Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 14:35:31
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 14:20:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 12:55:31
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
  

Auteur Topic: Gouda in H0  (gelezen 643858 keer)

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Gouda in H0
« Reactie #330 Gepost op: 12 September 2008, 07:42:41 »
Die wil ik ook wel...  :D Wie heeft dat voor je gedaan ?  ???
Bernd, je raad het nooit. Ik het foto's van het hele "rangeerterrein" achter het station van Gouda.
Foto's komen vanzelf jou kant op !

Robbert.

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Gouda in H0
« Reactie #331 Gepost op: 12 September 2008, 08:40:34 »
Maar met een ICK stam nog mooier! :)

Is het toch een beetje Duits ;). ICR erachter is nog mooier!

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Gouda in H0
« Reactie #332 Gepost op: 12 September 2008, 12:37:59 »
Maar ICRm hangt heutzutage meestal achter (of voor) een 1700.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Matthijs van Heijningen

  • Online Online
  • Berichten: 2406
Re: Gouda in H0
« Reactie #333 Gepost op: 12 September 2008, 13:10:08 »
Even Railfaneurope.net bezocht en de volgende foto's gevonden van de NS1827:

NS1827+DDM


NS1827+ICK


NS1827+Texaco Express

NS 1827 is pulling the Texaco Express, consisting of 7 rented EETC cars; 3 bcvmh, 3 restaurant and 1 buffet car

Bron: www.railfaneurope.net

mvg,

Matthijs
« Laatst bewerkt op: 12 September 2008, 13:13:19 door Matthijs van Heijningen »

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re: Gouda in H0
« Reactie #334 Gepost op: 12 September 2008, 21:36:43 »
@robbert, De 1827 heb ik zelf gedaan. Deze heb ik toch echt nodig in Gouda  ;D Fotos kan je graag naar mijn email opstuuren :) Dank je ervoor!

@Overlast, Nee, ik dacht ICK is altijd (vaak) achter een 1800 en zoals Peter zegt 1700 met ICRm. Maar hoe was dit verhaal toen met de ICR?

Is ICK altijd op deze traject 1800+ICK stamen+1800 en ICRm 1700+ICR stamen+stuurstand?

@Matthijs, leuke fotos! Helaas zijn er nog geen DDM in 1:87 daroom kan ik deze trein nog niet laaten rijden. Texaco Express is echt speziaal: 3 restauratie rijtuigen heb ik nog niet :-| (zijn dit dan de Allegro, Alledante...?)

Groet

Bernd
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Matthijs van Heijningen

  • Online Online
  • Berichten: 2406
Re: Gouda in H0
« Reactie #335 Gepost op: 12 September 2008, 21:53:36 »
Een filmpjemet de NS1827 en ICL en ICRm rijtuigen:
http://nl.youtube.com/watch?v=pwWpGp01BtY

1827 vertrekt uit zwolle met texaco express
http://nl.youtube.com/watch?v=DjmkmWx1TCs

NS 1827 + ICR
http://www.ltl-trains.nl/ns/eloc/1827.htm

mvg,

Matthijs





Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Gouda in H0
« Reactie #336 Gepost op: 12 September 2008, 23:05:04 »
Oké, het is een beetje ingewikkeld:
  • Een 1700 kan ICRm zowel trekken als duwen.
  • Een 1800 kan ICRm alleen trekken.
  • Een 1700 kan ICK alleen trekken.
  • Een 1800 kan ICK alleen trekken.

Als je een loc hebt die alleen kan trekken, heb je er dus twee nodig (die zowel beide 1700, beide 1800 of een 1700 en een 1800 kunnen zijn).

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Ernest

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
Re: Gouda in H0
« Reactie #337 Gepost op: 12 September 2008, 23:18:19 »
Peter,
Maar een 1800 kan wél DDm duwen toch ?
Ik meen ze wel voor/achter een stam van 6 te hebben gezien.
Ernest
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.

Matthijs van Heijningen

  • Online Online
  • Berichten: 2406
Re: Gouda in H0
« Reactie #338 Gepost op: 12 September 2008, 23:25:37 »
Klopt, zie een foto een paar berichten naar boven  ;D 8)

mvg,

Matthijs

Ernest

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
Re: Gouda in H0
« Reactie #339 Gepost op: 12 September 2008, 23:30:15 »
Dom, dom, dom !
Inderdaad de sluitlichten branden.
Ernest
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.

Robin

  • Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Berichten: 496
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
Re: Gouda in H0
« Reactie #340 Gepost op: 13 September 2008, 08:13:30 »
Als je een loc hebt die alleen kan trekken, heb je er dus twee nodig (die zowel beide 1700, beide 1800 of een 1700 en een 1800 kunnen zijn).

Niet helemaal. Wanneer ik zo af en toe eens een dag met een vriend door Nederland reis, en de IC van Venlo naar Den Haag neem, wachten we altijd op een ICK. Dan komt de trein aan, de loc loopt om, en vervolgens kan het 1800'tje gewoon de trein weer terug naar Den Haag trekken. Daar is een andere loc nodig. Als de trein in De Haag ook om zou kunnen lopen, is er maar één loc nodig.

MVG, Robin
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 872
Re: Gouda in H0
« Reactie #341 Gepost op: 13 September 2008, 11:07:59 »
Tip: vorige week zaterdag heeft de 1827 met het koninklijk rijtuig gereden, ingeklemd tussen twee Avmz-rijtuigen en met twee 1700'en achterop.
Meer NS in spoor 1!

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8491
  • Spoor N
Re: Gouda in H0
« Reactie #342 Gepost op: 13 September 2008, 11:23:31 »
Oké, het is een beetje ingewikkeld:
  • Een 1700 kan ICRm zowel trekken als duwen.
  • Een 1800 kan ICRm alleen trekken.
  • Een 1700 kan ICK alleen trekken.
  • Een 1800 kan ICK alleen trekken.

Als je een loc hebt die alleen kan trekken, heb je er dus twee nodig (die zowel beide 1700, beide 1800 of een 1700 en een 1800 kunnen zijn).

- Peter
Of simpeler: een 1700 kan overweg met een BDs (ICRm stuurstand), een 1800 niet. Er is namelijk niets dat ervoor zorgt dat een 1800 niet zou kunnen duwen. ;) Twee locs is alleen nodig als er geen mogelijkheid is tot omlopen zoals Robin al aangeeft.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Matthijs van Heijningen

  • Online Online
  • Berichten: 2406
Re: Gouda in H0
« Reactie #343 Gepost op: 13 September 2008, 11:25:59 »
Maar een 1800 kan wel weer overweg met een DDM stuurstand en een 1700 met de DD-AR stuurstand  ;D

mvg,

Matthijs

Robin

  • Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Berichten: 496
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
Re: Gouda in H0
« Reactie #344 Gepost op: 13 September 2008, 12:37:14 »
3 hoeraatjes voor de eerste die het nog snapt ;D

Maar ik doe zelf niet mee  ::)
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...