Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Dave.......
Vandaag om 19:14:19
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Conrat door Overet
Vandaag om 19:04:10
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 18:42:05
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Frits Westers
Vandaag om 18:21:53
tandwiel lux modellbau door bellejt
Vandaag om 17:49:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door stoombr38
Vandaag om 15:13:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 08:44:29
  

Auteur Topic: RAIL 2011  (gelezen 63298 keer)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:RAIL 2011
« Reactie #120 Gepost op: 14 March 2011, 19:44:04 »
En wie moet ze weigeren dan? Wie denk je dat er aan de touwtjes trekt?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Johan Schalken

  • Offline Offline
  • Berichten: 439
Re:RAIL 2011
« Reactie #121 Gepost op: 14 March 2011, 19:49:39 »
De organisatie.. Natuurlijk draait het om geld en een stand huren levert aardig wat op voor de organisatie..
Maar als het publiek zich kapot ergert aan stands met pluche beesten, lego etc dan komt een deel van dat publiek niet meer.. dus geen inkomsten aan de kassa.. dus ook niet voor de organisatie..
En uiteindelijk zullen sommigen standhouders zeggen dat ze niet meer komen omdat de huur niet meer in verhouding staat tot de opbrengsten..

Ik heb dit zelf ondervonden toen ik met een stichting bij diverse dieren beurzen stond, het was gewoon niet rendabel meer.

Eric van Spelde

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re:RAIL 2011
« Reactie #122 Gepost op: 14 March 2011, 19:54:28 »
Nou ja, hij heeft daar wel een punt... de Speed & Designbeurs dreigde ook op een gegeven moment kapot te gaan aan 'branchevreemde' stands met opplaktattoos en damesondergoed... allemaal gericht op een eh,  'bepaald' publiek. Wie serieus bezig was met auto's, tuning en autosport die liep vervolgens met een grote boog om die show heen tot de organisatie een keer flink in de bus blies met een behoorlijk goede editie. Toch is het nooit meer geworden wat het was, want hangt de geur van bederf eenmaal om je evenement dan is het eigenlijk bijna onmogelijk om het tij te keren.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:RAIL 2011
« Reactie #123 Gepost op: 14 March 2011, 20:00:46 »
Degene die er z'n geld mee verdient zal wel gelijk hebben. Als het anders meer geld had opgeleverd, had ie het omwille van z'n salaris niet nagelaten me dunkt. Begrijp me niet verkeerd, van mij mag het ook achterwege blijven...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1236
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re:RAIL 2011
« Reactie #124 Gepost op: 14 March 2011, 20:07:21 »
Volgens mij moet de criteria zijn: zolang het modelspoor gerelateerd is.
 Dat bv ook lege en playmobil komt is dan nog te verklaren namelijk je hebt van beide ook treinen en poppetjes van playmobil passen qua formaat goed bij LGB.

Marc
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8110
Re:RAIL 2011
« Reactie #125 Gepost op: 14 March 2011, 20:08:30 »
En op de een of andere manier heb ik die man die zijn lijm probeert te slijten al op tig beurzen gezien..  ???
Gelukkig wel. Zeker nog nooit Olba lijm geprobeerd?
Verkoopt prima lijm voor de hobby. (y)
De hobby bestaat niet alleen uit treinen.
Ook scenery en hulpmideelen om alles te bouwen horen erbij.
En al die handelaren die treinen verkopen heb je toch ook wel vaker gezien. Mogen die ook niet meer komen  :-\

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5363
  • Team Mitropa - OHMB
Re:RAIL 2011
« Reactie #126 Gepost op: 14 March 2011, 20:16:30 »
Geen probleem hoor, af en toe een stand met zooi. Ik zie liever een Olba verkoper als iemand die al 5 jaar dezelfde overprijsde Lima schroot meesleept, daar heb ik namelijk meer aan. En die stand met speeltjes houdt de kinderen wel afgeleid, als bijzaken maar niet de overhand gaan krijgen.
Veel belangrijker is het niveau van de aangeboden kijkwaar: behalve een paar echt fraaie modules vond ik het deze keer teleurstellend. Waarbij de wat verwarrende opstelling er bovendien voor kan zorgen dat je zomaar een heel pad banen over het hoofd ziet, maar dat kan mede veroorzaakt worden door de indeling in meerdere hallen.
RETROBAHN A.G.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6736
  • Spaar ze allemaal.
Re:RAIL 2011
« Reactie #127 Gepost op: 14 March 2011, 20:43:37 »

 En de grote baan in die hoek, best mooi, geen lijsten boven de baan, dus goed zicht, wel te hoog voor mijn doen, en we zijn er de zaterdag 2 keer langs gelopen, en beide keren geen trein zien rijden, nou ja, bijna niet, er was ergens iemand met een lok wat aan het rangeren de eerste keer dat we langs kwamen, maar dat was het dan ook. De tweede keer was er niets te zien op de gehele baan niet.


Ik had de mazzel dat ik naast een meneer stond met een hele grote camera, op zijn verzoek werd er speciaal een treintje voorbij gereden, het duurde nog wel even, maar er reed warempel wat  ;D.

Johan Schalken

  • Offline Offline
  • Berichten: 439
Re:RAIL 2011
« Reactie #128 Gepost op: 14 March 2011, 20:49:37 »
Gelukkig wel. Zeker nog nooit Olba lijm geprobeerd?
Verkoopt prima lijm voor de hobby. (y)
De hobby bestaat niet alleen uit treinen.
Ook scenery en hulpmideelen om alles te bouwen horen erbij.
En al die handelaren die treinen verkopen heb je toch ook wel vaker gezien. Mogen die ook niet meer komen  :-\

Gr.
Eric
Nee eerlijk gezegd niet... maar op de een of andere manier zie ik zelden iemand bij zijn stand staan..

Ik zeg ook niet dat rand zaken niet toegestaan mogen worden.. het gaat mij om die groep met pluche beesten, Lego en weet ik wat voor troep die gewoon op een speelgoed beurs of verzamel beurs thuis horen..
Iemand die met allerlei gereedschap staat en meer van dat soort dingen is meer dan welkom..
Ik zou niet weten waarom "vaste" handelaren niet meer zouden mogen komen.. zolang het maar met treinen en modelbouw heeft te maken..

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re:RAIL 2011
« Reactie #129 Gepost op: 14 March 2011, 20:50:59 »
Dan had je mooi geluk. Vaak moeten de treinen dan juist stil gezet worden zodat de foto ook scherp kan worden.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6736
  • Spaar ze allemaal.
Re:RAIL 2011
« Reactie #130 Gepost op: 14 March 2011, 20:58:59 »
Zelfs dat deden ze.

Normaal treinverkeer:


Speciaal voor de camera:


T's niet helemaal scherp, maar dat ligt dan weer aan mij.


Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re:RAIL 2011
« Reactie #131 Gepost op: 14 March 2011, 21:04:32 »
Best mooie overweg  :o

Ik vind 'm zonder trein overigens mooier, maar ik kan bij voorstellen dat dit een essentieel verschil tussen een foto en een beurs is  ;)
« Laatst bewerkt op: 14 March 2011, 21:08:29 door Edgar »
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8110
Re:RAIL 2011
« Reactie #132 Gepost op: 14 March 2011, 21:11:16 »
Nee eerlijk gezegd niet... maar op de een of andere manier zie ik zelden iemand bij zijn stand staan..
Verkeerde moment langs geweest.  ;D
Normaal gesproken staat er altijd wel iemand aan de net gelijmde rubberstrip trekken om de kwaliteit te testen.
Om maar een bekende spreuk te misbruiken. Een echte modelbouwert kan niet zonder Olba  ;D ;D
En voor allerhande klusjes in huis ook prima te gebruiken. Denk maar eens aan loskomende schoenzolen.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8995
  • Hengelooo 1:160
Re:RAIL 2011
« Reactie #133 Gepost op: 14 March 2011, 22:14:22 »
als je lef had gehad had je die baan daar ter plekken af moeten kraken over die lampen als je het lef had gehad had je er zelf met een baan gestaan als je het lef had gehad dan had

Zoiets op TV had DWDD gehaald...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4227
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:RAIL 2011
« Reactie #134 Gepost op: 14 March 2011, 23:12:59 »


Off topic, maar ik denk dat ik niet de enige ben die hier het nut van een achtergrondplaat ziet, cq het gemis duidelijk ervaart.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.