Inderdaad; niet iedereen kan een baan bouwen die tot de internationale top behoort, maar als je er niet aan begint, als je te gauw tevreden bent met je prestaties en als je te snel zegt; 'zo kannie wel' , gaat het nooit gebeuren ook. En laat zien waar je mee bezig bent. Hier op dit forum bijvoorbeeld. En filter dan 90 berichten door tot je die ene vindt die je verder helpt.
De woordkeuze elite lijkt me in ieder geval voor de tentoongestelde banen niet onterecht. Want, de daar getoonde banen zijn zeer gedetailleerd en zoiets is voor de meesten velen onder ons niet haalbaar, om welke reden dan ook. Hetzij door gebrek aan tijd, geduld, vaardigheden, omdat men ook nog andere hobby's heeft of wat dan ook. Menigeen zal dit niet met me eens zijn, prima, maar voor mij geldt dat dus wel.
Ik heb de vrijdagnachtdienst gebruikt om de onderdelen te identificeren. Ik wil Erwin over een paar dingetjes nog om opheldering vragen en dan begin ik. Vandaag helaas door een migraine geveld geweest... Ondertussen aan de C5 gesoldeerd.
Ik ben dan ook voor meer workshops..Zo is er al een tijdje een man die op zijn gemakje bomen zit te maken.. Bij Eurospoor had hij ook zo'n zelfgemaakt gras plant apparaat.. ( ben even de naam kwijt )Buiten dat het informatief is, is het vaak ook prettig om het "live" te zien dan middels foto's en tekst..
Rijgedrag van de treinen is natuurlijk ook een kwaliteitscriterium, maar zoals je zelf al stelt is ook dat niet echt een punt waar bedoelde banen op scoren. Of het moet om de hoogste snelheid gaan...
Nu maak je me echt aan het lachen hoor ......Ik heb laatst van een bevriende eigenaar van een modelspoorwinkel begrepen dat een van de door jullie zo gewaardeerde banen (beter is er niet) juist bij een evenement NIET de eerste prijs kreeg omdat zijn rijdend materieel juist zo beroedreed en kreeg hierdoor de 3de prijs . De winnaar had een kwalitatief minder baanop het gebied van scenery maar reed met leuke en goed rijdende treintjes rond .De winnaar van de derde prijs was woedend omdat dat treintjes rijden eigenlijk maar niets vond .........
De Fremo-mannen die ik sprak, hadden het desgevraagd toch over 'stress, het lijkt wel werken' etc. Indertijd heb ik op Fremobijeenkomsten volwassen mannen compleet door het lint zien gaan omdat er een trein niet reed, ontspoorde, bij hun station voor het inrijsignaal stond zonder dat ze het wisten omdat de chef van het station ervóór de machinist/treindienstleider had gesommeerd om te vertrekken...
Toch wel degelijk gezien. Belgische baan tegenover onze eigen stand reed met lange treinen. En ook nog eens rustig.Kijk, natuurlijk ben ik het met Eric eens dat een baan een heel ander, mooier, aanzien heeft als landschap in elkaar over gaat. Echter module voor module kan je ook de baan bekijken en concluderen dat er in een dergelijke module baan toch hele mooie stukjes kunnen zitten.En ondanks dat er alleen een houtwerk met wat rails te zien is is wellicht wel de techniek goed te zien die erop wordt toegepast.Voor jou Eric zal dat inderdad niet voldoen, ik weet dat jij verder in de modelbouw bent, voor velen echter is dit wel voldoende. In dat opzicht dan ook: voor elk wat wils.mvg, Sander