@rene w, Ik werk op de communicatieafdeling bij ProRail. Het nummer van het SMC stond overigens op een sticker de AHOB met nog meer gegevens als geocode, ovw-nummer e.d.. Maar een deel van de AHOB's is van zulke stickers voorzien. Overigens wil men deze nummers verwijderen omdat het beter is dat bij een (echte) verstoring men 112 belt.Maarten
Hoera, gelukkig is alles volgens de voorschriften verlopen. Dat die fietsers ondertussen echt niet snappen waarom dat ding staat te toeteren, is natuurlijk jammer maar helaas.
Ja, dan doe je de flippers voor je ogen
Staat te toeteren?Lees de aanwijzing.
Ik was benieuwd naar wat voor werkmachines ingezet werden tijdens de werkzaamheden op het traject Maastricht-Heerlen en ging kijken zo om een uur of 02.30uur in de ochtend(nacht van 12-2/13-2). Toevallig ook over linker spoor was de kettinghor trein van strukton onder weg naar het werkterrein Maastricht/bunde.Helaas filmpje mislukt te donker,maar de struktonloc had zijn rode rangeer lampen aan,dus opvallen deed hij zeker. Het gekke was bij de overweg sprong een strukton medewerker uit de loc en rende naar de overweg en sloot 2 kabels op de rails aan,terwijl de machinist de overweg aanreed.Het duurde lang voordat de overweg reageerde en sloot,uiteindelijk nadat de trein de overweg voorbij was heeft het ruim 12 minuten geduurd voordat de overweg weer open ging.Dus ik vindt het wel vreemd dat zon overwegen dan niet met de hand gesloten kunnen worden,ook in dit geval van de 1312.
....... Ik werk op de communicatieafdeling bij ProRail.........
En dan zo'n overdreven en misleidende topictitel bedenken !Volgens mijn idee, is alles netjes volgens de regels verlopen. Er was absoluut geen gevaarlijke situatie.Zolang de overweg niet in werking is getreden, mag je er gewoon overheen lopen/rijden, dus ook als de trein er pal voor staat.
@Thom, met de buffers ruim op de open overweg, dat mag dus weer niet........
Volgens mij heeft een spoorwegvoertuig ten alle tijden voorrang op een overweg. Ook bij een open Ahob, immers heeft die gewoon voorrangsignalering dmv andreaskruizen, en op een onbewaakte overweg met andreaskruizen geef jij het spoorwegverkeer tochook voorrang
Dacht al ik zie niks meer
Volgens mij heeft een spoorwegvoertuig ten alle tijden voorrang op een overweg.