Z21 vandaag binnen gekregen. Moest nog wel het IP address van de router veranderen, want die stond niet op de noodzakelijke 192.168.0.1. Kostte natuurlijk weer veel te veel tijd voordat ik daar achter was, want ik wist toen nog niet dat dat zo werkte. Maar werkt verder gewoon naar behoren. Kan ook gewoon wissels schakelen, wat in de beschrijving niet zou functioneren. Magneetwissels en servomotors, geen probleem. Zou ook raar zijn als het niet zou werken, want die worden gewoon met een DCC adres aangesproken. Lijkt me een kwestie van gebrek aan kennis van de vorige gebruiker (of de tester bij Hattons). Goeie deal dus, complete en als nieuw zijnde Z21 voor £195.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18021 Gepost op: 27 april 2021, 22:16:39 »
Nu gewoon relaxed even treintje kijken. ;) De Gresley LNER A4 is een iconische lok. In deze villum zie je opnamen genomen op diverse plekken her en der in het land op mainlines en museumbanen, waarin een A4 met zijn trein in beeld komt. Het betreft no. 60007 "Sir Nigel Gresley", no. 4464 "Bittern" en no. 60009 "Union of South Africa":

<a href="https://www.youtube.com/v/OXgdxwyBMOI" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/OXgdxwyBMOI</a>

Leen.

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1222
  • Southern....de oude dan
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18022 Gepost op: 27 april 2021, 22:28:53 »
De eerder vermelde Z21 vandaag binnen gekregen. Kan ook gewoon wissels schakelen, wat in de beschrijving niet zou functioneren.  Zou ook raar zijn als het niet zou werken, want die worden gewoon met een DCC adres aangesproken. Lijkt me een kwestie van gebrek aan kennis van de vorige gebruiker (of de tester bij Hattons). Goeie deal dus, complete en als nieuw zijnde Z21 voor £195.
Dat was ook mijn inschatting Sven! Dacht alleen later nog dat mogelijk de loconet adapter de geest gegeven zou kunnen hebben.
Maar mooi dat het werkt (y)

Grtz Gerard

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18023 Gepost op: 27 april 2021, 22:37:50 »
A1 no. 60163 "Tornado" is de stoomlocomotief die door de A1 Steam Locomotive Trust in Darlington geheel nieuw van scratch opgebouwd werd nadat de hele A1 Class in de jaren '60 verschroot was. Hij kwam in 2008 na een project van 14 jaar gereed en werd al snel een beroemdheid. In deze villum doen ze een poging om er 100 mph (161 km/h) mee te rijden. Het zit ze niet mee, maar uiteindelijk lukt het toch; ze komen tot 101,6 mph:

<a href="https://www.youtube.com/v/wAGutU3BL_U" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/wAGutU3BL_U</a>

Leen.
« Laatst bewerkt op: 27 april 2021, 22:43:18 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18024 Gepost op: 27 april 2021, 22:40:14 »
De eerder vermelde Z21 vandaag binnen gekregen. Moest nog wel het IP address van de router veranderen, want die stond niet op de noodzakelijke 192.168.0.1. Kostte natuurlijk weer veel te veel tijd voordat ik daar achter was, want ik wist toen nog niet dat dat zo werkte. Maar werkt verder gewoon naar behoren. Kan ook gewoon wissels schakelen, wat in de beschrijving niet zou functioneren. Magneetwissels en servomotors, geen probleem. Zou ook raar zijn als het niet zou werken, want die worden gewoon met een DCC adres aangesproken. Lijkt me een kwestie van gebrek aan kennis van de vorige gebruiker (of de tester bij Hattons). Goeie deal dus, complete en als nieuw zijnde Z21 voor £195.

Mooi dat hij goed werkt, Sven!  (y)

Leen.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7839
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18025 Gepost op: 27 april 2021, 23:41:50 »
Dacht alleen later nog dat mogelijk de loconet adapter de geest gegeven zou kunnen hebben.
Als dat zo is, zal ik dat waarschijnlijk nooit merken. Niet iets dat ik gebruik. Nogmaals bedankt voor de tip.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6091
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18026 Gepost op: 28 april 2021, 12:08:51 »
De weekplaat van Philip D. Hawkins wijkt af van alle eerder hier getoonde schilderijen. Deze keer geen stoomlocomotief maar een E-loc. Het is een Class 86 nr. 86244 terwijl hij vertrekt van London Euston Station.


Foto: ©️Philip D. Hawkins

Bij zo’n E-loc ben ik een beetje gehandicapt. Van SR Stoomlocs weet ik zo langzamerhand wel wat er reed. Inmiddels heb ik zelf ook een drietal diesellocs voor de Southern Region. Moet ik me voor de andere regio’s inlezen voor stoomlocs, dan geldt dit in meerdere mate voor diesellocs en E-locs uit andere regio’s, of uit modernere era’s. Maar… dat verrijkt wel de hobby.

Terug naar de Class 86. Deze werd gebouwd tussen 1965 en 1966 als standaard locomotief voor de West Coast Main Line. Ze werden gebouwd door English Electric te Newton Willows. De lijn liep van London Euston naar Manchester, Preston en Liverpool. Later werden de locs ook ingezet voor het verkeer naar Glasgow.

Niet alle locs zijn nog in actieve dienst. In ieder geval een drietal rijden als preserved loc.

De locs zijn als model beschikbaar in verschillende uitvoeringen en kleurtjes. Eerder deze week liet Hattons weten dat er weer een kersvers nieuw model beschikbaar is.

Gr, Hans

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3446
  • Mcn NSR Groningen.
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18027 Gepost op: 28 april 2021, 12:24:34 »
Het was en is mooi weer om buiten te spelen, dus.....

GWR 43xx Crew by Robbert Jan., on Flickr

43xx met zijn langverwachte bemanning, beide Modelu 3d prints.

BR unfitted Brakevan by Robbert Jan., on Flickr

Een Dapol unfitted brakevan, met Modelu 3d Guard en lantaarns.
(lantaarns zelf van verlichting voorzien.)

<a href="https://www.youtube.com/v/qtqdlCrn9Bg" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/qtqdlCrn9Bg</a>


<a href="https://www.youtube.com/v/XcWugUvFtI4" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/XcWugUvFtI4</a>


ex GWR 4144 is recent geweathered en nu geheel klaar voor dienst.

GWR 4144 weathered by Robbert Jan., on Flickr

GWR 4144 weathered by Robbert Jan., on Flickr

GWR 4144 weathered by Robbert Jan., on Flickr

Ze kwam zo uit de goederendienst en is zonder enige poetsbeurt voor een lokale
reizigerstrein gerangeerd, naja, het kan zo verkeren.


Gr,

Robbert Jan.

(PS, Hans de Class 86 is elektriek)
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18028 Gepost op: 28 april 2021, 17:46:56 »
Mooi werk, mooie baan, Robbert Jan!  (y)

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #18029 Gepost op: 28 april 2021, 19:47:55 »
De weekplaat van Philip D. Hawkins wijkt af van alle eerder hier getoonde schilderijen. Deze keer geen stoomlocomotief maar een E-loc. Het is een Class 86 nr. 86244 terwijl hij vertrekt van London Euston Station.


Foto: ©️Philip D. Hawkins

.................
De locs zijn als model beschikbaar in verschillende uitvoeringen en kleurtjes. Eerder deze week liet Hattons weten dat er weer een kersvers nieuw model beschikbaar is.

Er zijn al enige tijd 00-modellen van de AL6, later Class 86. Hornby heeft er in 1981 een in BR blue gemaakt. De lok was voorzien van de bekende Ringfield pancake motor:

Foto © hattons.co.uk

Later verscheen het model ook in diverse andere uitvoeringen, zoals deze in BR electric blue:

Foto © hattons.co.uk

Vanaf 2004 kwam er een 5-polige Ringfield motor in en vanaf 2011 een DCC-socket:

Foto © hattons.co.uk

In 2010 kwam Heljan uit met een 00 Class 86 in 5 uitvoeringen:

Foto © railsofsheffield.com.

Enige tijd geleden kondigde Heljan een geheel nieuwe Class 86 aan. Deze lok is inmiddels verkrijgbaar en in deze villum van Hornby Magazine leggen ze er alles over uit en zie je er beelden van:

<a href="https://www.youtube.com/v/sP5F2Uh4k10" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/sP5F2Uh4k10</a>

Dapol heeft voor N-spoor vanaf 2009 een Class 86 in diverse uitvoeringen geproduceerd:

Foto © hattons.co.uk

Op het schilderij van Hans is Class 86 no. 86244 "The Royal British Region" in Virgin-uitvoering te zien. Hoewel deze specifieke lok niet door de fabrikanten is gemaakt, zijn er wel loks in Virgin uitvoering van alle drie de fabrikanten. Dit is er een van Heljan:

Foto © hattons.co.uk

Hornby heeft voor 00 Mk2D, Mk2E en Mk3 rijtuigen in Virgin-uitvoering. Dit is een Mk2E:

Foto © hattons.co.uk

Dapol heeft Mk3 rijtuigen in deze fraaie uitvoering:

Foto © hattons.co.uk

Het is dus mogelijk om zowel in 00 als in N een fraaie Virgin trein samen te stellen met een Class 86 ervoor.

Op het schilderij staan naast de Class 86 links Class 90 No.90009 "The Economist" en rechts een Class 87.
Misschien kunnen we het daar morgen eens over hebben....  ::)

Als toegift nog een villum met de Class 86 op snelheid in juni 2020:

<a href="https://www.youtube.com/v/bpLQYErRlIg" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/bpLQYErRlIg</a>

Leen.
« Laatst bewerkt op: 29 april 2021, 13:39:26 door St00mboy »