Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 23:26:48
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Huup
Vandaag om 23:22:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Robert vh Prutsert
Vandaag om 23:13:34
Märklin 2025 door Edwin2121992
Vandaag om 23:11:41
Schroefkoppeling voor H0. door Edwin2121992
Vandaag om 23:09:16
Modelspoor Vereniging Nijkerk MVN Nijkerk door Train Charter Services
Vandaag om 23:03:33
Modeltreinenbeurzen door Ronald Halma
Vandaag om 22:53:56
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Ronald Halma
Vandaag om 22:52:31
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Pauldg
Vandaag om 22:24:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door T.Spat
Vandaag om 22:19:35
Verwisselen koppelingen Hamo 1205 door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:14:42
West-Brabantse modelspoordagen door HenkN
Vandaag om 21:25:38
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door De eerste Ivo
Vandaag om 21:21:20
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 21:16:39
NL cameo layout (0,26m2) door Joran
Vandaag om 20:38:07
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 20:36:29
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 20:23:16
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 20:23:03
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door wob
Vandaag om 19:43:39
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:22:16
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:17:34
Rheinburg, TP V/VI door gdh
Vandaag om 19:07:07
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Kees-Jan
Vandaag om 18:46:48
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
Vandaag om 17:57:31
PB Models, ICR-rijtuigen door Huup
Vandaag om 17:55:12
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door AP3737
Vandaag om 17:51:57
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door gtw6016
Vandaag om 17:25:44
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 17:22:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:41:37
MSC HetSpoor-ClubTentoonstelling~Niklaas-Niklaas~6+7dec.'25 door hervé
Vandaag om 15:55:00
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Het superen van het DDM & mDDM treinstel  (gelezen 62150 keer)

HenkB

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: BNLS-Werkspoor - Het superen van het DDM & mDDM treinstel
« Reactie #120 Gepost op: 17 November 2007, 12:49:09 »
Hallo Marcel,

Je moet de ramen er niet uit halen. Er zitten in totaal 10 nokjes van het dak in de kap. Deze nokjes moet je voorzichtig met je nagel opzij bewegen. Je kunt het beste 2 nokjes met je duimen opzij bewegen en voorzichtig naar boven drukken en dan zie je dat het dak een beetje loskomt en vervolkgens steek je er snel een coctailprikker onder en zo ga je verder. Ik heb dit vorige week gedaan om de pantograaf te verwisselen.

Groeten,
Henk

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 700
Re: BNLS-Werkspoor - Het superen van het DDM & mDDM treinstel
« Reactie #121 Gepost op: 17 November 2007, 14:01:59 »
@ Henk.

Er zitten 4 of 6 nokjes boven de ramen/plastic werk.
Dus ik moet ze er wel uit hebben.

Mvg, marcel
Mvg, Marcel

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 700
Re: BNLS-Werkspoor - Het superen van het DDM & mDDM treinstel
« Reactie #122 Gepost op: 17 November 2007, 14:04:04 »
Hallo,

Die stroomafnemers zijn erg slap, en bovendien scheef/krom.
Bij een wissel schieten deze te pas en te onpas omhoog.

Maar ik kan ze ook nog vast zetten.
Dus dat is niet zo spannend.

Mvg, Marcel
Mvg, Marcel

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re: BNLS-Werkspoor - Het superen van het DDM & mDDM treinstel
« Reactie #123 Gepost op: 17 November 2007, 14:11:06 »
Hallo,

Ik heb destijds er ook voor gekozen de Pantho's te wisselen omdat de originele  van Rivarossie gemaakt zijn van slap messing draad.

De keuze is toen gevallen op de pantho's van de sprinter.

groet Ad

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22608
Re: BNLS-Werkspoor - Het superen van het DDM & mDDM treinstel
« Reactie #124 Gepost op: 17 November 2007, 14:16:23 »
De alternatieven zijn altijd zo lomp.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Pascal.

  • Offline Offline
  • Berichten: 145
Re: BNLS-Werkspoor - Het superen van het DDM & mDDM treinstel
« Reactie #125 Gepost op: 17 November 2007, 14:17:31 »
Ben ik ook achtergekommen  :-|
ben met mijn blouse aan blijven hangen ,hup en jawel hoor krom :-[ :-[ :'(

Wie er nog een setje heeft liggen zou ze graag willen overnemen ::)

Gr.Pascal

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22608
Re: BNLS-Werkspoor - Het superen van het DDM & mDDM treinstel
« Reactie #126 Gepost op: 17 November 2007, 14:20:41 »
In ieder geval kan de glasinzet eruit met saté prikkers. Een stuk of 10 prikkers tussen de inzet en de wand plaatsen en dan een beetje wrikken. Het wrikken niet te gek maken natuurlijk, maar de inzet kan vrij veel hebben.
Als je er eenmaal een stuk of 20 hebt gedaan, dan krijg je de slag wel te pakken.  ;D
Sterkte.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 700
Re: BNLS-Werkspoor - Het superen van het DDM & mDDM treinstel
« Reactie #127 Gepost op: 17 November 2007, 14:27:54 »
Nou Henk,

Ik ga het dan eens proberen met heel veel sate prikkers.
Heb jij al 7/8 DDM`s gedaan?

Mvg, Marcel
Mvg, Marcel

HenkB

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: BNLS-Werkspoor - Het superen van het DDM & mDDM treinstel
« Reactie #128 Gepost op: 17 November 2007, 14:28:10 »
Hallo Marcel,

Ja, dat klopt. Ik heb de kap hier voor mij. In het middengedeelte 3 nokjes boven de ramen aan beide kanten, totaal 6. Aan de kant waar de pantograaf zit, zitten er ook nog twee en aan de bestuurderskant. Die zie je niet zo, omdat dat doorzichtige plastic er voor zit. Maar dat maakt niet uit. Als je voorzichtig dat middengedeelte loswrikt, dan laten de kop en staart van het dak ook los.

Succes,
Henk

HenkB

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: BNLS-Werkspoor - Het superen van het DDM & mDDM treinstel
« Reactie #129 Gepost op: 17 November 2007, 14:33:28 »
Hallo Marcel,

Er is nog een Henk in het spel. Maar nogmaals je moet de ramen er niet uit halen, dan ben je dom bezig. Het dak is er zo binnen 5 seconden eraf.

Succes,
Henk

Pascal.

  • Offline Offline
  • Berichten: 145
Re: BNLS-Werkspoor - Het superen van het DDM & mDDM treinstel
« Reactie #130 Gepost op: 17 November 2007, 14:50:07 »
Wie kan mij de inbouw tekening van het lichtsetje van Tom van Weert even mailen ,Tom had geen beschrijving meer .

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 700
Re: BNLS-Werkspoor - Het superen van het DDM & mDDM treinstel
« Reactie #131 Gepost op: 17 November 2007, 14:59:04 »
Hallo,

Lekker, Henk & Henk die op mij reageren, tsja dat verschil zie je niet op zo`n pc schermpje. ;D

Maar ik heb het dak eraf, zonder de ramen eruit te halen 8)
Maar heb wel de frontraam eruit gehaald, toen ging het wel.
Dat frontraam moet er toch uit voor het lichtsetje van Tom.

Mvg, Marcel
Mvg, Marcel

HenkB

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: BNLS-Werkspoor - Het superen van het DDM & mDDM treinstel
« Reactie #132 Gepost op: 17 November 2007, 15:02:56 »
Hallo Marcel,

Nou succes verder met het lichtsetje,

Henk

Pascal.

  • Offline Offline
  • Berichten: 145
Re: BNLS-Werkspoor - Het superen van het DDM & mDDM treinstel
« Reactie #133 Gepost op: 17 November 2007, 15:07:08 »
?   ???

wie kan even de tekening mailen van het licht setje

Stuur even pm voor mijn e-mail adress.

Wil van dag nog klussen  ;D  ;D  ;D

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 700
Re: BNLS-Werkspoor - Het superen van het DDM & mDDM treinstel
« Reactie #134 Gepost op: 17 November 2007, 15:53:22 »
@ pascal,

Waar ben je hem in aan het bouwen.
In de DDM of de mDDM?

Mvg, Marcel
Mvg, Marcel