... en op Weert-Budel schijnen weer treinen te rijden. Maar ik moet alles eerst zien voor dat ik het geloof.
Even een oud topic opgedoken;Gisteren las ik in de krant dit artikel .
Eeuwigterugkerend verhaal. En zoals elke keer: nee, het is niet haalbaar. Er liggen geen woonkernen van belang langs deze spoorlijn en dat is ook logisch, want de lijn is destijds aangelegd als doorgangsroute naar Duitsland, niet als spoorlijn voor lokaal vervoer. Leusden, Woudenberg: ze liggen te ver van de spoorlijn verwijderd om veel reizigers te trekken. En zo groot is dat industrieterrein niet, en bovendien moet je ook bedrijven hebben die baat hebben bij spoorvervoer. Of zit er toevallig een kolencentrale gevestigd???Ik kan me ook niet voorstellen dat er veel reizigersvervoer is tussen Rhenen/Veenendaal en Amersfoort. Er wordt nu al flink geld toegelegd op het vervoer tussen Rhenen/Veenendaal en Utrecht, terwijl daar de treinen stampvol zitten in de spits.En als alternatieve goederenroute zou het ook niet handig zijn: de goederenstromen lopen vanuit R'dam/A'dam naar Noord-Duitsland via A'foort/Bad Bentheim, of via Ut richting Arnhem/Ruhrgebied, en binnenkort over de Betuweroute. Het ontlast hoogstens het traject tussen A'dam en Utrecht een beetje, maar dan nog moet je bij Veenendaal een aansluiting maken op het drukke hoofdspoor, en vergeet ook niet al die bewoners in A'foort die vast niet zitten te wachten op goederentreinen door hun achtertuinen......
Ze denken zelfs om de lijn Uden-Veghel-Schijndel weer te gaan benutten maar dan met een lightrailachtig iets.Marc
„Als die lijn er komt, zijn wij weg!” Mevrouw Ebbers, bewoonster van een Woudenbergse spoorwachterswoning, is geen voorstander van hernieuwd gebruik van het spoortraject. „De treinen rijden dan pal langs onze voordeur.”
Daar zeg je zoiets. Wat denken jullie, zou heropening van Amersfoort-Veenendaal meer kans maken als je de betrokken gemeentes belooft dat er op zondag nooit zal worden gereden ?Is eerder vertoond, in de gemeente Goedereede, geloof ik