Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Ronaldk
Vandaag om 21:31:18
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 18:21:13
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37
  

Auteur Topic: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)  (gelezen 14784 keer)

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #60 Gepost op: 03 April 2007, 19:14:59 »
Mooi te zien hoe subtiel langzaam de mcn de recordtrein langs het perron stil zette  ;D

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #61 Gepost op: 03 April 2007, 19:15:15 »
Ik denk dat ik die 574.8km/u zelf maar eens ga proberen met MSTS, en misschien wel harder ;D ;D ;D ;D.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #62 Gepost op: 03 April 2007, 19:59:17 »
Voor de mensen die het gemist hebben of gewoon alles nog een keer willen zien.

zie hier het filmpje op de site van RTL 4.

Wat ik zelf wel een leuk detail vind, is dat ze tegenwoordig een trein niet meer volgen met een helikopter maar met een straalvliegtuig.  ;D
Dat vliegtuig is namelijk te zien ongeveer halverwege het filmpje en te horen bijna aan het eind.

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #63 Gepost op: 03 April 2007, 20:58:16 »
Wat me ook opviel is dat het niet veel uitmaakt of je een bromvlieg raakt met 120 in je auto of (toen nog) 320 in een T.G.V  :)
Dat ze de trein met een straalvliegtuig volgen lijkt me logisch. Er zijn niet veel helicopters die zo snel kunnen vliegen.
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

EdTheModeltrain

  • Offline Offline
  • Berichten: 207
  • Beginnend N-Spoor Machinist
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #64 Gepost op: 03 April 2007, 21:26:40 »
zie hier het filmpje op de site van RTL 4.

Zou iemand dit filmpje om kunnen zetten naar mpg, kan hem niet door een of ander javascript

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #65 Gepost op: 03 April 2007, 21:52:50 »
Dat ze de trein met een straalvliegtuig volgen lijkt me logisch. Er zijn niet veel helicopters die zo snel kunnen vliegen.
Om precieser te zijn volgensmij staat het helicopter wereldrecort nog op 386km/u, logies dat je dan die TGV niet volgt.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4695
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #66 Gepost op: 03 April 2007, 23:38:46 »
Eerste reactie, schitterend, ik zou willen dat ik een van die drie mannekes voorin was.  ;D
Wat is de begrenzing, de eindsnelheid in de toekomst?
Over 20 jaar ben ik 65 jaar en hoop vanuit Moskou richting St Petersburg e.v. te gaan met hopelijk nog een stoomlocomotief.

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

amber

  • Offline Offline
  • Berichten: 651
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #67 Gepost op: 04 April 2007, 21:20:22 »
Er zijn niet veel helicopters die zo snel kunnen vliegen.

1 woord: Airwolf  ;D ;D

Heb de beelden op tv gezien, ziet er echt indrukwekkend uit. Zo zie je niks, zo zie je een stofwolk...
Melina: N-spoorbaan in aanbouw.

Anoniem

  • Gast
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #68 Gepost op: 23 April 2007, 12:51:58 »
In het zuiden van Spanje heb ik niets gezien, bij mijn doorreis door Frankrijk op weg naar hier echter des te meer: op alle stations die een beetje iets voorstellen (en daar valt in dit geval zelfs de veredelde halte Lannemezan onder, naast Pau, Lourdes en Tarbes ;D) wordt uitgebreid gejubeld met posters, kartonnen zuilen en weet ik veel wat meer. Sic transit gloria mundi :D. Rendez-vous over een jaartje of 10 à 15 voor de 600 per uur, bijvoorbeeld op de LGV Poitiers-Limoges die ook lekker heuvelachtig kan worden.

Toch was het nog 8 km/h te weinig om de MagLev-mythe definitief te ontkrachten...
« Laatst bewerkt op: 23 April 2007, 12:53:44 door Wesley »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22502
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #69 Gepost op: 23 April 2007, 13:15:33 »
Toch was het nog 8 km/h te weinig om de MagLev-mythe definitief te ontkrachten...

Mythe? Als die maglevclub net zoveel tijd, energie en geld aan prestigieuze snelheidsprojecten zou besteden, dan had het ding al lang de geluidsbarrière doorbroken.
Maar zo slim zijn ze niet of ze zijn slim genoeg om te beseffen dat ze met die betonnen zooi toch aan een hopeloos project bezig zijn.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Anoniem

  • Gast
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #70 Gepost op: 23 April 2007, 13:40:41 »
Gelukkig doen ze dat niet, dat tijd, energie en geld besteden, zodat de conventionele rail-spoorstaaftechnologie de ruimte krijgt om te bewijzen dat het net zo hard kan gaan als de MagLev in de huidige status quo ;D. En inderdaad, MagLev = betonnen zooi = hopeloos project 8).