Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 01:11:52
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Bahnstrecke 5867 door saskia
Vandaag om 00:23:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
20 July 2025, 23:47:30
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
20 July 2025, 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
20 July 2025, 21:27:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
20 July 2025, 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
20 July 2025, 20:29:04
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
20 July 2025, 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
20 July 2025, 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
20 July 2025, 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
20 July 2025, 17:25:53
Roco Plan T door 008200
20 July 2025, 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
20 July 2025, 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
20 July 2025, 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
20 July 2025, 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
20 July 2025, 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
20 July 2025, 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
20 July 2025, 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
20 July 2025, 11:51:04

Auteur Topic: Zou Woudenberg scherpenzeel weer een station krijgen?  (gelezen 10628 keer)

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Zou Woudenberg scherpenzeel weer een station krijgen?
« Reactie #30 Gepost op: 13 June 2007, 07:59:47 »
Sja, maar dat is dan wel weer Rover, die daarover praat...

Zonder Rover en andere consumenten organisaties zouden er nog alleen treinen rijden tussen Amsterdam en Rotterdam en dan natuurlijk alleen  intercity's.... :P
Vr. groeten,
Bob

henk

• Offline Offline
« Reactie #31 Gepost op: 13 June 2007, 08:23:41 »
Er staat ook alleen maar dat de reizigers bij de betreffende gelegenheid meer dan een uur per trein onderweg waren. Dat is helaas bepaald niet onwaarschijnlijk, wat de dienstregeling daar ook over moge zeggen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Anoniem

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 13 June 2007, 10:20:23 »
Zonder Rover en andere consumenten organisaties zouden er nog alleen treinen rijden tussen Amsterdam en Rotterdam en dan natuurlijk alleen  intercity's.... :P

Mwah, ze mochten willen dat ze zoveel invloed hadden ;). Dat zou nooit rendabel zijn.

@Henk: het kan natuurlijk best zijn dat men meer dan een uur onderweg is, maar er zijn ook momenten dat alles goed gaat en het dus in 49 minuten kan. De tekst klinkt alsof elke mogelijkheid om er binnen het uur te zijn bij voorbaat niet bestaat, en daar verzet ik mij tegen. De NS voeren ook af en toe de dienstregeling wél uit ;D. Overigens kun je vast ook per auto meer dan een uur onderweg zijn (dat mis ik overigens in het artikel: als het OV de langzaamste weg is, waarom wordt er dan gezwegen over de snellere wegen? Heeft men vergeleken met een helikopter? Met een F1-wagen op een afgesloten weg? Of helemaal nergens mee?).

Maar goed, terug on-topic.

henk

• Offline Offline
« Reactie #33 Gepost op: 13 June 2007, 10:34:07 »
@Henk: het kan natuurlijk best zijn dat men meer dan een uur onderweg is, maar er zijn ook momenten dat alles goed gaat en het dus in 49 minuten kan. De tekst klinkt alsof elke mogelijkheid om er binnen het uur te zijn bij voorbaat niet bestaat, en daar verzet ik mij tegen.

Dat staat er niet en hoe de tekst op jou overkomt, kunnen ze ook niet helpen.  ;D
Rover is gewoon een actieclub die zijn best doet. Je kan het er mee eens zijn of niet, maar ik ontwaar hier een zeker vooroordeel.  :D

Gezien de huidige treinenloop op de betreffende trajecten, denk ik dat de gemiddelde reistijd per trein aanzienlijk dichter bij het uur ligt, dan bij de officiële 49 minuten.

Ik vraag me eigenlijk vooral af of er geen snellere busverbinding is te realiseren.

Anoniem

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 13 June 2007, 10:54:32 »
Het ging mij helemaal niet zozeer om die 49 minuten, maar meer om het feit dat Rover vaak (en dat is geen vooroordeel maar een ervaringsfeit) dingen roept zonder ze te kunnen onderbouwen, en daarom uit ik mijn twijfels omtrent het huidige 'onderzoek' (of 'proef' of hoe je het ook wilt noemen).
Dit (gevonden na behoorlijk lang zoeken) ziet er niet zo erg gedegen uit, allerlei toevalsvariabelen worden toegelaten, waarmee de vergelijking er per definitie al een van appels met peren is.

De snelle busverbinding lijkt me inderdaad een logischer stap, een Interlinerachtig construct zie je elders in het land ook waar er 'missing links' in het spoornet zijn (bijvoorbeeld de verbinding over de Afsluitdijk, maar ook Zwolle - Lelystad, Utrecht - Breda...). Goedkoper en flexibeler, en voor een afstand van 25 km helemaal niet oncomfortabel, zeker niet als men nog wat centjes kan vinden voor een vrije busbaan her en der.
« Laatst bewerkt op: 13 June 2007, 11:44:53 door Wesley »

henk

• Offline Offline
« Reactie #35 Gepost op: 13 June 2007, 11:48:59 »
Overigens ging het mij helemaal niet zozeer om die 49 minuten, maar meer om het feit dat Rover vaak (en dat is geen vooroordeel maar een ervaringsfeit) dingen roept zonder ze te kunnen onderbouwen, en daarom uit ik mijn twijfels omtrent het huidige 'onderzoek' (of 'proef' of hoe je het ook wilt noemen).

Het is geen proef, het is geen onderzoek, het is een actie bedoeld om duidelijk te maken dat de reistijd per ov van Veenendaal naar Amersfoort met pakweg een uur belachelijk lang is. Niet meer en niet minder.
Rover is een actieclub die nu eenmaal niet beschikt over allerlei onderzoeksfaciliteiten en hun uitlatingen dienen tegen die achtergrond te worden beoordeeld. Persoonlijk ben ik blij dat er nog ergens een club is die vanuit de reiziger wil denken.

Waar ik mee veel meer zorgen over maak is dat de conclusies van Rijkswaterstaat en andere dikke onderzoeksinstanties vaak ook op drijfzand berusten om niet te zeggen op eigen belang zijn gebaseerd. Bijt daar je tanden maar op stuk.  ;)

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #36 Gepost op: 13 June 2007, 12:03:40 »
Jo, waar heb ik dit soort discussies meer gelezen ??? Is dat niet op de site waar ze na verloop van tijd met modder gaan gooien???????

Laten we het daar over Rover en de dienstregelingen houden aub-SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

henk

• Offline Offline
« Reactie #37 Gepost op: 13 June 2007, 12:54:08 »
Daarvoor zijn Wesley en ik veel te beschaafd Sobat.  :D
Over welk forum heb je het trouwens?  Echt geen idee. ???

Het ging mij er maar om dat Rover gewoon een actieclubje is en dat je hun uitingen dus niet langs de wetenschappelijke maatlat moet leggen.
Ik denk trouwens dat die racefiets nog sneller was dan de trein.  ;D

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #38 Gepost op: 13 June 2007, 15:55:40 »
Daaraan twijfelde ik niet. ;)
De site die ik bedoel is die van OVL.
Daar wordt je soms niet goed van hoe of dat men daar met elkaar omgaat. Zeker als Rover weer eens tersprake komt.
-SK
« Laatst bewerkt op: 13 June 2007, 19:16:49 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Anoniem

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 13 June 2007, 21:17:12 »
Daarvoor zijn Wesley en ik veel te beschaafd Sobat.  :D

Inderdaad  ;D. Ik ben misschien wel de grootste voorstander van de zuivere discussie, zoals dat zo mooi heet, en Henk doet in die richting ook zeer goed zijn best  :).

Anyway, je kunt de acties van Rover inderdaad niet langs 'de wetenschappelijke meetlat leggen' (mooie uitdrukking trouwens), dat ben ik geheel met je eens. Dat betekent helaas ook dat je met hun bevindingen niet zo gek veel kunt, dat die bevindingen niet zo erg veel slagkracht hebben. En dat is op zich jammer, want het zou mooi zijn als de reiziger een organisatie 'ter beschikking' zou hebben die dat wel kon. De uitlatingen van Rover verschillen helaas niet wezenlijk van die van een individuele reiziger en hebben dus ook niet wezenlijk meer impact. Dat wilde ik aangeven ;).

amber

• Offline Offline
« Reactie #40 Gepost op: 13 June 2007, 21:47:06 »
Het is geen proef, het is geen onderzoek, het is een actie bedoeld om duidelijk te maken dat de reistijd per ov van Veenendaal naar Amersfoort met pakweg een uur belachelijk lang is. Niet meer en niet minder.

Er zijn nog ergere dingen te verzinnen: als je op de site van 9292ov kijkt en van de Clomp in Zeist naar de Kon. Wilhelminastraat in Bunnik wil, is de kortste  route nog altijd 56 minuten.  En dat voor een stuk van nog geen 4 kilometer! Hoezo het OV is een volwaardig en goed alternatief voor de auto? Zelfs lopend ben je sneller!

Ik denk trouwens dat  Rover tevens uitgaat van de standaardvertraging op de lijn Veenendaal/Utrecht en de daarbij gemiste aasluiting...Je hebt in Utrecht slechts 6 minuten en het is eerder regel dan uitzondering dat de trein 10minuten te laat is tegenwoordig....als ie al rijdt...
Melina: N-spoorbaan in aanbouw.

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 14 June 2007, 00:50:39 »
Nou volg ik deze discussie met interesse, alleen moet ik helaas opmerken dat het nog maar heel weinig met het oorspronkelijke onderwerp te maken heeft. Wellicht willen jullie het in een ander draadje voortzetten?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

henk

• Offline Offline
« Reactie #42 Gepost op: 14 June 2007, 10:16:32 »
De uitlatingen van Rover verschillen helaas niet wezenlijk van die van een individuele reiziger en hebben dus ook niet wezenlijk meer impact. Dat wilde ik aangeven ;).

Je hebt gelijk Peter. Nog slechts een kort college politicologie voor Wesley.  ;)
Wesley zou gelijk hebben als vraagstukken alleen op basis van nette discussie en argumenten werden opgelost. Maar zo werkt het dus niet. Voordat er maar aan discussie kan worden toegekomen, zal een onderwerp eerst onder de aandacht moeten worden gebracht en daarvoor is zo'n actie bedoeld. Dat werkt alleen met korte, eenvoudige boodschappen: "je doet er een uur over". Rover kan die boodschap een stuk effectiever onder de publicitaire aandacht brengen dan een enkele reiziger. Het was een regionale actie en regionaal heeft Rover bijna 100 procent gescoord, getuige de aandacht van RTV Utrecht, het AD en de lokale sufferdjes.
Nu is de politiek aan zet.
« Laatst bewerkt op: 14 June 2007, 10:31:17 door henk »

Ruud

• Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 25 November 2007, 22:42:23 »
Hoi Allemaal,

Jammer maar helaas het kan niet meer, het volgende gelezen op de website van Omroep Amersfoort en andere dagbladen:  ;)

"LEUSDEN - Gedeputeerde Staten van Utrecht gaat niet in beroep tegen het besluit van minister Eurlings om de status van 'lokaal spoor' voor de Ponlijn bij Leusden in te trekken.

De Provincie Utrecht maakte vorig jaar bezwaar, omdat zij de mogelijkheid open willen houden de spoorlijn opnieuw in gebruik te stellen.

Eurlings heeft dit bezwaar afgewezen. GS gaat daartegen niet in hoger beroep."
  ???

Groeten

Ruud

Gert Arkema

• Offline Offline
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
« Reactie #44 Gepost op: 26 November 2007, 08:27:35 »
Gelukkig! Je wordt er knap zat van als een of andere politieke hotemetoot weer es een politiek gevoelig onderwerp in de luwte van de publiciteitsstorm wil houden en maar weer het proefbalonnetjevan reactivering van Amersfoort-Rhenen oplaat.
En nu maar afwachten wat voor stormen in glazen water zen nu gaan bedenken.
groet Gert

Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.