Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Modeltreinenbeurzen door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:10:03
Project seaside Germany door Ronald Halma
20 October 2025, 23:26:48
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Huup
20 October 2025, 23:22:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Robert vh Prutsert
20 October 2025, 23:13:34
Märklin 2025 door Edwin2121992
20 October 2025, 23:11:41
Schroefkoppeling voor H0. door Edwin2121992
20 October 2025, 23:09:16
Modelspoor Vereniging Nijkerk MVN Nijkerk door Train Charter Services
20 October 2025, 23:03:33
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Ronald Halma
20 October 2025, 22:52:31
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Pauldg
20 October 2025, 22:24:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door T.Spat
20 October 2025, 22:19:35
Verwisselen koppelingen Hamo 1205 door Ferdinand Bogman
20 October 2025, 22:14:42
West-Brabantse modelspoordagen door HenkN
20 October 2025, 21:25:38
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door De eerste Ivo
20 October 2025, 21:21:20
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
20 October 2025, 21:16:39
NL cameo layout (0,26m2) door Joran
20 October 2025, 20:38:07
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
20 October 2025, 20:36:29
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
20 October 2025, 20:23:16
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
20 October 2025, 20:23:03
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door wob
20 October 2025, 19:43:39
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
20 October 2025, 19:22:16
Aachenau West door wob
20 October 2025, 19:17:34
Rheinburg, TP V/VI door gdh
20 October 2025, 19:07:07
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Kees-Jan
20 October 2025, 18:46:48
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
20 October 2025, 17:57:31
PB Models, ICR-rijtuigen door Huup
20 October 2025, 17:55:12
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door AP3737
20 October 2025, 17:51:57
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door gtw6016
20 October 2025, 17:25:44
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
20 October 2025, 17:22:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
20 October 2025, 16:41:37
MSC HetSpoor-ClubTentoonstelling~Niklaas-Niklaas~6+7dec.'25 door hervé
20 October 2025, 15:55:00
  

Auteur Topic: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)  (gelezen 15269 keer)

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #60 Gepost op: 03 April 2007, 19:14:59 »
Mooi te zien hoe subtiel langzaam de mcn de recordtrein langs het perron stil zette  ;D

neudalhausenstadbahn

  • Online Online
  • Berichten: 2912
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #61 Gepost op: 03 April 2007, 19:15:15 »
Ik denk dat ik die 574.8km/u zelf maar eens ga proberen met MSTS, en misschien wel harder ;D ;D ;D ;D.

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #62 Gepost op: 03 April 2007, 19:59:17 »
Voor de mensen die het gemist hebben of gewoon alles nog een keer willen zien.

zie hier het filmpje op de site van RTL 4.

Wat ik zelf wel een leuk detail vind, is dat ze tegenwoordig een trein niet meer volgen met een helikopter maar met een straalvliegtuig.  ;D
Dat vliegtuig is namelijk te zien ongeveer halverwege het filmpje en te horen bijna aan het eind.

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #63 Gepost op: 03 April 2007, 20:58:16 »
Wat me ook opviel is dat het niet veel uitmaakt of je een bromvlieg raakt met 120 in je auto of (toen nog) 320 in een T.G.V  :)
Dat ze de trein met een straalvliegtuig volgen lijkt me logisch. Er zijn niet veel helicopters die zo snel kunnen vliegen.
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

EdTheModeltrain

  • Offline Offline
  • Berichten: 207
  • Beginnend N-Spoor Machinist
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #64 Gepost op: 03 April 2007, 21:26:40 »
zie hier het filmpje op de site van RTL 4.

Zou iemand dit filmpje om kunnen zetten naar mpg, kan hem niet door een of ander javascript

neudalhausenstadbahn

  • Online Online
  • Berichten: 2912
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #65 Gepost op: 03 April 2007, 21:52:50 »
Dat ze de trein met een straalvliegtuig volgen lijkt me logisch. Er zijn niet veel helicopters die zo snel kunnen vliegen.
Om precieser te zijn volgensmij staat het helicopter wereldrecort nog op 386km/u, logies dat je dan die TGV niet volgt.

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4694
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #66 Gepost op: 03 April 2007, 23:38:46 »
Eerste reactie, schitterend, ik zou willen dat ik een van die drie mannekes voorin was.  ;D
Wat is de begrenzing, de eindsnelheid in de toekomst?
Over 20 jaar ben ik 65 jaar en hoop vanuit Moskou richting St Petersburg e.v. te gaan met hopelijk nog een stoomlocomotief.

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

amber

  • Offline Offline
  • Berichten: 651
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #67 Gepost op: 04 April 2007, 21:20:22 »
Er zijn niet veel helicopters die zo snel kunnen vliegen.

1 woord: Airwolf  ;D ;D

Heb de beelden op tv gezien, ziet er echt indrukwekkend uit. Zo zie je niks, zo zie je een stofwolk...
Melina: N-spoorbaan in aanbouw.

Anoniem

  • Gast
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #68 Gepost op: 23 April 2007, 12:51:58 »
In het zuiden van Spanje heb ik niets gezien, bij mijn doorreis door Frankrijk op weg naar hier echter des te meer: op alle stations die een beetje iets voorstellen (en daar valt in dit geval zelfs de veredelde halte Lannemezan onder, naast Pau, Lourdes en Tarbes ;D) wordt uitgebreid gejubeld met posters, kartonnen zuilen en weet ik veel wat meer. Sic transit gloria mundi :D. Rendez-vous over een jaartje of 10 à 15 voor de 600 per uur, bijvoorbeeld op de LGV Poitiers-Limoges die ook lekker heuvelachtig kan worden.

Toch was het nog 8 km/h te weinig om de MagLev-mythe definitief te ontkrachten...
« Laatst bewerkt op: 23 April 2007, 12:53:44 door Wesley »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22608
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #69 Gepost op: 23 April 2007, 13:15:33 »
Toch was het nog 8 km/h te weinig om de MagLev-mythe definitief te ontkrachten...

Mythe? Als die maglevclub net zoveel tijd, energie en geld aan prestigieuze snelheidsprojecten zou besteden, dan had het ding al lang de geluidsbarrière doorbroken.
Maar zo slim zijn ze niet of ze zijn slim genoeg om te beseffen dat ze met die betonnen zooi toch aan een hopeloos project bezig zijn.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Anoniem

  • Gast
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #70 Gepost op: 23 April 2007, 13:40:41 »
Gelukkig doen ze dat niet, dat tijd, energie en geld besteden, zodat de conventionele rail-spoorstaaftechnologie de ruimte krijgt om te bewijzen dat het net zo hard kan gaan als de MagLev in de huidige status quo ;D. En inderdaad, MagLev = betonnen zooi = hopeloos project 8).