Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dordrechtse Dwarsliggerwagens door gtw6016
Vandaag om 18:10:54
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 18:03:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
Vandaag om 17:40:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 17:35:34
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 16:22:52
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
  

Auteur Topic: Gouda in H0  (gelezen 643929 keer)

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re:Gouda in H0
« Reactie #1440 Gepost op: 28 October 2011, 10:48:14 »

Ed, je gaat toch niet als je Gouda helemaal nabouwt het station van Delft neerzetten? Dan wordt het een fantasiebaan en dat is niet de opzet van deze baan volgens mij. Ik snap jouw redenering daarin totaal niet.

Bernd heeft volgens mij al de beelden die in het station staan als model klaarliggen voor het stationsgebouw.


Sander
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re:Gouda in H0
« Reactie #1441 Gepost op: 28 October 2011, 12:01:20 »
Hoeft ook Sander, Ed zei toch dat het maar een hersenspinsel was.....
Jeroen

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re:Gouda in H0
« Reactie #1442 Gepost op: 28 October 2011, 13:04:34 »

Ik snap dat het een hersenspinsel is, maar ik vind het wel een aparte ;D
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4218
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:Gouda in H0
« Reactie #1443 Gepost op: 28 October 2011, 13:18:47 »
Met hersen 'spinn'sel heeft-ie het wel juist uitgedrukt denk ik, met dat woord kan zeker Bernd het goed plaatsen.... ;D
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Anoniem

  • Gast
Re:Gouda in H0
« Reactie #1444 Gepost op: 28 October 2011, 13:21:38 »
;D

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re:Gouda in H0
« Reactie #1445 Gepost op: 29 October 2011, 00:57:57 »
Zo, naar een dag vechten tegen allerhande dingen moet ik nu met leven, dat het dit jaar niet gaat lukken. Er was simpel weg niet de tijd om alles klaar te bekomen :-\ Vanmorgen om 9 uur in de vereniging willen beginnen, maar de lokale energiebedrijven hadden de stroom af geschakeld tot 12 uur. In deze tijd niet veel kunnen doen, dan lekker door gewerkt tot 18 uur en begonnen met testen en dan tegen enorme problemen aangelopen. De nieuwe Bezetmelders doen het niet erg goed op mijn Loconet, waar ik al eerder mee last had. Om nog rijden te kunnen, dan besloten alles door te verbinden. Nu zitten wie met een giga schaduwstation met ruim 40 sporen doorverbonden tot 2 lange sporen, zonder bezetmelding en relais,...  Heel triest, eens kijken hoe wij hiermee kunnen omgaan vandaag,...

Groet

Bernd
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Gouda in H0
« Reactie #1446 Gepost op: 29 October 2011, 01:12:00 »
Misschien iets lenen uit de software-branche dat momenteel 'hip' is? Agile development, en dan met name de incrementele releases. Oftewel, bouw iets, test dat het goed werkt en vervolgens naar het volgende kleine beetje.

Vooropgesteld dat dit in jullie specifieke geval ook zou werken, natuurlijk.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Ed van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re:Gouda in H0
« Reactie #1447 Gepost op: 29 October 2011, 06:35:31 »
Mijn redenatie was eigenlijk je station Delft goed kwijt kan bij zo'n mooi en groot baanplan.
En ja Sander, ik begrijp natuurlijk ook wel dat Bernd Gouda compleet nabouwt inclusief stationsgebouw ;)
Zoals eerder al geschreven en beaamd, het was maar een hersenspinsel hoor ;D

Thurbo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1083
  • Avatar pic: GTW 2/6 Thurbo (CH)
Re:Gouda in H0
« Reactie #1448 Gepost op: 31 October 2011, 16:42:00 »
Hoe was de opendag ?
Arthur alias Thurbo
H0 2-rail # Roco Multimaus # s88XpressNetIF # S88SD16-N # IBM Pc # Raspberry Pi 2b # iTrain # GBM Boost + GBM16T OpenDCC BiDiB # D&H Programmer.

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re:Gouda in H0
« Reactie #1449 Gepost op: 02 November 2011, 13:06:03 »
Ik zal vanavond een verslag neerzetten, helaas nog zonder plaatjes...
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4517
Re:Gouda in H0
« Reactie #1450 Gepost op: 02 November 2011, 14:21:49 »
Iedereen mag toch in zijn / haar beleving bouwen. Hoe je het noemt of hoe het eruit ziet maakt niets uit. Als je er zelf maar tevreden over bent.
Andre
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re:Gouda in H0
« Reactie #1451 Gepost op: 03 November 2011, 09:06:50 »
Helaas nog geen tijd gehad, maar hier al een videotje van sebastian...
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re:Gouda in H0
« Reactie #1452 Gepost op: 03 November 2011, 09:27:57 »
Daar zitten lange treine bij, Bernd, vooral die eerste,  woow, gaaf.   (y)
Jeroen

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:Gouda in H0
« Reactie #1453 Gepost op: 03 November 2011, 12:05:21 »
Leuk, vooral die realistisch samengestelde treinen! volgens mij kun je dat wel aan Bernd overlaten  (y) Zie geen beelden van "Gouda" heeft de baan nog wel gereden? De melding over alle problemen met bezetmelders heeft mij doen besluiten nog maar een jaartje te wachten met mijn bezoek....

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re:Gouda in H0
« Reactie #1454 Gepost op: 03 November 2011, 20:29:50 »
Zo, nu de nodige tijd een verslagje neer te zetten. Gouda is wel op gereden, dit kan je zien op het video van sebastian  ;), maar ik kan je helemaal verstaan Floris...

Ik begin met een soort prolog, hoe de dingen gelopen zijn. Begin van het jaar ben ik gestart met de nodige ombouw van de schaduwstation Utrecht, tot aan deze tijd zijn er aardig vertragingen opgelopen. Het probleem was simpelweg de tijd, die er niet was. Dus enkele dingen kunnen overdragen aan anderen, maar ook zelfs nog genoeg aan te doen gehad. Ik had de beslissing genomen bij de nieuwbouw nog enkele nieuwe elektronica in te bouwen. De testen met deze elektronica waren al gedaan, maar in de grote periferie van de baan kamen alsnog problemen. Zo een maand voor de tentonstelling had ik de idee, dat het nu kan doorgaan met de nieuwe elektronika en de problemen opgelost zijn. Dus een weekje doorgewerkt en de schaduwstation af gemaakt, maar ik liep weer problemen tegen. Donderdag avond was de kans er dat ik op vrijdag kan testen, dus relatief vroeg naar bed. Op Vrijdagmorgen vroeg naar de club aangekomen en totaal verbaasd gewest als de lokale infra-bedrijf de stroom had gekapt voor de vereniging en enkele andere huizen. Dus de hele morgen niet kunnen werken. Tegen middag dan toch weer kunnen beginnen met het einde in zicht... Tijdens de testen hadden wij weer grote problemen, omdat er de electronica blijkbaar met mijn heel groot loconet niet goed communiceert. Wij hadden al lang problemen met het loconet, maar wij hadden gedacht deze problemen opgelost te hebben met een Loconet-Pullup en Spanningssupplys...
Naar een anti-frustatie-biertje dan een oplossing bedacht, maar er was niet achtertekomen, dus naar een pragmatisch oplossing gezocht: Wij hebben dan de 40 sporen schaduwstation kortgesloten tot een 2 sporig hoofdstuk met enkele overbrugde relais en een tiental vast gezetst wissels. Niet mooi, maar het had gewerkt,...

Naar een heel korte nacht dan naar de gemeenschappelijk ontbijt van de club gegaan. Ik had de plan in de nacht nog iets uitgewerkt. Zo was het mogelijk met 15 treinen te kunnen rijden, dit is eigenlijk wat minder, maar het is voor de doorsnede bezoeker nog goed te doen, voor de mensen die moeten bedienen wel wat zaai... Wij hadden het jaar over al wat treinen voorbereidt zo dat de bezoeker wat te zien heeft, de Autotrein of de lange kolentreinen... Belden heb ik helaas niet kunnen doen, omdat ik simpel weg geen tijd had. Ik ben nog op de zoek... Naar de eerste dag nog wat kleinen aanpassingen gedaan te hebben, was de zondag dan een heel groot succes. Geen problemen meer met de baan en simpel rijden dan! De baan had inmiddels ook al wat landschap bekomen, dit was de werk van mijn vader, deze zal ik nog eens gaan bespreken. Eigenlijk is het een groote succes en de problemen leveren genoeg werk voor het volgende jaar op, maar dit is hobby ;D

Groot dank voor al aan Albert, Dominik, de Sebastians en mijn vader

Groet

Bernd
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008