Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 17:58:52
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Arjan6511
Vandaag om 17:53:07
C12c rijtuig door roco
Vandaag om 17:49:07
De prachtige reeksen van Bemo door Hasenwald
Vandaag om 17:42:08
Palisade Canyon door Robert vh Prutsert
Vandaag om 17:39:38
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 17:34:46
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door MOVisser
Vandaag om 17:29:14
Project seaside Germany door Scratchbuilt
Vandaag om 17:10:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Spelfaut
Vandaag om 16:10:12
Leubachtalbahn door einte
Vandaag om 15:55:48
Een leuke vrachtwagen door Peter45
Vandaag om 15:40:32
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:38:11
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
Vandaag om 15:28:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:21:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:08:57
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 14:26:28
Au bord de la Cèze door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:52:31
Bauarbeiten im gange door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:47:24
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Huup
Vandaag om 13:26:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 13:06:40
Ketelwagens, welke hebben jullie? door KNed
Vandaag om 12:27:57
Seinschakelaar door Trein033
Vandaag om 12:08:49
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Hennie
Vandaag om 11:26:32
Led schakeling ed. door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:16:01
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
05 October 2025, 22:35:03
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
05 October 2025, 21:05:09
NS-1000 in spoor-1 door daempfer
05 October 2025, 20:42:19
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
05 October 2025, 17:49:16
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
05 October 2025, 17:32:31
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 October 2025, 17:03:11
  

Auteur Topic: NS dreigt HSL kwijt te raken  (gelezen 12057 keer)

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:NS dreigt HSL kwijt te raken
« Reactie #60 Gepost op: 19 February 2011, 22:55:31 »
Materieel wat daar niet voor toegelaten is, een infrastructuur die daar niet op berekend is, en overwegen die helemaal niet op dat soort snelheden afgesteld zijn, erg verantwoord dan...  ::)
De Flevolijn heeft geen overwegen, is van zichzelf al voor 160 km/h geschikt (dus 180 rijden zal ongeveer in de veiligheidsmarges vallen) en wie zegt er dat er geen maatregelen waren genomen (buitendienststelling bijvoorbeeld)?

Richey

  • Offline Offline
  • Berichten: 1045
Re:NS dreigt HSL kwijt te raken
« Reactie #61 Gepost op: 19 February 2011, 23:03:28 »
Volgens mij heeft hij daar inderdaad wel meer proefritten ed gereden, ook met hogere snelheden...
Juist vanwege de weinige stations en het ontbreken van overwegen maakt dit het hier zo geschikt voor.

wvdm

  • Gast
Re:NS dreigt HSL kwijt te raken
« Reactie #62 Gepost op: 19 February 2011, 23:59:57 »
Hallo,

Even een antwoord op Rick zijn vraag.
Quote Rick: Wat wil je hier nu mee zeggen? Dat de Fyra niet 'HSL-trein' genoemd mag worden omdat andere treinen ook zo snel kunnen rijden? Unquote

De HSL rails gebruikt "gewone" rails met de zelfde spoorbreedte als alle andere rails ergens anders. De Fyra is wel een HSL en als die op de HSL spoorlijn rijdt of de Thalys dan pas is de nieuwe spoorlijn een HSL spoorlijn.

Citaat van mij: Met een formule 1 raceauto kan je rijden op gewone straten.
Citaat  Rick: Maar dat is voor zover ik weet niet toegestaan.  ;D
O, maar ik heb nog nooit gehoord, dat de coureurs in Monaco bekeurd werden. ;D

Groetjes
Wil

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4070
Re:NS dreigt HSL kwijt te raken
« Reactie #63 Gepost op: 20 February 2011, 03:11:21 »
De Flevolijn heeft geen overwegen, is van zichzelf al voor 160 km/h geschikt (dus 180 rijden zal ongeveer in de veiligheidsmarges vallen) en wie zegt er dat er geen maatregelen waren genomen (buitendienststelling bijvoorbeeld)?
Ik kan op de A2 gerust 180 rijden, toch mag ik dat niet en dien ik mij gewoon aan de maximum snelheid te houden. Feitelijk niks anders.
Daarnaast geeft de schrijfstijl van de poster me niet het vermoeden dat het een officieel geplanned gebeuren was...