Aber leider kann ich noch nicht in Niederländisch schreiben, lesen kann ich es recht gut.
Als Bernd nou gewoon Duits schrijft, en wij gewoon Nederlands... zou dat niet veel eenvoudiger zijn? ;)yep.
op de lijn naar Alphen aan de Rijn rijden nu ook nog de plan V's.Tot voor kort was dat inderdaad het geval. Sinds 10 december rijdt er planmatig geen Plan V meer op Gouda-Alphen, de spitstreinen serie 19500 worden nu gereden met SGM-II.
Ik begrijp uit je verhaal dat het lange recht baanvak tussen de houten schragen al schaduwstation is, is dat niet zonde van al die rijlengte, en hoe ga je de ingang vanuit je wisselstraat daarnaartoe camoufleren ?
@ Gouda, Bunnik ist sehr interessant für mich. Vielleicht kann man Fotos vom Innenhof und den ladegleisen bekommen? Das wäre super!
Leuk om te zien dat Gouda wordt uitgebeeld. ZO te zien is er niet heel veel ruimte voor scenery.
Verder over die chaos, bij de beste bouwers is het vaak de grootste puinhoop in de "werkplaats" ;) (omdat ze zich meer bezig houden met het product dan met de omgeving)
@fizzy kun je op jouw draadje van jouw baan niet foto's plaatsen van jouw matrieel. Want volgens mij is dat schitterend. Wat als ik me niet vergis had je ook nog philotrain 1200 enz.
...
Komend weekend graag de ACTS combinatie. ;D
Gebruik jij tillig rails?
Wow, wat een eind.... Trein zou ik graag een x hier in gouda spotten. Wat is de dienstregeling ? ;D
Ich weiß nicht genau, was du mit dienstregeling meinst?
Viel Spaß beim Zählen ;D
Een schrale troost: jij hebt waarschijnlijk de Spongebob 1 niet. ;)
Ok, mit schwarz/roter ACTS/Vos logistics oder mit Blauer/oranger ACTS?
De blauw-gele 6500 en Trix 1200 graag. :D
@robbert marklin zou toch alleen de r4c maken.
Volgens jaar de andere...
Veder komt de G1206 van Mehano (ACTS,ERS,Rail4Chem) maar komt Marklin ook met de G1206 (ACTS,Rail4Chem,Veolia).
...es gibt noch verrücktere Personen als mich...Maar het kan nog veel gekker... ;D ;)
]...Als ik mijn spoordijk heb zal ik eens goede foto's maken...
Geweldig, echt waar!
Ik heb helaas geen geld genoeg voor die Philotrains :'( en had ik het wel dan weet ik niet of ik deze aan 1 treintje zou uitgeven. maar ze zijn prachtig om te zien.
@Geoffrey, Es sind keine Philotrain Loks, umlackierte Trix 1211er...
Bernd
Damit man einen kleinen Lohn für die ganze Arbeit hat, haben wir noch einen kleinen Zug über den schon bestehenden Teil fahren lassen.
Eigenlijk moet er nog 1tje bij, maar met 2 of 1 voor een lege Kolentrein kan natuurlijk ook.???
P.S. ik zie net dat je wagens soms leeg zijn of soms vol, waarneer ga je de lege vol maken of de volle wagens leeg maken ?
@robbert, nur der erste Kuppelwagen ist leer, der Rest der Wagen ist gefüllt mit Kohle. Vielleicht sieht man es auf dem Bild einwenig schlecht..
Bij kolentreinen in de eerste wagen ook gewoon geladen. Klik. (http://www.youtube.com/watch?v=sQYpPEiWYa4)
Bernd, kan ich mahl vorbei kommen?
Kees-Jan
Mal sehen, ob Roco auch eine Erzwagen Aktion starten wird
BITTE BITTE mehr foto's von der plan u auf gouda in ho
...
... de sporen richting Rotterdam eindigen nog in stootblokken. Binnen 4 weken moet dit, door de muur, naar de schaduwstation-ruimte ( ca 2 x 5 M :o )
...
...8,50 meter!...
...mal sehen ob er dieses Jahr noch fertig wird...
Ich habe beschlossen, alle 1:100 Fahrzeuge zu verkaufen. Also ist es so auch geschehen. Tut ein wenig Schmerzen, aber ich denke 1:87 setzt sich durch.....
Heel moedig Bernd! Persoonlijk heb ik die stap nooit durven nemen. Te veel herinneringen aan dat soms wat verouderde spul.
Maar heb je nu niet een chronisch tekort aan treinstellen voor Gouda?
mvg,
Gert
Nou dan wordt het tijd voor een 1/87 vlaflip en plan V/T anders blijven de Preisers wel erg lang in de kou staan (en wij ook).
Maar helaas ontbrenken nog enkele fotos van deze twee bruggen over de Ringvaart.
Kan mij iemand met deze fotos helpen?
heel het station gaat op de schop en wordt vernieuwd tot een station, met bioscoop en andere uitgaansgelegenheden.
(http://www.gouda-h0.de/forum/IMG_0030.JPG) (http://www.gouda-h0.de/forum/IMG_0030.JPG)
(http://www.gouda-h0.de/forum/IMG_Gouda_03.JPG) (http://www.gouda-h0.de/forum/IMG_Gouda_03.JPG)
klik hier (http://www.gouda-h0.de/forum/IMG_Gouda_03.JPG)
Is er een system voor de getal in de witte plek?
@ Bernd: Als je het niet op prijs stelt, moet je mij maar even een PB sturen of het even melden! ;D ;)Ik heet geen Bernd, maar ik kan je melden dat wij het vanuit het moderatorsteam niet op prijs stellen. Als je iemand graag bijles geeft, dan graag buiten dit forum om.
Ik heb in nu weer aan de flyover te moordrecht gewerkt.
Dat is nou echt mooi! Ik ben net als Robbert een 6400 FAN!Die Machines lopen gewoon lekker zowel 1:1 als 1:87.
Mooi Bernd.
Dat zijn toch foto's van de Keerlus ruimte waar eerst die berg stenen lag?
Kees-Jan
een bier
maar hier wordt ik toch een beetje jaloers van. :)
Nou schijn ik geen kleine ruimte tot mijn beschikking te hebben, maar hier wordt ik toch een beetje jaloers van. :)
- Peter
Anders ik wel, hier valt mijn modulebaantje bij in het niet met totaal 3 zichtbare modulebakken (2x 80x60cm en 1x 120x60cm) en een fiddle yard (1x 140x20cm). ;D
mvg,
Matthijs
(http://farm4.static.flickr.com/3225/2681647947_3df5b5e2d2_b.jpg) Groet Bernd
Gistern eindelijk weer tijd voor de baan gehabt.
(http://www.gouda-h0.de/forum/IMG_1112.JPG) (http://www.gouda-h0.de/forum/IMG_1112.JPG)
klik hier (http://www.gouda-h0.de/forum/IMG_1112.JPG)
Ik heb gekoozen voor NZH-Seinen deze heb ik op een "MiniDin-Stecker" (als bij jouw tastatur - PS2) gesoldeert. Nu kan ik het sein verwijdern voor onderhoud en transport.
Is er een system voor de getal in de witte plek?
Groet
Bernd
Maar met een ICK stam nog mooier! :)
Als je een loc hebt die alleen kan trekken, heb je er dus twee nodig (die zowel beide 1700, beide 1800 of een 1700 en een 1800 kunnen zijn).
Oké, het is een beetje ingewikkeld:Of simpeler: een 1700 kan overweg met een BDs (ICRm stuurstand), een 1800 niet. Er is namelijk niets dat ervoor zorgt dat een 1800 niet zou kunnen duwen. ;) Twee locs is alleen nodig als er geen mogelijkheid is tot omlopen zoals Robin al aangeeft.
- Een 1700 kan ICRm zowel trekken als duwen.
- Een 1800 kan ICRm alleen trekken.
- Een 1700 kan ICK alleen trekken.
- Een 1800 kan ICK alleen trekken.
Als je een loc hebt die alleen kan trekken, heb je er dus twee nodig (die zowel beide 1700, beide 1800 of een 1700 en een 1800 kunnen zijn).
- Peter
Komen daar eigenlijk wel 1800-ers? :)
- Peter
(http://www.gouda-h0.de/forum/ick2.JPG)
http://www.gouda-h0.de/forum/ick2.JPG (http://www.gouda-h0.de/forum/ick2.JPG)
Een 1800 kan ook duwen, heb je slecht zo'n duitse stuurstandrijtuig nodig:....
- Een 1800 kan ICK alleen trekken.
Een 1800 kan ook duwen, heb je slecht zo'n duitse stuurstandrijtuig nodig:
;D ;D ;D
Groet
Bernd
...Mijn handen jeuken als ik de foto's bekijk...
Zo, afgelopen dagen een beetje opgelet, en 2 keer een 1800 gezien, ze komen dus in Gouda. Beide keren met icl in dienst arnhem-den haag. Meestal hangt er nog een loc achter aan de trein, maar beide keren kwam er een andere trein tussen om dat te kunnen zien. Ik heb (volgens mij, niet meer 100% zeker) de 1823 en 1834 gezien. Mocht ik de 1827 nog eens tegenkomen hier dan zal ik het melden.Ik heb afgelopen zaterdag de 1827 in gouda gezien. Het is dat ik geen camera op mijn telefoon heb (mag niet van mijn werk), anders had ik wel een fototje gemaakt
Sander
maar er is nog genoeg te doen...Nog méér?? als ik zo naar de plaatjes kijk, lijkt het wel of je van Gouda naar de Duitse grens gaat nabouwen!! Wat een baan. :o
Als je een stuurstand nodig hebt, neem dan die van Lima benelux, maak die blauw. ;)Los van dat Bernd ze te kort vind, word een Bs puur door omschilderen nog geen BDs, daar zitten de nodige duidelijk zichtbare verschillen in ;).
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_20123.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_20123.jpg)
Bernd,
Mooie wisselstraat ! Wordt dat voor een 2 x 7 = 14 sporig opstelterein of zoiets ?
Heb je misschien ook een sporenplan van je baan en ruimte ?
groet:Marnix
Ik had slechts 14 treinen op de baan
Ik red me goed alleen de gramatica ::) ::)
Het Duits is nog wel te doen ,maar de dialecten die men hier spreekt als men wat gedronken heeft ??? ??? ???
Maar nu met al die Nederlanders is het effe bijkomen.
t,is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag dat heel limburg rotterdams lult...tralalala enzovoort
eric
Voor jou hebben we hier ook nog de nodige verassingen ;D ;D ;D
Dank voor het compliment Bernd, ik ben erg benieuwd wat jij van plan bent!
Volg het met belangstelling!
Gr. Remco.
En wat komt er in dat open vak ? Een trap naar beneden ?
Helaas heb ik het belgische modelspoormagazine niet :'(....
Weer iets geleerd, Gouda heeft een van drie zaksporen in NL...
Dan is dat spoor bij Hengelo ook maar een half zakspoor aangezien je maar aan 1 zijde kunt in/uitstappen.Dat is bij alle zaksporen toch zo ivm met de veiligheid?
mvg,
Matthijs
Heet zoiets officieel een zakspoor? Eerlijk?
Uit mijn jongejaren herinner ik me de bijnaam 'gleuf van Gouda'. :-X
en foto's van mij mag je ook zo gebruiken in dit topic bernd.
Heet zoiets officieel een zakspoor? ...
...
Op het plaatje is de eerste perron een richting kopspoor te zijn, achter het vrouwtje van preiser is een gebouw, is dit slechts voor personeel of is er ook een Kiosk of zo erin?
Ik kan mij helaas niet meer herinneren...
Groet
Bernd
Het volgende project zou dan de renovatie van de oudste delen zijn ...
lijkt de overkapping iets te hoog, ik denk ik verzoek deze 1-1.7mm lager te maken ...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC08938.jpg)
... Voor de modelbouwer zijn seinen zonder kapjes makkelijker te realiseren en schuin van boven kun je het dan ook beter zien ;)...
(hebben jullie plaatjes nodig?):
Prorail vindt schermen bij LED seinen niet nodig voor de zichtbaarheid, maar de gebruikers vaak wel. Sommigen menen dat de slechte zichtbaarheid al ongevallen heeft veroorzaakt.
Waar is het verschil in de zichtbaarheid tussen LEd en Lichtgeleiderseinen?Het verschil is dat de lichtgeleiderseinen halogeen lampen bezitten die onderaan een portaal in een kast verbonden zijn. Het licht gaat via een glasvezelkabel (glasfiber) naar boven en hier straalt dus het licht uit.
"Ist die Katze aus dem Haus, tanzen die Mäuse auf dem Tisch"
Ik weet de juiste vertaling niet, misschien iemand een idee..
Groet
Bernd
Die is niet recht. Dat wordt geen mooi gezicht.
//Puntstuk polarisatie heb ik ook iets voor bedacht,...// Groet Bernd
@sander, dan is het multiplex al genoeg herkennbar ;D
(y) Dan laat het olie maar kommen :)// vandaag nog wat testritten gedaan, en nog een fout gevonden :-\
Ik hoop deze is morgen opgelost...// Bernd
40 assen ;D 8)
@Johan ik heet wel geen Gert maar het antwoord is ja. Worden bijvoorbeeld gebruikt voor het vervoer van suikerbietenpulp naar Oss.
laat me raden via big brother karst
@Gert, deze treinen zijn extra geimporteerd uit Apeldoorn ;)
Groet
Bernd
Da muss ja ein Stromabnehmer rauf ! Wer hat da etwas Heisskleber und einen Pantographen...
Daar moet een stroomafnemer op! Wie heeft er een beetje lijm en een pantograaf?
'Das hat doch auch schon mal in Norwegen gefahren oder.... ;D ;D
Daarmee doelde hij op de niet aflatende stroom mooie NS modellen die er over de baan reden :) En hij ook graag in zijn bezit wilde hebben ;)
@Gert, zo'n noorse 6400 heeft hij al van mij bekomen, ook met elk op de neus (dit was voor de serie van Trix kam).
achter rijdt ook nog een loc ;):-X
Vandaag ook voor het eerst met 18V Boosters gereden, echt een grote verschil! Morgen nog wat plaatjes maken...
Zo ja, als jullie opendag hebben daar, zou je dit dan hier willen aankondigen?
Nu aan het begin van die helling voor het tramperron het rode hekje plaatsen en je kan een 1:87 sander neerzetten die s'ochtends staat te wachten op z'n trein ;D.
Dit zijn toch deze china-mensen, maar zijn deze niet slechts 1:76? Ik denk heb ik ergens gelezen, maar weet niet meer waar...In het nieuwe aanwinsten draadje (https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,16300.msg350474.html#msg350474) dus.
Bedankt voor de link, maar ik twijfel nog steeds over deze mensen. Als ik de plaatjes bekijk, denk ik ze zijn iets te grof en te lelijk voor de perron (had ik niet al de moeite moeten doen, om de perron correct te bouwen) .
Iemand een plaatje met deze mensen op de baan, misschien zouden ze dan beter uitzien... ?
Iemand een idee hoeveel mensen in Gouda in de "rush hour" op de perron staan?
Bernd,
Ik denk dat je met een man of 30 a 40 een redelijke waarheid hebt. :)
Robbert.
@robbert, plaatjes zijn altijd welkome, 30 a 40 zouden inderdaad niet erg druk zijn !? Per perron of per m²
Als ik de foto van de Hondekop zie valt het model me op een en andere manier toch tegen.
Is het de kleur ik weet het niet. hij heeft in mijn ogen niet echt een uitstraling die ik in mijn kop heb zitten van vroeger.
Als ik de foto van de Hondekop zie valt het model me op een en andere manier toch tegen.
Is het de kleur ik weet het niet. hij heeft in mijn ogen niet echt een uitstraling die ik in mijn kop heb zitten van vroeger.
Houd je er rekening mee dat er op Gouda maximaal tussen de vertrekkende treinen vanaf een eilandperron 5 minuten is. Er staat bijna altijd wel een trein te wachten of er komt er 1 binnen. De mensen komen aan op 't perron, springen in een trein naar Utrecht en stappen daar weer over. ;) Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden in m'n archief. ;D
Robbert.
Als ik de foto van de Hondekop zie valt het model me op een en andere manier toch tegen.
Is het de kleur ik weet het niet. hij heeft in mijn ogen niet echt een uitstraling die ik in mijn kop heb zitten van vroeger.
Als ik de foto van de Hondekop zie valt het model me op een en andere manier toch tegen.
Is het de kleur ik weet het niet. hij heeft in mijn ogen niet echt een uitstraling die ik in mijn kop heb zitten van vroeger.
Nog wat:
http://www.flickr.com/photos/milov/2203831439/
Koen
Koen, beste Dank voor het zoeken van de plaatjes! (y)
Vooral het eerste plaatje is, mooi, dan heb ik geen bankjes nodig. Alle mensen op de grond, en de overkapping van de perron moet ik dan ook niet bouwen ;D
Het laatste plaatje lijkt dan ook voor mij realistisch, dan zou ik echt niet te veel poppetjes nodig hebben...
Groet
Bernd
oh.
En met jas aan is natuurlijk geen optie
Dit zijn toch deze china-mensen, maar zijn deze niet slechts 1:76? Ik denk heb ik ergens gelezen, maar weet niet meer waar...Die China-mensen zijn in het echt toch ook maar 1:0,76 i.p.v. 1:1 ? :P
Die China-mensen zijn in het echt toch ook maar 1:0,76 i.p.v. 1:1 ? :P
een van mijn Tillig EW3 heeft een gebroken "Stellschwelle", gebroken is deze waar het gaatje voor de draad is. Iemand een idee, hoe ik dit kan herstellen?Ik heb er ook een paar gesloopt maar je kunt ze gewoon los bij bestellen.
Zie ook: http://video.google.com/videoplay?docid=4345445793889623523&ei=oIxLS5-5ApWz-Aaz1oHJBw&q=steam+gouda# (http://video.google.com/videoplay?docid=4345445793889623523&ei=oIxLS5-5ApWz-Aaz1oHJBw&q=steam+gouda#) Filmpje van mij (...) In dit geval met een aantal ex-ns couchette rijtuigen (geen idee van wie ze toen waren) en het SSN-restauratierijtuig.Gezien de rode stickers op de rijtuigen waren deze toen van EETC, op de website van Martijn Haman (http://www.martijnhaman.nl) staat meer informatie over deze rijtuigen (in het menu links EETC zoeken).
Staan naast de baan in de buurt van ..
Kethel ;DJa, lang geleden. Is ook verkrijgbaar als "Sleutelspoor" productie bij Railhobby
- voor het sein, een beetje rechts ervan.Alleen dit idee is achterhaald, doordat elke trein nu GSM-R heeft en alle machinisten tegenwoordig zijn voorzien van een mobiele telefoon. Vandaar dat de meeste inmiddels verwijderd zijn ;)
- op het perron, in het midden (tussen de sporen)
Het idee er van is als er een stop tonend sein is, dat de machinist (meester) of Hc (Hoofdconducteur) dan makkelijk contact op kan nemen met de verkeersleiding.
Succes weer, gr,
Ha Remco,Hey Cristoph,
Of de dwerg seinen er nog liggen, ik heb ze nooit gezien dus weet niet waar ik moet zoeken.
Groeten,
Christoph
Dit was ook de idee van Henk, dat de telefoon kasten al verwijderd zijn. Nu heb ik een kleine vraag, in duitsland zijn ze ook snel met verwijderen van overbodige techniek, maar dan laaten ze deze vaak 2-3meter van de spoor liggen en wachten tot de tijd de rest doet. Is dit in Nederland ook zo? Dan zou zon oude kast ergens naast een sein mogelijk sein?
deze is nieuw voor mij, had ik niet gewist... Waar maakt dit trein kop?Trein komt uit Rotterdam (-Kijfhoek) en maakt kop in Gouda. Vroeger werd ook Gouda bediend, maar dat is al enkele jaren verleden tijd.
Zijn er nog meer van deze combinaties? Zijn er nog wat treinen voor bedrijf "Bunnik"?
Groet
Bernd
Hoi Bernd,Volgens mij is een Ofen gewoon een oven
Het Duitse woord Kachel is in het Nederlands Tegel.
Het Nederlandse woord kachel is in het Duits Ofen.
Gr. Ed
Volgens mij is een Ofen gewoon een ovenHaal je schoolgeld maar terug Jan of koop een woordenboek ;) .
en een kamin is een kachel
Gr Jan
vandaag gespoted in Gouda enkele klompentreinen, ingezet wegens gebrek aan bovenleiding tussen Gouda en Rotterdam:
@Laurent, 5 paginas in 3 manden is niet bijzonders veel, denk ik... Mijn tekeningen maak ik in Autocad, kan ik dan direct verder verwerken in CAM, mijn spiraal had ik eens in Solidworks begonnen, maar de interfaces naar CAM zouden hier duidelijk te duur zijn voor hobby werk... Autocad is zeker voldoende voor de plannen...Leuk programma hoor, dat Solidworks. Gebruik het zelf in mijn opleiding, evenals Atuocad :) En die interfaces, wat moet ik mij daarbij voorstellen? Een interface a la de marklin systemen, dus een apart stuk hardware, of is het slechts een stukje software? Bedankt voor de info!
Als het goed is, kan ik vandaag nog met de nog nodige verbouwingen starten:blijkbaar was het niet goed. De ombouw is eerst gisteren begonnen, hier het resultaat:
De toegang naar de schaduwstation zou nu ook gewijzigd werden naar 2 sporen in en 2 sporen uit:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/woerden1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/woerden1.jpg)
(boven oude situatie, beneden nieuwe)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/woerden2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/woerden2.jpg)
Ook de andere kant word bewerkt, dan kan ik in het tweede spoor van beneden kop maken, als er problemen zijn in de schaduwstation.
Wikipedia ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Gouda )
"In de Tweede Wereldoorlog was Gouda door zijn strategische ligging aan water-, auto- en spoorwegen een doelwit van bombardementen door de geallieerden. In 1944 werd het station getroffen tijdens een geallieerd bombardement. Dit bombardement was bedoeld om de spoorweg te vernietigen die Den Haag en Rotterdam verbindt met Utrecht. ....."
Mijn gok: Amerikaans/Brits.
Wicher.
@henk, nu als je het zegt, deze schilden heb ik eens gezien, zou ergens ook nog een plaatje moeten hebben... Heb het slechts weer vergeten... :-\
@laurent, waar denk je, zou ik een overloop wissel moeten plaatsen?Misschien tussen de twee middelste sporen? Of liggen deze juist met opzet gescheiden?
@Henk, nu je het zegt, deze schilden heb ik ooit eens gezien, zou ergens ook nog een plaatje moeten hebben... Ben helaas vergeten waar... :-\
Groet
Bernd
De naam van dit niveau is nog "Zoetermeer" maar ik denk zou beter naar "Den Haag" gewijzigd werden.
Klopt, behalve dan die ene stam in de ertsdienst die wel uit Falns bestaat. ::)Waren het er zo nu en dan niet 2? ;)
Hierop zou dan ook op met de landschap begonnen werdenAha... dan wordt dit draadje NOG interessanter! :o (y)
Ik heb nog een klein vraagje:
Zitten op het flyover in Moordrecht ook "Zwangsschienen"?
Helaas heb ik geen idee, wat de naam in Nederlands is.. :-[
Groet
Bernd
De vertaling mag ik niet geven, maar "Zwangsschienen" zouden er moeten liggen. In de Nederlandse Spoorweg wet staat dat een "ontsporingsrail" verplicht is op viaducten en speciale kunstwerken. :-X ;)
KNIP..
"Spüllmittel"
De vertaling mag ik niet geven, maar "Zwangsschienen" zouden er moeten liggen. In de Nederlandse Spoorweg wet staat dat een "ontsporingsrail" verplicht is op viaducten en speciale kunstwerken. :-X ;)Altijd heb ik de term 'contrarail' gehoord. Geen idee of dat de officiële term is.
Groeten,
Christoph
15 graden is natuurlijk een compromis, maar deze verbinding moet ook niet met grote snelheden bereden werden...
Engels wissel is te bereiden met maximaal 40 km/h voor het afbuigende spoor.
En in principe mogen ze niet worden toegepast in baanvakken met een baanvaksnelheid hoger als 60 km/h.
Groet Peter,
Zeer fraaie wissel verbinding Bernd ! (y)Dat kun je wel zeggen ja.
...maar ik heb geen wagen die vaak ontsporen, of ik kan mij niet herinneren...
Ik wel ! Je ( ik dacht Mehano ) 4-assige containerdraagwagens.
en anders is Artitec Plan E met RP25 wielen ook nog een optie ;)
Grtzz en suc6,
Karst
Wanneer mogen wij de baan aanschouwen,...op onze tentoonstelling natuurlijk ;)
..., want ik heb het idee dat ik toch een heel stuk niet gezien heb in deze reportage, en dat het een geweldige en grote baan gaat worden :)
@laurent, Tja, de duitse dubbeldeck rijtuigen gehoren inderdaad niet naar Gouda, maar ik heb niets anders om te testen. Artitec DDM komen hier niet de deur in en de Limas zijn al lang de deur uit :-\Er is ooit een tweetal Duitse dubbeldekkers in Nederland geweest, een STW en een normaal rijtuig van de nieuwste serie, getrokken door een 6400. Waarvoor weet ik alleen niet meer, heb ooit een foto gezien van de trein te Utrecht. En wat is mis met de Artitecs?
dan zijn wij er in 2,5 uurtjes vanuit Rotterdam
en dan ben je nog niet langs keulen en de mega grote kans op Stau... :-\
Hoe zit dat in zo'n lang weekend? Misschien op zondag nog een aardige kans op geen of weinig Stau?Ja, zou ik ook zeggen, dat op zondag de kans heel klein is, omdat zuidelijk Duitsland en NRW op mandag nog vrij hebben...
Dat is idd bij het station, maar niet op een plek waar je mag komen met je meetlintje.
Sander
Die enkele korte platen zijn 1,2 meter lang.
De 2 langere platen zijn 1,8 meter lang.
Gewoon even vergelijken met de dwarsliggerafstand in de nabijgelegen sporen
en je moet even de standaard maten van de overwegplaten weten.
De nieuwe generatie ertswagen heeft heel zwak koppelverbindingen treken zo los bij 70 aanrijdende wagen. Dus heel zacht aanrijden...
Ik zal deze keer ook een verzoek doen om enkele videos op youtube te plaatsen.
De plannen zijn nog niet af en het mist mij nog aan inspiratie om een andere oplossing te vinden, misschien een simpeler ontwerp... Daarom gaat de ombouw nog niet door.
Ik heb nog geen idee, wanneer de volgende rijdag zou zijn, ik had eens de idee alle 2 manden zou iets te doen. Waarom al ik vragen mag?
Groet
Bernd
Ik zit aan de planning van dingen die ik in de ballast moet plaatsen, maar ik zou er ook graag weten hoe de naam van de details is en waar ze goed voor zijn:A = WAK Wissel aansluitkastje
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/BF_Gd_25_08_08_069.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/BF_Gd_25_08_08_069.jpg)
A zou niet de wisselmotor zelfs zijn.
Groet
Bernd
Dag Bernd,
De zogenaamde potjes staan ook bij de seinen.
als een machinist deze voorbij rijd met een rood sein volgt een STS passage.
Mocht de machinist het sein passeren ,maar voor het potje blijven is er niets aan de hand.
Groetjes Chris
staan deze plaatjes bij elke sein?Nee. Bij seinen waar de machinist vergeet op te letten of zo. (Echte regels ken ik hier niet van. Ze liggen op veel plekken waar ze echt horen en op plekken die ik gevaarlijker vind liggen ze niet. Dus regels?? Geen idee.)
In 't echt hebben ze toch ook een witte rand....
In 't echt hebben ze toch ook een witte rand....(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSCF0091.jpg)
Kan niet of mag niet op kerst ;) ;) ;D ;D
Kan niet of mag niet op kerst ;) ;) ;D ;D
Hoi Fissy,
even een vraagje tussendoor. Ik begreep van Karst dat jij Piko DKW gebruikt met servo aansturing. Nu wil ik dat ook gaan doen op die manier maar ik weet niet helemaal hoe ik dat moet aanpakken. Wil jij wat foto's maken van deze aansturing?
Alvast bedankt
Groet,
Jeroen
Welke diameter heeft het aandrijfstangetje? 1mm of 1,5mm?
Ik zal hetproevenproberen ...
Inderdaad. Prüfen = testen, of proberen, of eventueel beproeven (maar dat laatste woord is een beetje ouderwets). Proeven doe je met eten en drinken om te bepalen of het lekker smaakt, of het gaar is, enzovoort :).
Niet helemaal waar. Om het voor Bernd noch ingewikkelder te maken, proeven zijn bijvoorbeeld ook experimenten / testopstellingen uit natuurkunde of scheikunde. dus Prüfen
bureau krammen
Verder heb ik iemand kunnen vinden voor het belasten voor mijn modules. Mijn vader wou het eens proberen om mij te helpen. Ik had er echt niet veel bij verwacht, dus eerst een proefstukje laten doen. Mijn verrassing was groot, als ik het resultaat had gezien, mooier dan wat ik doe en dan heeft hij ook nog plezier bij :) (y)
euh nee ik heb geen 90 pagina's tekst gelezen, kan idd zijn dat de antwoorden door het draadje heen staan maar voor mij is het een constatering dat ik er niet veel (baanvak) Gouda in zie ;D maar respect hoor! (y) (y)
Ik ben ook benieuwd hoe het station er uit gaat zien. En nogmaals de beeldjes zijn mooi! (y)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0177_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0177_1.jpg)
Nou, als het nu niet meer op Gouda lijkt........
Kom maar !!!!!!!
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/kaas.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/kaas.jpg)
Nou, als het nu niet meer op Gouda lijkt........
Ik mis nog kaarsen en stroopwafels ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0016_8.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0016_8.jpg)
Zo, nog 11 dagen te gaan tot onze tentoonstelling en er is niets meer gebeurt, de vakantie is spontaan gecanceld en ik weet eerlijk niet hoe ik nu de werk in Gouda nog kan doen, het gaat zeker nachtwerk werden... :-\ :(
Is wel een beetje slecht gekozen weekend voor de echte liefhebber eigenlijk.
Jullie zitten in hetzelfde weekend als Eurospoor 2011.
Groet Peter,
Brilletje Henk? ;)
Al worden verschillende data genoemd (29/30 resp. 30/31), overeenkomend is dat het komend weekend is.
Zo, nu de nodige tijd een verslagje neer te zetten. Gouda is wel op gereden, dit kan je zien op het video van sebastian ;), maar ik kan je helemaal verstaan Floris...
Groet
Bernd
En zo ver is Plaidt nou ook weer niet.
T'is maar net vanwaar je moet vertrekken...
Bleef het koppeltje 189 eigenlijk 'hangen'?
Die autotrein. (y)
De 3 x 2200, twee maal een dummy loc?
en deze trams zijn geemigreert naar Zweden.Die A32 trams kwamen al uit Zweden, dus ze zijn eigenlijk met de staart tussen de beentjes terug naar huis gegaan. ;)
heben wij (min vriendin en ik) besloten, dat ze bij mij gaat wonen. Wat dit voor de hobbytijd betekend moet ik niet zegen...
Naar dat de modules af waren, heben wij (min vriendin en ik) besloten, dat ze bij mij gaat wonen. Wat dit voor de hobbytijd betekend moet ik niet zegen...
Bernd,
Is Gouda in H0 dit jaar te bewonderen op jullie "Modelleisenbahnausstellung der Modelleisenbahnfreunde Andernach (http://www.mefa-online.de/termine.html)"?
Omdat Eurospoor dit jaar netjes 2 weken eerder is ;D , is het weekend van 3 & 4 November perfect voor een bezoekje...
(en tevens Kasbachtalbahn, Brextalbahn en Boppard/Emmelshausen)
m.vr.gr.
Daan
De volgende kans zou 1-3.11.2013 zijn... ;)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0227_4.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0227_4.jpg)
:'( >:(
Iemand zo iets al erder gezien?
Tillig rail kan niet roesten...dit dacht ik tot nu toe ook... Misschien de puntjes, die aan de einden op gelaasd zijn ???
je schrijft, dat je de rails gespoten hebt... met acryl ? En daarna zeep ( uiteraard ) in de lijm ?
Ik ben momentaan bezig met seinen, nu heb ik een vraag icm de hoogte. Is en sein op het perron gelijk hoog aan een sein naast het spoor?Een sein zowel op het perron als naast het spoor heeft de zelfde hoogte.
Ik ben momentaan bezig met seinen, nu heb ik een vraag icm de hoogte. Is en sein op het perron gelijk hoog aan een sein naast het spoor?Nederland kent geen wiederholers zoals in Duitsland. We kennen wel een herhalingssein en dit geeft echter alleen aan of het sein "veilig" is of niet.
Zijn er in Nederland ook seinen net als de "Signalwiederholer" net als wij deze in Duitsland kenen?
Groet
Bernd
Herhalingsseinen zijn relatief zeldzaam in Nederland (t.o.v. de UK bij voorbeeld). Meestal is het in het Nederlandse seinstelsel dan domweg makkelijker / handiger om er domweg een extra sein tussen te zetten. Dit omdat het Nederlandse seinstelsel in principe geen onderscheid heeft tussen hoofd- en voorseinen. In het Nederlandse seinstelsel is ieder sein in principe voor- en hoofdsein in een keer
ik heb minst 10 uren nodig gehad, om de stijging goed intestellen
;DWaar is dat Bernd? Wellicht een ritje vanuit Luxemburg waard ;-)
Tentoonstelling MEFA op 1/2.11.14
Mooi man ! SOAG :)
Doen ze het ook ? Heeft Willy ze in ESTWG gekregen ?
Grtzz,
Karst
Vandaag heb ik mijn eerste seinen binnen bekomen, het zijn de bekende werken van Mitchell.
Naar de Resultaten van Marcel, wil ik nu ook eens aan de slag gehen met deze:
(http://farm9.staticflickr.com/8413/9024741024_572fc7124b.jpg) (http://www.flickr.com/photos/97224219@N04/9024741024/)
Dwergseinen (printed) (http://www.flickr.com/photos/97224219@N04/9024741024/)
Groet
Bernd
heel netjes Bernd (y)
zo te zien enorm priegelig? ben zelf de NZH-versie gewend en die oogt mij een stuk groter??
@Bernd , ik heb het zelfde resultaat maar de belettering is bij niet goed gelukt.
Hoe ga jij dit oplossen?
wil.
(http://i129.photobucket.com/albums/p225/willem2222/sein2_zps808a356b.jpg) (http://s129.photobucket.com/user/willem2222/media/sein2_zps808a356b.jpg.html)
.., de printplaat kan ik wel leveren als er bellangstellig is!Hi Bernd,
misschien moet ik een vrijwilliger zoeken ;)
Youtube kanaal (https://www.youtube.com/user/gouda1253)
helaas heb ik mijn inloggegevens vergeten :-[
Zo, oude laptop ogezocht, inloggegevens waren nog opgeslaan... (y)
direkt nog een upload gedaan:
Precies, en de tentonstelling is elk jaar begin November ;)
@Floris, de samenstellingen zijn resultaat van de gebruikers van dit forum. Ze doen echt goed werk (y)
Groet
Bernd
Hoi Bernd,
Het is weer een jaar stil in dit topic. Ik ben benieuwd of er nog vorderingens zijn. Ik volgde dit draadje altijd met veel plezier en mis de updates. (y)
Grt,
Niels
Voor dit jaar al wel weer een open dag in de planning staan Bernd?
Of houden jullie dat nog even af in verbande met C-19?
Zo, terug van een giga weekend! (y)
hier al een plaatje, rest volgt morgen..
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0308_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0308_2.jpg)
Groet
Bernd
Inmiddels zijn wij weer open. Ik had de laatste dagen, weken, maanden, wat updates niet gegeven uit tijdgebrek ::)
Dit zou ik nu doen de volgende tijd...
Gouda is een gigantische baan, maar dit betekent ook allerhande aan problemen. Dus de laatste tijd de baan robuust gemaakt.
En tweede probleem is dat Gouda maar een groote ringbaan is. Dus naar twee dagen tentoonstelling wordt dit ook maar zaai.... ;D
Toen is de idee geboren om een Rückleiter te bouwen om de treinen in het donker weer terug te sturen. Dit betekent dat een leeg trein naar de haven rijdt en een beladen trein naar Duitsland of zo..
Groet
Bernd
Niet te zuinig zeg!!
Hoeveel meter spoor is er ongeveer gebruikt??
...
Twee twas ga ik gebruiken voor de transport van VW crafter vans.
...
Dit zijn NZH seinen. Ik had ze toen bij iemand (naam vergeten ???) opgehaald tijdens een vakantie in Nederland en een dagje koekenhof...Dank je!
Nu eens kijken naar en nieuwe software...Zijn jullie er al uit? Kijk anders eens bij iTrain: https://www.berros.eu/de/itrain/
omdat ik met relais voor de rijspanning werkWelke rijspanning(en) gebruik je? Analoog en/of digitaal?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/20230713-180345-64b048e07cfd1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/20230713-180345-64b048e07cfd1.jpg)
Wat denken jullie over? Is de verhouding goed gekozen?
Groet
Bernd
Die kleine vuilnisbakken zijn(waren)ook bij Tilly-models verkrijgbaar.
Henk
Nieuwe poging:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/1050752-64b6b9a085e9c.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/1050752-64b6b9a085e9c.jpg)
Groet
Bernd
@Martin, bedoel je de push/pull ophangringen?Nee, ik bedoel de horizontale verbinding tussen de rijdraad en de (verticale) mast. Om en om worden die links of rechts geplaatst. Bij de drie gelijke portalen linksonder heb je de "uithouders"/"zijwaartsen" vanaf de vaste verbinding/mast alleen naar links gericht.
Niet vervelend bedoelt, maar ik zie dat de spanwielen die ik op Google gevonden heb er anders uitzien met 3 driehoeken en rechte verbindingen ertussen. Geen idee of er ook andere soorten zijn, want ik ben geen bovenleidingexpert.