Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald69
Vandaag om 12:32:31
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:32:27
NS 8400 van Werps door Gert Arkema
Vandaag om 12:10:55
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door RK
Vandaag om 12:10:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:57:48
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:55:45
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:51:28
Bouw van materieel 40 treinstellen door MathynK
Vandaag om 11:45:11
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:40:39
Frans/Belgisch H0e baantje door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:34:40
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:26:46
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:24:18
Welke TAMS decoder heb ik? door henk
Vandaag om 11:10:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door aad52
Vandaag om 10:57:15
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:49:22
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok? door Pauldg
Vandaag om 10:35:02
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 10:17:03
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 10:08:57
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 10:07:29
Mini baantje `` De visafslag`` door spoorijzer
Vandaag om 09:39:16
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 09:28:35
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Gerard
Vandaag om 09:21:30
De fabriek - Spoor 0 door spoorijzer
Vandaag om 09:05:18
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door Arjan6511
Vandaag om 09:04:01
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 08:16:54
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
Vandaag om 08:01:28
Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 02:20:13
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:28:49
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door gdh
17 april 2024, 22:26:07
  

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 2857273 keer)

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1222
  • Southern....de oude dan
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #12810 Gepost op: 09 januari 2018, 22:46:59 »
In het laatste (electronische-) nummer van BRM staat een Warley nabespreking video met beelden van die kraan, waarbij de designer wat toelichting geeft. Ziet er erg indrukwekkend uit en ik snap de prijs wel!

Gr Gerard

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6089
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #12811 Gepost op: 09 januari 2018, 22:50:46 »
@Ed,

In afwachting op het uitbrengen van Sleepers, kan gewerkt worden aan een bijpassende Brake. Deze had dezelfde blauwe kleur als de CIWL rijtuigen, maar dan met Southern Railway Sunshine Lettering.



Eerst de Stroudley coach verder afmaken. Maar in principe kan deze Ferry Brake op dezelfde manier gemaakt worden.

Gr, Hans

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #12812 Gepost op: 10 januari 2018, 11:12:01 »
Hornby heeft al vaker iets op de achtergrond laten zien en meestal brachten ze dat dan later uit.
Ik denk, mede gezien de populariteit van de Bulleid pacifics, dat deze rijtuigen een schot in de roos zouden zijn.
Ik zou even rustig wachten wat er dit jaar gebeurt en RMWeb goed in de gaten houden.

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #12813 Gepost op: 10 januari 2018, 11:13:23 »
Een GWR autocoach in spoor 0.
Heel mooi hoor!  (y)
Er komt steeds meer uit in spoor 0 en je hebt er een minder sterke bril voor nodig...  :-\

Leen.
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2018, 11:18:47 door St00mboy »

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7839
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #12814 Gepost op: 10 januari 2018, 18:54:59 »
Dat goederenrijtuig van Hornby met een assortiment aan geluiden voor £34... Dat wil ik graag zien! Veel goedkoper dan een geluidsdecoder op zichzelf? Dan worden er al een hoop gekocht alleen al om de decoder uit te slopen.

Overigens was ik een drie jaar geleden in gesprek met een werknemer van een grote producent van Engelse modeltreinen over de prijzen. Mij is toen verteld dat alle prijzen eigenlijk altijd te laag waren. Maar omdat niemand duurder wilde zijn dan de ander (typisch trekje van dit land: voor de meeste consumenten is de prijs belangrijker dan kwaliteit. Er is ook veel en veel meer armoede in Engeland dan in NL), durfde niemand de prijs drastisch omhoog te gooien. Maar toen Heljan op de UK markt verscheen, trokken ze zich niks aan van de gangbare prijzen en voeren gewoon hun eigen prijsbeleid. Lijkt me dat deze Deense fabrikant ook weinig keuze had, gezien de kosten van levensonderhoud in DK vergeleken met UK. En toen de concurrentie zag dat Heljan zeer succesvol was, was dat voor de anderen het teken stapsgewijze de prijzen te verhogen.

Nog steeds zijn veel van hun modellen goedkoper dan menig product van de Duitse fabrikanten (hoewel Piko meer in de buurt komt, denk ik), maar persoonlijk vind ik de detaillering is ook nog niet op het niveau van de Duitsers. Het niveau van puur speelgoed is nog niet helemaal ontstegen, te zien aan een compleet kale onderkant.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #12815 Gepost op: 10 januari 2018, 21:23:46 »
Toen Heljan in 2002 op de Britse markt kwam was Bachmann al een poosje bezig met het maken van betere diesels dan een Lima of Hornby diesel met pancake motor. En die waren al duurder dan die van Hornby en Lima. In het begin kostten Heljan diesels iets van £75 - 80 en dat was voor Britse begrippen flink duur. Heljan en Bachmann gaven de mensen de keuze om voor diverse types diesel een betere kwaliteit te kopen dan die van een Hornby of Lima. Ja, als jij het prijs- en kwaliteitsniveau van Hornby en Lima diesels als referentie hebt dan kun je inderdaad naar Heljan wijzen als de boosdoener achter de prijsverhogingen.
Maar overigens werden lang niet alle Heljan diesels voor dat prijsniveau verkocht, want al snel zag je ook goedkopere aanbiedingen. Een Bachmann Class 47 kostte in 2007 ca. £50 toen hij uitkwam en kort daarvoor was Heljan ook met een Class 47 gekomen, dus ga zelf maar na. Door de jaren heen zijn er genoeg Heljans voor minder dan de hoofdprijs aangeboden, zelfs nu nog. Maar niet voor de 20 of 30 pond van een Hornby/Lima met pancake motor.

Na 2002 heeft het nog jaren geduurd eer er veel veranderde. De prijzen waren al vanaf de jaren '90 geleidelijk aan het stijgen, maar de kwaliteit ook en in die zin waren er tot een jaar of 4, 5 geleden zeker geen drastische prijsverhogingen.
Voor zover ik begrepen heb zijn de prijzen de laatste jaren naast vanwege alle andere marktinvloeden vooral gestegen vanwege de gestegen productiekosten. De Chinese regering zou een paar jaar geleden hebben vastgelegd dat de levensstandaard omhoog moest en dat daarvoor het salaris van de Chinese werknemer in 2019 het dubbele zou moeten bedragen van dat in 2014. Dat is wat ik gelezen heb. Onze regeringen zijn daarin niet meegegaan.  ;)
Als het prijspeil stijgt en het te besteden bedrag niet, dan gaat er ergens iets wringen. Ik heb jammer genoeg ook meer armoede in Engeland en vooral Frankrijk gezien dan hier, dat klopt.

Nog steeds zijn veel van hun modellen goedkoper dan menig product van de Duitse fabrikanten (hoewel Piko meer in de buurt komt, denk ik), maar persoonlijk vind ik de detaillering is ook nog niet op het niveau van de Duitsers.

Over de detaillering in het algemeen kun je best een mening hebben, maar bij veel van de huidige Britse modellen vraag ik me af wat er dan nog beter aan zou moeten. Ik heb geen mening over de detaillering van Duitse modellen, maar vermoed dat ook daar betere en minder goede modellen bij zitten. Ik heb een flink aantal NS-modellen en die zijn in hun algemeenheid heus niet beter gedetailleerd dan mijn Britse modellen, op veel punten zelfs minder. Bovendien hebben de meeste anti-slipbandjes, dat is voor mij nogal een kenmerk van een speelgoedtreintje. :-\

Het niveau van puur speelgoed is nog niet helemaal ontstegen, te zien aan een compleet kale onderkant.
Kun je dat misschien nader toelichten? Hebben we het wel over hetzelfde?  ???
Ik geloof dat je nu de boel alleen maar afkraakt, en in mijn ogen is dat onterecht.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2018, 22:16:04 door St00mboy »

Merlin674

  • Offline Offline
  • Berichten: 1016
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #12816 Gepost op: 10 januari 2018, 22:23:49 »
Leen,
Uitstekende beschouwing en volledig eens. Mer name de opmerkingen van Sven over het detailniveau en de kwalificering als speelgoed vind ik moeilijk te verteren en geeft in mijn optiek blijk van onvoldoende kijk op het huidige Britse kwaliteitsniveau. Anyway, ieder zijn ding maar ik wil je complimenteren met je uitstekende verdediging van ‘onze’ Britse niche!
Ed


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #12817 Gepost op: 10 januari 2018, 22:28:32 »
Goh, klagen kan altijd. Maar de huidige modellen met vernieuwde technologie kan je idd toch niet gaan vergelijken met de Hornby/Lima met "pancakes' en Jouef modellen van zo'n 10-15 jaren terug? En met m'n Bachmann spul ben ik super tevreden. Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Paul Delcour

  • Offline Offline
  • Berichten: 244
  • Britain rules the rails...
    • Attic Junction
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #12818 Gepost op: 10 januari 2018, 22:28:46 »
Leen: hear, hear!
Attic Junction • www.train.delcour.org

Thijs1271

  • Offline Offline
  • Berichten: 1138
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #12819 Gepost op: 10 januari 2018, 22:33:05 »
Leen: Goed gesproken.

Thijs
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6089
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #12820 Gepost op: 10 januari 2018, 23:03:22 »
Op het gevaar af dat we appels en peren met elkaar gaan vergelijken, twee plaatjes. Een Hornby S15 Class stoomloc, en een Artitec NS 3737. De eerste kost ongeveer € 150,- , de tweede ongeveer € 600,-





Volgens mij kun je niet volhouden dat de eerste speelgoed is... Noch dat de tweede voor zijn prijs vier keer meer details weergeeft.

Gr, Hans

Bert Senden

  • Offline Offline
  • Berichten: 414
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #12821 Gepost op: 11 januari 2018, 08:39:34 »
Omdat ik vaker op exposities sta met mijn modellen valt mij op dat velen de Engelse merken totaal niet kennen. Ze worden hier ook totaal niet gepromoot, ook niet in de vakbladen. Jammer.
Ook het grote prijsverschil tussen de hier bekende merken en de Engelse producten is bij de meesten niet bekend. Als ik dan een paar locomotieven laat zien is de verbazing dan ook groot.

Gr. Bert.

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6089
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #12822 Gepost op: 12 januari 2018, 08:04:20 »
Naar aanleiding van een discussie met Ed, liet ik hier een bouwtekening zien van een Ferry Brake, die gebruikt werd in de CIWL boottreinen tussen Londen en Parijs.



Ik gebruik deze tekening o.a. als referentie voor de Stroudley coach die ik aan het maken ben. Maar in principe zou deze Ferry Brake op dezelfde manier gemaakt kunnen worden als die Stroudley.

Maar wat blijkt nu...? Hornby brengt reeds onder nr. R4301B een soortgelijke Brake uit. Het betreft de SR dark olive Maunsell 4-wheel passenger brake van 'C'. Deze is overigens in meerdere kleurstellingen verkrijgbaar.



Als je genoegen neemt met een afwijkende raamindeling, zou je er vrij eenvoudig een Ferry Brake van kunnen maken. Het vraagt om een ander dak en twee extra luchtopeningen op de kopschotten. En natuurlijk ook een CIWL blauw kleurtje. Maar dat is te gemakkelijk... Ik ga dit model maar eens gebruiken als extra referentie. Wij hebben er namelijk eentje.

Gr, Hans

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #12823 Gepost op: 12 januari 2018, 15:57:34 »
Sinds een jaar of twee heeft de Catawiki veiling ook een UK-modeltreinenveiling en meestal is er - volgens sommigen - niet veel mooi spul op te vinden.
Op de veiling van deze week is dat helemaal anders, er staan nu echt een heleboel mooie dingen bij, nu nog voor €1,00.  ::)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2018, 16:12:46 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #12824 Gepost op: 12 januari 2018, 16:02:46 »
@Hans

Je gaat dat ding toch zeker niet slopen.....  :-\

Leen.